user icon
user icon

Mercedes GP heeft snelste pitcrew van 2010

  • Gepubliceerd op 07 dec 2010 12:15
  • comments 13
  • Door: Rob Veenstra
Mercedes GP produceerde niet de beste auto van 2010, maar de Duitse renstal verzorgde wel het vaakst de snelste pitstop. Dat blijkt uit een analyse van Auto Motor und Sport. De pitcrew van Mercedes GP noteerde bij acht Grands Prix de snelste bandenwissel.

De Duitse renstal werkt met een lichtensysteem in plaats van met een lollipop-man en dat zou een halve seconde tijdwinst opleveren. Red Bull Racing eindigde in deze ranglijst op een tweede plek met vijf keer de snelste pitstop. De Oostenrijkse renstal realiseerde met een pitstop van 2,9 seconden in Monza wel de snelste stop van het jaar. De pitcrew van Ferrari was drie keer de snelste, Sauber had de pitstops in Zuid-Korea en Brazilië het best voor elkaar en McLaren was alleen in Japan het snelst klaar met de bandenwissel.

Reacties (13)

Login om te reageren
  • Kubica

    Posts: 3.762

    2,9 seconden.... Daar kan Renault een puntje aan zuigen....

    • + 0
    • 7 dec 2010 - 12:38
  • miauw

    Posts: 1.136

    Nu de snelle auto nog...

    • + 0
    • 7 dec 2010 - 12:38
    • Let u maar op hoe Schumacher alle katten van de weg rijdt waaronder kater Alonso.
      In Spa is Dhr. Schumacher kampioen met 8 rondes voorsprong op Alonso

      • + 0
      • 7 dec 2010 - 12:55
    • F1McLaren

      Posts: 631

      Hou alsjeblieft op over Schumacher, die oude man heeft zijn beste tijd gehad. Hoef je ook niet van dit soort nuteloze reacties te geven. En kom is met wat orgineels, heb deze reactie al 20 keer zien staan ;)

      On-Topic: hopen dat ze er volgend jaar bij zijn, met idd een snellere auto..

      • + 0
      • 7 dec 2010 - 13:17
    • En hou dan ook a.u.b. op met Koning Hamilton die schijnbaar hier heilig is.

      • + 0
      • 7 dec 2010 - 13:53
    • turbof1

      Posts: 1.804

      Wat heeft Hamilton in godsnaam hier mee te maken. Hou je aub tot het onderwerp.

      • + 0
      • 7 dec 2010 - 14:17
    • Ik snap niet dat er nog iemand serieus reageert op de af en toe debiele uitspraken van de persoon die op deze site kwatspraat verkoopt onder de naam Charly Whiting.

      • + 0
      • 7 dec 2010 - 14:44
    • germain

      Posts: 1.748

      Charlie hou eens op met je domme gedrag man.

      • + 0
      • 7 dec 2010 - 16:06
  • marvin

    Posts: 271

    Als Schumie de auto krijgt wat ie wil volgend jaar, gaat ie nog wel voor verrassingen zorgen. Een goed team heeft ie al.

    • + 0
    • 7 dec 2010 - 12:56
  • Tony

    Posts: 974

    Mooi stukje over Schumacher vandaag gepubliceerd:

    V8 Supercarkampioen James Courtney kan zich vrijwel nog alles van die fatale dag herinneren. “Ik reed meer dan 330 km/u en plotseling begaf de achterwielophanging het. De wishbone trok zelfs de versnellingsbak er af. Een enorme klap. Het leek wel een vliegtuigongeval. Van de auto was niet veel meer over. Telemetriedata wees uit dat ik met ruim 306 km/u de muur raakte, en vervolgens nog eens een achterwaartse klap van 70 km/u incasseerde. Alleen de “survival cell” had het overleefd. Op dat moment begonnen de restanten van de auto al te branden. Ik kan mij al maar herinneren dat iemand naar mij riep en toen ik keek zag ik Michael Schumacher.” Schumacher trok de bloedende Australiër uit zijn benarde positie.” Het was de zwaarste F1-crash in 2002. Courtney is er Schumacher nog steeds dankbaar voor” verklaarde Courtney aan de vooravond van het behalen van zijn eerste V8 Supercartitel in Sydney afgelopen weekend.
    Als ik toen niet gecrashed was, had ik nu tegen Vettel, Webber en Alonso geracet. Ik liep een behoorlijke achterstand op, maar mentaal gezien ben ik er sterker van geworden. Toch voel ik mij een gelukkig mens. Wie weet waar ik geëindigd was als ik die crash niet had gehad? Dan had ik mijn huidige vrouw Carys waarschijnlijk nooit leren kennen.”

    Courtney kwam terug, won het Japanse F3 kampioenschap in 2003 en verschillende outings in het Japanse GT-kampioenschap met Toyota leidde tot het contact met Holden in Australië. Vanaf 2006 kwam Courtney voor de Ford teams van SBR en DJR uit. Met het laatstgenoemde team won Courtney afgelopen weekend de prestigieuze V8 Supercartitel. Tijdens de V8 Enduros op Philipp Island en Bathurst kwam Courtney in 2006 kortstondig voor Holden uit. De terugkeer naar dit merk lijkt een kwestie van enkele dagen. Courtney’s manager Alan Gow, lijkt deze deal enige tijd geleden al beklonken te hebben. “De V8 Supercar titel betekent enorm veel voor me maar ik ben er Michael Schumacher nog steeds dankbaar voor dat hij mij toen uit mijn benarde positie bevrijdde. Het was een behoorlijk surrealistische situatie” zegt Courtney nu 8 jaar later.

    • + 0
    • 7 dec 2010 - 15:52
    • Zijn daar beelden van? Gewoon ter info hoor, niet dat ik het stuk niet geloof :p

      • + 0
      • 7 dec 2010 - 19:30
  • Mercedes heeft idd snelle pitstops gehad, maar daardoor zijn er ook een paar rampzalig afgelopen. Ik zou meer waarde hechten aan de gemiddelde tijd van de pitstops eigenlijk.

    • + 0
    • 7 dec 2010 - 17:19
    • Dat is ook het enige waar ik aan denk, en ik herrineren me ook alleen maar de rampzalige en niet de snelle. Ik wist niet eens dat ze snel waren, ik wist het alleen van RedBull en af en toe Ferrari.

      • + 0
      • 7 dec 2010 - 22:36

IT Grand Prix van Toscane

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

IT Grand Prix van Toscane

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Perez vertrekt onvrijwillig: Wie wordt binnenkort bekend als zijn opvolger?

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
3 - 5 jul
Oostenrijk
10 - 12 jul
Oostenrijk
17 - 19 jul
Hongarije
31 - 2 aug
Groot Brittannië
7 - 9 aug
Groot Brittannië
14 - 16 aug
Spanje
28 - 30 aug
België
4 - 6 sep
Italië
11 - 13 sep
Italië
25 - 27 sep
Rusland
9 - 11 okt
Duitsland
31 - 1 nov
Italië
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix & Circuit
3 - 5 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
10 - 12 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
17 - 19 jul
Hongarije Hungaroring
31 - 2 aug
Groot Brittannië Silverstone
7 - 9 aug
Groot Brittannië Silverstone
14 - 16 aug
28 - 30 aug
4 - 6 sep
Italië Monza
11 - 13 sep
Italië Mugello
25 - 27 sep
Rusland Sochi Autodrom
9 - 11 okt
Duitsland Nurburgring
31 - 1 nov
Bekijk volledige kalender
show sidebar