user icon

'Ron Dennis had eveneens afscheid genomen van Honda'

  • Gepubliceerd op 15 dec 2017 16:32
  • comments 14
  • Door: Rob Veenstra

Als Ron Dennis het nog voor het zeggen had gehad bij McLaren, dan zou hij dezelfde conclusie hebben getrokken als de huidige directie, namelijk dat de Britse renstal niet verder kon met motorleverancier Honda. Dat zegt McLaren-directeur Zak Brown in gesprek met Sky Sports F1. McLaren rijdt komend seizoen met Renault-motoren.

Brown: "Ik denk dat Ron na dit seizoen eveneens afscheid had genomen van Honda. Hij was er toen die gesprekken gaande waren en ik ben ervan overtuigd dat Ron altijd in het belang van McLaren heeft gedacht en nog steeds denkt. Hij is Mister McLaren. Het knaagt net zoveel aan hem als dat het aan ons knaagt dat we momenteel geen races winnen."

Over het afgelopen jaar zegt de Amerikaan: "Tijdens de wintertests in Barcelona wisten we al dat we een problematisch seizoen tegemoet gingen. We hebben zes maanden hard gewerkt om oplossingen te vinden die ons meer vertrouwen voor een competitief 2018 zouden geven. Na veel verschillende dingen en manieren geprobeerd te hebben was het gewoon over. Drie jaar is een lange tijd in de Formule 1 en we hadden verandering nodig om het team terug naar de top te brengen."

Dankbaar

Van animositeit tussen McLaren en Honda is overigens geen sprake, laat Brown weten. "We zijn Honda zeer dankbaar. Het is een geweldig bedrijf met geweldige mensen. De relatie is altijd sterk geweest en is nog steeds sterk, dus ik sluit niet uit dat we ergens in de toekomst weer met elkaar in zee zullen gaan. We wensen Honda het beste, maar we moesten aan ons eigen belang denken en een andere kant op."

"De relatie was vele malen sterker dan de buitenwacht misschien denkt. We hebben hard samengewerkt, we waren samen gefrustreerd, maar we hebben elkaar nooit de huid vol gescholden, ook niet tijdens onze barbecues in Japan en onze toast in Abu Dhabi."

Reacties (14)

Login om te reageren
  • 'It Is Mindblowing,The Engine Is A Piece Of Jewellery' was getekend Ron Dennis..

    • + 0
    • 15 dec 2017 - 16:37
    • Kan best zo zijn maar is toch te zwaar om om je nek of pols te hangen en te slecht om als motor te fungeren. Dus toedeledoki!!!!!

      • + 1
      • 15 dec 2017 - 21:37
    • Taures

      Posts: 1.109

      Het grappige is dat in begin geen enkel team mocht samenwerken met Honda, dat mocht absoluut niet van McLaren.
      En nu is Honda het weeskind van de Formule 1 door toedoen van McLaren.

      • + 2
      • 16 dec 2017 - 06:38
    • En vooral zichzelf Taures...

      • + 0
      • 16 dec 2017 - 15:05
  • Oh hij gaat vertellen hoe Dennis dit had ervaren... Als, Ja ja

    • + 2
    • 15 dec 2017 - 19:15
    • ik wil je wel vertellen waarom Brown denkt dat Dennis denkt wat hij denkt.

      • + 0
      • 15 dec 2017 - 22:46
    • waarom schrijf ik Brown? overgenomen van het artikel denk ik. ik dacht al dat klopt niet.

      • + 1
      • 15 dec 2017 - 22:48
  • ringo

    Posts: 3.402

    dus ze gaan uit elkaar en wetend de deur op een kier willen laten :)

    • + 0
    • 16 dec 2017 - 00:32
  • Nou Ron, kom er maar in...

    • + 0
    • 16 dec 2017 - 01:25
  • Zwak verhaal van Brown. De beslissing is genomen door het huidige management. Als ze daar achter staan hoeven ze zich niet te verschuilen achter het argument dat een voormalige beslisser hetzelfde besluit zou hebben genomen.

    • + 0
    • 16 dec 2017 - 12:16
    • Klopt. Maar ik vermoed dat het hier een antwoord is op een vraag van SkyF1.

      • + 0
      • 16 dec 2017 - 15:07
  • Dennis heeft zeker grote verdiensten voor McLaren gehad maar er was maar één “Mister McLaren” en dat was Bruce McLaren!

    • + 0
    • 16 dec 2017 - 12:22
  • SolarCell

    Posts: 980

    "Hij was er toen die gesprekken gaande waren en ik ben ervan overtuigd dat Ron altijd in het belang van McLaren heeft gedacht en nog steeds denkt..."

    Kunnen jullie mensen van de site dan echt geen logische vertalingen optekenen?!? Ik hoop dat met het nieuwe seizoen ook een flinke verbetering op deze site komt. (beter personeel) Het is af en toe zó slecht wat er neergepend wordt.

    • + 0
    • 16 dec 2017 - 14:15
    • Personeel? Zijn allemaal vrijwilligers. En ook regelmatig wisselend.

      • + 0
      • 16 dec 2017 - 15:08

GB Grand Prix van Groot-Brittannië

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

GB Grand Prix van Groot-Brittannië

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1-bolide van 2022 is mooier dan de huidige?

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar