user icon
user icon

'Ron Dennis had eveneens afscheid genomen van Honda'

  • Gepubliceerd op 15 dec 2017 16:32
  • comments 14
  • Door: Rob Veenstra

Als Ron Dennis het nog voor het zeggen had gehad bij McLaren, dan zou hij dezelfde conclusie hebben getrokken als de huidige directie, namelijk dat de Britse renstal niet verder kon met motorleverancier Honda. Dat zegt McLaren-directeur Zak Brown in gesprek met Sky Sports F1. McLaren rijdt komend seizoen met Renault-motoren.

Brown: "Ik denk dat Ron na dit seizoen eveneens afscheid had genomen van Honda. Hij was er toen die gesprekken gaande waren en ik ben ervan overtuigd dat Ron altijd in het belang van McLaren heeft gedacht en nog steeds denkt. Hij is Mister McLaren. Het knaagt net zoveel aan hem als dat het aan ons knaagt dat we momenteel geen races winnen."

Over het afgelopen jaar zegt de Amerikaan: "Tijdens de wintertests in Barcelona wisten we al dat we een problematisch seizoen tegemoet gingen. We hebben zes maanden hard gewerkt om oplossingen te vinden die ons meer vertrouwen voor een competitief 2018 zouden geven. Na veel verschillende dingen en manieren geprobeerd te hebben was het gewoon over. Drie jaar is een lange tijd in de Formule 1 en we hadden verandering nodig om het team terug naar de top te brengen."

Dankbaar

Van animositeit tussen McLaren en Honda is overigens geen sprake, laat Brown weten. "We zijn Honda zeer dankbaar. Het is een geweldig bedrijf met geweldige mensen. De relatie is altijd sterk geweest en is nog steeds sterk, dus ik sluit niet uit dat we ergens in de toekomst weer met elkaar in zee zullen gaan. We wensen Honda het beste, maar we moesten aan ons eigen belang denken en een andere kant op."

"De relatie was vele malen sterker dan de buitenwacht misschien denkt. We hebben hard samengewerkt, we waren samen gefrustreerd, maar we hebben elkaar nooit de huid vol gescholden, ook niet tijdens onze barbecues in Japan en onze toast in Abu Dhabi."

Reacties (14)

Login om te reageren
  • 'It Is Mindblowing,The Engine Is A Piece Of Jewellery' was getekend Ron Dennis..

    • + 0
    • 15 dec 2017 - 16:37
    • Kan best zo zijn maar is toch te zwaar om om je nek of pols te hangen en te slecht om als motor te fungeren. Dus toedeledoki!!!!!

      • + 1
      • 15 dec 2017 - 21:37
    • Taures

      Posts: 1.010

      Het grappige is dat in begin geen enkel team mocht samenwerken met Honda, dat mocht absoluut niet van McLaren.
      En nu is Honda het weeskind van de Formule 1 door toedoen van McLaren.

      • + 2
      • 16 dec 2017 - 06:38
    • En vooral zichzelf Taures...

      • + 0
      • 16 dec 2017 - 15:05
  • Oh hij gaat vertellen hoe Dennis dit had ervaren... Als, Ja ja

    • + 2
    • 15 dec 2017 - 19:15
    • ik wil je wel vertellen waarom Brown denkt dat Dennis denkt wat hij denkt.

      • + 0
      • 15 dec 2017 - 22:46
    • waarom schrijf ik Brown? overgenomen van het artikel denk ik. ik dacht al dat klopt niet.

      • + 1
      • 15 dec 2017 - 22:48
  • ringo

    Posts: 3.280

    dus ze gaan uit elkaar en wetend de deur op een kier willen laten :)

    • + 0
    • 16 dec 2017 - 00:32
  • Nou Ron, kom er maar in...

    • + 0
    • 16 dec 2017 - 01:25
  • Zwak verhaal van Brown. De beslissing is genomen door het huidige management. Als ze daar achter staan hoeven ze zich niet te verschuilen achter het argument dat een voormalige beslisser hetzelfde besluit zou hebben genomen.

    • + 0
    • 16 dec 2017 - 12:16
    • Klopt. Maar ik vermoed dat het hier een antwoord is op een vraag van SkyF1.

      • + 0
      • 16 dec 2017 - 15:07
  • Dennis heeft zeker grote verdiensten voor McLaren gehad maar er was maar één “Mister McLaren” en dat was Bruce McLaren!

    • + 0
    • 16 dec 2017 - 12:22
  • SolarCell

    Posts: 980

    "Hij was er toen die gesprekken gaande waren en ik ben ervan overtuigd dat Ron altijd in het belang van McLaren heeft gedacht en nog steeds denkt..."

    Kunnen jullie mensen van de site dan echt geen logische vertalingen optekenen?!? Ik hoop dat met het nieuwe seizoen ook een flinke verbetering op deze site komt. (beter personeel) Het is af en toe zó slecht wat er neergepend wordt.

    • + 0
    • 16 dec 2017 - 14:15
    • Personeel? Zijn allemaal vrijwilligers. En ook regelmatig wisselend.

      • + 0
      • 16 dec 2017 - 15:08

DE Eifel Grand Prix

Lokale tijd 

Bekijk meer foto\'s

DE Eifel Grand Prix

Lokale tijd 

Bekijk meer foto\'s

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Wie komt er naast Verstappen te zitten in 2021?

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
3 - 5 jul
Oostenrijk
10 - 12 jul
Oostenrijk
17 - 19 jul
Hongarije
31 - 2 aug
Groot Brittannië
7 - 9 aug
Groot Brittannië
14 - 16 aug
Spanje
28 - 30 aug
België
4 - 6 sep
Italië
11 - 13 sep
Italië
25 - 27 sep
Rusland
9 - 11 okt
Duitsland
31 - 1 nov
Italië
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix & Circuit
3 - 5 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
10 - 12 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
17 - 19 jul
Hongarije Hungaroring
31 - 2 aug
Groot Brittannië Silverstone
7 - 9 aug
Groot Brittannië Silverstone
14 - 16 aug
28 - 30 aug
4 - 6 sep
Italië Monza
11 - 13 sep
Italië Mugello
25 - 27 sep
Rusland Sochi Autodrom
9 - 11 okt
Duitsland Nurburgring
31 - 1 nov
Bekijk volledige kalender
show sidebar