user icon
user icon

Max Verstappen emotioneel na zijn zege in Maleisië

  • Gepubliceerd op 21 dec 2017 08:23
  • comments 19
  • Door: Rob Veenstra

De winst in de Grand Prix van Maleisië was een emotioneel moment voor Red Bull Racing-coureur Max Verstappen. Dat onthulde de Nederlander in een gesprek met teamgenoot Daniel Ricciardo. Verstappen zegevierde op Sepang door de latere wereldkampioen Lewis Hamilton te verslaan.

"Die overwinning bracht wel wat emoties teweeg, gezien de hele voorgeschiedenis met al die uitvalbeurten dit seizoen", vertelt hij openhartig. "Daarom hecht ik toch de meeste waarde aan de trofee die ik daar in Maleisië kreeg, het was een emotionele zege en dat kleeft aan deze bokaal."

Verstappen en Ricciardo spraken verder over het nieuwe contract van de Nederlander bij Red Bull Racing, zijn voorliefde voor het spelen van de game FIFA en hun relatie met Ferrari-collega Kimi Raikkonen. "Relatie? Welke relatie? Ik heb volgens mij nooit echt een woord met hem gewisseld."

Reacties (19)

Login om te reageren
  • Serieus gaan we dit tot de 1e start lezen? (volgens mij nog oud nieuws ook)

    • + 1
    • 21 dec 2017 - 08:43
    • NicoS

      Posts: 11.026

      Lees je het toch niet......

      • + 7
      • 21 dec 2017 - 08:44
    • The dre

      Posts: 2.184

      Dat heb je nu eenmaal in de winterstop. Alleen maar oud nieuws.

      • + 0
      • 21 dec 2017 - 08:48
    • Nee, tot de eerste wintertests....

      • + 0
      • 21 dec 2017 - 08:50
    • F1jos

      Posts: 762

      Ander nieuws:

      n 2018 worden deze Formule 1 regels aangepast. Coureurs moeten minimaal zes races in de Formule 2 gereden hebben of minimaal 25 punten op hun superlicentie behaald hebben, om deel te mogen nemen aan de vrije trainingen. Als een coureur op regelmatige basis deel wil nemen aan vrije trainingen dan dient hij een volledig seizoen in de Formule 2 afgelegd te hebben, of in de laatste drie seizoenen minimaal 25 punten op zijn superlicentie te hebben behaald.

      Reden voor de aanpassing is dat de FIA niet wil dat er paydrivers zonder ervaring of talent op vrijdag in actie komen. Van de coureurs die in 2017 uitkwamen tijdens de vrijdagtrainingen zou alleen Alfonso Celis een probleem gehad hebben.

      • + 5
      • 21 dec 2017 - 08:59
    • Kijk dat is nieuws..

      • + 1
      • 21 dec 2017 - 09:03
    • @f1jos, dat heb je mooi uit het artikel hierboven gehaald!

      • + 1
      • 21 dec 2017 - 09:23
    • Het is wel klasse van Max,dat hij ondanks vakantie,elke dag iets te melden heeft voor ons...

      • + 1
      • 21 dec 2017 - 10:08
    • @F1Jos. Bedankt, nou heb je het topic dat vandaag of morgen verschijnt al verraden... Volgende keer gewoon ff geduld hebben hè. ;)

      • + 1
      • 21 dec 2017 - 11:04
    • @AF. Dat interview tussen Verstappen en Ricciardo duurde dacht ik ongeveer een half uur dus daar kunnen ze nog wel 30 topics uitknippen. Veel plezier! ;)

      • + 1
      • 21 dec 2017 - 11:16
  • SpeeDirk

    Posts: 216

    Ach, wat speculaaskruiden erbij en je komt deze tijd wel door...'t is maar ffies.

    • + 0
    • 21 dec 2017 - 09:28
  • Fortynine

    Posts: 67

    Ik was ook best emotioneel die dag, aangezien ik erbij was.Kan ook aan de drank gelegen hebben trouwens...................Kippenvel bij +30 graden

    • + 1
    • 21 dec 2017 - 10:04
    • RSV MILLE

      Posts: 696

      Ik was er ook bij Fortynine, stond onder het podium toen het volkslied gespeelt werd...Wat een prachtige overwinning om mee te maken na al die uitval beurten.

      • + 1
      • 21 dec 2017 - 10:42
    • Nee, nee, nee @Fortynine, het lag niet aan de drank. Bij mij liepen de waterlanders ook tot in m’n string en ik zat pas aan m’n tweede kratje...

      Lange tijd niet meer zo gehuild, heb het Wilhelmus zelfs niet meer gehoord.

      Hè, heerlijk dat het nu zo ‘out in the open’ is, wat lucht ’t op dat ik niet de enige was. Bedankt! ;)

      • + 1
      • 21 dec 2017 - 11:11
    • Ligt aan mij zeker, dan reageerde ik nogal koeltjes.
      Bij mij krulde m'n mondhoeken ietwat op naar boven, en dat is vrij uitzonderlijk kan ik vertellen...
      Toen trok ik weer snel een flesje open om deze binnen no time leeg te lurken, waarna er nog velen volgde...

      • + 0
      • 21 dec 2017 - 11:25
    • Bij jou ligt het dan waarschijnlijk wel aan de drank @Jean.

      Jammer dan dat je diep diepgewortelde emoties hebt gemist, die waren wellicht nog mooier dan de race zelf.

      Misschien dat je de GP nog eens moet bekijken maar dan alleen met een flink glas koele melk vers van de koe?

      • + 0
      • 21 dec 2017 - 11:53
    • Jullie hebben duidelijk al brain-damage van al die alcohol.

      -Verse melk van de koe is niet koud maar lauw.
      -Het Wilhelmus is helemaal niet afgespeeld. Het Belgische en Oostenrijkse volkslied werd
      ter gehore gebracht.
      -Mondhoeken kunnen niet krullen, een snor wel.
      -Kippenvel onder een hoek van 30 graden slaat nergens op. Hoe meet je dat ivn.
      -Een string onder je Tena slaat ook nergens op.

      zoek hulp heren!

      • + 0
      • 21 dec 2017 - 13:47
    • @Billgates. Vind jouw reactie leugenachtig, grof en aanmatigend en ik distantieer me hier vol overtuiging van. ;)

      • + 0
      • 21 dec 2017 - 14:10
  • Sja, je moet wat in deze "barre" tijden...

    • + 0
    • 21 dec 2017 - 10:35

CA Grand Prix van Canada

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    17:00 - 18:30

    Vrije training 3

    17:00 - 18:00

    Race

    20:10 - 22:10

  • Vrije training 2

    21:00 - 22:30

    Kwalificatie

    20:00 - 21:00

    Snelste ronde

     

CA Grand Prix van Canada

Lokale tijd 

  • Vrijdagweather-image

  • Vrije training 1

    17:00 - 18:30

    Vrije training 2

    21:00 - 22:30

  • Zaterdagweather-image

  • Vrije training 3

    17:00 - 18:00

    Kwalificatie

    20:00 - 21:00

  • Zondag weather-image

  • Race

    20:10 - 22:10

    Snelste ronde

    20:10 - 22:10

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Hoeveel Grands Prix zullen er dit jaar verreden worden?

WK standen 2019

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Team Red Bull Racing
  • Punten 948
  • Podiums 31
  • Grand Prix 102
  • Land NL
  • Geb. datum 30 sep 1997 (22)
  • Geb. plaats Hasselt (Belgie), NL
  • Gewicht 70 kg
  • Lengte 1,80 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
13 - 15 maa
Australië
20 - 22 maa
Bahrein
3 - 5 apr
Vietnam
17 - 19 apr
China
1 - 3 mei
Nederland
8 - 10 mei
Spanje
21 - 24 mei
Monaco
5 - 7 jun
Azerbeidzjan
12 - 14 jun
Canada
26 - 28 jun
Frankrijk
3 - 5 jul
Oostenrijk
17 - 19 jul
Groot Brittannië
31 - 2 aug
Hongarije
28 - 30 aug
België
4 - 6 sep
Italië
18 - 20 sep
Singapore
25 - 27 sep
Rusland
9 - 11 okt
Japan
23 - 25 okt
Verenigde Staten van Amerika
30 - 1 nov
Mexico (land)
13 - 15 nov
Brazilië
27 - 29 nov
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix & Circuit
13 - 15 maa
Australië Albert Park
20 - 22 maa
3 - 5 apr
Vietnam Hanoi Circuit
17 - 19 apr
1 - 3 mei
Nederland Circuit Zandvoort
8 - 10 mei
21 - 24 mei
Monaco Monte Carlo
5 - 7 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
12 - 14 jun
26 - 28 jun
Frankrijk Paul Ricard
3 - 5 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
17 - 19 jul
Groot Brittannië Silverstone
31 - 2 aug
Hongarije Hungaroring
28 - 30 aug
4 - 6 sep
Italië Monza
18 - 20 sep
25 - 27 sep
Rusland Sochi Autodrom
9 - 11 okt
23 - 25 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
30 - 1 nov
13 - 15 nov
Brazilië Interlagos
27 - 29 nov
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender