user icon
user icon

Bottas moet Mercedes meer in verlegenheid brengen

  • Gepubliceerd op 11 dec 2017 16:03
  • comments 34
  • Door: Rob Veenstra

Valtteri Bottas moet volgend jaar voor meer ongemakkelijke situaties zorgen binnen het team van Mercedes. Dat verkondigde Mercedes-motorsportbaas Toto Wolff aan Autosport. Het ging er dit jaar gemoedelijk aan toe bij de Duitse renstal, maar een Formule 1-team is er ook bij gebaat dat het wel eens knettert tussen twee teamgenoten. Bottas moet Lewis Hamilton het leven zuur gaan maken.

Wolff: "Ik denk niet wat we stressvolle situaties koste wat het kost moeten zien te vermijden. We dienen te erkennen dat er sprake is van rivaliteit wanneer twee teamgenoten om overwinningen en het kampioenschap strijden. We moeten ons ervan bewust zijn dat dit het geval kan zijn en we mogen onze ogen niet sluiten voor de mogelijkheid dat dit gaat gebeuren."

"Het kan echter ook voordelen met zich meebrengen. We proberen hier geen familie op te bouwen. Het doel is om het meest effectieve Formule 1-team te zijn. Een effectief team heeft stress, spanning en desorganisatie nodig, net zo hard als dat het rust en een positieve instelling nodig heeft. Zoals met alles in het leven heb je een combinatie van beide nodig, dat is het recept voor succes."

Reacties (34)

Login om te reageren
  • Bottas moet Hamilton het leven zuur gaan maken? ;)

    • + 0
    • 11 dec 2017 - 16:11
    • Tussen de regels gelezen, Bottas is te braaf geweest afgelopen seizoen.
      Da's ook niet moeilijk als je teamgenoot geholpen moet worden.
      Hamilton tot twee keer toe moeten voorbij laten in één race, en Toto beweert dat ie te braaf is ?

      • + 0
      • 11 dec 2017 - 16:24
    • Caramba

      Posts: 5.786

      Wat hoor ik nu? "Rosberg was zo gek nog niet"

      • + 0
      • 11 dec 2017 - 16:37
    • Patrace

      Posts: 2.076

      @Caramba:
      Inderdaad, dat lees ik er ook in.
      Dat men erkent dat de spanning tussen Rosberg en Hamilton het team vooruit hielp, terwijl Bottas de boel wat eerder laat indutten.

      • + 0
      • 11 dec 2017 - 17:40
    • Taures

      Posts: 914

      Haha leuk

      • + 0
      • 11 dec 2017 - 17:59
    • Lauda: “Wat leuter je nou weer man, je zei dat je nog nooit zo lekker geslapen had als dit seizoen en dat die dikke een gouden greep was...”

      • + 0
      • 11 dec 2017 - 22:54
    • ringo

      Posts: 2.749

      je kan ook tussen lezen dat Bottas harder moet rijden , dat hij de 1ste seizoen prima gedaan heeft. dat in 2018 meer prestaties word verwacht. Dat bottas toch langzamere momenten kende dan lewis.

      • + 0
      • 12 dec 2017 - 01:42
    • En als je de tekst achterstevoren leest, kun je lezen dat Bottas liever Bossche bollen eet dan Limburgse vlaai...

      • + 0
      • 12 dec 2017 - 08:11
  • ray1975

    Posts: 2.400

    is laatste seizoen voor Bottas bij MB.... Ocon geven ze de kans voor 2019, is mijn gedachten. Die Bottas gaat nooit kampioen worden, is gewoon niet goed genoeg. We toffe gozer trouwens.

    • + 0
    • 11 dec 2017 - 16:15
    • Patrace

      Posts: 2.076

      Ja, dat lijkt mij ook een heel waarschijnlijk scenario.
      Ocon is immers een groot talent en kan dan, na 2 volledige seizoenen, prima instappen bij Mercedes. Dan zeggen zij: bedankt Bottas voor het invullen van deze twee seizoenen.

      • + 0
      • 11 dec 2017 - 17:42
    • Ocon zal verdomd goed moeten presteren in na volgend jaar in aanmerking te komen voor dat stoeltje. Hij heeft een goed jaar achter de rug, maar dat is echt niet voldoende. Hij zal iig zijn teamgenoot overtuigend moeten verslaan.

      • + 1
      • 11 dec 2017 - 19:01
    • Ocon zal het in 2018 best goed gaan doen. Hij zal er echter wel vanuit moeten gaan dat Mercedes naar zijn persoonlijke data blijft kijken en niet afgaat op het gegeven dat McLaren en heel misschien ook Renault hem met Force India voorbij gaan.
      Het zou knap zijn als Esteban weer de bijna 9 punen gaat scoren in 2018.

      • + 0
      • 11 dec 2017 - 22:59
    • ringo

      Posts: 2.749

      ocon zal zijn teammaat verder achterlaten denk

      • + 0
      • 12 dec 2017 - 01:43
  • nr 76

    Posts: 368

    Ik vond dat Bottas toch regelmatig Mercedes in verlegenheid bracht...

    • + 4
    • 11 dec 2017 - 16:19
  • Toto 'der dreckige schleicher' Wolff in de bocht, iedereen die f1 laatste jaren aandachtig heeft gevolgd had dit kunnen voorspellen, Bottas is te tam, die gaat het Lewis niet moeilijk maken dus niets knetteren. Dan hadden ze een jonge hond als Wehrlein of Ocon moeten pakken..

    • + 0
    • 11 dec 2017 - 16:22
    • Bottas mist de skills en het gogme van een absulute topper zoals Hamilton, en zijn technische kennis schijnt ook niet al te best te zijn.

      • + 0
      • 11 dec 2017 - 16:46
    • Precies, als Wolff vindt dat Bottas tegenvalt is dat zijn eigen dikke vette blunder.
      Wat mij betreft presteert hij ook naar verwachting


      @Jean. Let je wel ff op je taalgebruik...?

      • + 0
      • 11 dec 2017 - 23:07
    • Ja Jean, Schleicher moet natuurlijk met een hoofdletter;-)

      • + 0
      • 12 dec 2017 - 07:12
    • Precies, heb het vaak genoeg voorgedaan.

      • + 0
      • 12 dec 2017 - 07:27
    • entschuldigung Larry, du dreckige Schlampe!
      ;-)

      • + 0
      • 12 dec 2017 - 07:36
    • Ist schonmal gut, du Schweinehund! ;)

      • + 0
      • 12 dec 2017 - 08:06
    • ff voor de duidelijkheid Larry, ik heb geen idee wat het allemaal betekend....

      • + 0
      • 12 dec 2017 - 10:46
    • @Jean. Een vrije vertaling:
      Jij hebt mij een echte F1-kenner genoemd (bedankt nog).
      ik heb jou een ware insider genoemd, vooral wat Ferrari betreft...

      Zoiets betekent het, helemaal precies weet ik het ook niet want mijn Duits is (uit principe) niet top.

      • + 0
      • 12 dec 2017 - 12:17
  • Dus Wolff heeft de verkeerde coureur gecontracteerd?

    • + 0
    • 11 dec 2017 - 16:25
    • Alonso had maar wat graag getekend, en dan was er volop geknetter.
      Dan hadden wij met z'n allen tenminste ook nog kunnen genieten van al dat geknetter bij Mercedes-Benz...
      Eerst de saaiste knoest van de f1 contracteren en nu populair roepen, daar trappen we niet in Wolffie

      • + 0
      • 11 dec 2017 - 16:28
    • Hij is een Wolffeloel, hij is een Wolffeloel, hij is een...

      • + 0
      • 11 dec 2017 - 23:10
  • Nieuwe topic:
    Raikkonen moet Vettel het leven zuur gaan maken....
    Net zo onzinnig als de huidige topic.....

    • + 0
    • 11 dec 2017 - 17:21
    • Okay @DutchF1, het is niet de bedoeling om je van streek te maken. Moeten we Wolff verzoeken om dergelijke informatie niet meer te publiceren?

      • + 1
      • 11 dec 2017 - 21:20
    • Het heeft meer te maken met een bepaald soort en in een bepaalde richting van stemmingmakerij om clics te krijgen...dus wederom begrijp jij er niets van.
      Je doet er trouwens wel van alles aan om op alles te reageren wat ik post.....ik zit in je hoofd he haha

      • + 0
      • 12 dec 2017 - 10:38
  • elflitso

    Posts: 355

    Nou dan snap ik niet dat ze hem een nieuw contract hebben gegeven. Of zou er een vervroegde coureurs swap alla RBR style? Halverwege het seizoen een Ocon met Bottas swap. Het zou mij niks verbazen

    • + 0
    • 11 dec 2017 - 20:22
    • Drunt

      Posts: 343

      He das n leuke! Ik hoop t van harte!

      • + 0
      • 11 dec 2017 - 21:22
    • Het is heel simpel @Elflitso. Der Schleicher is dolblij met zijn Fin. Bottas maakt het Lewis – en dus Wolff en het team – niet lastig maar is net goed genoeg om het WCC binnen te hengelen.

      Het enige dat niet klopt is wat die Wolff in dit bericht zegt, maar zelf denkt hij vast dat ’t een goed verhaal voor de (domme) bühne is.


      *gladjanus

      • + 0
      • 11 dec 2017 - 23:20
  • Arie_f1

    Posts: 2.845

    Die Bottas is zo slecht nog niet. Toen Lewis in 2015 net z'n goed seizoen draaide als nu kwam Nico ook niet veel verder dan 59 punten achter Lewis. Laat iedereen daarnaast op z'n eigen manier winnen. Soms gaat dat met Finse koelbloedigheid.

    • + 0
    • 12 dec 2017 - 00:21
  • TOTO: 1 man 2 gezichten 3 tongen.

    • + 0
    • 12 dec 2017 - 11:01

CA Grand Prix van Canada

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    17:00 - 18:30

    Vrije training 3

    17:00 - 18:00

    Race

    20:10 - 22:10

  • Vrije training 2

    21:00 - 22:30

    Kwalificatie

    20:00 - 21:00

    Snelste ronde

     

CA Grand Prix van Canada

Lokale tijd 

  • Vrijdagweather-image

  • Vrije training 1

    17:00 - 18:30

    Vrije training 2

    21:00 - 22:30

  • Zaterdagweather-image

  • Vrije training 3

    17:00 - 18:00

    Kwalificatie

    20:00 - 21:00

  • Zondag weather-image

  • Race

    20:10 - 22:10

    Snelste ronde

    20:10 - 22:10

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Hoeveel Grands Prix zullen er dit jaar verreden worden?

WK standen 2019

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Team Mercedes
  • Punten 1.099
  • Podiums 39
  • Grand Prix 102
  • Land Finland
  • Geb. datum 28 aug 1989 (30)
  • Geb. plaats Nastola, Finland
  • Gewicht 70 kg
  • Lengte 1,73 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
13 - 15 maa
Australië
20 - 22 maa
Bahrein
3 - 5 apr
Vietnam
17 - 19 apr
China
1 - 3 mei
Nederland
8 - 10 mei
Spanje
21 - 24 mei
Monaco
5 - 7 jun
Azerbeidzjan
12 - 14 jun
Canada
26 - 28 jun
Frankrijk
3 - 5 jul
Oostenrijk
17 - 19 jul
Groot Brittannië
31 - 2 aug
Hongarije
28 - 30 aug
België
4 - 6 sep
Italië
18 - 20 sep
Singapore
25 - 27 sep
Rusland
9 - 11 okt
Japan
23 - 25 okt
Verenigde Staten van Amerika
30 - 1 nov
Mexico (land)
13 - 15 nov
Brazilië
27 - 29 nov
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix & Circuit
13 - 15 maa
Australië Albert Park
20 - 22 maa
3 - 5 apr
Vietnam Hanoi Circuit
17 - 19 apr
1 - 3 mei
Nederland Circuit Zandvoort
8 - 10 mei
21 - 24 mei
Monaco Monte Carlo
5 - 7 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
12 - 14 jun
26 - 28 jun
Frankrijk Paul Ricard
3 - 5 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
17 - 19 jul
Groot Brittannië Silverstone
31 - 2 aug
Hongarije Hungaroring
28 - 30 aug
4 - 6 sep
Italië Monza
18 - 20 sep
25 - 27 sep
Rusland Sochi Autodrom
9 - 11 okt
23 - 25 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
30 - 1 nov
13 - 15 nov
Brazilië Interlagos
27 - 29 nov
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender