user icon

Ricciardo voelt Red Bull RB14 als eerste aan de tand

  • Gepubliceerd op 19 feb 2018 13:12
  • comments 35
  • Door: Bjorn Smit

Vanochtend presenteerde Red Bull Racing het strijdwapen voor 2018, de RB14, maar daar blijft het niet bij. Op Silverstone zal de wagen haar eerste meters afleggen.

Daniel Ricciardo heeft de eer gekregen om als eerste achter het stuur te kruipen van de nieuwste Aston Martin Red Bull Racing-auto. Op Twitter geeft de renstal een inkijkje bij de voorbereidingen van deze shakedown op het natte Silverstone. Zo was te zien dat Ricciardo in een gloednieuwe Aston Martin op het circuit arriveerde en daarna aangepaste schoenen en een aangepast pak aan de wereld liet zien. Ook geeft Red Bull met een foto van de vrachtwagens een hint naar de daadwerkelijke kleurstelling voor het seizoen 2018.

  

 

 

 

Reacties (35)

Login om te reageren
  • Snellius

    Posts: 167

    https://scontent-ams3-1.xx.fbcdn.net/v/t31.0-8/28164432_1661320707247745_6552631301908961571_o.jpg?oh=736657adfed7f4de4cb99cc6fc594bff&oe=5B124D60

    https://scontent-ams3-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/28166618_1661320817247734_9087091251574967348_n.jpg?oh=4bc272f26fe6ebda761c47c1a47f4c6b&oe=5B23D36E

    De achterkant : https://scontent-ams3-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/28059536_1661320863914396_7770035824740276475_n.jpg?oh=720dcfeb223333d9c7c0bdb164781de2&oe=5B1DAD77

    • + 6
    • 19 feb 2018 - 13:24
    • Lijkt wel minder rake te hebben dan vorig jaar..

      • + 0
      • 19 feb 2018 - 13:31
    • Lijkt in totaliteit wel erg hoog op de wielen te staan... maar ja, wie weet wat de bedoeling is van zo,n eerste paar km,s...

      • + 0
      • 19 feb 2018 - 13:37
    • Kan ook een regenafstelling zijn, dan zetten ze de auto altijd wat hoger.

      • + 0
      • 19 feb 2018 - 13:59
    • Sorry hoor gave bak maar.... die halo...

      • + 0
      • 19 feb 2018 - 15:31
    • Als ik de schaalmodel ervan koop knip ik hem eraf.

      • + 1
      • 19 feb 2018 - 15:34
    • Moet je doen, dan weet je zeker dat je een origineel model thuis hebt staan.

      • + 1
      • 19 feb 2018 - 17:03
    • @Superspec. No worries! Er wordt vast wel een schaalmodel Max met een schaalmodel zaag bijgeleverd.

      • + 1
      • 19 feb 2018 - 17:13
  • Max wel als eerste bij de wintertesten hoop ik? Anders wordt het mij weer teveel een Ricciardo show.....

    • + 1
    • 19 feb 2018 - 13:24
    • Dat soort dingen doen ze meestal afwisselend. Dus zit er maar niet over in, Max komt ook echt wel aan de beurt.

      • + 0
      • 19 feb 2018 - 13:28
    • StevenQ

      Posts: 6.991

      de 1e testdagen zijn degenen met de minste meters omdat er nog kinderziekten zijn, prima als Daniel dat doet.

      • + 3
      • 19 feb 2018 - 13:28
    • Stitch

      Posts: 5.312

      inderdaad beter om als tweede te beginnen, dan heb je het voordeel dat er al wat kinderziekte uit zijn en er meer rubber op de baan ligt, waardoor men bij de rondentijden net wat beter uit de verf komt.

      • + 1
      • 19 feb 2018 - 13:39
    • Ik snap niet waarom je daar zoveel waarde aan hecht? De eerste startdag beginnen is vaak minder gunstig, omdat de kans dan nog het grootst is dat je tegen kinderziektes aanloopt.

      • + 3
      • 19 feb 2018 - 13:43
    • Discussie hierboven doet mij denken aan Jos...die moest toch ooit de startplek van Schumacher 'schoonrijden' zodat er minder zand lag :p

      Als 2e rijden is idd beter.

      • + 0
      • 19 feb 2018 - 14:58
    • De blessure van JJ Lehto was tegelijkertijd de pech voor Verstappen. Daardoor mocht ie debuteren in die 2e Benetton, die geen schim was van de 1e Benetton van Schumacher. Had ie zn debuut bij een willekeurig ander team gemaakt, dan was zijn carrière gunstiger verlopen.

      Lehto mocht datzelfde jaar terugkeren, kon ook niks in die tweede Benetton. Herbert mocht de laatste twee races rijden en kon óók niets in die Benetton. Nee, het waren dus geen slappe excuses van Jos.

      Wat Jos een jaar later in die Simtek liet zien was bijzonder knap, lag zelfs 6e in Argentinië tot de auto de geest gaf. Maar nu dwaal ik weer af in het verleden....

      • + 7
      • 19 feb 2018 - 15:02
    • klopt @Damon...Argentinië 1995 weet ik ook nog goed te herinneren...ik heb die race nog altijd ergens op vhs staan haha!

      • + 0
      • 19 feb 2018 - 17:07
    • Geeft niks Damon, de waarheid mag nog best eens gezegd worden!

      • + 0
      • 19 feb 2018 - 17:16
    • “Als het zo maar door blijft gaan dat die Ricciardo steeds als eerste alles mag en krijgt verscheur ik per direct het contract van Max.”

      • + 0
      • 19 feb 2018 - 17:24
  • 'Ook geeft Red Bull met een foto van de vrachtwagens een hint naar de daadwerkelijke kleurstelling voor het seizoen 2018.'

    Kan aan mij liggen maar volgens mij zien die er nog hetzelfde uit als vorig jaar... Ben benieuwd of die eerste 100km zonder problemen verlopen en of de auto aan de verwachtingen lijkt te voldoen!

    • + 2
    • 19 feb 2018 - 13:27
    • Stitch

      Posts: 5.312

      Er staat wel Aston Martin achterop in witte letters. Ik verwacht dus ook dat men deze kleurstelling zal handhaven.

      • + 1
      • 19 feb 2018 - 13:40
    • En jullie dachten dat dit de vrachtwagens zijn die volgende week ook in Barcelona staan? Think again. Die vrachtwagens worden op dit moment in de juiste kleurstelling gespoten in Engeland.

      • + 0
      • 19 feb 2018 - 17:06
    • Hoe of wat dan ook, de vrachtwagens op de foto zien er knap ‘boring’ uit.

      • + 0
      • 19 feb 2018 - 17:20
    • louc_

      Posts: 2.283

      Zijn die Renault trucks wel betrouwbaar!

      • + 0
      • 19 feb 2018 - 17:28
  • Ja verrassend die kleurstelling van de trucks ... NOT...

    • + 1
    • 19 feb 2018 - 13:39
  • Denk eerder dat de race-overall meer zegt over de kleurstelling van de auto... donkerblauw met wit..

    • + 1
    • 19 feb 2018 - 13:42
  • Dp1998

    Posts: 994

    Ik vind die halo echt spuuglelijk op de auto's. Wanneer komen de open cockpits weer terug?

    • + 1
    • 19 feb 2018 - 13:54
    • Nooit, ben ik bang.

      • + 0
      • 19 feb 2018 - 14:03
    • Pfff
      Ik geraak langzaam op het punt dat ik het melodramatische gejank om die halo storender vind dan de halo zelf. Get over it, er zit een halo op.

      • + 16
      • 19 feb 2018 - 14:33
    • Hoe lelijk ik de Halo ook vindt, ben ik het met Tieske73 eens. We doen er nu toch niks aan, dus verder met die banaan.

      • + 0
      • 19 feb 2018 - 16:13
    • Na het motorgeluid gehoord te hebben, ben ik de Halo al bijna weer vergeten.

      • + 1
      • 19 feb 2018 - 17:07
    • @Tieske heeft gelijk, kappen met zeuren wat mij betreft.

      • + 1
      • 19 feb 2018 - 17:27
    • Joeppp

      Posts: 4.375

      Ik vind de Halo eigenlijk wel meevallen. Mooi is het niet maar er zijn de afgelopen jaren veel lelijkere dingen op de auto's te zien geweest. Ik denk bijvoorbeeld en de gekke neuzen van Williams en Lotus.

      • + 0
      • 19 feb 2018 - 18:53
    • Nee, dat nou ook weer niet @Joepp. Het verfoeide ding waar we het niet meer over hebben is het ergste wat er ooit in de F1 is verzonnen. Maar genoeg erover...

      • + 1
      • 19 feb 2018 - 20:18
    • haloooooooooooooooo :)

      • + 0
      • 20 feb 2018 - 07:02

AT Grand Prix van Stiermarken

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    11:30 - 12:30

    Vrije training 3

    12:00 - 13:00

    Race

    15:00 - 17:00

  • Vrije training 2

    15:00 - 16:00

    Kwalificatie

    15:00 - 16:00

    Snelste ronde

    15:00 - 17:00

AT Grand Prix van Stiermarken

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 1

    11:30 - 12:30

  • Zaterdag weather-image

  • Vrije training 3

    12:00 - 13:00

  • Zondag weather-image

  • Race

    15:00 - 17:00

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 2

    15:00 - 16:00

  • Zaterdag weather-image

  • Kwalificatie

    15:00 - 16:00

  • Zondag weather-image

  • Snelste ronde

    15:00 - 17:00

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De speciale livery van McLaren voor Monaco is mooier dan de normale kleurstelling van de MCL35M

Coureursprofiel

  • Team McLaren
  • Punten 925
  • Podiums 23
  • Grand Prix 126
  • Land Australië
  • Geb. datum 1 jul 1989 (31)
  • Geb. plaats Perth, Australië
  • Gewicht 64 kg
  • Lengte 1,75 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov