user icon

Hamilton steekt geen energie meer in relatie met Rosberg

  • Gepubliceerd op 13 dec 2017 11:52
  • comments 15
  • Door: Rob Veenstra

Mercedes-coureur Lewis Hamilton voelt niet de behoefte om zijn vriendschap met Nico Rosberg nieuw leven in te blazen. De twee raakten als kinderen bevriend met elkaar, maar de relatie ontspoorde toen ze samen voor Mercedes uitkwamen.

Rosberg hoopte in de toekomst weer vrienden te kunnen zijn, maar Hamilton wimpelt hem af. Aan Stuttgarter Zeitung deelde de wereldkampioen mede: "Ik sprak Nico laatst in Japan, maar ik besteed geen energie meer aan het veranderen van onze onderlinge relatie."

2017

Over het voorbije seizoen zegt Hamilton: "Het is een geweldig, maar geen perfect seizoen geweest. Er zijn altijd aspecten voor verbetering vatbaar. Ik heb negen races gewonnen, Valtteri Bottas drie. Dat zijn twaalf overwinningen op een totaal van twintig races."

"Pas als je elke race wint, kun je spreken van een perfect seizoen. Het is ook positief, want het betekent dat er ruimte voor verbetering is. Dit was wel een van de sterkste seizoenen die we ooit meegemaakt hebben. De eerste seizoenshelft ging het nog op en neer, de tweede seizoenshelft was meer constant."

"De betrouwbaarheid was beter dan ooit. Wat mijn performance betreft, mijn starts waren beter dan vorig jaar en ik voelde me een stuk meer op mijn gemak in de auto waardoor ik elke race meer uit het pakket wist te persen."

2018

Volgend jaar komt de tegenstand uit meerdere hoeken, denkt Hamilton. "Ik geloof oprecht dat we komend seizoen weer voor de titel kunnen gaan, al kun je dat nooit met zekerheid zeggen. McLaren stapt over op Renault-motoren, dus misschien zien we vier teams aan de top. Red Bull Racing zal beter voor de dag komen en Ferrari zal weer snel zijn. We mogen niet stilstaan, we moeten vooruitgang boeken."

Reacties (15)

Login om te reageren
  • Caramba

    Posts: 5.786

    De vriendschap was kennelijk toch niet zo hecht als Rosberg dacht...

    • + 0
    • 13 dec 2017 - 11:59
    • Of Nico geeft gewoon sociaal wenselijke antwoorden als hij ernaar gevraagd wordt maar is er in het echt ook totaal niet mee bezig. Wat je erger vindt mag je zelf weten! ;)

      • + 4
      • 13 dec 2017 - 12:14
    • "vriendschappen" op het werk werken maar zelden.

      • + 1
      • 13 dec 2017 - 12:16
    • en toch vind ik het jammer...

      • + 0
      • 13 dec 2017 - 13:01
    • Beetje onvolwassen van Hamilton dat hij niet vergevingsgezind is. Ze zijn toch geen concurrenten meer? Hij heeft potverdorie toch 4 wereldtitels tegenover die ene van Rosberg?

      • + 0
      • 13 dec 2017 - 13:08
    • Politik

      Posts: 6.822

      @Verstoppen, weet jij dan wat er zich heeft afgespeeld tussen beiden, dat je je mening al vast hebt staan?

      • + 0
      • 13 dec 2017 - 14:16
    • Warlord

      Posts: 2.095

      Nico is een stiekemerd. Is niet vies van vuile spelletjes achter de schermen waar Lewis zijn hart op de tong heeft. Gevolg is dat Lewis altijd beticht word van psychologische spelletjes en Nico als ideale schoonzoon word gezien.

      • + 2
      • 13 dec 2017 - 15:21
    • maar dat is toch eigenlijk gwn slimheid @Warlord? ;)

      • + 0
      • 13 dec 2017 - 17:10
    • Dokter Corrie: “Wat heeft het met vergevingsgezindheid of volwassenheid te maken @Verstoppen? Hamilton kan er toch gewoon kiezen waar hij energie in wil steken, dat hoeft niet te betekenen dat hij Rosberg ergens om nog niet heeft vergeven.

      Waarschijnlijkzijn ze ook uit elkaar gegroeid en heeft Lewis inmiddels blijkbaar andere vriendjes en voor Rosberg zijn er nog genoeg potentiële vriendjes over, die ook meer dezelfde interesses hebben als Nico.”

      Nabrander: Wie zou de rol van Rosberg moeten spelen in de film van Lewis? Britney Spears heeft de rol al geweigerd.

      • + 1
      • 13 dec 2017 - 18:01
  • MerijnW88

    Posts: 9

    Een pakketje schroot, met een dun laagje chroom

    • + 0
    • 13 dec 2017 - 12:37
  • nou dat is ook jammer....

    • + 0
    • 13 dec 2017 - 12:57
    • Je kunt ze nog gewoon gelijktijdig op je verjaardagsfeestje uitnodigen hoor @Jean, je moet ze alleen niet naast elkaar laten zitten, vooral niet als ze aan de glaasjes bol met rum gaan beginnen...

      • + 0
      • 13 dec 2017 - 19:46
  • Rosberg is te gewoontjes voor Lewis. Lang niet zo stoer als zijn rap vriendjes daar speelt hij liever mee.

    • + 0
    • 13 dec 2017 - 14:37
  • Musky

    Posts: 2.187

    Wat een drama voor Rosberg wordt vervolgd naar drama twee!!

    • + 0
    • 13 dec 2017 - 17:14

GB Grand Prix van Groot-Brittannië

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

GB Grand Prix van Groot-Brittannië

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1-bolide van 2022 is mooier dan de huidige?

Coureursprofiel

  • Team Mercedes
  • Punten 2.467
  • Podiums 102
  • Grand Prix 128
  • Land Groot Brittannië
  • Geb. datum 7 jan 1985 (36)
  • Geb. plaats Tewin, Groot Brittannië
  • Gewicht 68 kg
  • Lengte 1,74 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar