user icon

Mis niets van de eerste wintertest op F1Today.net!

  • Gepubliceerd op 25 feb 2018 12:37
  • comments 26
  • Door: Rob Veenstra

Nog één nachtje slapen en dan is het zover. Morgen vindt de aftrap van de officiële voorbereiding op het nieuwe Formule 1-seizoen plaats. Na maanden van stilte, weken van smachten en dagen van presentaties is het bijna tijd voor het echte werk. Het Circuit de Catalunya nabij Barcelona is van 26 februari tot en met 1 maart gastheer voor de eerste van twee wintertests.

Zoals altijd zal F1Today.net van A tot Z verslag doen van deze testsessies door middel van de Live Update. Volg de komende dagen al het nieuws, alle gebeurtenissen en de tijden van de eerste test op het Circuit de Catalunya. Uiteraard zullen we jullie ook op jullie wenken bedienen met de mooiste foto's vanuit Barcelona. Met vanzelfsprekend extra aandacht voor de verrichtingen van Max Verstappen.

Hoe vergaat het de jonge Nederlander bij zijn eerste kennismaking met de nieuwe auto van Red Bull Racing, de RB14? Wie van de twee titelconcurrenten van vorig jaar - Mercedes en Ferrari - deelt een eerste speldenprikje uit (of dient gelijk een genadeklap toe)? Welk team springt er in positieve zin uit en welke renstal valt tegen? Wie laat zich al in de kaart kijken en wie probeert de tegenstanders zand in de ogen te strooien?

Op al die vragen zullen we de komende dagen antwoord proberen te geven. En meer. Interviews, analyses, artikelen, updates en verslagen; aan niets zal het ontbreken. De testdagen duren van 09.00 uur tot 18.00 uur - met een uur lunchpauze tussen 13.00 uur en 14.00 uur - en van 's ochtends vroeg tot 's avonds laat staat F1Today.net deze week in het teken van de eerste test op het Circuit de Catalunya.

Op F1Today.net hoeven jullie niets van deze eerste wintertest te missen!

Reacties (26)

Login om te reageren
  • keesie

    Posts: 339

    Top! Alleen nog hopen dat het weer wat wil mee werken.

    • + 0
    • 25 feb 2018 - 12:42
    • Nee dus..eerste week niet iig.

      • + 0
      • 25 feb 2018 - 13:54
    • Gelukkig,extra aandacht voor max....

      • + 0
      • 25 feb 2018 - 14:29
  • 0xygen

    Posts: 1.160

    twee chats?

    • + 0
    • 25 feb 2018 - 12:47
  • Zal voor de RBR fans een oninteressante week worden, want Abiteboul heeft het volgende gezegd:

    " In de eerste testweek kijk ik dus niet naar de rondetijden want alles zal enorm teruggeschroefd worden. In de tweede test willen we de motor meer representatief laten draaien.”

    Renault = terugschroeven. Wel schijnt er eindelijk een kwali modus te komen.

    • + 1
    • 25 feb 2018 - 12:49
    • Ik kijk het even aan, Maar ik zie nu alweer hoe laat het is. Hopelijk is dit pure sandbagging anders wordt het weer ruk.

      • + 0
      • 26 feb 2018 - 00:41
  • Lees net dat Renault tijdens de test maar ook tijdens de eerste races niet het volle vermogen vrij gaat geven....dat klinkt niet echt hoopgevend.

    • + 0
    • 25 feb 2018 - 13:03
    • gaan ze het hele jaar niet doen!! lees ik ook net (hierzo) ;)

      • + 0
      • 25 feb 2018 - 13:30
    • NicoS

      Posts: 12.275

      Gaan we nu ineens alles geloven wat Abiteboul zegt?;)

      • + 0
      • 25 feb 2018 - 14:15
  • BRM

    Posts: 601

    Goed bezig F1Today! Leuk om te volgen voor ons, veel plezier daar!

    • + 0
    • 25 feb 2018 - 13:25
  • Net als voorgaande jaren weten velen hier op maandagavond(na één testdag) al wie kampioen gaat worden. ;-)

    • + 1
    • 25 feb 2018 - 14:02
    • NicoS

      Posts: 12.275

      Na 1 test dag pas?....de meeste weten het nu al...;)

      • + 2
      • 25 feb 2018 - 14:14
    • ik zal het je morgen middag vertellen. Ik lees nu ook ineens dat de renault flink wordt teruggeschroeft. Drama zou dat zijn. Maar morgenmiddag vertel ik je wel wie er wk wordt.

      • + 0
      • 26 feb 2018 - 00:45
  • Volgens Abiteboel hebben ze bij Renault 11keer zoveel km gedraaid op de testbank als vorig winter, en zitten ze rond Melbourne op 70.000 testkilometers. En ze hebben eindelijk een kwalificatie modus ontwikkeld, niet onbelangrijk. Dat hun eerste spec motor behoudend is viel te verwachten met die belachelijke 3 motorenregel. Als ze het vermogen kunnen opschroeven met de 2e en 3e spec wat de bedoeling is, dan ziet het er niet slecht uit imo.

    • + 0
    • 25 feb 2018 - 14:02
  • Rouwhorst

    Posts: 2

    Is er nog ergens een livestream of een uitzending van de testdagen?

    • + 0
    • 25 feb 2018 - 14:37
  • We zijn nog niet begonnen of het seizoen is eigenlijk al gedaan. Oh, wat wilde ze toch graag naar 3 PU’s voor een heel seizoen. Het kan aan mij liggen, maar sinds Liberty zie ik geen opgaande trend voor het gehele f1-circus. Of gaat de lat eerst naar plinthoogte..

    • + 0
    • 25 feb 2018 - 15:50
  • wijnz

    Posts: 121

    Vraag: als die renaultmotor zo uitvoerig getest en heel gebleven is waarom wordt die dan teruggedraaid?

    • + 0
    • 25 feb 2018 - 18:55
    • jaco43

      Posts: 43

      Heeft al 70.000 testkilometers ))-

      • + 0
      • 25 feb 2018 - 19:52
  • nelism

    Posts: 401

    Ach dat je de eerste 2 dagen rustig aandoet is normaal en dat renault zegt we schoeven
    de motor terug dat is hun zorg maar de klanten teams gaat die gewoon open
    lijkt mij dat is toch hun risico

    • + 0
    • 25 feb 2018 - 20:22
    • Ik dus

      Posts: 950

      Het is niet alleen de eerste 2 dagen dat ze het rustig aan doen met de motor (lees vermogen terug schroeven).
      Ze beginnen de eerste wedstrijden met het vermogen dat ze eind vorig seizoen beschikbaar hadden....
      Pas bij de 2de motor wordt er dan wat meer vermogen vrij gegeven...wat dus betekent na 7 !! wedstrijden....
      En pas bij de 3de motor komt er dan nog weer een beetje meer vermogen beschikbaar (waarschijnlijk betekent dat dus dat er dan pas zelfs het volle vermogen beschikbaar komt) ...
      ofwel...
      Alle Renault motoren rijden dus zeker minimaal 14 wedstrijden met nog steeds behoorlijk terug geschroefde motoren....

      • + 0
      • 25 feb 2018 - 22:03
  • arkady

    Posts: 225

    De live timing updates van F1Today zijn altijd het beste, vooral door ook te laten zien op welke compound elke coureur op dat moment rijdt. Hopelijk dit jaar weer net zo goed als afgelopen jaar!

    • + 0
    • 25 feb 2018 - 21:48
  • nelism

    Posts: 401

    Nieuwe Renault motor beschikt over “meer dan 950 pk” ???? kan ook 970 of 1000 pk zijn
    verder is er weinig bekent terug schroeven naar 950 pk dan hebben ze al meer vermogen
    dan in het jaar 2017 ik zie het niet somber in

    • + 0
    • 25 feb 2018 - 21:51
    • Over 9 uurtjes weten we meer.....

      • + 0
      • 26 feb 2018 - 00:52
  • ik denk dat iedereen nu wel kan voorspellen dat Mercedes en Ferrari de top 2 teams zijn voor het komende seizoen en het echt wel raar moet gaan lopen will Mercedes niet weer winnen. De regels zijn niet erg veranderd en dus krijgen we misschien dat Ferrari, RBR en McLaren er nu ook dichter op zitten.. maar Mercedes zit ook niet stil.. Tenzij Renault erg aan vermogen heeft gevonden en die motor ook betrouwbaarder is dan vorig jaar.. anders wordt het weer een jaartje aanhangen en dan volgend jaar wellicht met Honda in die RBR.

    • + 0
    • 26 feb 2018 - 07:11
  • Boy B

    Posts: 69

    Life stream Barcelona

    www.periscope.tv/w/1yNxakyqYLNGj?q=f1

    • + 1
    • 26 feb 2018 - 10:24

IT Grand Prix van Emilia Romagna

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    11:00 - 12:00

    Vrije training 3

    11:00 - 12:00

    Race

    15:00 - 17:00

  • Vrije training 2

    14:30 - 15:30

    Kwalificatie

    14:00 - 15:00

    Snelste ronde

    15:00 - 17:00

IT Grand Prix van Emilia Romagna

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 1

    11:00 - 12:00

  • Zaterdag weather-image

  • Vrije training 3

    11:00 - 12:00

  • Zondag weather-image

  • Race

    15:00 - 17:00

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 2

    14:30 - 15:30

  • Zaterdag weather-image

  • Kwalificatie

    14:00 - 15:00

  • Zondag weather-image

  • Snelste ronde

    15:00 - 17:00

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Imola zou vast op de Formule 1-kalender moeten staan

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Team Red Bull Racing
  • Punten 1.180
  • Podiums 43
  • Grand Prix 120
  • Land NL
  • Geb. datum 30 sep 1997 (23)
  • Geb. plaats Hasselt (Belgie), NL
  • Gewicht 70 kg
  • Lengte 1,80 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
21 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
11 - 13 jun
Canada
25 - 27 jun
Frankrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
21 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
11 - 13 jun
25 - 27 jun
Frankrijk Paul Ricard
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec