user icon
user icon

Jenson Button rijdt volgend jaar Japanse Super GT voor Honda Racing

  • Gepubliceerd op 03 dec 2017 10:06
  • comments 8
  • Door: Rik Klein Entink

Formule 1-wereldkampioen van 2009, Jenson Button, heeft vannacht bekend gemaakt dat hij in 2018 voor Honda gaat rijden in de Japanse Super GT-series.

Button was afgelopen seizoen reserverijder bij het team van McLaren en kwam tijdens de Grand Prix van Monaco in actie. De Brit verving Fernando Alonso die de Indy 500 ging rijden. Na dit seizoen was er voor Button geen plaats meer bij het team, behalve als ambassadeur, maar hij maakte duidelijk dat hij zeker nog zou gaan racen. Dat gaat dus in de Super GT zijn, waar hij afgelopen augustus ook al een race voor in actie kwam: de Suzuka 1000km. Het seizoen begint in het weekend van 7 en 8 april in Okayama.

Het nieuws werd bekend gemaakt tijdens een Honda Racing-festival in Montegi en vervolgens ook door Button zelf op social media. Wie zijn teamgenoten zullen zijn is nog niet bekend gemaakt. Button: "Ik ga voor Honda racen en heb een contract voor de Super GT 2018. Het is al een paar jaar een droom voor mij, want ik vind deze categorie geweldig. Ik heb erg veel zin in het nieuwe seizoen en er moet een hoop getest en verbeterd worden om ook de concurrentie aan te kunnen gaan."

 

Reacties (8)

Login om te reageren
  • azzey

    Posts: 208

    Leuk voor hem. Gave bakken altijd in die raceserie!

    • + 0
    • 3 dec 2017 - 11:18
  • Seva

    Posts: 44

    vandaar dat hij weg moest bij Mclaren-Renault

    • + 0
    • 3 dec 2017 - 11:31
    • Astfgl

      Posts: 155

      Ik denk dat het gewoon de eigen keuze is geweest van Jenson om bij Honda te blijven. Hij heeft altijd al een speciale verbintenis gehad met Japan, en bij McLaren heeft hij nu niet zoveel meer te zoeken. Goed voor hem dat hij weer een nieuwe passie lijkt te hebben gevonden.

      • + 4
      • 3 dec 2017 - 12:18
  • Ach , ik ben stiekem altijd fan geweest van Jenson , dus ik ben blij dat hij toch weer gaat racen .
    Ik vind de GT klasse na de F1 de mooiste klasse , met een grote verscheidenheid aan merken en auto's.
    Sommige startvelden ( British GT , de Duitse ADAC , Supercar Challenge ) hebben meer dan 40 auto's rijden .

    Yep , mooi........

    • + 0
    • 3 dec 2017 - 12:05
    • Yep mooie klasse en sympathieke coureur.

      • + 0
      • 3 dec 2017 - 15:46
  • Eigenlijk maakt Button na een sabbatical van bijna een jaar zijn rentree in de auto sport. Goed voor hem en zijn fans.
    Ga hem als niet-echte supporter wel in de gaten houden. Sympathieke gast.

    • + 1
    • 3 dec 2017 - 13:11
  • Numnum

    Posts: 2.064

    Ik hoop voor hem dat ie ook nog wat hoge ogen weet te gooien.
    Dat is hem wel gegund.

    • + 0
    • 3 dec 2017 - 22:47
  • Caramba

    Posts: 5.786

    Da's toch dat gedoe in Japan? Hopelijk dat het aantrekken van zo'n grote naam de serie een boost geeft. Speelt zich nu grotendeels buiten mijn belevingswereld af. Ik zie wel dat met strafgewichten wordt gegoogeld - dat kan een indicatie zijn dat het allemaal dicht bij elkaar zit.

    • + 0
    • 4 dec 2017 - 10:38

PT Grand Prix van Portugal

Lokale tijd 

PT Grand Prix van Portugal

Lokale tijd 

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Wie komt er naast Verstappen te zitten in 2021?

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Team McLaren
  • Punten 132
  • Podiums 0
  • Grand Prix 78
  • Land ES
  • Geb. datum 29 jul 1981 (39)
  • Geb. plaats Oviedo, ES
  • Gewicht 68 kg
  • Lengte 1,71 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
3 - 5 jul
Oostenrijk
10 - 12 jul
Oostenrijk
17 - 19 jul
Hongarije
31 - 2 aug
Groot Brittannië
7 - 9 aug
Groot Brittannië
14 - 16 aug
Spanje
28 - 30 aug
België
4 - 6 sep
Italië
11 - 13 sep
Italië
25 - 27 sep
Rusland
9 - 11 okt
Duitsland
31 - 1 nov
Italië
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix & Circuit
3 - 5 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
10 - 12 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
17 - 19 jul
Hongarije Hungaroring
31 - 2 aug
Groot Brittannië Silverstone
7 - 9 aug
Groot Brittannië Silverstone
14 - 16 aug
28 - 30 aug
4 - 6 sep
Italië Monza
11 - 13 sep
Italië Mugello
25 - 27 sep
Rusland Sochi Autodrom
9 - 11 okt
Duitsland Nurburgring
31 - 1 nov
Bekijk volledige kalender
show sidebar