user icon
user icon

Agressievere rijstijl betaalde zich dit jaar uit voor Sainz

  • Gepubliceerd op 01 dec 2017 14:56
  • comments 28
  • Door: Rob Veenstra

Carlos Sainz heeft een bijzonder jaar achter de rug. Driekwart seizoen verdedigde hij de kleuren van Scuderia Toro Rosso, om vervolgens de overstap te maken naar het fabrieksteam van Renault. De Spanjaard sloot 2017 af met een totaal van 54 punten, goed voor een negende plaats in het kampioenschap. En dat dankt hij volgens eigen zeggen voor een groot deel aan een agressievere rijstijl.

Motorsport-Total.com citeert Sainz: "Als je me in maart had verteld dat mijn seizoen zo zou verlopen, dan had ik ervoor getekend. Ik ben vrijwel altijd in de positie geweest om punten te scoren, waardoor ik ook vrij hoog in de stand ben geëindigd. Ik ben bewust wat agressiever te werk gegaan dit jaar. Ik wilde een geweldig seizoen meemaken, ik wilde mezelf en mijn vaardigheden in de kijker rijden. En met Toro Rosso moet je wel aanvallen om in de top tien terecht te komen."

Over wat dit jaar zijn hoogtepunt was hoeft de Spanjaard niet lang na te denken. "Dat was Singapore. Ik dacht dat de race voor mij al vroeg voorbij zou zijn toen ik zag dat vrijwel het gehele veld op intermediates stond en ik op slicks. Maar onder moeilijke omstandigheden weten mensen wel vaker wat extra's uit zichzelf naar boven te halen. Na mijn laatste pitstop lag ik vijfde en dacht ik alleen maar aan de race uitrijden. Maar ik liep in op de leiders en ik kreeg zelfs Ferrari en Red Bull Racing nog in het zicht."

Reacties (28)

Login om te reageren
  • Carlos die zichzelf weer eens een schouderklopje geeft..
    #zieligfiguur

    • + 3
    • 1 dec 2017 - 15:06
    • The dre

      Posts: 2.184

      Zeker, maar eerlijk is eerlijk hij heeft een prima jaar gehad.

      • + 1
      • 1 dec 2017 - 15:10
    • @misstappen: Carlos heeft waarschijnlijk gewoon antwoord gegeven op de vraag hoe hij zijn jaar heeft gevonden. Ik vind dit nu niet een opschepperig antwoord zoals hij in het verleden nog wel eens kon geven.

      • + 2
      • 1 dec 2017 - 15:19
    • Jongen er zijn 19 andere corours die zichzelf feedback geven maar als Carlos het doet is het een zielig figuur....

      • + 5
      • 1 dec 2017 - 15:25
    • wibi

      Posts: 3.829

      Het prototype van een echte rondjesrijder...

      • + 1
      • 1 dec 2017 - 15:43
    • ja wibi we weten het nu wel dat je niet op zuideuropees en behaard val.

      • + 7
      • 1 dec 2017 - 15:45
    • @Dutchieman. Beetje off topic maar volgend seizoen zijn het allemaal zielige figuren met die halo rondom hun kop. ;)


      *hoofd

      • + 0
      • 1 dec 2017 - 21:37
    • Hou is op @larry. Als ik eraan denk moet ik huilen...

      • + 0
      • 1 dec 2017 - 23:53
  • Kubica

    Posts: 3.536

    Ik vind hem nog steeds niet overtuigen ..

    • + 1
    • 1 dec 2017 - 15:08
    • Pipo

      Posts: 4.742

      En zeker 2 domme fouten waardoor hij uit de wedstrijd lag. En nog een paar fouten, maar het geluk had door te kunnen. Agresief maar onberekenend.

      • + 1
      • 1 dec 2017 - 15:20
    • Dat zal hij komende seizoen ook moeten gaan doen. Hij moet Nico consequent gaan verslaan om als echte topper te boek te komen staan. Nico is goed, maar net geen super-top en is dus een prima referentie kader

      • + 2
      • 1 dec 2017 - 15:21
    • @Kubica. Zelf heb ik zoiets dat ik hem nog niet helemaal op waarde kan inschatten. Vermoed dat ’t beter is hem volgend seizoen na zo’n zes GP’s nog eens te beoordelen.

      • + 0
      • 1 dec 2017 - 21:40
  • als hij die rijstijl in de toekomst vasthoud, eindigt ie vo max :-)

    • + 3
    • 1 dec 2017 - 15:13
    • KoBus

      Posts: 2.382

      As, as, as is verbrand turf....
      Jammer alleen dat SAI er nu pas achterkomt ;-)

      • + 0
      • 1 dec 2017 - 15:18
    • Sainz wel, @Bengelke is nog niet zo ver.

      • + 3
      • 1 dec 2017 - 15:31
    • @Bengelke is weer een klein boeffeke. ;)

      • + 0
      • 1 dec 2017 - 21:42
    • Maar vooral een grote gefrustreerde Vlaming. ;-)

      • + 0
      • 2 dec 2017 - 00:33
  • Ik vind Sainz wel een interessante vertoning. Hij heeft wel vechtersmentaliteit. Jammer dat hij zichzelf graag complimenteert, maar dat maakt het grappig. althans, daar vallen veel grappen over te maken..

    • + 2
    • 1 dec 2017 - 15:20
  • Oh ik dacht dat we nu eindelijk antwoord kregen op de vraag die hij zelf stelde in zn eerste jaar STR,,, als Verstappen Senna is, wie ben ik dan wel niet.... Zal hij het antwoord nog steeds niet weten? Gewoon je stinkende best doen Kareltje... wat hij agressief rijden noemt zijn zeker de paar rare acties begin van het seizoen oa , gevalletje overbodige spin . Voor de rest is hij vooral goed om veilig puntjes te sprokkelen dus waar hij zelf nu dat agressiefe rijden vandaan haalt? Mij niet opgevallen....

    • + 1
    • 1 dec 2017 - 15:39
    • nouja als je hem vergelijkt met Stoffel..die is toch ook goed genoeg om Max te verslaan volgens een enkeling.

      • + 0
      • 1 dec 2017 - 16:26
    • Ach zijn huidige teamgenoot reed onbenullig tegen een muur aan in diezelfde race, maar van Carlos wordt het onthouden en moet het ook telkens herhaald worden. Haters blijven haten.
      Trouwens, sowieso wordt Hulkenberg hier op handen gedragen terwijl ik van hem ook nauwelijks een mooie actie voor de geest kan halen dit seizoen. Vond Sainz in Austin toch best een paar keer leuk knokken.

      • + 1
      • 1 dec 2017 - 16:44
    • @Marly. Zie Hulkenberg ook meer als een hele ‘gedegen’ coureur dan echt als een aanvaller. Hij heeft af en toe wel mooie acties.

      Als beide auto’s/coureurs volgend seizoen in dezelfde GP’s wat vaker de finish halen kunnen we m.i. de verhoudigen wat niveau betreft beter vergelijken. Dat vind ik nu nog niet mogelijk.

      • + 0
      • 1 dec 2017 - 21:50
  • brommat

    Posts: 1

    Volgens mij was het China ipv Singapore, van China weet ik zeker dat hij als enige op slicks startte en in Singapore was het moeilijk om de al uitgevallen Ferrari's in het zicht te krijgen.

    • + 0
    • 1 dec 2017 - 15:40
    • Caramba

      Posts: 5.786

      In Singapore eindigde hij als 4e, dus het zal echt wel Singapore zijn geweest.

      • + 0
      • 1 dec 2017 - 16:42
    • Klopt was Singapore, maar de Ferrari’s kan hij daar moeilijk in zicht hebben gehad...

      • + 0
      • 1 dec 2017 - 20:15
    • Het was wat roods, misschien zag ie toen het nieuwe F1-logo al...

      • + 0
      • 1 dec 2017 - 21:53
  • Veldhuis

    Posts: 605

    Als ik afgelopen 4 races terug kijk naar Calimero en de Hulk. Zie ik niet echt dat Calimero nu zo bijzonder veel beter is. Hij is gewoon niet eens beter dan de Hulk.

    • + 2
    • 1 dec 2017 - 21:32
    • Precies! Hülkenberg heeft hem meteen al verslagen. Ik voorspel voor begin 2018 toenemende frustratie bij Sainz en navenant idiote acties op en naast de baan.

      • + 0
      • 2 dec 2017 - 00:36

CA Grand Prix van Canada

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    17:00 - 18:30

    Vrije training 3

    17:00 - 18:00

    Race

    20:10 - 22:10

  • Vrije training 2

    21:00 - 22:30

    Kwalificatie

    20:00 - 21:00

    Snelste ronde

     

CA Grand Prix van Canada

Lokale tijd 

  • Vrijdagweather-image

  • Vrije training 1

    17:00 - 18:30

    Vrije training 2

    21:00 - 22:30

  • Zaterdagweather-image

  • Vrije training 3

    17:00 - 18:00

    Kwalificatie

    20:00 - 21:00

  • Zondag weather-image

  • Race

    20:10 - 22:10

    Snelste ronde

    20:10 - 22:10

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Hoeveel Grands Prix zullen er dit jaar verreden worden?

WK standen 2019

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Team McLaren
  • Punten 267
  • Podiums 1
  • Grand Prix 102
  • Land Spanje
  • Geb. datum 1 sep 1994 (25)
  • Geb. plaats Madrid, Spanje
  • Gewicht 66 kg
  • Lengte 1,78 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
13 - 15 maa
Australië
20 - 22 maa
Bahrein
3 - 5 apr
Vietnam
17 - 19 apr
China
1 - 3 mei
Nederland
8 - 10 mei
Spanje
21 - 24 mei
Monaco
5 - 7 jun
Azerbeidzjan
12 - 14 jun
Canada
26 - 28 jun
Frankrijk
3 - 5 jul
Oostenrijk
17 - 19 jul
Groot Brittannië
31 - 2 aug
Hongarije
28 - 30 aug
België
4 - 6 sep
Italië
18 - 20 sep
Singapore
25 - 27 sep
Rusland
9 - 11 okt
Japan
23 - 25 okt
Verenigde Staten van Amerika
30 - 1 nov
Mexico (land)
13 - 15 nov
Brazilië
27 - 29 nov
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix & Circuit
13 - 15 maa
Australië Albert Park
20 - 22 maa
3 - 5 apr
Vietnam Hanoi Circuit
17 - 19 apr
1 - 3 mei
Nederland Circuit Zandvoort
8 - 10 mei
21 - 24 mei
Monaco Monte Carlo
5 - 7 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
12 - 14 jun
26 - 28 jun
Frankrijk Paul Ricard
3 - 5 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
17 - 19 jul
Groot Brittannië Silverstone
31 - 2 aug
Hongarije Hungaroring
28 - 30 aug
4 - 6 sep
Italië Monza
18 - 20 sep
25 - 27 sep
Rusland Sochi Autodrom
9 - 11 okt
23 - 25 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
30 - 1 nov
13 - 15 nov
Brazilië Interlagos
27 - 29 nov
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar