user icon
user icon

Liberty Media bevestigt komst 360-graden camera

  • Gepubliceerd op 25 nov 2017 08:13
  • comments 31
  • Door: Mathijs Carolus

Om de belevenis van de kijker te vergroten zoekt Liberty Media al een langere tijd naar oplossingen om de Formule 1 nog beter in beeld te brengen. Een van de nieuwe dingen in 2018 is de komst van een 360-graden camera. De camera wordt kort voor de halo op de auto's bevestigd.

Volgens Andy Green, technisch directeur bij Force India, mogen de fans heel wat verwachten van de innovatie: "Het gaat zeker voor mooie beelden zorgen. Ik ben onder de indruk van wat ik tot dusver heb gezien." Green voegde er wel aan toe dat andere cameraposities waarschijnlijk gewijzigd zullen moeten worden door de komst van de halo.

Reacties (31)

Login om te reageren
  • ray1975

    Posts: 2.400

    Dat vind ik wel mooi persoonlijk. Geeft mooie beelden. Nu bij de Fia ff regelen dat die lelijke Halo na 2018 weer weg is. Ongelofelijk dat dit dit er op komt.

    • + 3
    • 25 nov 2017 - 08:18
  • PKracing

    Posts: 752

    Tja wat ik al eerder stelde door de Halo meer nekklachten. Je kan immers niet rechtdoor kijken. Dus of linkskijker of rechtskijker worden. Extra werk voor de Fysiotherapeut.

    • + 0
    • 25 nov 2017 - 08:24
    • Je vergeet de Haagse Wegkijker.

      • + 0
      • 25 nov 2017 - 08:26
    • Een coureur kijkt al zo goed als nooit recht vooruit. Daarom staan daar ook altijd alle antennes. Die spijl in het midden is nog het minst grote probleem van de Halo...

      • + 1
      • 25 nov 2017 - 09:04
    • Remedy precies.

      • + 0
      • 25 nov 2017 - 09:33
    • Toch heeft Verstappen onlangs nog aangegeven dat de halo het zicht belemmert.

      • + 0
      • 25 nov 2017 - 10:01
    • PKracing

      Posts: 752

      Oke thanks maar ehm die antennes staan wel iets verder van je af. Test het zelf maar eens met een punt dichterbij en verderaf. Heeft LM geen mailadres waar we wat suggesties kunnen doen. Kabouter Todt mag weer een periode regeren.
      Het is gewoon 1 Italiaans complot. Fiarrari, Todt ex F, en de Halo Italiaans fabrikaat.

      • + 0
      • 25 nov 2017 - 10:02
    • Destijds zat men ook tegen antennes aan te gluren. Mooie tijden waren dat.

      • + 0
      • 25 nov 2017 - 11:28
  • DBGates

    Posts: 2.364

    Laat halo er maar gewoon komen op basis van dat het een lelijk ding is kan ik geen kritiek op geven. Ik heb meer lelijke wagens gezien (denk aan de walrusneus, haaievin enz enz) na een race ergeren zie je het de tweede race niet meer zitten.

    Ik hou van de sport om het spelletje en doordat iedereen dadelijk met die teenslipper gaat rijden zie je het verschil niet meer.

    Mocht volgend jaar blijken dat het een onding is (wat iedereen denkt) zou hi vanzelf weer verdwijnen omdat liberty media alleen maar naar de klant 'lees fans' luisterd zullen ze invloed uitoefenen op de fia

    • + 1
    • 25 nov 2017 - 08:40
  • Leuk .... de binnenkant van halo rondom kunnen bekijken

    • + 0
    • 25 nov 2017 - 08:58
  • Nog meer gewicht de camera die op de coureur is gericht wordt verplaatst.

    • + 0
    • 25 nov 2017 - 09:05
    • Misschien is er nog wel een team dat de 360-camera tegen kan houden...

      • + 0
      • 25 nov 2017 - 10:08
    • rickf1

      Posts: 1.623

      In ieder geval belemmert de haaienvin niet meer het zicht.

      • + 0
      • 25 nov 2017 - 11:51
  • twslex

    Posts: 570

    Impressie uit 2015: youtube dot com/watch?v=ClAuhgFQpLo

    • + 0
    • 25 nov 2017 - 09:26
    • twslex

      Posts: 570

      Je moet dan dus op meer plekken in beeld kijken dan we menselijk gewent zijn..

      • + 0
      • 25 nov 2017 - 09:28
    • twslex

      Posts: 570

      Doe mij maar twee keer 180 graden, ik zie ze nu recht gaan inhalen en links er voorbij komen....confussed.

      • + 0
      • 25 nov 2017 - 09:34
  • Ik meende deze camera's al ten tijde van de ChampCar serie gezien te hebben. Vind het een mooie vooruitgang. Tijd terug was het ook de mode, vooral in Duitsland om een tijd mee te gaan met een wagen in de pitlane en na de hairpin aldaar. Mooie beelden altijd net als sommige drone opnamen. Totaal ander gevoel van beleving. Mooi.

    • + 0
    • 25 nov 2017 - 09:39
    • Het is zeker een fraaie toevoeging en ik ‘moet’ zeggen; dit heb ze nou weer eens heel goed gedaan.
      Misschien was het een inkoppertje maar je moet ’m nog wel ff scoren...

      • + 0
      • 25 nov 2017 - 09:47
  • “De camera wordt kort voor de halo op de auto's bevestigd.”

    Wellicht beter om de camera kort achter de halo te bevestigen om de camera goed te beschermen. ;)

    • + 1
    • 25 nov 2017 - 09:43
    • Woods

      Posts: 9

      Als je hem er voor laat staan en je zet een coureur die bril op heeft die iig geen last meer van die slipper ;)

      • + 0
      • 25 nov 2017 - 10:35
    • rickf1

      Posts: 1.623

      Kan de camera ook de (verder onzichtbare) coureur tonen.

      • + 0
      • 25 nov 2017 - 11:08
    • Er komt ongetwijfeld een camera in die naar de coureur kijkt. Kan men gelijk checken hoe die er aan toe is. Van voren gefilmd in de ogen. Mooi. Dan maar gelijk het beste van maken.

      • + 0
      • 25 nov 2017 - 11:30
    • En of ie wel echt aan het werk is...

      En geen berichtjes op een forum aan het plaatsen is.

      • + 0
      • 25 nov 2017 - 11:37
  • En dan per auto met een VR bril of op een YouTube kanaal de race volgen? (en betalen?). Want ken niemand met een TV waarop dit gekeken kan worden...

    Had meer toegevoegde waarde geweest als ze dit op punten langs het circuit hadden gedaan imho.

    • + 0
    • 25 nov 2017 - 11:18
    • @Langduscher. Jij vindt bandenstapels, muurtjes en braakliggend terrein op de achtergrond ook wel interessant? ;)

      • + 0
      • 25 nov 2017 - 11:42
    • zou een leuke optie zijn, of de regie gaat de 360 camera besturen voor de beelden.

      • + 0
      • 25 nov 2017 - 11:47
    • rickf1

      Posts: 1.623

      Hebbeding voor Charly... kan hij botsingen beter beoordelen.

      • + 0
      • 25 nov 2017 - 11:51
    • @Larry Perkins Het zou meer het gevoel van op het circuit zijn benaderen.

      Dat de regie het bestuurt en uitzendt is natuurlijk ook een optie. Niet aan gedacht

      • + 0
      • 25 nov 2017 - 12:42
  • Krijgen we het smoelwerk van coureurs als Vettel en Grosjean dan ook in beeld als ze weer eens ronden lang aan het klagen zijn?

    • + 0
    • 25 nov 2017 - 12:24
  • Die camera's worden al jaren in de Moto GP gebruikt, de F1 loopt een beetje achter ;)

    • + 1
    • 25 nov 2017 - 12:34

PT Grand Prix van Portugal

Lokale tijd 

PT Grand Prix van Portugal

Lokale tijd 

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Wie komt er naast Verstappen te zitten in 2021?

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
3 - 5 jul
Oostenrijk
10 - 12 jul
Oostenrijk
17 - 19 jul
Hongarije
31 - 2 aug
Groot Brittannië
7 - 9 aug
Groot Brittannië
14 - 16 aug
Spanje
28 - 30 aug
België
4 - 6 sep
Italië
11 - 13 sep
Italië
25 - 27 sep
Rusland
9 - 11 okt
Duitsland
31 - 1 nov
Italië
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix & Circuit
3 - 5 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
10 - 12 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
17 - 19 jul
Hongarije Hungaroring
31 - 2 aug
Groot Brittannië Silverstone
7 - 9 aug
Groot Brittannië Silverstone
14 - 16 aug
28 - 30 aug
4 - 6 sep
Italië Monza
11 - 13 sep
Italië Mugello
25 - 27 sep
Rusland Sochi Autodrom
9 - 11 okt
Duitsland Nurburgring
31 - 1 nov
Bekijk volledige kalender
show sidebar