Nelsinho Piquet over excuses Renault: "Beter laat dan nooit"
- Gepubliceerd op 07 dec 2010 23:51
-
24
- Door: Robin Smeets
"Ze hebben hun verontschuldigingen aangeboden, verder niks bijzonders", vertelde Piquet vandaag na de hoorzitting waarbij Renault haar excuses aanbood. "Die hadden ze al een stuk eerder kunnen maken. Het is een beetje laat hiervoor, maar beter laat dan nooit."
"Ik ben ook realistisch. De Formule 1 is iets aparts en daarbij kan je niet zomaar ergens aan de bak komen waar je maar wilt. Het heeft niet gewerkt voor mij en ik ben niet van plan om te betalen voor een stoeltje."
Trending nieuws
-
Verstappen opende de deur voor F1-debuut Antonelli
Max Verstappen heeft er volgens Jock Clear mede voor gezorgd dat Andrea Kimi Antonelli op jonge leeftijd kon debutere...
23 jun 2026 09:26 -
Oud Ferrari-coureur vreest voor Leclerc: “Hamilton heeft hem mentaal geraakt”
Charles Leclerc beleeft een moeilijke periode bij Ferrari. De Monegask zag teamgenoot Lewis Hamilton de Grand Prix va...
23 jun 2026 08:48 -
Goed nieuws voor Verstappen: "Podium in Oostenrijk zit er zeker in"
Isack Hadjar kijkt met vertrouwen uit naar de Grand Prix van Oostenrijk. De Red Bull-coureur verwacht dat het team va...
23 jun 2026 08:11 -
Team Verstappen staat voor enorme uitdaging
Het team van Max Verstappen gaat aankomend weekend op jacht naar succes in de 24 uur van Spa-Francorchamps. Terwijl V...
23 jun 2026 07:36 -
Mercedes wil Antonelli en Russell gelijk blijven behandelen
Binnen Mercedes groeit de discussie over een mogelijke voorkeursbehandeling voor Kimi Antonelli. De jonge Italiaan he...
22 jun 2026 18:46
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
Vrije training 3
12:30 - 13:30
Race / Startgrid
15:00 - 17:00
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
Kwalificatie
16:00 - 17:00
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
-
Zaterdag
-
Vrije training 3
12:30 - 13:30
-
Zondag
-
Race
15:00 - 17:00
-
Vrijdag
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
-
Zaterdag
-
Kwalificatie
16:00 - 17:00
-
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest
WK standen 2026
Gerelateerd nieuws
Geef je mening
Formule 1 kalender - 2026
Formule 1 kalender - 2026
Coureursprofiel
- Team Aston Martin
- Punten 629
- Podiums 9
- Grand Prix 199
- Land ES
- Geb. datum 29 jul 1981 (44)
- Geb. plaats Oviedo, ES
- Gewicht 68 kg
- Lengte 1,71 m
187.764 reacties op Aston Martin
78 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Fernando Alonso
Team profiel
- Team naam Renault
- Basis Enstone, Frankrijk
- Fernando Alonso 1
- Daniel Ricciardo 3
- Fernando Alonso 5
- Fernando Alonso 5
- Fernando Alonso 7
- Romain Grosjean 8
- Fernando Alonso 8
- Fernando Alonso 8
- Pastor Maldonado 13
- Jenson Button 15
- Kevin Magnussen 20
- Nico Hülkenberg 27
- Jolyon Palmer 30
- Esteban Ocon 31
- Carlos Sainz jr 55
236.937 reacties op Renault
26 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Renault

Reacties (24)
Login om te reagerenPosts: 932
Beter realistisch zijn dan blijven dromen, hoe vervelend ook.
Jammer ik ben en blijf ervan overtuigd dat Nelsinho zeker F1 waardig is.
Posts: 5.792
waar zijn de exusses van dde piquets.gelukkig dat hij niet meer rijd .die jongen hhorde helemaal niet in de f1.Totaal geen karakter heeft hij anders had hij nee gezegd.de slappeling.
Posts: 932
Ja en ome Felix heeft makkelijk praten vanuit zijn luie stoel.
Posts: 9.253
@renzo Tegen beter weten in vraag ik je het toch: wat heeft Pikut in vredesnaam laten zien in zijn tijd bij Renault waardoor hij F1-waardig zou zijn?
Kom niet aan met die bull hij in een halfgare auto moest rijden omdat hij Alonso naast zich had, want daar had Fisi (ook niet echt een hoogvlieger) ook mee te kampen. In de GP2 werd hij vice-kampioen, soit. Met de kanttekening dat hij reed voor het vermogende Piquet GP-team dat de donderdag voorafgaand aan de race de baan afhuurde had zodat meneer kon oefenen. En in het eerste seizoen A1GP was het niveau om te janken dus dat zegt ook weinig.
Posts: 5.792
ben al opa renzo
Posts: 78
Sorry mar dat is ie egt niet howr. Zo\'n niemand kost alleeen mar geld als j em in de auto zet (niet zoals bijv. Alonso) mar hy rijd gwn heelveel aan de auto kapot.
Posts: 2.885
????????????????????????????????
Mag dit in het Nederlands alsjeblieft? Hier begrijp ik geen snars van...
Posts: 9.253
Jongeman, dit taalgebruik hanteer je maar bij je vriendjes op MSN oid, op dit forum wordt op een volwassen manier met elkaar gecommuniceerd.
Posts: 5.397
Ik vind het onzin dat Renault haar excuses aanbied. Nelsinho heeft zijn eigen aandeel in crashgate. Was oud en wijs genoeg om zelf te beslissen om eraan mee te doen en heeft nu gewoon zelf de prijs betaald daarvoor. Hij is zelf begonnen met het zwart maken van Renault door het verhaal na een jaar naar buiten te brengen omdat die aan de kant was gezet. Dan kan je verwachten dat die bal ook jou toekomt. Ik ben blij dat dit verwende jochie, en waardeloze coureur, weg is. En weg blijft.
Posts: 932
Deze waardeloze coureur was in de GP2 anders net zo snel als jou favouriet. Jou favouriet is anders ook erg goed om op commando opdrachten van zijn werkgever uit te voeren, of was je het liegen van Hamilton alweer vergeten ?
Posts: 3.471
Hier moet ik Renzo wel gelijk gaan geven...
Posts: 428
Renault heeft niet haar excuses aangeboden voor crash-gate zelf maar voor het feit dat ze Piquet voor leugenaar hebben uitgemaakt toen hij het naar buitenbracht.
Daar zit wat mij betreft wel degelijk een verschil in.
Posts: 9.253
@renzo: Liegate en crashgate naast elkaar leggen.... en jij beticht een ander van appels met peren vergelijken? Hamilton heeft in Australie 2009 een waanzinnige race gereden (mogelijk zijn beste tot nu toe in de F1) en door een stomme fout van Dave Ryan werd hem een podiumplek door de neus geboord. Een vergissing gemaakt in een split-second die Ryan wanhopig ongedaan probeerde te maken, met alle gevolgen van dien. Crashgate was competitievervalsing met voorbedachte rade. Het enige wat nog enigzins in het voordeel van Piquet zou kunnen pleiten is dat hij ook zonder instructie waarschijnlijk in de muur was geeindigd.
Posts: 8.004
@Renzo, liegen kun je niet vergelijken met het in het gevaar brengen van mensenlevens nu is er niks gebeurt maar wat als er een rondvliegend brokstuk op een marshall terecht was gekomen?
Posts: 73
Zeg ralff1, heb je die tekst met een mobiel erin gezet? Duurde effe voor ik door had wat je bedoelde!
Posts: 367
Een door de rechter afgedwongen excuus, kan je toch niet echt tevreden mee zijn.
Posts: 73
Helaas, als je terecht bent gewezen, wordt een excuus vaak afgedwongen. Doe je dat, ben je er het snelst vanaf en achteraf kun je altijd zeggen fatsoenlijk te zijn geweest. Achteraf, niet vooraf!
Posts: 1.308
nu zou piquet zich moeten verontschuldigen aan de fans. Hij is immers medeplichtig aan het bedrog, hij voert het uit
Posts: 932
Tja de opdrachtgever is altijd nog meer schuldig dan de uitvoerder.
Posts: 8.004
Maar dat maakt de uitvoerder niet onschuldig.
Posts: 18.535
Ja, maar de uitvoerder is medeschuldig. Opdrachtgever is schuldig maar dat betekent niet dat de huurmoordenaar vrijuit gaat.
Posts: 2.049
Turbof1 over F1-exit Nelson Piquet: beter laat dan nooit.
Posts: 144
Aan dit excuus is een schuldbekentenis en daarmee een bak geld verbonden, dat is waar het dit verdrietkonijn om te doen is. Ik hoop verder nooit meer iets van dat misbaksel te vernemen.
Posts: 13
Spijtig was zeker F1-waardig.