user icon
user icon

Team Lotus: "Group Lotus doet ons juist een plezier"

  • Gepubliceerd op 08 dec 2010 11:43
  • comments 16
  • Door: Rob Veenstra
Team Lotus-teambaas Tony Fernandes heeft opvallend luchtig gereageerd op het nieuws dat Group Lotus voor 2011 de handen ineen slaat met Renault. Hij blijft koeltjes bij de gedachte aan twee zwart met gouden Lotus-teams met Renault-motoren.

Op zijn Twitter-pagina schrijft Fernandes: “Dany Bahar (Group Lotus-directeur) doet ons juist een plezier. Heb me nog nooit beter gevoeld over onze toekomst en Team Lotus. Lijkt een poging om ons idee voor een zwart met gouden livery te kapen.” Teamdirecteur Riad Asmat voegde toe: “Imitatie is de mooiste vorm van vleierij.”

Reacties (16)

Login om te reageren
  • Ik denk toch dat hij hier vreemd van staat te kijken. Mijn idee was, dat ze juist gekozen haden voor zwart/goud, zodat wanneer Lotus cars toch zou instappen in F1, die met groen/geel konden gaan rijden. Nogmaals ik vind het ook compleet onbegrijpelijk, en behoorlijk kinderachtig van Lotus Renault dat zij opeens ook voor zwart/goud kiezen. Misschien moet Lotus racing nu maar in de Gold leaf kleuren gaan rijden (rood/goud). Ook een mooie combinatie.

    • + 0
    • 8 dec 2010 - 11:57
  • Werner

    Posts: 1.650

    Ik had ook gelezen dat zij voor zwart/goud hadden gekozen.
    Een beetje belachelijke opmerking overigens tov Dany Bahar.
    \"Immitatie is de mooiste vorm van vleierij\" uit de mond van Fernandes is toch wel heel erg synisch... Nogmaals die 500ste grand prix vieren dat was een hoogtepunt van arrogantie.

    • + 0
    • 8 dec 2010 - 12:01
  • Werner

    Posts: 1.650

    cynisch natuurlijk...

    • + 0
    • 8 dec 2010 - 12:01
  • Bah bah bah wat een juridische kleuter gedoe van bijde kanten.
    Het is al erg genoeg dat we nu 2 B teams erbij hebben.
    Schande voor het oude en origineele team van Lotus

    • + 0
    • 8 dec 2010 - 12:14
    • En nu is het officieel!!!! \'Kleutergedoe\'. YESSSSSSS!!!!

      Gooi\'m d\'r maar ût.

      • + 0
      • 8 dec 2010 - 12:34
    • Het is toch een kleutergedoe. Lotus is verleden tijd klaar.

      • + 0
      • 8 dec 2010 - 12:45
    • Stri

      Posts: 2.269

      @Red-Stripe

      dat heeft hij al een paar keer eerder gezegd. We weten allemaal hoe het zit, maar laat hem maar zijn gang gaan. Op een moment is voor hem de lol er wel van af.

      • + 0
      • 8 dec 2010 - 14:05
  • cosmo

    Posts: 66

    was niet fernandes die dat zei, maar Riad Asmat.

    • + 0
    • 8 dec 2010 - 12:32
  • VDS21

    Posts: 1.265

    Gaat hij nou pronken met het idee dat de Zwart/Gouden livery zijn idee is? Zielig hoor om te claimen dat het zijn idee was terwijl de livery al in de jaren 70 rondreed.

    Ik vond het idee om dit jaar al met de Lotus naam in te stappen al niet echt een leuke gedachte. Gedurende het jaar hebben ze wel mijn sympathie gekregen voor vooruitgang. Maar nu verspeelt hij al die sympathie weer met dit zielig spelletje. Lotus Renault is ook niet het Lotus van vroeger, maar in ieder geval hebben ze een connectie, terwijl 1Malasia dat nu helemaal niet meer heeft (behalve de gekochte naam dan...).

    Tony Fernandes gebruikt de naam puur uit eigen belang. De naam Lotus spreekt veel meer fans aan dan een team dat Air Asia F1 heet. Jammer dat David Hunt de naam heeft verkocht. Het wordt nu gewoon door het slijk gehaald.






    • + 0
    • 8 dec 2010 - 12:33
  • Rookie

    Posts: 51

    Misschien kan Tony beter andere naam opkopen lol
    Brabham, March, Tyrell, Minardi, Arrows, Simtek, Forti Corse, Ligier, BAR, enz.

    • + 0
    • 8 dec 2010 - 12:54
    • szixxx

      Posts: 4.754

      Wat snelheid betreft zou Ligier geen slechte naam voor ze zijn :P

      • + 0
      • 8 dec 2010 - 14:04
    • Werner

      Posts: 1.650

      Ligier was niet altijd slecht hoor. Als kind zag ik Jaques Lafite graag racen... Bovendien was Ligier een \"toffe pee\"...

      • + 0
      • 8 dec 2010 - 14:30
  • Np-F1

    Posts: 917

    Misschien dat Renault Lotus Renault Group Lotus lekker in het geel van Camel kan gaan rijden? ;)

    • + 0
    • 8 dec 2010 - 15:46
  • Rookie

    Posts: 51

    Misschien komt de naam Pacafic F1 terug die heeft vroeger in 1994/1995 Team Lotus overgenomen.

    • + 0
    • 8 dec 2010 - 16:30
  • Noem je team gewoon JPS en spuit dat ding licht zwart met donker goud,een zilver lijntje hier en daar en klaar ben je.Bennen jullie
    ook gelijk van het gezijk af

    • + 0
    • 8 dec 2010 - 17:23
  • Noem je team gewoon JPS spuit dat ding licht zwart en donker goud met hier en daar een zilver lijntje.Bennen jullie gelijk van al dat gezijk af.

    • + 0
    • 8 dec 2010 - 17:26

IT Grand Prix van Toscane

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

IT Grand Prix van Toscane

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Perez vertrekt onvrijwillig: Wie wordt binnenkort bekend als zijn opvolger?

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
3 - 5 jul
Oostenrijk
10 - 12 jul
Oostenrijk
17 - 19 jul
Hongarije
31 - 2 aug
Groot Brittannië
7 - 9 aug
Groot Brittannië
14 - 16 aug
Spanje
28 - 30 aug
België
4 - 6 sep
Italië
11 - 13 sep
Italië
25 - 27 sep
Rusland
9 - 11 okt
Duitsland
31 - 1 nov
Italië
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix & Circuit
3 - 5 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
10 - 12 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
17 - 19 jul
Hongarije Hungaroring
31 - 2 aug
Groot Brittannië Silverstone
7 - 9 aug
Groot Brittannië Silverstone
14 - 16 aug
28 - 30 aug
4 - 6 sep
Italië Monza
11 - 13 sep
Italië Mugello
25 - 27 sep
Rusland Sochi Autodrom
9 - 11 okt
Duitsland Nurburgring
31 - 1 nov
Bekijk volledige kalender
show sidebar