user icon

Fernando Alonso op dieet vanwege terugkeer KERS

  • Gepubliceerd op 15 dec 2010 11:29
  • comments 15
  • Door: Rob Veenstra
Ferrari-coureur Fernando Alonso is van plan om twee tot drie kilo kwijt te raken voor de start van het nieuwe seizoen. Aanleiding hiervoor is de rentree van Kinetic Energy Recovery System (KERS) in de Formule 1. Het energie hergebruikende systeem is vrij zwaar, wat de mogelijkheden om met ballastgewicht de balans van een auto te beïnvloeden beperkt.

En dus gaan de coureurs op dieet om die speelruimte wat te vergroten. Eerder gaf Rubens Barrichello van Williams al aan hard aan gewichtsverlies te werken en Alonso volgt in El Mundo Deportivo zijn voorbeeld. “De fans moeten zich instellen op een dunnere versie van mij. Met de terugkeer van KERS is elke kilo die een coureur verliest mooi meegenomen, die kan weer als ballast gebruikt worden. Dus ga ik wat gewicht proberen kwijt te raken. Ik ga ook mijn atletische voorbereiding verbeteren voor het langste seizoen in geschiedenis van de Formule 1. Het is noodzakelijk om tien maanden volledig fit te zijn.”

Reacties (15)

Login om te reageren
  • Ik bewonder de gedrevenheid van de heren coureurs. Maar i.p.v. de monteurs 2 X per weekend 6 uur bij de wagen vandaan te houden zou de FIA hier misschien beter een oogje in het zeil kunnen houden.

    In 2009 ging Alonso al eens knock-out tijdens een interviewtje direct na de race. Uitdrogingsverschijnselen was de verklaring achteraf. Een hoop van die coureurs hebben al weinig vet met als gevolg dat iedere kilo die men krijt raakt vrijwel automatisch betekend dat die kilo voor zo\'n 90% uit vocht bestaat. Komt de veiligheid niet in het geding zo??? Wat als er een coureur door een laag gewicht (lees vochtgebrek) tijdens de race knock-out gaat??? Is het niet iets om een minimun-BMI in te voeren voor coureurs dat voor iedere sessie moet worden gecontroleerd?

    • + 0
    • 15 dec 2010 - 11:40
    • rchorus

      Posts: 880

      Ging hij niet knock-out na de race waarin zijn drinkfles niet functioneerde?

      • + 0
      • 15 dec 2010 - 11:41
    • Als het drinksysteem uitvalt kun je toch verwachten dat ze daar problemen mee krijgen? Ongeacht hoeveel vet ze op hun lijf hebben?

      • + 0
      • 15 dec 2010 - 11:42
    • @ Ricardo en Patrickl,

      Voor wat betreft die problemen met het drinksysteem hebben jullie gelijk. Maar het punt is dus dat vochtgebrek en een te laag vetpercentage gevaarlijk kunnen zijn. Ik vindt dat de FIA daar wel op de veiligheid toe mag zien.

      • + 0
      • 15 dec 2010 - 11:59
  • Valt me tegen dat ze, ondanks alle maatregelen om de natuurlijke balans van de auto te verbeteren, nog steeds op dieet moeten.

    • + 0
    • 15 dec 2010 - 11:40
  • Zometeen kan Alonso niet meer met zijn handen zwaaien door gebrek aan eetlust/energie.

    • + 0
    • 15 dec 2010 - 11:46
  • Afvallen volgens Raikkonen:

    www.youtube.com/watch?v=ILmODpW92r8&;amp;feature=related

    • + 0
    • 15 dec 2010 - 11:57
  • De coureurs zijn nu al licht in verhouding met hun lengte, vind ik.

    • + 0
    • 15 dec 2010 - 12:03
  • dbr659

    Posts: 109

    trainingsstage met Mido misschien?? LOL

    • + 0
    • 15 dec 2010 - 12:16
  • Ugh

    Posts: 333

    Wat me steeds opvalt aan Alonso als de helm af gaat na een race is hoe ongelooflijk bleek hij er dan uitziet. Lijkt me niet gezond om te veel te willen afvallen.

    • + 0
    • 15 dec 2010 - 12:59
    • Daarom. Dat zeg ik dus. :)

      • + 0
      • 15 dec 2010 - 13:29
    • Misschien juist wel omdat hij te dik is ;)

      • + 0
      • 15 dec 2010 - 13:36
    • Mmm, meestal hebben wat dikkere mensen dan toch een knal rood hoofd dan, past mooi bij ze Ferrari

      • + 0
      • 15 dec 2010 - 14:18
    • Mirani

      Posts: 2.921

      Dat komt gewoon door dat de helm zo strak zit. Hou maar een uur lang met je linkerhand je rechterhand stevig vast. Wedden dat je rechterhand daarna er bleek uitziet.

      • + 0
      • 15 dec 2010 - 17:00

BH Grand Prix van Bahrein

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    12:30 - 13:30

    Vrije training 3

    13:00 - 14:00

    Race

    17:00 - 19:00

  • Vrije training 2

    16:00 - 17:00

    Kwalificatie

    16:00 - 17:00

    Snelste ronde

    17:00 - 19:00

BH Grand Prix van Bahrein

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 1

    12:30 - 13:30

  • Zaterdag weather-image

  • Vrije training 3

    13:00 - 14:00

  • Zondag weather-image

  • Race

    17:00 - 19:00

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 2

    16:00 - 17:00

  • Zaterdag weather-image

  • Kwalificatie

    16:00 - 17:00

  • Zondag weather-image

  • Snelste ronde

    17:00 - 19:00

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Is het houden van sprintraces op zaterdag een verbetering van het Grand Prix-format?

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Team McLaren
  • Punten 132
  • Podiums 0
  • Grand Prix 78
  • Land Spanje
  • Geb. datum 29 jul 1981 (39)
  • Geb. plaats Oviedo, Spanje
  • Gewicht 68 kg
  • Lengte 1,71 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
Bekijk volledige kalender
show sidebar