user icon
user icon

Gepasseerde Antonio Giovinazzi geeft Formule 1 niet op

  • Gepubliceerd op 15 dec 2017 16:51
  • comments 11
  • Door: Rob Veenstra

Antonio Giovinazzi hoopt het nog altijd te maken op het hoogste niveau. De Italiaan debuteerde begin dit jaar namens Sauber als vervanger van de geblesseerde Pascal Wehrlein. Dat ging met wisselend succes. Op een keurig weekend in Australië volgde een foutenfestijn in China. De rest van het jaar bracht hij door op de reservebank en met vrijdagtrainingen.

Voor 2018 gold Giovinazzi lange tijd als kanshebber voor een stoeltje bij Sauber, maar de keuze viel toch op Marcus Ericsson. "Ik ben nauw verwant aan Alfa Romeo en dat bood mij de beste mogelijkheid, maar Sauber heeft een andere beslissing genomen", vertelde de Italiaan aan Radio Sportiva. "Echter, ik geef niet op. Dit jaar begon ik ook als derde rijder en mocht ik toch mijn debuut maken."

"Ik blijf me maximaal inzetten in mijn werk ter ondersteuning van Ferrari en dan zien we wel hoe het zich ontvouwt. Mijn debuut voor Sauber was onverwacht, maar ik heb ook veel tijd doorgebracht in de simulator in Maranello en ik heb dit jaar voor Sauber, Ferrari en Haas F1 getest. Daardoor ben ik nu een andere coureur met veel meer ervaring. Dit seizoen was buitengewoon voor Ferrari. We hebben het gat verkleind en we werken hard om het volgend jaar nog beter te doen."

Reacties (11)

Login om te reageren
  • AtteH

    Posts: 1.515

    Maar, gaat hij volgend jaar ook weer F2 doen oid? Hij heeft het er zelf eens over gehad dat wanneer hij in 2018 geen vast zitje kon bemachtigen, hij overwoog om F2 te gaan doen... Lijkt me niet echt lekker om voor een 2e jaar beetje op de reservebank te zitten!

    • + 0
    • 15 dec 2017 - 17:28
    • het zou kunnen dat hij 'garanties' heeft om in te stappen in 2018 dan niet 2019, maar dan nog moet hij racen. dat maakt het vreemd dat hij zich dus geen zorgen maakt.

      • + 0
      • 16 dec 2017 - 01:55
  • Eigenlijk zou kamp Ferarri hetzelfde trucje moeten uithalen bij Haas als ze bij Sauber deden. Gewoon een Masarati of Fiat als hoofdsponsor en 1 stoeltje aan Gio geven. Magnussen mag blijven want die zorgt tenminste voor spanning en sensatie.

    • + 0
    • 15 dec 2017 - 18:08
    • Grosjean is anders ook niet verkeerd, zorgt voor aardig wat actie over de boordradio

      • + 0
      • 15 dec 2017 - 20:56
    • denk dat Gene Haas daar niet intrapt

      • + 0
      • 15 dec 2017 - 22:59
  • Ja als je eenmaal de smaak te pakken hebt door al twee GP’s in de pocket te hebben dan wil je snel meer. Daar hoef je niet over te discussiëren want dat is logisch.
    Maar Giovinazzi is nog relatief jong (net 24 geworden) en Marchionne ziet het in hem zitten.
    Vermoed dat die jongen er wel komt, maar het blijft afwachten natuurlijk...

    • + 0
    • 15 dec 2017 - 18:23
    • BMW E30

      Posts: 645

      Op zich viel zijn debuut mij oprecht niet tegen maar ik zie hem toch als de nieuwe Raikkonen voor Ferrari gewoon de ultieme tweede viool. Ik weet niet precies waarom maar dat denk ik zo.

      • + 0
      • 15 dec 2017 - 21:26
    • @BMW. Dat heken ik wel, vermoed dat ’t komt (bij mij althans) doordat hij in dezelfde periode (bijna) debuteert als Leclerc, die algemeen als dé Ferrari-ster van de toekomst wordt gezien. De nieuwe nummer één en dan zou Giovinazzi automatisch maximaal de nummer twee worden.
      Dat zegt m’n gevoel in het besef dat het allemaal nog bijzonder prematuur is.

      • + 0
      • 15 dec 2017 - 22:31
    • BMW E30

      Posts: 645

      Misschien wordt hij wel de eeuwige nummer 2 ja. Ik moet zeggen, ik had dit gevoel ook bij Sainz en ik denk toch dat hij redelijk op zijn plek zit bij Renault dus het kan allemaal nog goed komen ;)

      • + 0
      • 15 dec 2017 - 22:38
  • Laat leclerc eerst eens zn eerste race rijden voor sauber ...

    Hetzelfde geld word dat n kvyat verhaal al denk ik persoonlijk van niet omdat dat de enige coureur was die enigzins in de buurt van max kon blijven

    Giovinazzi heef 2 wagens in een weekend compleet afgeschreven toen ie f1 mocht racen , en dat blijft natuurlijk niet onopgemerkt

    Ik snap nog steeds niet waarom niemand de failliete boedel van manor racing over heeft genomen afgelopen seizoen , dan hadden we meer coureurs op de grid gehad die in mijn ogen f1 waardig zijn

    • + 0
    • 16 dec 2017 - 01:06
  • verfuktf1

    Posts: 511

    En gepasseerd werd hij...

    • + 0
    • 17 dec 2017 - 11:30

CA Grand Prix van Canada

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    17:00 - 18:30

    Vrije training 3

    17:00 - 18:00

    Race

    20:10 - 22:10

  • Vrije training 2

    21:00 - 22:30

    Kwalificatie

    20:00 - 21:00

    Snelste ronde

     

CA Grand Prix van Canada

Lokale tijd 

  • Vrijdagweather-image

  • Vrije training 1

    17:00 - 18:30

    Vrije training 2

    21:00 - 22:30

  • Zaterdagweather-image

  • Vrije training 3

    17:00 - 18:00

    Kwalificatie

    20:00 - 21:00

  • Zondag weather-image

  • Race

    20:10 - 22:10

    Snelste ronde

    20:10 - 22:10

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Hoeveel Grands Prix zullen er dit jaar verreden worden?

WK standen 2019

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Team Alfa Romeo Racing
  • Punten 14
  • Podiums 0
  • Grand Prix 23
  • Land IT
  • Geb. datum 14 dec 1993 (26)
  • Geb. plaats Martina Franca, IT
  • Gewicht 63 kg
  • Lengte 1,83 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
13 - 15 maa
Australië
20 - 22 maa
Bahrein
3 - 5 apr
Vietnam
17 - 19 apr
China
1 - 3 mei
Nederland
8 - 10 mei
Spanje
21 - 24 mei
Monaco
5 - 7 jun
Azerbeidzjan
12 - 14 jun
Canada
26 - 28 jun
Frankrijk
3 - 5 jul
Oostenrijk
17 - 19 jul
Groot Brittannië
31 - 2 aug
Hongarije
28 - 30 aug
België
4 - 6 sep
Italië
18 - 20 sep
Singapore
25 - 27 sep
Rusland
9 - 11 okt
Japan
23 - 25 okt
Verenigde Staten van Amerika
30 - 1 nov
Mexico (land)
13 - 15 nov
Brazilië
27 - 29 nov
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix & Circuit
13 - 15 maa
Australië Albert Park
20 - 22 maa
3 - 5 apr
Vietnam Hanoi Circuit
17 - 19 apr
1 - 3 mei
Nederland Circuit Zandvoort
8 - 10 mei
21 - 24 mei
Monaco Monte Carlo
5 - 7 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
12 - 14 jun
26 - 28 jun
Frankrijk Paul Ricard
3 - 5 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
17 - 19 jul
Groot Brittannië Silverstone
31 - 2 aug
Hongarije Hungaroring
28 - 30 aug
4 - 6 sep
Italië Monza
18 - 20 sep
25 - 27 sep
Rusland Sochi Autodrom
9 - 11 okt
23 - 25 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
30 - 1 nov
13 - 15 nov
Brazilië Interlagos
27 - 29 nov
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender