user icon

McLaren wekt de door Renault aangedreven MCL33 tot leven

  • Gepubliceerd op 16 feb 2018 15:06
  • comments 31
  • Door: Rob Veenstra

McLaren heeft als volgende team de fire-up van de nieuwe auto voltooid. De motor achterin de MCL33 is voor het eerst aangezwengeld in de fabriek in Woking. McLaren nam na vorig jaar afscheid van Honda en koos voor Renault als nieuwe motorleverancier. Dat leverde bij het opstarten van de krachtbron in de nieuwe auto in elk geval geen problemen op. McLaren-Renault presenteert de MCL33 op 23 februari. Beluister hier de fire-up van de bolide:

 

Reacties (31)

Login om te reageren
  • Die dames kijken alsof ze ,,,, na ja, laat maar...

    • + 0
    • 16 feb 2018 - 15:10
    • Horsepower en Testosteron gaan ook hand in hand samen;-)

      • + 1
      • 16 feb 2018 - 16:19
  • Klinkt toch best wel lekker:)

    • + 1
    • 16 feb 2018 - 15:11
    • Zeker Maxiaans, je waant je even in het rennerskwartier met startende motoren, ratelende wielsleutels en een lekker zonnetje op je bast, héérlijk!

      • + 0
      • 16 feb 2018 - 16:39
  • z0mer

    Posts: 2.085

    Laten we hopen dat deze motor het langer dan 10 rondjes per dag zal uithouden.

    • + 3
    • 16 feb 2018 - 15:14
  • Boutsen

    Posts: 709

    Klinkt toch al een stuk beter dan dat amechtig gereutel van vorig jaar.

    • + 2
    • 16 feb 2018 - 15:14
    • Kenju

      Posts: 2.629

      Dat was de vetst klinkende auto van het veld.

      • + 4
      • 16 feb 2018 - 15:17
    • Alleen jammer dat je hem zo weinig hoorde.

      • + 2
      • 16 feb 2018 - 15:23
    • Maximo

      Posts: 6.682

      Klopt KENJU....

      Met mijn ogen dicht was Honda de vetste motor in 2018 :)

      Hopelijk kunnen ze in 2018 beter presteren, maar het rauwe geluid behouden.

      • + 0
      • 16 feb 2018 - 17:22
    • @Maximo

      Vind de Honda van 2018 ook niet gek klinken :-)

      twitter.com/twitte(...)/963779793161539584

      • + 0
      • 17 feb 2018 - 18:15
  • Klinkt nie best. Oh wacht RB rijdt er ook mee.

    • + 0
    • 16 feb 2018 - 15:20
  • Kenju

    Posts: 2.629

    Op zich wel interessant dat de mensen hier er anders uit zien dan bij Toro Rosso. Daar iedereen in team-kleding hier niet, en hier weer veel stropdassen plus mensen in casual kleding, maar niet zoals ik de gemiddelde werkende monteur of engineer voor me zie. Ik vraag me af of dit iets zegt over de organisaties en zo ja, wat.

    • + 0
    • 16 feb 2018 - 15:24
    • Dat de mensen die bij McLaren werken niet over een bedrijfs-outfit beschikken en zich mogen kleden zoals ze zelf willen? Bij TR (bv) zien ze bedrijfskleding als 'teamspirit' en hangt er elke dag een schone outfit aan de locker.
      Denk niet dat je er heel veel achter moet zoeken @Kenju.

      • + 0
      • 16 feb 2018 - 15:41
    • Ik vind het een trieste bedoening daar op de werkvloer bij McLaren. Ik bespeur geen spatje enthousiasme. Gelukkig is het maaR een nepfilmpje.

      • + 1
      • 16 feb 2018 - 19:55
    • Kenju

      Posts: 2.629

      @Maxiaans: Dat zou kunnen. tenminste, voor een deel. Niemand sleutelt in een overhemd aan een auto, toch? Maar de indruk die ik kreeg was dat het meer een chiquere organisatie is met navenante mensen. Dit waar bijv. een Toro Rosso gewoon mensen heeft in teamkleding en de bobo's er niet bij lijken te zijn.

      Maar nogmaals, het zegt natuurlijk niets. Maar het zegt iets over de uitstraling die ze willen hebben. Op de een of andere manier komt STR sympathieker over, hoewel ik zelf waarschijnlijk meer McLaren-esk ben.

      • + 0
      • 16 feb 2018 - 21:09
    • Zou kunnen @Kenju. Wat de mensen binnen McLaren betreft, de stropdassen komen nog uit het Dennis-tijdperk en de luitjes in casual kleding uit de huidige tijd met Brown en de Bolle.

      NB. Brown is overigens boller dan de Bolle... ;)

      • + 0
      • 16 feb 2018 - 21:50
  • youtu.be/sTSA_sWGM44

    • + 3
    • 16 feb 2018 - 15:32
    • dizzy

      Posts: 1.435

      LOL :)

      • + 0
      • 16 feb 2018 - 16:01
    • joop

      Posts: 1.086

      HAHAHAHA...........super

      • + 0
      • 16 feb 2018 - 16:06
  • k.w

    Posts: 682

    Okeee... ik heb het gehoord, dat zit goed...Stoffel wereldkampioen dit jaar ..kuch kuch

    • + 1
    • 16 feb 2018 - 16:15
  • ik zou nog even wachten met het applaus...

    • + 1
    • 16 feb 2018 - 16:54
    • Bij Renault liep de Renault-motor toch een heel stuk soepeler...

      • + 1
      • 16 feb 2018 - 21:52
  • Hmm, ... Ik zeg zelden iets negatiefs over McLaren. Maar, als Brown & Boullier verkondigen dat de sfeer volledig is omgeslagen sinds de beslissing om met Renault verder te gaan: ... ik bespeur helemaal niets van dat enthousiasme bij de techies. Dat de stropdassen als een koe naar een kikker staan te gapen, tot daaraan toe. Maar de engineers?? Toch wel een heel corporate gevoel daar.

    • + 0
    • 16 feb 2018 - 17:03
    • Ik zie een groep techneuten die zeer gefocust zijn, het is maar wat je wil zien.

      • + 1
      • 16 feb 2018 - 17:07
    • Klopt, dat zie ik ook... Maar als ze de motor uitschakelen had ik iets meer verwacht :-) Maar je ziet idd de spanning hangen (niet negatief bedoel ik, gewoon concentratie).

      Misschien houden ze de ontlading voor na een paar races (of niet)

      • + 0
      • 16 feb 2018 - 17:24
    • Maximo

      Posts: 6.682

      Het zegt eerder wat over het management dat de sfeer zo extreem slecht was tijdens de samenwerking met Honda. Prima als de sfeer beter is nu de verwachtingen beter zijn, maar als ze vorig jaar zo in zak en as zaten en dan nu helemaal happy zijn zit daar intern iets echt niet goed.

      • + 0
      • 16 feb 2018 - 17:26
    • Kijk de Amazon docu en zoek die verschillen met vorig jaar.

      • + 1
      • 16 feb 2018 - 17:39
    • @Zambioriz, Engineers zijn er niet voor het korte TV momentje, Daar zijn ze camera's voor en ook de bobo'.s Er zal de hele dag veel meer gedaan zijn en ook tijdens deze "launch" komt er data uit het blok.

      • + 1
      • 16 feb 2018 - 18:40
    • bvonk

      Posts: 930

      Het enthousiasme komt pas als ze echt zijn waar ze willen zijn en dat is weer winnen, niet bij het opstarten van een motor.

      Als je enthousiasme wil bij het opstarten van een motor dan moet je maar naar een filmpje kijken van een ander team.

      • + 0
      • 16 feb 2018 - 20:28
    • Brown en Boullier hebben de champagne stiekem samen in hun kantoortje soldaat gemaakt.

      • + 1
      • 16 feb 2018 - 21:57
  • Venlo

    Posts: 83

    niet slecht deze fire up 20118 voor Mc Laren . nu Red bull nog Renault.

    • + 1
    • 16 feb 2018 - 18:35

IT Grand Prix van Emilia Romagna

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    11:30 - 12:30

    Vrije training 3

    12:00 - 13:00

    Race

    15:00 - 17:00

  • Vrije training 2

    15:00 - 16:00

    Kwalificatie

    15:00 - 16:00

    Snelste ronde

    15:00 - 17:00

IT Grand Prix van Emilia Romagna

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 1

    11:30 - 12:30

  • Zaterdag weather-image

  • Vrije training 3

    12:00 - 13:00

  • Zondag weather-image

  • Race

    15:00 - 17:00

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 2

    15:00 - 16:00

  • Zaterdag weather-image

  • Kwalificatie

    15:00 - 16:00

  • Zondag weather-image

  • Snelste ronde

    15:00 - 17:00

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Imola zou vast op de Formule 1-kalender moeten staan

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
21 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
11 - 13 jun
Canada
25 - 27 jun
Frankrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
21 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
11 - 13 jun
25 - 27 jun
Frankrijk Paul Ricard
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar