user icon
user icon

Testprogramma Red Bull Racing niet in het geding

  • Gepubliceerd op 21 feb 2018 08:43
  • comments 32
  • Door: Rob Veenstra

Het team van Red Bull Racing zal komende maandag gewoon volgens planning aan de start van de eerste dag van de eerste wintertest op het Circuit de Catalunya nabij Barcelona verschijnen. De Oostenrijkse renstal benadrukt dat de deelname aan de eerste testdag niet in gevaar is gekomen na de crash van Daniel Ricciardo tijdens de shakedown van de RB14 op Silverstone.

Ricciardo mocht maandag als eerste de nieuwe bolide van Red Bull Racing aan de tand voelen. Het was echter barslecht weer in Engeland en de Australiër verkeek zich in een van zijn ronden op een plas op de baan. Hij spinde en belandde in de omheining met de RB14, waarbij de voorvleugel, de neus en de voorwielophanging beschadigd raakten. Ook de laterale barge boards en de bodemplaat kwamen niet ongeschonden uit de strijd.

Hoewel dit een fase is waarin reserve-onderdelen schaars zijn, komt de eerste testdag niet in het geding voor Red Bull Racing. Een woordvoerder van de Oostenrijkse renstal verkondigde aan The Sun: "Het is geen probleem voor Barcelona. Het zal allemaal in orde komen."

De eerste indrukken van de nieuwe auto waren in elk geval wel positief. Ricciardo: "Het is niet makkelijk om op basis van een aantal ronden iets te zeggen, maar de auto voelt goed. De bolide deed niets waar ik van geschrokken ben, de achterkant is stabiel. En dat terwijl de omstandigheden miserabel waren. Dit zijn veelbelovende tekenen."

Reacties (32)

Login om te reageren
  • Redbiertje

    Posts: 19

    hasricciardocrashed.today

    • + 1
    • 21 feb 2018 - 08:58
    • Trol

      • + 4
      • 21 feb 2018 - 09:01
    • maximist

      Posts: 839

      heeftredbiertjezijnpillenalgehad.today

      • + 1
      • 21 feb 2018 - 09:54
    • Maximo

      Posts: 6.081

      Trol? Nee, nee Ricciardo deed een "Stroll".

      • + 2
      • 21 feb 2018 - 10:16
    • Nou nou, niet zo onaardig.

      • + 0
      • 21 feb 2018 - 11:04
    • Redbiertje

      Posts: 19

      Een grapje moet toch wel kunnen op z'n tijd?

      • + 0
      • 21 feb 2018 - 13:19
    • REDBIERTJE: grapjes kunnen hier niet, allemaal hoogbegaafde en Race kundige mensen op de site.

      • + 0
      • 21 feb 2018 - 13:40
    • Redbiertje

      Posts: 19

      Ik merk het. Ik zal me proberen aan te passen naar het niveau hier.

      • + 0
      • 21 feb 2018 - 13:43
    • Jouw grapje was juist leuk @biertje

      • + 0
      • 21 feb 2018 - 14:24
    • Ik vond hem goed haha

      • + 0
      • 21 feb 2018 - 17:20
  • Toch kost het gewoon weer tijd en energie die anders op een andere manier ingezet kon worden. Jammer.

    • + 2
    • 21 feb 2018 - 09:04
    • Was het toch een vooruitziende blik om voor dit seizoen wat eerder klaar te zijn.

      • + 2
      • 21 feb 2018 - 09:18
    • aesop

      Posts: 654

      Tja, en je kunt je nu ook weinig veroorloven in Barcelona omdat je door je reserves heen bent. Of kunnen ze binnen een week dit soort onderdelen produceren?

      • + 0
      • 21 feb 2018 - 09:35
    • Ze zullen zeker al reserve onderdelen gemaakt hebben... dit had ook in Barcelona kunnen gebeuren en dan hadden ze ook zo snel mogelijk verder gemoeten

      • + 0
      • 21 feb 2018 - 09:38
    • Zoals ik hier gisteren ook schreef: De vrachtwagens van RBR waren afgelopen week al op weg naar Barcelona met voldoende reserve onderdelen. Stond in een bericht van RBR.

      • + 0
      • 21 feb 2018 - 09:43
    • StevenQ

      Posts: 5.918

      Het is maar de vraag of ze die onderdelen al hadden, er moet ook nog een 2e auto gemaakt worden.

      • + 1
      • 21 feb 2018 - 09:44
    • Daar hebben ze nog een maand voor, bij het testen mogen ze toch maar 1 auto inzetten.

      • + 1
      • 21 feb 2018 - 09:49
    • StevenQ

      Posts: 5.918

      Over een maand moet alles al in Australië zijn, ze hebben dus geen maand

      • + 1
      • 21 feb 2018 - 09:57
    • STEVENQ

      Die hebben ze wel.... Niet op school gezeten ofzo? Over een maand is het pas 21 MAART.

      • + 0
      • 21 feb 2018 - 10:04
    • StevenQ

      Posts: 5.918

      Ja, en het hele spul moet ook nog naar Australië vervoerd worden dus hebben ze geen maand

      • + 1
      • 21 feb 2018 - 10:07
    • zucht. Die wagens zijn denk ik al lang klaar hoor. Het is niet zo dat ze nu pas gaan beginnen met bouwen. Daar zijn ze al een half jaar mee bezig hoor.

      • + 0
      • 21 feb 2018 - 10:10
    • Mick34

      Posts: 584

      @ROYALERE

      Nee, ze zijn een half jaar met de ontwikkeling bezig. Dat wil zeggen met computerprogramma's, windtunnelmodellen etc. Pas begin januari worden de eerste onderdelen geproduceerd en volgens mij worden die meteen vernietigd bij de verplichte FIA crashtest.

      Veel teams zullen nu waarschijnlijk pas één auto hebben en enorm druk zijn met productie van onderdelen voor de 2e en 3e auto + reserve onderdelen.

      • + 0
      • 21 feb 2018 - 10:20
    • Wat een gezever hier zeg.
      Een topteam als RBR zou dit niet te boven komen?
      #wakkerworden!

      • + 1
      • 21 feb 2018 - 10:48
    • @Benno329 "Toch kost het gewoon weer tijd en energie die anders op een andere manier ingezet kon worden. Jammer."

      Het kost natuurlijk tijd om de onderdelen te maken, maar van alle ontworpen onderdelen worden mallen gemaakt, dus dan gaat het namaken natuurlijk een heel stuk sneller dan het originele onderdeel.

      • + 0
      • 21 feb 2018 - 12:58
    • De verdeelde meningen zijn weer voltallig aanwezig vandaag! ;) Toch ook effe reaguren!! :-) Omdat ik zelf in de ontwikkeling zit van nieuwe produkten, en wij ook een deadline hebben, heb ik wel een idee hoe het daar gaat - Het ontwikkelen van het produkt neemt veel tijd in beslag. Testen die gedaan moeten worden, berekeningen en herberekeningen... Daar gaat maanden overheen.. Dan heb je een 'setting' waar je mee gaat werken/produceren. Eenmaal die setting bereikt gaat de produktie meestal heel vlot en heel snel. Maw, RedBull gaat totaal geen problemen hebben met delen produceren want het hele produktieproces is al lang in kannen en kruiken. Geen zorgen dus mensen!! :)

      • + 1
      • 21 feb 2018 - 14:09
  • mrjem

    Posts: 271

    Wees Positief, dit geeft weer data waar ze wat mee kunnen, shit happens

    • + 2
    • 21 feb 2018 - 09:07
    • En zo is het, als seizoen 2018 een grote teleurstelling wordt hebben ze toch aan het eind iig een hoop data bij, positief blijven! Is zo belangrijk in het leven...

      • + 2
      • 21 feb 2018 - 09:53
  • Mick34

    Posts: 584

    En toch heb ik hier een vreemd gevoel bij. Ik ga er niet vanuit dat Ricciardo nu al de limieten aan het opzoeken was en toch van de baan glijden. Echt goede auto's liggen ook in de regen goed op de weg, zeker als je het rustig aan doet.

    I know, hier valt niets zinnigs over te zeggen, maar toch.....

    • + 0
    • 21 feb 2018 - 10:23
    • Je laatste zin ontkracht dus al direct je hele betoog.

      Goed bezig! ;)

      • + 1
      • 21 feb 2018 - 11:12
    • DBGates

      Posts: 2.263

      Riciardo was niet de limiet aan het opzoeken. Sterker ze moeten nog zoeken waar de limiet zit en dat zullen ze vast niet doen in de regen.
      Zo'n dag is om te kijken of alle onderdelen doen wat ze moeten doen

      • + 0
      • 21 feb 2018 - 21:31
    • Aquaplaning heeft niets te maken met de limiet of hoe goed de auto in de regen is....

      • + 0
      • 21 feb 2018 - 23:26
  • euj Daniel, deed die Halo nou z'n werk? :P

    • + 0
    • 22 feb 2018 - 10:55

AT Grand Prix van Oostenrijk

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    11:00 - 12:30

    Vrije training 3

    12:00 - 13:00

    Race

    15:10 - 17:10

  • Vrije training 2

    15:00 - 16:30

    Kwalificatie

    15:00 - 16:00

    Snelste ronde

     

AT Grand Prix van Oostenrijk

Lokale tijd 

  • Vrijdagweather-image

  • Vrije training 1

    11:00 - 12:30

    Vrije training 2

    15:00 - 16:30

  • Zaterdagweather-image

  • Vrije training 3

    12:00 - 13:00

    Kwalificatie

    15:00 - 16:00

  • Zondag weather-image

  • Race

    15:10 - 17:10

    Snelste ronde

    15:10 - 17:10

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Rijdt Sebastian Vettel in 2021 nog in de Formule 1?

WK standen 2019

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Team Renault
  • Punten 772
  • Podiums 21
  • Grand Prix 102
  • Land Australië
  • Geb. datum 1 jul 1989 (30)
  • Geb. plaats Perth, Australië
  • Gewicht 64 kg
  • Lengte 1,75 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
13 - 15 maa
Australië
20 - 22 maa
Bahrein
3 - 5 apr
Vietnam
17 - 19 apr
China
1 - 3 mei
Nederland
8 - 10 mei
Spanje
21 - 24 mei
Monaco
5 - 7 jun
Azerbeidzjan
12 - 14 jun
Canada
26 - 28 jun
Frankrijk
3 - 5 jul
Oostenrijk
17 - 19 jul
Groot Brittannië
31 - 2 aug
Hongarije
28 - 30 aug
België
4 - 6 sep
Italië
18 - 20 sep
Singapore
25 - 27 sep
Rusland
9 - 11 okt
Japan
23 - 25 okt
Verenigde Staten van Amerika
30 - 1 nov
Mexico (land)
13 - 15 nov
Brazilië
27 - 29 nov
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix & Circuit
13 - 15 maa
Australië Albert Park
20 - 22 maa
3 - 5 apr
Vietnam Hanoi Circuit
17 - 19 apr
1 - 3 mei
Nederland Circuit Zandvoort
8 - 10 mei
21 - 24 mei
Monaco Monte Carlo
5 - 7 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
12 - 14 jun
26 - 28 jun
Frankrijk Paul Ricard
3 - 5 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
17 - 19 jul
Groot Brittannië Silverstone
31 - 2 aug
Hongarije Hungaroring
28 - 30 aug
4 - 6 sep
Italië Monza
18 - 20 sep
25 - 27 sep
Rusland Sochi Autodrom
9 - 11 okt
23 - 25 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
30 - 1 nov
13 - 15 nov
Brazilië Interlagos
27 - 29 nov
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender