Het team van McLaren rijdt ook in 2018 waarschijnlijk zonder titelsponsor. Directeur Zak Brown is druk bezig om nieuwe partners aan de Britse renstal te binden, maar daar zit geen nieuwe titelsponsor tussen. Niet dat er geen partij is die Vodafone, dat in 2013 de laatste titelsponsor van McLaren was, op zou kunnen volgen, maar McLaren kiest voor een bestaan zonder titelsponsor.
Het team ziet geen meerwaarde in het hebben van een titelsponsor. Brown legt aan Autosport uit: "Ik denk niet dat we volgend jaar een titelsponsor zullen hebben. Ik geloof wel dat we grote partners zullen hebben. Als je naar de Formule 1 kijkt, er is vrijwel niemand die refereert naar de naam van een titelsponsor, dus het heeft geen waarde. We zijn McLaren, we zijn niet ABC McLaren."
"Er is veel ruimte voor andere merknamen, maar we verkopen onze naam niet. De naam van het team blijft hetzelfde; McLaren. In NASCAR zijn de coureurs getraind om gelijk nadat ze uit de auto stappen hun dank te betuigen aan hun Chandon Ford of iets in die trant. Dat gebeurt in de Formule 1 niet en dus kiezen wij ervoor om ons merk te beschermen."
Over belangstelling van bedrijven heeft McLaren overigens niet te klagen. "We hebben nieuwe sponsors vastgelegd, maar ik weet niet wanneer we die aan zullen kondigen. We zijn nog niet klaar, alle sponsors zijn welkom! Er heerst veel enthousiasme rondom de Formule 1. De kijkcijfers zijn gestegen, de bezoekersaantallen zijn toegenomen, nieuwe eigenaren en een nieuwe strategische visie. Kortom, de Formule 1 heeft momentum te pakken", aldus Brown.
2

Reacties (14)
Login om te reagerenPosts: 20.436
Poen zat
Posts: 6.927
Klopt. Die rijke oliesjeikjes uit Bahrein hebben geld zat.
Posts: 65.802
En die weten nog niet de de halo doorgaat...
Posts: 42.203
Wat een geloel, ABC hekwerk zou een prima titelsponsor zijn tijdens de testdagen.
Posts: 5.389
Die zitten al bij Haas toch?
Posts: 3.968
ANWB, Duracell en Nivea lijken me wel goede sponsors voor McBroken.
Posts: 533
Onzin natuurlijk, ze kunnen gewoon na zeer matige seizoenen niemand vinden die er genoeg geld in wil steken om een titelsponsor te worden.
Posts: 6.817
Zak heeft het afgelopen jaar steeds geroepen dat ze in 2018 weer een titelsponsor zouden hebben. De sponsoren zouden in de rij staan.... nou je kunt nu wel constateren dat Zak aan het bluffen is en dat ze komend seizoen niet veel meer dan de huidige pluk sponsoren zullen hebben. Hij zal wel jaloers kijken naar Williams die kunnen kiezen uit verschillende coureurs die met miljoenen euro’s en dikke sponsordeals zwaaien.
Posts: 9.176
Dus jij zegt dat Zak eigenlijk liegt met de tekst: "We hebben nieuwe sponsors vastgelegd, maar ik weet niet wanneer we die aan zullen kondigen"
Posts: 5.875
Jaloers op Williams??? Wat denk je nu zelf als McLaren het zou willen zouden de coureurs met dezelfde zakken geld net zo lief in een McLaren willen stappen dan in een Williams...
Posts: 6.817
Wat McLaren de afgelopen jaren heeft betaald aan Alonso, Button en Vandoorne om achteraan te rijden, heeft een team als Williams ontvangen van haar coureurs (met uitzondering van Massa) om evengoed achteraan te rijden.
Posts: 5.850
Dan niet :)
Posts: 2.629
Ergo: Hij verwacht niet dat hij een titelsponsor gaat vinden. Dat argument over de naam van de sponsor en het team is juist de reden dat het (ABC McLaren zijn) geen probleem hoeft te zijn, aangezien toch niemand het noemt.
Posts: 1.555
Hahaha wat een onzin. Geen titelsponsor kunnen vinden en dan dit roepen. Wat is het ooit zo geweldige mcLaren diep gezonken onder zak Brown en Eric Bouillier! In Zak had ik nog vertrouwen maar dat is inmiddels ook weg,maar die Bouilier hoe kan die nog zo'n functie bekleden