user icon
user icon

Lewis Hamilton: "Wat een rondje van Valtteri"

  • Gepubliceerd op 25 nov 2017 15:39
  • comments 29
  • Door: Rutger Lauvenberg

Lewis Hamilton miste in Abu Dhabi een kans om verder uit te lopen te lopen op Michael Schumacher op de lijst van meeste pole positions in de Formule 1. De Mercedes was duidelijk de snelste auto op het majestueuze Yas Marina Circuit, maar de Brit werd op waarde geklopt door teamgenoot Valtteri Bottas. Hamilton greep de top drie interviews dan ook aan om Bottas de hemel in te prijzen.

"Man wat een rondje van Valtteri. Hij had echt een ongelooflijke kwalificatie en felicitaties aan hem," zei Lewis. "We hadden een geweldige auto tot onze beschikking. Het was de laatste kwalificatie van het jaar en ik heb alles gegeven, maar Valtteri heeft het gewoon geweldig gedaan. Over het algemeen was ik iets te langzaam. In sector 1 was ik sneller, maar ik verloor het bocht 5 of 6. Maar in ieder geval was het een geweldig seizoen voor wat betreft de kwalificaties. Ik heb ervan genoten en het was geweldig om weer zoveel Britse vlaggen langs het circuit te zien."

Reacties (29)

Login om te reageren
  • Elke Aap kan met deze wagen winnen. De vraag is: Waarom is ''valtieniet'' Nu pas weer gaan racen? Werd hij tegengehouden omdat Hammie het wk kon pakken?

    • + 0
    • 25 nov 2017 - 15:54
    • Kansloze reactie. Ik wed dat jij geen meter vooruit komt met zo'n ding. Hamilton was dit jaar gewoon ijzersterk. En ja de mercedes is goed, maar Ferrari had ook zomaar WK kunnen worden.

      • + 3
      • 25 nov 2017 - 16:59
    • Wedden? Regel zo'n ''ding'' en we gaan het zien. Een meter moet best lukken.

      • + 2
      • 25 nov 2017 - 17:01
    • Ik geef @ L_HAMILTON_01 gelijk. Jij "stall"t die wagen waarschijnlijk onmiddellijk.

      • + 1
      • 25 nov 2017 - 17:14
    • Tja je weet niet eens wie ik ben . Jij werschijnlijk bent een zure Stoffelfan die al heel het jaar met de pest kijkt naar wat Max presteerd, En als hij dan uitvalt een feestje viert. Waarschijnlijk.

      • + 0
      • 25 nov 2017 - 17:55
    • Warlord

      Posts: 2.095

      Wie is hier nu zuur dan? Grappig dat je ook meteen weer Max er willekeurig bij betrekt. Heb je ooit een verkeerde tik op je hoofd gehad waardoor je je zo laat gaan?

      • + 2
      • 25 nov 2017 - 18:23
    • Royalere, wat heeft jou gebeten dat je iedere Belg meteen aanvalt met de woorden: "zure Belg" of "zure Stoffelfan"? Je beseft absoluut niet dat de meeste Belgen ook Max in hun hart dragen! ... Wat gebeurt er met jou mocht Stoffel eens een keer voor Max eindigen? Ga je dat overleven, of zoek je dan meteen een andere sport waar je je eigen frustraties in kwijt kunt?

      • + 1
      • 25 nov 2017 - 18:29
    • Ik zeg waarschijnlijk. Hetzelfde als wat jij zei. Ga me nu niet aanvallen ik doe hetzelfde als wat jij deed. Ik hield een spiegel voor en je hapt ook nog.

      • + 0
      • 25 nov 2017 - 18:33
    • Oh wacht, Er zijn weer hulpbelgen gearriveerd.

      • + 0
      • 25 nov 2017 - 18:34
    • Waarschijnlijk.

      • + 0
      • 25 nov 2017 - 18:35
    • Royalere heeft gewoon gelijk...Jullie kennen hem niet, misschien is hij wel een coureur?

      Daarbij kan idd elke aap met deze auto winnen, behalve Bottas...Die heeft soms een uitschieter. Al denk ik dat Hamilton met een foutloos rondje de pole had gehad.

      • + 2
      • 25 nov 2017 - 19:02
    • Een van de beste E coureurs uit nederland met veel top 20 posities in verschillende games, Tevens een aardige karter, Heb zelf nog tegen Max gereden(TRL). Ach ja. Geef me maar zo'n ''ding''.

      • + 0
      • 25 nov 2017 - 19:24
    • BerryO

      Posts: 105

      Als het op de Ps4 is...F1 2017...dan rij je hoogstwaarschijnlijk al eens in dat "ding" !! (Lol)
      Top 20...respect man...dan kan je echt een potje sturen zonder g-krachten ...nickname?...dan gaan we samen een keertje racen.Mijn gemiddelde positie rond de top 200...

      • + 0
      • 26 nov 2017 - 08:52
    • Ach, .. gamers ... Ik ken er nog zo'n paar die na het spelen van die shooter-games, denken dat ze zo de oorlog inkunnen! ;)

      • + 0
      • 26 nov 2017 - 13:16
  • Reutel

    Posts: 696

    Mercedes politiek, nu de prijzen binnen zijn mag de tweede rijder het schavot op.

    • + 4
    • 25 nov 2017 - 15:55
    • Sturen ze hem met een goed gevoel de winterstop in...

      • + 0
      • 25 nov 2017 - 17:40
    • Wat leuter je nou man....was het eerder aan het begin van het jaar ook Mercedes politiek zeker, en toen won hij 2 races.

      • + 0
      • 25 nov 2017 - 18:07
    • 919

      Posts: 1.813

      Teambelang DutchF1?

      1ste en 2e plaats in de WDC ranglijsten staat erg mooi voor Mercedes, dat zal ze gerust wat waard zijn, denk je niet?

      • + 0
      • 25 nov 2017 - 18:12
  • Njah, als Lewis in de eerste sector van 17 seconden al 0.13 sneller is, dan valt dat volgens mij best wel mee

    • + 0
    • 25 nov 2017 - 16:01
    • rickf1

      Posts: 1.623

      Lewis was sneller in S1 en S2... En toen Bottas rondje afbrak liet Hamilton het ook ineens een beetje lopen.

      • + 1
      • 25 nov 2017 - 16:04
    • Hourpower

      Posts: 338

      Ik kreeg het idee dat Bottas vandaag de pole mocht hebben.

      • + 0
      • 25 nov 2017 - 17:55
    • Hamilton was in zijn 2e run echt in de eerste sector, met maar 1 rempunt, dik een tiende sneller. Hij verbeterde die ronde alleen niet zijn totale rondetijd.

      Maar het geeft wel aan dat er meer te behalen was. Met Rosberg zijn er vaker kwali's geweest dat het elke sector maar enkele honderdsten scheelde.

      • + 0
      • 25 nov 2017 - 19:18
  • mario

    Posts: 6.882

    "Lewis Hamilton miste in Abu Dhabi een kans om in te lopen op Michael Schumacher op de lijst van meeste pole positions in de Formule 1."

    Euhm??? Hamilton 72 - Schumacher 68

    • + 6
    • 25 nov 2017 - 16:03
  • sailor

    Posts: 10.050

    Hamilton kakt wel vaker in na het behalen van de titel , was in 2015 hetzelfde verhaal , Lewis verloor daarna ook alles , opmerkelijk was wel dat Rosberg die lekkere flow waar hij in zat door had getrokken naar 2016 , daar won hij ook meteen de eerste 4 wedstrijden achter elkaar , dus Mercedes politiek? , nee dat gaat dus in dit geval niet op...

    • + 3
    • 25 nov 2017 - 16:26
    • Lewis is slordig sinds de titel binnen is. Hij heeft druk nodig om top te zijn. Ik kan het niet hard maken, maar het lijkt me dat Lewis jokt als hij Bottas prijst. Zo goed was het rondje niet gezien de sectortijden die mogelijk zijn.

      • + 0
      • 26 nov 2017 - 06:07
  • 919

    Posts: 1.813

    Eerste Kwalificatie van Lewis met een PU die aan de 0,9 liter olie regel moet voldoen, misschien scheelt dat toch net een tiende of twee.

    • + 0
    • 25 nov 2017 - 17:47
    • Nee, dat was het niet. Wanneer je de beelden terugkijkt zie je dat bij het uitkomen van de laatste bocht de auto nogal zwabbert.

      • + 0
      • 26 nov 2017 - 08:58
    • 919

      Posts: 1.813

      Dat was het moment dat Lewis dacht, 'ohja, Bottas moet op pole' en hij even een ruk aan het stuur gaf?

      ;)

      • + 0
      • 26 nov 2017 - 10:57
  • Numnum

    Posts: 2.064

    Zou ie de pole cadeaux hebben gegeven?

    • + 0
    • 26 nov 2017 - 00:18

PT Grand Prix van Portugal

Lokale tijd 

PT Grand Prix van Portugal

Lokale tijd 

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Wie komt er naast Verstappen te zitten in 2021?

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Team Mercedes
  • Punten 1.278
  • Podiums 48
  • Grand Prix 114
  • Land FI
  • Geb. datum 28 aug 1989 (31)
  • Geb. plaats Nastola, FI
  • Gewicht 70 kg
  • Lengte 1,73 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
3 - 5 jul
Oostenrijk
10 - 12 jul
Oostenrijk
17 - 19 jul
Hongarije
31 - 2 aug
Groot Brittannië
7 - 9 aug
Groot Brittannië
14 - 16 aug
Spanje
28 - 30 aug
België
4 - 6 sep
Italië
11 - 13 sep
Italië
25 - 27 sep
Rusland
9 - 11 okt
Duitsland
31 - 1 nov
Italië
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix & Circuit
3 - 5 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
10 - 12 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
17 - 19 jul
Hongarije Hungaroring
31 - 2 aug
Groot Brittannië Silverstone
7 - 9 aug
Groot Brittannië Silverstone
14 - 16 aug
28 - 30 aug
4 - 6 sep
Italië Monza
11 - 13 sep
Italië Mugello
25 - 27 sep
Rusland Sochi Autodrom
9 - 11 okt
Duitsland Nurburgring
31 - 1 nov
Bekijk volledige kalender
show sidebar