user icon
user icon

Hamilton steekt geen energie meer in relatie met Rosberg

  • Gepubliceerd op 13 dec 2017 11:52
  • comments 15
  • Door: Rob Veenstra

Mercedes-coureur Lewis Hamilton voelt niet de behoefte om zijn vriendschap met Nico Rosberg nieuw leven in te blazen. De twee raakten als kinderen bevriend met elkaar, maar de relatie ontspoorde toen ze samen voor Mercedes uitkwamen.

Rosberg hoopte in de toekomst weer vrienden te kunnen zijn, maar Hamilton wimpelt hem af. Aan Stuttgarter Zeitung deelde de wereldkampioen mede: "Ik sprak Nico laatst in Japan, maar ik besteed geen energie meer aan het veranderen van onze onderlinge relatie."

2017

Over het voorbije seizoen zegt Hamilton: "Het is een geweldig, maar geen perfect seizoen geweest. Er zijn altijd aspecten voor verbetering vatbaar. Ik heb negen races gewonnen, Valtteri Bottas drie. Dat zijn twaalf overwinningen op een totaal van twintig races."

"Pas als je elke race wint, kun je spreken van een perfect seizoen. Het is ook positief, want het betekent dat er ruimte voor verbetering is. Dit was wel een van de sterkste seizoenen die we ooit meegemaakt hebben. De eerste seizoenshelft ging het nog op en neer, de tweede seizoenshelft was meer constant."

"De betrouwbaarheid was beter dan ooit. Wat mijn performance betreft, mijn starts waren beter dan vorig jaar en ik voelde me een stuk meer op mijn gemak in de auto waardoor ik elke race meer uit het pakket wist te persen."

2018

Volgend jaar komt de tegenstand uit meerdere hoeken, denkt Hamilton. "Ik geloof oprecht dat we komend seizoen weer voor de titel kunnen gaan, al kun je dat nooit met zekerheid zeggen. McLaren stapt over op Renault-motoren, dus misschien zien we vier teams aan de top. Red Bull Racing zal beter voor de dag komen en Ferrari zal weer snel zijn. We mogen niet stilstaan, we moeten vooruitgang boeken."

Reacties (15)

Login om te reageren
  • Caramba

    Posts: 5.786

    De vriendschap was kennelijk toch niet zo hecht als Rosberg dacht...

    • + 0
    • 13 dec 2017 - 11:59
    • Of Nico geeft gewoon sociaal wenselijke antwoorden als hij ernaar gevraagd wordt maar is er in het echt ook totaal niet mee bezig. Wat je erger vindt mag je zelf weten! ;)

      • + 4
      • 13 dec 2017 - 12:14
    • "vriendschappen" op het werk werken maar zelden.

      • + 1
      • 13 dec 2017 - 12:16
    • en toch vind ik het jammer...

      • + 0
      • 13 dec 2017 - 13:01
    • Beetje onvolwassen van Hamilton dat hij niet vergevingsgezind is. Ze zijn toch geen concurrenten meer? Hij heeft potverdorie toch 4 wereldtitels tegenover die ene van Rosberg?

      • + 0
      • 13 dec 2017 - 13:08
    • Politik

      Posts: 5.371

      @Verstoppen, weet jij dan wat er zich heeft afgespeeld tussen beiden, dat je je mening al vast hebt staan?

      • + 0
      • 13 dec 2017 - 14:16
    • Warlord

      Posts: 2.086

      Nico is een stiekemerd. Is niet vies van vuile spelletjes achter de schermen waar Lewis zijn hart op de tong heeft. Gevolg is dat Lewis altijd beticht word van psychologische spelletjes en Nico als ideale schoonzoon word gezien.

      • + 2
      • 13 dec 2017 - 15:21
    • maar dat is toch eigenlijk gwn slimheid @Warlord? ;)

      • + 0
      • 13 dec 2017 - 17:10
    • Dokter Corrie: “Wat heeft het met vergevingsgezindheid of volwassenheid te maken @Verstoppen? Hamilton kan er toch gewoon kiezen waar hij energie in wil steken, dat hoeft niet te betekenen dat hij Rosberg ergens om nog niet heeft vergeven.

      Waarschijnlijkzijn ze ook uit elkaar gegroeid en heeft Lewis inmiddels blijkbaar andere vriendjes en voor Rosberg zijn er nog genoeg potentiële vriendjes over, die ook meer dezelfde interesses hebben als Nico.”

      Nabrander: Wie zou de rol van Rosberg moeten spelen in de film van Lewis? Britney Spears heeft de rol al geweigerd.

      • + 1
      • 13 dec 2017 - 18:01
  • MerijnW88

    Posts: 6

    Een pakketje schroot, met een dun laagje chroom

    • + 0
    • 13 dec 2017 - 12:37
  • nou dat is ook jammer....

    • + 0
    • 13 dec 2017 - 12:57
    • Je kunt ze nog gewoon gelijktijdig op je verjaardagsfeestje uitnodigen hoor @Jean, je moet ze alleen niet naast elkaar laten zitten, vooral niet als ze aan de glaasjes bol met rum gaan beginnen...

      • + 0
      • 13 dec 2017 - 19:46
  • Rosberg is te gewoontjes voor Lewis. Lang niet zo stoer als zijn rap vriendjes daar speelt hij liever mee.

    • + 0
    • 13 dec 2017 - 14:37
  • Musky

    Posts: 2.187

    Wat een drama voor Rosberg wordt vervolgd naar drama twee!!

    • + 0
    • 13 dec 2017 - 17:14

CA Grand Prix van Canada

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    17:00 - 18:30

    Vrije training 3

    17:00 - 18:00

    Race

    20:10 - 22:10

  • Vrije training 2

    21:00 - 22:30

    Kwalificatie

    20:00 - 21:00

    Snelste ronde

     

CA Grand Prix van Canada

Lokale tijd 

  • Vrijdagweather-image

  • Vrije training 1

    17:00 - 18:30

    Vrije training 2

    21:00 - 22:30

  • Zaterdagweather-image

  • Vrije training 3

    17:00 - 18:00

    Kwalificatie

    20:00 - 21:00

  • Zondag weather-image

  • Race

    20:10 - 22:10

    Snelste ronde

    20:10 - 22:10

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Hoeveel Grands Prix zullen er dit jaar verreden worden?

WK standen 2019

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Team Mercedes
  • Punten 1.945
  • Podiums 81
  • Grand Prix 102
  • Land Groot Brittannië
  • Geb. datum 7 jan 1985 (35)
  • Geb. plaats Tewin, Groot Brittannië
  • Gewicht 68 kg
  • Lengte 1,74 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
13 - 15 maa
Australië
20 - 22 maa
Bahrein
3 - 5 apr
Vietnam
17 - 19 apr
China
1 - 3 mei
Nederland
8 - 10 mei
Spanje
21 - 24 mei
Monaco
5 - 7 jun
Azerbeidzjan
12 - 14 jun
Canada
26 - 28 jun
Frankrijk
3 - 5 jul
Oostenrijk
17 - 19 jul
Groot Brittannië
31 - 2 aug
Hongarije
28 - 30 aug
België
4 - 6 sep
Italië
18 - 20 sep
Singapore
25 - 27 sep
Rusland
9 - 11 okt
Japan
23 - 25 okt
Verenigde Staten van Amerika
30 - 1 nov
Mexico (land)
13 - 15 nov
Brazilië
27 - 29 nov
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix & Circuit
13 - 15 maa
Australië Albert Park
20 - 22 maa
3 - 5 apr
Vietnam Hanoi Circuit
17 - 19 apr
1 - 3 mei
Nederland Circuit Zandvoort
8 - 10 mei
21 - 24 mei
Monaco Monte Carlo
5 - 7 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
12 - 14 jun
26 - 28 jun
Frankrijk Paul Ricard
3 - 5 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
17 - 19 jul
Groot Brittannië Silverstone
31 - 2 aug
Hongarije Hungaroring
28 - 30 aug
4 - 6 sep
Italië Monza
18 - 20 sep
25 - 27 sep
Rusland Sochi Autodrom
9 - 11 okt
23 - 25 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
30 - 1 nov
13 - 15 nov
Brazilië Interlagos
27 - 29 nov
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender