Jolyon Palmer aan de slag bij BBC 5 als commentator

Jolyon Palmer heeft voorlopig een nieuwe dienstbetrekking gevonden, de Formule 1-coureur die afgelopen seizoen zijn plek bij Renault verloor gaat commentaar geven bij de BBC. 

Palmer reed twee seizoenen voor het team van Renault, maar dat draaide uit op een teleurstelling. Daar waar teamgenoot Nico Hülkenberg regelmatig punten wist te scoren bleef Palmer op acht punten staan en dat betekende dat hij na de Grand Prix van Japan zijn stoeltje moest afstaan aan Carlos Sainz junior die over kwam van Toro Rosso. 

Maar de Brit heeft de teleurstelling ogenschijnlijk al achter zich gelaten en kijkt uit naar zijn nieuwe rol in de Formule 1. Palmer gaat commentaar geven bij BBC 5 en heeft er duidelijk zin in: "Het is geweldig om het team commentatoren te versterken en eindelijk eens zelf de vragen te stellen. Ik ben benieuwd hoe de rivaliteit binnen de diverse teams zich gaat ontwikkelen en ik hoop dat ik met mijn kennis van de diverse persoonlijkheden daarop een breder licht kan laten schijnen."

William-E

Posts: 505

Waarom lach je nu zo raar? Als iemand tot het eind super positief en correct is gebleven dan is het Jolyon wel. Door zijn manier van communiceren zien mensen hem graag als persoon zijnde. Los van het feit dat het geen top coureur was, is hij wel een mooi mens. Door zijn kennis kan hij goed aan de... [Lees verder]

  • 19
  • 23 feb 2018 - 11:24

Reacties (32)

Login om te reageren
  • lenc1313

    Posts: 547

    WHAHAHAHAHAHAHAHAHA

    • + 1
    • 23 feb 2018 - 11:14
    • William-E

      Posts: 505

      Waarom lach je nu zo raar? Als iemand tot het eind super positief en correct is gebleven dan is het Jolyon wel. Door zijn manier van communiceren zien mensen hem graag als persoon zijnde. Los van het feit dat het geen top coureur was, is hij wel een mooi mens. Door zijn kennis kan hij goed aan de mensen overbrengen wat er gebeurt tijdens een race. Kijk naar Doornbos en van der Garde. Zelfde laken en pak...

      • + 19
      • 23 feb 2018 - 11:24
    • Vind het juist jammer dat ie niet meer rijdt, als er iemand in de paddock was die ik het gunde, was hij het wel

      • + 0
      • 23 feb 2018 - 11:34
    • The dre

      Posts: 2.184

      Gewoon negeren.

      • + 0
      • 23 feb 2018 - 12:06
    • Sorry dat ik het zeg maar ik moest er ook om lachen. Sorry...

      Maar als je slechter bent als Stroll heb je niet zo veel te zoeken in de F1 = Haaientank.

      • + 0
      • 23 feb 2018 - 13:06
    • Zeer mooi gesproken William-E.

      • + 0
      • 23 feb 2018 - 13:06
    • Je hebt het uitstekend verwoord, @WILLIAM-E.+++

      • + 0
      • 23 feb 2018 - 13:56
    • Geschikte kerel
      Hij wist van zichzelf dat hij op bepaalde momenten circuits bloedsnel was , maar over het algemeen langzamer dan zn teamgenoot , en daar had ie zichzelf bij neergelegd .
      Zeurde ook nooit en was altijd correct

      • + 0
      • 23 feb 2018 - 21:48
  • lenc1313

    Posts: 547

    als je niet kan rijden kan je altijd nog commentaar gaan geven pffff

    • + 0
    • 23 feb 2018 - 11:15
    • dankje dat je je eigen punt bewijst lenc :p

      • + 8
      • 23 feb 2018 - 12:31
    • Palmet kan echt wel een potje sturen. Denk dat jij nog niet eens je kont kan afvegen.

      • + 2
      • 23 feb 2018 - 13:50
  • Dat is toch best snel achteruit gegaan, iets meer dan een half jaar geleden reed hij nog F1, nu geeft hij commentaar op een stoel :)

    • + 0
    • 23 feb 2018 - 11:15
    • joop

      Posts: 1.383

      Doet me denken aan het radioverkeer van Kimi vorig seizoen, toen ging het over DiResta
      ..." if he cannot see behind him he should stay on the reporting stuff" ....

      • + 0
      • 23 feb 2018 - 12:42
    • Patrace

      Posts: 6.764

      Ach, hij heeft in ieder geval nog steeds een stoeltje. :-)

      • + 0
      • 23 feb 2018 - 13:06
    • AUDI_F1

      Posts: 3.888

      En in de 11e minuut van de race gaat ie een stilte inbouwen, als aandenken aan zijn kwalies.

      • + 0
      • 23 feb 2018 - 13:43
  • Dit is toch zielig, dat werkelijk waar geen een team plek heeft voor palmer ( of niet wil )

    • + 0
    • 23 feb 2018 - 11:16
    • BMW E30

      Posts: 767

      Maar hij was het perfecte voorbeeld van een paydriver, daar hebben we volgens velen er wel genoeg van. Daar naast was hij echt geen uitmuntend goede coureur en ondanks het jammer is dat het zo is gelopen is het gewoon niet anders.

      • + 0
      • 23 feb 2018 - 12:56
    • Patrace

      Posts: 6.764

      Hij zal uiteindelijk vast ergens in de sportscars of iets dergelijks terechtkomen. Er zijn immers genoeg andere raceklassen waar je een goede boterham mee kunt verdienen.

      • + 0
      • 23 feb 2018 - 13:07
  • Kwam altijd wel sympathiek over dus lijkt me niet gek. Blijft hij ook nog ergens racen naast het kletsen? :)

    • + 0
    • 23 feb 2018 - 11:19
  • Joeppp

    Posts: 8.660

    Leuke gozer die net niet snel genoeg was voor de F1. Tv past prima bij hem en waarschijnlijk nog een beetje bijbeunen in de lagere klasses. Niks zielig aan, als er nou iemand het maximale uit zijn carriere heeft gehaald is hij het wel.

    • + 0
    • 23 feb 2018 - 11:21
  • Rocky7up

    Posts: 50

    Maar Redactie, is het nu BBC 4 of 5? (vorige comment lijkt tegen gehouden door de filter)

    • + 0
    • 23 feb 2018 - 11:32
    • vanHeutz

      Posts: 146

      Ik zie alleen maar BBC 5 staan inmiddels, dus dat zal het wel zijn ;)

      • + 0
      • 23 feb 2018 - 11:53
    • Rocky7up

      Posts: 50

      @VanHeutz er stond eerst BBC 4 in het verhaal en BBC 5 in de titel. :)

      • + 0
      • 23 feb 2018 - 13:42
  • Leuk voor Palmer. Maar die had veel liever nog ergens in een toffe klasse gereden denk ik, ipv een beetje voor de buis te hangen en beelden aan elkaar te l.llen voor de massa.

    • + 0
    • 23 feb 2018 - 11:55
  • Tracer

    Posts: 84

    Gun het hem van harte! Rustige aardige jongen op de grid, en had af en toe grappige momenten. Dat ga ik missen... samen met Strollie en Kvyat afgelopen jaar wat domme acties gehad waar ik me kostelijk mee heb vermaakt. Daarnaast ook veel pech gehad met zijn bolide. Ach geen F1 maar commentstor! Blijft hij toch nog deels betrokken bij de sport. Ps. Hoorde ik net uit een boordradio “KARMA”???

    • + 0
    • 23 feb 2018 - 11:56
    • Kvyat was echt een schim van zichzelf vorig jaar, dat ging nergens over.

      Palmer was over het algemeen niet snel genoeg en had idioot veel pech. Dat ik nou zulke enorme blunders heb gezien... na Maldonado valt het allemaal nogal tegen ;-)

      Wat was er wel memorabel.. hm... Button's eenmalige desastreuze comeback in Monaco , bakte er niks van, probeerde het nog wel en kreeg Wehrlein nog net niet in de haven geduwd. Prompt besloot Jenson dat dit nu ook maar de laatste keer geweest moest zijn (verstandig).

      Dan zie ik liever coureurs die een beetje (te) aggressief rijden en waar soms nog wat te beleven valt, zoals bij Kevin Magnussen. Zijn manier van rijden doet me wel wat denken aan Jacques Villeneuve.

      • + 0
      • 23 feb 2018 - 12:48
    • Tracer

      Posts: 84

      Klopt! Maar zo iemand als Maldonado gaan we niet snel meer krijgen helaas... Button’s momentje in Monaco was samen met het Vettel- Stroll incident wel het meest memorabel uit 2017.

      Ik mag btw die botte rijstijl van Magnussen ook wel. “S*ck my b*lls”

      • + 0
      • 23 feb 2018 - 13:16
  • BBC 5 commentaar zat altijd ingebakken in de betaalde F1 app... Was altijd wel goed,en omdat het radio is behoorlijk uitgebreid commentaar.... Maar ja, ook goede commentator word je niet zomaar...

    • + 0
    • 23 feb 2018 - 13:17
  • Respect voor Jolyon, hij heeft het goed gespeeld...dikke afkoopsom ontvangen en nu een leuk baantje erbij en lekker over autosport praten.

    Hij doet het beter dan wij!

    • + 0
    • 23 feb 2018 - 13:22
    • Hij heeft dan ook een rijkere vader dan wij ;-)

      • + 0
      • 23 feb 2018 - 13:36
  • Ik vind het leuk voor hem

    • + 0
    • 23 feb 2018 - 18:54

AT Grand Prix van Oostenrijk

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    13:30 - 14:30

    Vrije training 3

    12:30 - 13:30

    Race / Startgrid

    15:00 - 17:00

  • Vrije training 2

    17:00 - 18:00

    Kwalificatie

    16:00 - 17:00

    Snelste ronde

    15:00 - 15:00

ATGrand Prix van Oostenrijk

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 1

    13:30 - 14:30

  • Zaterdag weather-image

  • Vrije training 3

    12:30 - 13:30

  • Zondag weather-image

  • Race

    15:00 - 17:00

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 2

    17:00 - 18:00

  • Zaterdag weather-image

  • Kwalificatie

    16:00 - 17:00

  • Zondag weather-image

  • Snelste ronde

    15:00 - 15:00

Test kalender

Bekijk het volledige testschema

WK standen 2026

Bekijk volledige WK-stand

Gerelateerd nieuws

Geef je mening

Wat is jouw eerste oordeel over de nieuwe F1-regels?

Formule 1 kalender - 2026

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Bahrein
-
Bahrein
6 - 8 maa
Australië
13 - 15 maa
China
27 - 29 maa
Japan
10 - 12 apr
Bahrein
17 - 19 apr
Saoedi-Arabië
1 - 3 mei
Verenigde Staten van Amerika
22 - 24 mei
Canada
5 - 7 jun
Monaco
12 - 14 jun
Spanje
26 - 28 jun
Oostenrijk
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2026

Datum
Grand Prix & Circuit
6 - 8 maa
Australië Albert Park
13 - 15 maa
27 - 29 maa
10 - 12 apr
17 - 19 apr
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
1 - 3 mei
Verenigde Staten van Amerika Miami International Autodrome
22 - 24 mei
5 - 7 jun
Monaco Monte Carlo
12 - 14 jun
26 - 28 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
Bekijk volledige kalender

Coureursprofiel

  • Team -
  • Punten -
  • Podiums -
  • Grand Prix -
  • Land Groot Brittannië
  • Geb. datum 20 jan 1991 (35)
  • Geb. plaats Horsham, Groot Brittannië
  • Gewicht 78 kg
  • Lengte 1,79 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel
show sidebar