user icon

Hamilton toch minder scherp na veiligstellen van titel

  • Gepubliceerd op 27 nov 2017 14:08
  • comments 33
  • Door: Rob Veenstra

Mercedes-coureur Lewis Hamilton bezwoer na de Mexicaanse Grand Prix, waar hij zijn vierde wereldtitel veiligstelde, dat hij in Brazilië en Abu Dhabi met dezelfde toewijding en focus aan de start verschijnen. Die woorden heeft hij niet waar kunnen maken. De Brit was onbewust toch iets minder scherp dan toen er nog meer op het spel stond, gaf hij na de race op Yas Marina Circuit toe.

BBC Sport citeert Hamilton: "Ik heb alles geprobeerd om mijn scherpte te behouden, maar het klopt dat het niet meer honderd procent hetzelfde voelde als eerder dit seizoen. Je wilt ook genieten. Onder die omstandigheden probeer je zo goed mogelijk je werk te doen, maar dat is niet altijd even makkelijk. Het mag duidelijk zijn dat er wel wat met je gebeurt wanneer je de titel wint."

"Het enige dat ik kan zeggen is dat ik in de week na de Grand Prix van Mexico heel veel heb gefeest. Dat hoort er ook bij. Dat heb ik niet eerder dit seizoen na overwinningen of op weg naar andere races gedaan. De energie was niet hetzelfde in Brazilië en Abu Dhabi, hoewel ik die races wel hetzelfde heb benaderd. Maar dat baart me geen zorgen. Volgend jaar zal het gevoel uit het begin van de tweede helft van dit seizoen weer terugkeren."

Reacties (33)

Login om te reageren
  • Ja logisch, is zou er ook poar neemn

    • + 1
    • 27 nov 2017 - 14:11
  • sailor

    Posts: 10.753

    Alweer...

    • + 0
    • 27 nov 2017 - 14:15
    • ThumbsUp

      Posts: 803

      Waar doel jij op Sailor?

      • + 0
      • 27 nov 2017 - 14:21
    • Warlord

      Posts: 2.097

      Sailor is een bot. Kent zelf geen emotie als bot zijnde en komt met geautomatiseerde Hamilton bash reacties.

      • + 0
      • 27 nov 2017 - 14:23
    • In 2015 ging het precies hetzelfde, zei hij ook dat hij zich geen zorgen maakte, en begin 2016 heeft hij de titel laten liggen

      • + 0
      • 27 nov 2017 - 14:28
  • The dre

    Posts: 2.184

    Volgens mij was het meer een kwestie van bottas de overwinning gunnen.

    • + 4
    • 27 nov 2017 - 14:15
    • ThumbsUp

      Posts: 803

      No way dat Lewis een overwinning gunt als die hem zelf zou kunnen winnen. In de Kwali was Bottas gewoon weer een keer sneller, in de race was Lewis wel sterk alleen kon hij pas dichterbij komen toen er verkeer kwam. Bottas heeft gewoon deze race gewonnen en gaat mentaal lekker sterk de winter in.

      • + 2
      • 27 nov 2017 - 14:20
    • patrob

      Posts: 251

      Hamilton heeft tot twee keer toe laten zien dat hij veel sneller was, zonder uiteindelijk ook maar een poging te wagen. Zoals ik het zag, was de winnaar voor de race al in het motorhome van Mercedes beslist. Even Bottas een opsteker geven en Hamilton heeft punten gescoord bij Bottas, zodat die volgend jaar weer mooi z'n bitch kan zijn als het er weer om gaat.

      • + 2
      • 27 nov 2017 - 15:31
    • Duidelijk dat Bottas de afsluiter 'mocht' winnen van Mercedes, wss een beetje vertrouwen in die gast pompen zo vlak voor de winterstop.
      Hamilton zette nog even aan en liet daarmee duidelijk zien sneller te zijn, had Bottas zeker kunnen pakken.
      Maar beter nu een cadeautje en volgend jaar is hij weer de trouwe knecht.

      • + 2
      • 27 nov 2017 - 15:45
    • The dre

      Posts: 2.184

      Dat dus idd.
      Lewis had een veel snellere pace als hij deed blijken. Dit was gewoon om bottas met een goed gevoel de winterstop in te sturen, en waarvoor hulde aan mercedes en lewis.

      • + 1
      • 27 nov 2017 - 16:44
    • vectraf1

      Posts: 292

      Het zag er voor mij ook uit als een cadeautje.
      Hamilton probeerde het nog spannend te laten lijken maar dat was in deze optocht onmogelijk, hij was echt sneller.

      • + 0
      • 27 nov 2017 - 19:28
    • Leuk zal de Fin het wel hebben gevonden maar zoveel extra zelfvertrouwen zal het Bottas niet gegeven hebben, want hij is misschien te dik maar niet gek en weet dat Hamilton gewoon had kunnen winnen als het zou moeten.

