user icon

'Sergey Sirotkin verdient een stoeltje in de Formule 1'

  • Gepubliceerd op 29 nov 2017 12:14
  • comments 16
  • Door: Rob Veenstra

Sergey Sirotkin verdient een kans in de Formule 1. Die boodschap dragen Renault-engineer Alan Permane en Renault-coureur Nico Hülkenberg uit. Opmerkelijk, aangezien datzelfde Renault nooit dusdanig overtuigd was om Sirotkin zelf een kans te geven. De Rus reed alleen een handvol vrije trainingen voor de Franse renstal. Deze week test hij voor het team van Williams.

Permane gelooft dat Sirotkin het in zich heeft om het in de Formule 1 te maken. Aan Autosport deelde hij mede: "Ik denk van wel, eerlijk waar. Ik weet dat het misschien ongeloofwaardig klinkt uit mijn mond omdat hij voor ons werkt, maar ik ben ervan overtuigd dat hij de snelheid heeft. En hij heeft zeker de benodigde werkethiek. Dit jaar heeft hij veel pech gekend op de vrijdagen dat we hem ingezet hebben. Wij hebben op die dagen geen goed werk geleverd."

"Hij mocht vier keer in actie komen en twee keer liet het materiaal hem totaal in de steek. Maar zelfs in die korte tijd toonde hij zijn snelheid, zeker als je zijn rondetijden vergelijkt met die van Jolyon Palmer en dan in ogenschouw neemt dat hij niet veel met de auto heeft kunnen rijden. Buiten de auto valt er niets aan te merken op Sergey. Zijn inzet, de feedback die hij geeft en wat hij bereid is te doen met de engineers, daar waren absoluut geen problemen mee."

Hülkenberg voegde toe: "Sergey is een bescheiden jongen. Hij is erg nuchter en ik vind hem ook een harde werker. Helaas heeft hij behoorlijk wat pech gehad. Elke keer dat hij een vrijdagtraining mocht afwerken waren er wel technische problemen of was het slecht weer. Er was altijd wel wat. Ik heb met hem te doen, hij heeft nooit kunnen laten zien waar hij toe in staat is. Ik ben van mening dat hij een begenadigd coureur is."

Reacties (16)

Login om te reageren
  • Komop een grijze muis in F2, die weer enkel geld meeneemt, maar ja daar is Williams niet vies van...

    • + 1
    • 29 nov 2017 - 12:16
  • Vergeleken met Palmer?

    • + 2
    • 29 nov 2017 - 12:16
    • F1watch

      Posts: 6

      Haha.

      Ik moest ook even 2 keer lezen.
      Vergeleken met palmer was iedereen snel.

      • + 0
      • 29 nov 2017 - 12:37
  • Nu Kvyat door de Formule 1 is uitgekotst eist Poetin kennelijk een plekje voor een andere landgenoot op...

    • + 0
    • 29 nov 2017 - 12:21
    • Wie betaald die bepaalt....kijk maar naar pa Stroll.

      • + 0
      • 29 nov 2017 - 12:27
    • Juist daarom zijn ze bij Williams nu niet meer afhankelijk van de centjes die Sergey eventueel zal meenemen. Williams heeft Kubica een bod gedaan waarin hij 8 miljoen moet meenemen. We hebben het hier over Williams, niet over Sauber.

      • + 0
      • 29 nov 2017 - 13:38
  • “Geef hem maar een stoeltje bij Williams, scheelt ons weer een concurrent...”

    • + 1
    • 29 nov 2017 - 12:29
  • In wat voor een context hebben Hulkenberg en deze Renault engineer dit gezegd? Is het een beleefdheids reactie of een serieuze lobby? En sowieso een beetje gek om dit uit de mond van 2 Renault mannen te horen. Ze hebben hem vaak laten testen, maar vinden hem kennelijk niet goed genoeg voor Renault!? Zelfs niet toen Palmer daar nog reed om hem daar te vervangen!

    • + 0
    • 29 nov 2017 - 12:31
    • Daar heeft Hulkenberg niets over te beslissen, ook al vindt hij hem de beste coureur van allemaal...

      • + 0
      • 29 nov 2017 - 12:33
  • Het zou waarschijnlijk een geldkwestie zijn mocht hij in aanmerking komen voor een stoeltje. Op basis van zijn prestaties heeft hij weinig tot niets afgedwongen.

    • + 0
    • 29 nov 2017 - 12:55
  • NEE NEE NEE NEE NEE

    • + 0
    • 29 nov 2017 - 12:57
    • Helder standpunt, toelichting had wat korter gekund misschien...

      • + 1
      • 29 nov 2017 - 13:12
    • toelichting: Rusland!

      • + 0
      • 29 nov 2017 - 21:01
  • Sirotkin heeft het goed gedaan, maar we zien hem het liefst bij een ander team ;)

    • + 0
    • 29 nov 2017 - 13:26
  • Volgens mij hebben ze bij Renault gewoon heel lang getwijfeld over Kubica en uiteindelijk toch niet voor hem gekozen ten gunste van Sainz en zijn ze nu domweg bang dat Kubica hun ongelijk bij Williams gaat bewijzen. Dus prijzen ze nu ineens die Russische pay-driver aan, in de hoop dat die nog de pas voor Kubica afsnijdt. Tamelijk doorzichtige actie.

    • + 0
    • 29 nov 2017 - 17:46
  • Als Sirotkin een F1 stoeltje verdient, dan Frijns al helemaal.

    Helaas werdt deze Frijns halverwege het jaar niet meer opgebelt door Sauber voor testwerk... omdat ene Sirotkin met roebels zwaaide. En Sirotkin bakte er vervolgens totaal niets van.

    • + 0
    • 29 nov 2017 - 23:00

IT Grand Prix van Emilia Romagna

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

IT Grand Prix van Emilia Romagna

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Imola zou vast op de Formule 1-kalender moeten staan

Coureursprofiel

  • Team -
  • Punten -
  • Podiums -
  • Grand Prix -
  • Land RU
  • Geb. datum 27 aug 1995 (25)
  • Geb. plaats Moskou, RU
  • Gewicht 71 kg
  • Lengte 1,84 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
21 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
11 - 13 jun
Canada
25 - 27 jun
Frankrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
21 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
11 - 13 jun
25 - 27 jun
Frankrijk Paul Ricard
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar