user icon
user icon

Fernando Alonso op dieet vanwege terugkeer KERS

  • Gepubliceerd op 15 dec 2010 11:29
  • comments 15
  • Door: Rob Veenstra
Ferrari-coureur Fernando Alonso is van plan om twee tot drie kilo kwijt te raken voor de start van het nieuwe seizoen. Aanleiding hiervoor is de rentree van Kinetic Energy Recovery System (KERS) in de Formule 1. Het energie hergebruikende systeem is vrij zwaar, wat de mogelijkheden om met ballastgewicht de balans van een auto te beïnvloeden beperkt.

En dus gaan de coureurs op dieet om die speelruimte wat te vergroten. Eerder gaf Rubens Barrichello van Williams al aan hard aan gewichtsverlies te werken en Alonso volgt in El Mundo Deportivo zijn voorbeeld. “De fans moeten zich instellen op een dunnere versie van mij. Met de terugkeer van KERS is elke kilo die een coureur verliest mooi meegenomen, die kan weer als ballast gebruikt worden. Dus ga ik wat gewicht proberen kwijt te raken. Ik ga ook mijn atletische voorbereiding verbeteren voor het langste seizoen in geschiedenis van de Formule 1. Het is noodzakelijk om tien maanden volledig fit te zijn.”

Reacties (15)

Login om te reageren
  • Ik bewonder de gedrevenheid van de heren coureurs. Maar i.p.v. de monteurs 2 X per weekend 6 uur bij de wagen vandaan te houden zou de FIA hier misschien beter een oogje in het zeil kunnen houden.

    In 2009 ging Alonso al eens knock-out tijdens een interviewtje direct na de race. Uitdrogingsverschijnselen was de verklaring achteraf. Een hoop van die coureurs hebben al weinig vet met als gevolg dat iedere kilo die men krijt raakt vrijwel automatisch betekend dat die kilo voor zo\'n 90% uit vocht bestaat. Komt de veiligheid niet in het geding zo??? Wat als er een coureur door een laag gewicht (lees vochtgebrek) tijdens de race knock-out gaat??? Is het niet iets om een minimun-BMI in te voeren voor coureurs dat voor iedere sessie moet worden gecontroleerd?

    • + 0
    • 15 dec 2010 - 11:40
    • rchorus

      Posts: 880

      Ging hij niet knock-out na de race waarin zijn drinkfles niet functioneerde?

      • + 0
      • 15 dec 2010 - 11:41
    • Als het drinksysteem uitvalt kun je toch verwachten dat ze daar problemen mee krijgen? Ongeacht hoeveel vet ze op hun lijf hebben?

      • + 0
      • 15 dec 2010 - 11:42
    • @ Ricardo en Patrickl,

      Voor wat betreft die problemen met het drinksysteem hebben jullie gelijk. Maar het punt is dus dat vochtgebrek en een te laag vetpercentage gevaarlijk kunnen zijn. Ik vindt dat de FIA daar wel op de veiligheid toe mag zien.

      • + 0
      • 15 dec 2010 - 11:59
  • Valt me tegen dat ze, ondanks alle maatregelen om de natuurlijke balans van de auto te verbeteren, nog steeds op dieet moeten.

    • + 0
    • 15 dec 2010 - 11:40
  • Zometeen kan Alonso niet meer met zijn handen zwaaien door gebrek aan eetlust/energie.

    • + 0
    • 15 dec 2010 - 11:46
  • Afvallen volgens Raikkonen:

    www.youtube.com/wa(...)amp;feature=related

    • + 0
    • 15 dec 2010 - 11:57
  • De coureurs zijn nu al licht in verhouding met hun lengte, vind ik.

    • + 0
    • 15 dec 2010 - 12:03
  • dbr659

    Posts: 109

    trainingsstage met Mido misschien?? LOL

    • + 0
    • 15 dec 2010 - 12:16
  • Ugh

    Posts: 333

    Wat me steeds opvalt aan Alonso als de helm af gaat na een race is hoe ongelooflijk bleek hij er dan uitziet. Lijkt me niet gezond om te veel te willen afvallen.

    • + 0
    • 15 dec 2010 - 12:59
    • Daarom. Dat zeg ik dus. :)

      • + 0
      • 15 dec 2010 - 13:29
    • Misschien juist wel omdat hij te dik is ;)

      • + 0
      • 15 dec 2010 - 13:36
    • Mmm, meestal hebben wat dikkere mensen dan toch een knal rood hoofd dan, past mooi bij ze Ferrari

      • + 0
      • 15 dec 2010 - 14:18
    • Mirani

      Posts: 2.912

      Dat komt gewoon door dat de helm zo strak zit. Hou maar een uur lang met je linkerhand je rechterhand stevig vast. Wedden dat je rechterhand daarna er bleek uitziet.

      • + 0
      • 15 dec 2010 - 17:00

IT Grand Prix van Toscane

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

IT Grand Prix van Toscane

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Perez vertrekt onvrijwillig: Wie wordt binnenkort bekend als zijn opvolger?

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Team McLaren
  • Punten 132
  • Podiums 0
  • Grand Prix 78
  • Land Spanje
  • Geb. datum 29 jul 1981 (39)
  • Geb. plaats Oviedo, Spanje
  • Gewicht 68 kg
  • Lengte 1,71 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
3 - 5 jul
Oostenrijk
10 - 12 jul
Oostenrijk
17 - 19 jul
Hongarije
31 - 2 aug
Groot Brittannië
7 - 9 aug
Groot Brittannië
14 - 16 aug
Spanje
28 - 30 aug
België
4 - 6 sep
Italië
11 - 13 sep
Italië
25 - 27 sep
Rusland
9 - 11 okt
Duitsland
31 - 1 nov
Italië
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix & Circuit
3 - 5 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
10 - 12 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
17 - 19 jul
Hongarije Hungaroring
31 - 2 aug
Groot Brittannië Silverstone
7 - 9 aug
Groot Brittannië Silverstone
14 - 16 aug
28 - 30 aug
4 - 6 sep
Italië Monza
11 - 13 sep
Italië Mugello
25 - 27 sep
Rusland Sochi Autodrom
9 - 11 okt
Duitsland Nurburgring
31 - 1 nov
Bekijk volledige kalender
show sidebar