      • + 0
      • 28 nov 2017 - 00:54
  • mario

    Posts: 8.664

    Ik kan wel begrijpen dat als je de titel al hebt gewonnen, in welke sport dan ook je de rest van het toch automatisch iets minder gefocussed bent...

    • + 1
    • 27 nov 2017 - 14:22
  • Nee Hamilton zat vast achter Bottas. Net zoals Verstappen vast zat achter Kimi.
    Inhalen was dit weekend vrijwel onmogelijk.

    • + 0
    • 27 nov 2017 - 14:22
    • Hamilton liet Bottas winnen....was toch duidelijk te zien

      • + 2
      • 27 nov 2017 - 14:34
    • @KINGCREOLE

      Waar kon je dat zien dan ?
      Hamilton maakte op cruciale momenten fouten.

      • + 0
      • 27 nov 2017 - 14:47
    • Hij zat vast achter Bottas ja, maar dat neemt toch niet weg dat hij 1 foutje en 1 blooper tijdens de kwalificaties heeft gemaakt?

      Gewoon minder scherp. Maar ach , de titel is binnen dus wat zal het.

      • + 0
      • 27 nov 2017 - 15:02
    • Heb je de wagens die om p 13 streden dan niet gezien? Die haalden elkaar steeds in, en nog wel in dezelfde ronde.

      • + 1
      • 27 nov 2017 - 16:01
    • 919

      Posts: 1.831

      Precies Dutch, een ijzersterke Lewis die normaal rondjes om Bottas heen rijdt verliest in de laatste bocht van Q3 4 tienden, en kon het echt met geen mogelijkheid op nemen tegen een briljante Bottas in de race.

      Maak dat de kat wijs. :)

      • + 2
      • 27 nov 2017 - 16:30
    • Musky

      Posts: 2.187

      Die elektromagneten achter die bolides zouden verboden moeten worden, met inhalen maak je geen enkele kans daarom was het ook armoetroef vooraan, maar wel de achterblijvers inhalen en de mogelijkheid gaf dat het wel kon. Na de kwalificatie toen gaf mijn zintuig het aan dat Hamilton Bottas liet winnen teamorders of niet hij moest winnen van Mercedes.

      • + 1
      • 27 nov 2017 - 16:33
    • Bonsai

      Posts: 1.717

      @Dutch

      De Mercedes is misschien ook wel de vervelendste auto om mee in te halen. En daarbij komt nog dat een Mercedes meer aerodynamica heeft en dus de luchtstroom voor een achtervolger nog meer verstoort.

      • + 0
      • 27 nov 2017 - 17:44
    • Ach, hij had het gewoon even niet, wel vaker toch?

      • + 0
      • 27 nov 2017 - 20:59
    • Lewis riep nog naar Valtteri toen hij vlak achter hem reed: “You go girl!” ;)

      • + 0
      • 28 nov 2017 - 00:58
  • Hamilton heeft een ijzersterk seizoen gereden, ik kan me goed voorstellen dat vooral mentaal de pijp aardig leeg is als het doel is bereikt. Dat hebben we vorig seizoen wel aan Rosberg kunnen zien.

    • + 2
    • 27 nov 2017 - 14:33
    • Wanneer je kijkt naar de laatste paar races kreeg ik nou niet echt de indruk dat hij er met de pet naar gooide.

      • + 2
      • 27 nov 2017 - 16:02
    • Ik geloof nooit dat Lewis mentaal op is/was, gisteren was een toneelstukje meer niet

      • + 3
      • 27 nov 2017 - 16:13
    • Gister speelde Lewis idd voor Sinterklaas, en gaf Bottas een "mentaal kadootje" om de wintermaandjes mee door te komen.

      • + 2
      • 27 nov 2017 - 16:23
    • Hij deelde ook een mentaal kadootje uit aan Bottas door te laten zien dat hij eigenlijk wel kon pakken...

      • + 0
      • 27 nov 2017 - 16:37
    • ......laten zien dat hij HEM eigenlijk wel kon pakken...

      • + 0
      • 27 nov 2017 - 16:39
  • A.I.F1

    Posts: 1.080

    Wow het is net een echt mens .... ;-)

    • + 0
    • 27 nov 2017 - 16:52
  • Zelfs als Hamilton verliest dan wint hij.

    Dit is nederige hoogmoed. Dit vind ik jammer voor zo'n grote kampioen.

    • + 0
    • 27 nov 2017 - 20:04
    • @Nino. Bij jou verliest hij uiteindelijk dan toch...

      • + 0
      • 28 nov 2017 - 01:02

IT Grand Prix van Italië

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

IT Grand Prix van Italië

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1-bolide van 2022 is mooier dan de huidige?

Coureursprofiel

  • Team Mercedes
  • Punten 2.514
  • Podiums 192
  • Grand Prix 241
  • Land Groot Brittannië
  • Geb. datum 7 jan 1985 (36)
  • Geb. plaats Tewin, Groot Brittannië
  • Gewicht 68 kg
  • Lengte 1,74 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar