user icon

Schreeuwende Raikkonen 'Radiofragment van het Jaar'

  • Gepubliceerd op 13 dec 2017 16:03
  • comments 17
  • Door: Rob Veenstra

De uitslag van de verkiezing voor het 'Radiofragment van het Jaar' van Formula1.com is bekend. Het inmiddels al bijna legendarische fragment met Ferrari-coureur Kimi Raikkonen in Azerbeidzjan, die door zijn team voor een herstart zonder stuurtje naar het einde van de pitstraat werd geduwd, vergaarde de meeste stemmen. De Fin schreeuwde letterlijk over de boordradio om degene met zijn stuur in de hand zover te krijgen om het stuurtje te overhandigen.

Tot de genomineerde momenten behoorde ook een fragment met Red Bull Racing-rijder Max Verstappen, namelijk het moment vlak na de startcrash in Singapore waarbij de Nederlander de schade rapporteert aan zijn team. De woorden van teamgenoot Daniel Ricciardo aan het adres van Verstappen na hun aanrijding in de eerste ronde in Hongarije stond eveneens op de shortlist van beste boordradiofragmenten.

Verder was McLaren-coureur Fernando Alonso twee keer vertegenwoordigd; met zijn opmerking over karma ten opzichte van Jolyon Palmer en met zijn frustraties over de technische problemen met zijn auto in Rusland. De boodschap van Sebastian Vettel richting Lewis Hamilton in Bakoe kon natuurlijk niet ontbreken, zoals ook de grappig bedoelde mededeling van Jenson Button in Monaco dat hij een plasje zou doen in de auto van Alonso erbij zat.

Er kon er maar één winnen en dat was dit fragment:

 

Reacties (17)

Login om te reageren
  • Mick34

    Posts: 692

    The Screaming Iceman! :-) Wat een heerlijke woordencombinatie is het ook......

    • + 0
    • 13 dec 2017 - 16:21
    • I scream, u scream, we all scream for the screaming iceman with his ice cream.

      • + 1
      • 13 dec 2017 - 16:46
    • Bwoah

      • + 0
      • 13 dec 2017 - 19:53
  • szixxx

    Posts: 4.754

    Persoonlijk had ik op de boordradio tussen Jenson en Fernando in Monaco gestemd. Die droge humor van die 2 :-)

    • + 5
    • 13 dec 2017 - 16:36
    • nicovanos

      Posts: 34

      Ik ook. Maar ik ben niet boos dat dit fragment het is geworden. Om deze heb ik ook hartelijk gelachen.

      • + 0
      • 13 dec 2017 - 17:22
    • Hehehe vooral de uitspraak van Jeson.. ik ga in je cockpit plassen was epic..

      • + 0
      • 13 dec 2017 - 19:44
    • Ik vond die van Alonso toch het leukst , " probeer het zelf " . Op dat moment vond ik die uitspraak geoorloofd en het gaf zijn pure frustratie weer.

      • + 1
      • 13 dec 2017 - 20:13
  • Raikkonen is sowieso een zeikerd geworden als je zijn boordradio's hoort.

    • + 0
    • 13 dec 2017 - 17:19
    • szixxx

      Posts: 4.754

      Als ik sommigen hier moet geloven komt dat door de auto waar ze in rijden ;-)

      • + 0
      • 13 dec 2017 - 17:21
    • Neuh, dat heeft meer te maken met ouder worden. Het overkomt ons allemaal.

      • + 0
      • 13 dec 2017 - 19:45
  • D72

    Posts: 49

    Als je geen stuur hebt, hoe kan je de boordradio eigenlijk horen? ...in het kader van, radio button op het stuur ?

    • + 1
    • 13 dec 2017 - 17:24
  • Ik vond toch Steiner het mooist.

    'oh shut up'

    • + 1
    • 13 dec 2017 - 17:29
  • rickf1

    Posts: 1.623

    Het commentaar onder de tweet: "Hoe kan hij op de radio praten zonder het radio-knopje op het stuur?". Antwoord staat er ook.

    • + 0
    • 13 dec 2017 - 17:36
  • Heb ik ook gekozen. Vond hem wel leuk. Twijfelde idd mbt fragment Jensen en Alonso.

    • + 1
    • 13 dec 2017 - 17:55
  • The iceman had a meltdown.

    • + 0
    • 13 dec 2017 - 17:57
  • 2017 was een karig jaar wat betreft de onboard radio gesprekken.

    Max 2015 "NO" en 2016 "i have a message for Charlie" Vettel waren diamantjes..

    • + 0
    • 13 dec 2017 - 19:44
    • @Commando. Kan maar zo zijn dat ze de leukste radiogesprekken niet hebben uitgezonden. Die waren dan politiek niet correct.

      • + 0
      • 13 dec 2017 - 19:59

HU Grand Prix van Hongarije

Lokale tijd 

HU Grand Prix van Hongarije

Lokale tijd 

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1-bolide van 2022 is mooier dan de huidige?

Coureursprofiel

  • Team Alfa Romeo Racing
  • Punten 840
  • Podiums 26
  • Grand Prix 129
  • Land FI
  • Geb. datum 17 okt 1979 (41)
  • Geb. plaats Espoo, FI
  • Gewicht 62 kg
  • Lengte 1,75 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar