user icon

Nelsinho Piquet over excuses Renault: "Beter laat dan nooit"

  • Gepubliceerd op 07 dec 2010 23:51
  • comments 24
  • Door: Robin Smeets
Renault heeft zich eerder vandaag verontschuldigd bij de familie Piquet vanwege alle foute berichtgeving omtrent de Grand Prix van Singapore 2008. Daarbij moest Nelsinho Piquet van de teamleiding crashen om zo teamgenoot Fernando Alonso aan de overwinning te helpen. Piquet toonde zich tevreden met de verontschuldigende woorden van Renault en kan nu definitief het hoofdstuk Formule 1 afsluiten.

"Ze hebben hun verontschuldigingen aangeboden, verder niks bijzonders", vertelde Piquet vandaag na de hoorzitting waarbij Renault haar excuses aanbood. "Die hadden ze al een stuk eerder kunnen maken. Het is een beetje laat hiervoor, maar beter laat dan nooit."

"Ik ben ook realistisch. De Formule 1 is iets aparts en daarbij kan je niet zomaar ergens aan de bak komen waar je maar wilt. Het heeft niet gewerkt voor mij en ik ben niet van plan om te betalen voor een stoeltje."

Reacties (24)

Login om te reageren
  • renzo

    Posts: 929

    Beter realistisch zijn dan blijven dromen, hoe vervelend ook.
    Jammer ik ben en blijf ervan overtuigd dat Nelsinho zeker F1 waardig is.

    • + 0
    • 8 dec 2010 - 07:06
    • felix50

      Posts: 5.792

      waar zijn de exusses van dde piquets.gelukkig dat hij niet meer rijd .die jongen hhorde helemaal niet in de f1.Totaal geen karakter heeft hij anders had hij nee gezegd.de slappeling.

      • + 0
      • 8 dec 2010 - 08:40
    • renzo

      Posts: 929

      Ja en ome Felix heeft makkelijk praten vanuit zijn luie stoel.

      • + 0
      • 8 dec 2010 - 09:03
    • @renzo Tegen beter weten in vraag ik je het toch: wat heeft Pikut in vredesnaam laten zien in zijn tijd bij Renault waardoor hij F1-waardig zou zijn?
      Kom niet aan met die bull hij in een halfgare auto moest rijden omdat hij Alonso naast zich had, want daar had Fisi (ook niet echt een hoogvlieger) ook mee te kampen. In de GP2 werd hij vice-kampioen, soit. Met de kanttekening dat hij reed voor het vermogende Piquet GP-team dat de donderdag voorafgaand aan de race de baan afhuurde had zodat meneer kon oefenen. En in het eerste seizoen A1GP was het niveau om te janken dus dat zegt ook weinig.

      • + 0
      • 8 dec 2010 - 14:12
    • felix50

      Posts: 5.792

      ben al opa renzo

      • + 0
      • 9 dec 2010 - 08:28
  • ralff1

    Posts: 78

    Sorry mar dat is ie egt niet howr. Zo\'n niemand kost alleeen mar geld als j em in de auto zet (niet zoals bijv. Alonso) mar hy rijd gwn heelveel aan de auto kapot.

    • + 0
    • 8 dec 2010 - 07:40
    • ????????????????????????????????

      Mag dit in het Nederlands alsjeblieft? Hier begrijp ik geen snars van...

      • + 0
      • 8 dec 2010 - 14:30
    • Jongeman, dit taalgebruik hanteer je maar bij je vriendjes op MSN oid, op dit forum wordt op een volwassen manier met elkaar gecommuniceerd.

      • + 0
      • 8 dec 2010 - 14:38
  • Kevin

    Posts: 4.928

    Ik vind het onzin dat Renault haar excuses aanbied. Nelsinho heeft zijn eigen aandeel in crashgate. Was oud en wijs genoeg om zelf te beslissen om eraan mee te doen en heeft nu gewoon zelf de prijs betaald daarvoor. Hij is zelf begonnen met het zwart maken van Renault door het verhaal na een jaar naar buiten te brengen omdat die aan de kant was gezet. Dan kan je verwachten dat die bal ook jou toekomt. Ik ben blij dat dit verwende jochie, en waardeloze coureur, weg is. En weg blijft.

    • + 0
    • 8 dec 2010 - 09:16
    • renzo

      Posts: 929

      Deze waardeloze coureur was in de GP2 anders net zo snel als jou favouriet. Jou favouriet is anders ook erg goed om op commando opdrachten van zijn werkgever uit te voeren, of was je het liegen van Hamilton alweer vergeten ?

      • + 0
      • 8 dec 2010 - 11:08
    • Hier moet ik Renzo wel gelijk gaan geven...

      • + 0
      • 8 dec 2010 - 11:43
    • Refuse

      Posts: 428

      Renault heeft niet haar excuses aangeboden voor crash-gate zelf maar voor het feit dat ze Piquet voor leugenaar hebben uitgemaakt toen hij het naar buitenbracht.
      Daar zit wat mij betreft wel degelijk een verschil in.

      • + 0
      • 8 dec 2010 - 12:08
    • @renzo: Liegate en crashgate naast elkaar leggen.... en jij beticht een ander van appels met peren vergelijken? Hamilton heeft in Australie 2009 een waanzinnige race gereden (mogelijk zijn beste tot nu toe in de F1) en door een stomme fout van Dave Ryan werd hem een podiumplek door de neus geboord. Een vergissing gemaakt in een split-second die Ryan wanhopig ongedaan probeerde te maken, met alle gevolgen van dien. Crashgate was competitievervalsing met voorbedachte rade. Het enige wat nog enigzins in het voordeel van Piquet zou kunnen pleiten is dat hij ook zonder instructie waarschijnlijk in de muur was geeindigd.

      • + 0
      • 8 dec 2010 - 15:09
    • @Renzo, liegen kun je niet vergelijken met het in het gevaar brengen van mensenlevens nu is er niks gebeurt maar wat als er een rondvliegend brokstuk op een marshall terecht was gekomen?

      • + 0
      • 8 dec 2010 - 16:50
  • Zeg ralff1, heb je die tekst met een mobiel erin gezet? Duurde effe voor ik door had wat je bedoelde!

    • + 0
    • 8 dec 2010 - 09:20
  • Een door de rechter afgedwongen excuus, kan je toch niet echt tevreden mee zijn.

    • + 0
    • 8 dec 2010 - 12:50
  • Helaas, als je terecht bent gewezen, wordt een excuus vaak afgedwongen. Doe je dat, ben je er het snelst vanaf en achteraf kun je altijd zeggen fatsoenlijk te zijn geweest. Achteraf, niet vooraf!

    • + 0
    • 8 dec 2010 - 13:47
  • nu zou piquet zich moeten verontschuldigen aan de fans. Hij is immers medeplichtig aan het bedrog, hij voert het uit

    • + 0
    • 8 dec 2010 - 13:51
  • renzo

    Posts: 929

    Tja de opdrachtgever is altijd nog meer schuldig dan de uitvoerder.

    • + 0
    • 8 dec 2010 - 15:25
    • Maar dat maakt de uitvoerder niet onschuldig.

      • + 0
      • 8 dec 2010 - 15:49
    • Ja, maar de uitvoerder is medeschuldig. Opdrachtgever is schuldig maar dat betekent niet dat de huurmoordenaar vrijuit gaat.

      • + 0
      • 8 dec 2010 - 18:44
  • turbof1

    Posts: 1.804

    Turbof1 over F1-exit Nelson Piquet: beter laat dan nooit.

    • + 0
    • 8 dec 2010 - 21:25
  • PSmulders

    Posts: 144

    Aan dit excuus is een schuldbekentenis en daarmee een bak geld verbonden, dat is waar het dit verdrietkonijn om te doen is. Ik hoop verder nooit meer iets van dat misbaksel te vernemen.

    • + 0
    • 8 dec 2010 - 21:51
  • Spijtig was zeker F1-waardig.

    • + 0
    • 8 dec 2010 - 21:52

FR Grand Prix van Frankrijk

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    11:30 - 13:00

    Vrije training 3

    13:00 - 14:00

    Race

    15:00 - 17:00

  • Vrije training 2

    15:30 - 17:00

    Kwalificatie

    16:00 - 17:00

    Snelste ronde

    15:00 - 15:00

FR Grand Prix van Frankrijk

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 1

    11:30 - 13:00

  • Zaterdag weather-image

  • Vrije training 3

    13:00 - 14:00

  • Zondag weather-image

  • Race

    15:00 - 17:00

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 2

    15:30 - 17:00

  • Zaterdag weather-image

  • Kwalificatie

    16:00 - 17:00

  • Zondag weather-image

  • Snelste ronde

    15:00 - 15:00

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De speciale livery van McLaren voor Monaco is mooier dan de normale kleurstelling van de MCL35M

Coureursprofiel

  • Team Alpine F1
  • Punten 145
  • Podiums 0
  • Grand Prix 84
  • Land ES
  • Geb. datum 29 jul 1981 (39)
  • Geb. plaats Oviedo, ES
  • Gewicht 68 kg
  • Lengte 1,71 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park