user icon
user icon

Verstappen niet tevreden over aanpassingen en de balans

  • Gepubliceerd op 24 nov 2017 16:29
  • comments 21
  • Door: Rob Veenstra

Red Bull Racing-coureur Max Verstappen sloot de tweede vrije training voor de Grand Prix van Abu Dhabi af op de zesde positie. De Nederlander gaf meer dan een seconde toe op de snelste tijd van Mercedes-rijder Lewis Hamilton. Hij probeerde wat nieuwe dingen uit met de afstelling en die pakten niet goed uit. Verstappen en Red Bull Racing zullen dat voor morgen rectificeren. Maar of hij zondag voor de winst kan gaan?

Verstappen verklaarde aan Verstappen.nl: "De eerste vrije training was oké en de tweede training wat minder. Maar dat kwam omdat we wat dingen hadden aangepast, waar ik niet helemaal tevreden over was. Daar is een training voor, dat hoort erbij. We weten nu wel wat er werkt en wat niet werkt, dus dat passen we aan voor morgen."

"Er is vandaag niets mis gegaan, dus wat dat betreft loopt het allemaal goed. Het moet steeds iets beter gaan. Ik denk niet dat we snel genoeg zijn om voor de winst te gaan en ik was ook nog niet tevreden met de balans. Hopelijk kunnen we er in de kwalificatie dichterbij zitten en dan zouden we in de race normaal gezien er nog dichter op moeten zitten."

Reacties (21)

Login om te reageren
  • Ach het is nog met de oude Motor ...
    Vannacht word de nieuwe eringehangen , de auto word goed afgesteld en max zal wel weer als de brandweer gaan

    Of het de overwinning word? Ric , Vet , Ham en Bot hebben net zoveel kans als max zondag .. dus dat zal koffiedik kijken worden

    • + 1
    • 24 nov 2017 - 16:43
  • Dale U

    Posts: 840

    Niet snel genoeg om voor de winst te gaan, prima toch die underdog positie, is een hoop druk minder.

    • + 0
    • 24 nov 2017 - 16:44
    • Hoe meer druk hoe beter. Hij roept elk weekend dat ze niet mee gaan doen. Als hij bij de eerste 4 kan starten kan hij gewoon winnen. Hij weet dat ook maar hij spreekt het niet uit. Waarom weet ik ook niet.

      • + 0
      • 24 nov 2017 - 17:19
    • Max is reëel en heeft ook drie weekenden dit jaar vooraf aangegeven mogelijk de winst te kunnen pakken. En meestal klopt het als een bus.

      • + 1
      • 24 nov 2017 - 17:24
  • Is dit misschien het standaard verhaal van de RB-boys als ze om de beurt de ophanging van 2018 testen?
    Vind het wel opvallend dat ze beide zover uit elkaar liggen bij VT1 en VT2 en afwisselend in snelheid.
    Ric kon nog sneller in VT2 maar werd gehinderd.

    • + 2
    • 24 nov 2017 - 16:46
    • Viel mij ook op. Maar die underdog positie komt wel een beetje me strot uit, Hij roept altijd dat hij WK wil worden maar als je bijtekend met dit team weet je dat het de komende 3 jaar niet gaat gebeuren. Dan moet je ballen hebben en zeggen: De wagen komt tekort maar ik kan dat goed maken.

      • + 1
      • 24 nov 2017 - 17:17
    • MaxiDaans

      Posts: 141

      Misschien wel een gespiegeld programma?

      • + 2
      • 24 nov 2017 - 17:26
    • @royalere

      Max heeft na deze race pas een vol seizoen bij een topteam gedraaid en het komt je nu al je strot uit ?

      Het is uberhoupt de vraag of max ooit kampioen word .. Je bent in de formule 1 zo goed als je materiaal wat je onder je kont hebt .. Kijk maar naar Alonso ... misschien nog steeds wel de beste coureur op de grid maar al 10 jaar bij t verkeerde team

      • + 7
      • 24 nov 2017 - 17:29
    • Lijkt me voorbarig, @Royalerie.
      Pas na de eerste races 2018 weten we waar het team staat. Als de Red Bull wagens praktisch gelijkwaardig aan Mercedes en Ferrari zijn gaan de minimale verschillen tussen de toprijders samen met tactiek en geluk bepalend worden. Hopelijk wordt het een mooie strijd en spannende ontknoping

      • + 2
      • 24 nov 2017 - 17:32
    • Mwah ik weet eind Februari in Barcelona denk ik al genoeg hoor.

      • + 0
      • 24 nov 2017 - 17:53
    • @Royalere. Heb er het volste vertrouwen in dat jij je bevindingen dan meteen met ons zult delen.

      Keep up the good work! ;)

      • + 2
      • 24 nov 2017 - 20:27
  • Hamilton lijkt veruit de beste papieren te hebben voor dit weekend. Maar een podium voor Max zou wel een mooie afsluiting van een dramatisch begonnen seizoen zijn.

    • + 0
    • 24 nov 2017 - 18:48
    • Dat podium hoop ik met je mee. Helaas verkondigde Abiteboul op de persco dat ze de motoren van de 6 coureurs weer af gaan knijpen, omdat betrouwbaarheid belangrijker is dan snelheid en om de finish te halen. :-(

      • + 0
      • 24 nov 2017 - 21:33
  • Wordt nu steeds meer op Verstappen gelet dus logische dat hij ook mee gaat doen aan het spelletje , bekend als 'sandbaggen'... Verhaaltje over slechte balance hoor je ondertussen net even teveel op de vrijdagen...

    • + 0
    • 24 nov 2017 - 19:17
    • Ik hoorde deze namiddag over de radio toch een andere Max hoor.
      Hij deed soms heel nors tegen het team.
      Zo'n goed acteur is Max niet.

      • + 0
      • 24 nov 2017 - 19:46
    • Ach hij stond overigens gewoon te lachen met pa , zus en aanhang... Overigens vind ik wel dat hij al aardig de media kan bespelen....

      • + 0
      • 24 nov 2017 - 19:54
    • Ik kijk niet naar tv.
      Ik luister naar radioboodschappen.
      Daar heeft ie geen tijd voor grapjes tijdens vrije trainingen.

      • + 0
      • 24 nov 2017 - 20:01
    • Logisch @Stoffelman. Maar houdt moed! Binnen een paar jaar kan jij het ook gewoon op tv zien. Lol!

      • + 0
      • 24 nov 2017 - 20:58
    • @SNELRONDJE

      Ik geloof het nie.
      'k heb geen ziggo. :-)

      • + 0
      • 24 nov 2017 - 22:16
    • Nix mis met Ziggo, @Stoffelman. Net voor de start inschakelen en na de race uitzetten. Dat reduceert de ergernis.

      • + 0
      • 24 nov 2017 - 23:12
    • @snelrondje precies, zolang je geen Doornbos en Tom Coronel hoort is het best te doen.

      • + 0
      • 24 nov 2017 - 23:22

CA Grand Prix van Canada

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    17:00 - 18:30

    Vrije training 3

    17:00 - 18:00

    Race

    20:10 - 22:10

  • Vrije training 2

    21:00 - 22:30

    Kwalificatie

    20:00 - 21:00

    Snelste ronde

     

CA Grand Prix van Canada

Lokale tijd 

  • Vrijdagweather-image

  • Vrije training 1

    17:00 - 18:30

    Vrije training 2

    21:00 - 22:30

  • Zaterdagweather-image

  • Vrije training 3

    17:00 - 18:00

    Kwalificatie

    20:00 - 21:00

  • Zondag weather-image

  • Race

    20:10 - 22:10

    Snelste ronde

    20:10 - 22:10

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Hoeveel Grands Prix zullen er dit jaar verreden worden?

WK standen 2019

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Land Nederland
  • Geb. datum 30 sep 1997 (22)
  • Geb. plaats Hasselt (Belgie), Nederland
  • Gewicht 70 kg
  • Lengte 1,80 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
13 - 15 maa
Australië
20 - 22 maa
Bahrein
3 - 5 apr
Vietnam
17 - 19 apr
China
1 - 3 mei
Nederland
8 - 10 mei
Spanje
21 - 24 mei
Monaco
5 - 7 jun
Azerbeidzjan
12 - 14 jun
Canada
26 - 28 jun
Frankrijk
3 - 5 jul
Oostenrijk
17 - 19 jul
Groot Brittannië
31 - 2 aug
Hongarije
28 - 30 aug
België
4 - 6 sep
Italië
18 - 20 sep
Singapore
25 - 27 sep
Rusland
9 - 11 okt
Japan
23 - 25 okt
Verenigde Staten van Amerika
30 - 1 nov
Mexico (land)
13 - 15 nov
Brazilië
27 - 29 nov
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix & Circuit
13 - 15 maa
Australië Albert Park
20 - 22 maa
3 - 5 apr
Vietnam Hanoi Circuit
17 - 19 apr
1 - 3 mei
Nederland Circuit Zandvoort
8 - 10 mei
21 - 24 mei
Monaco Monte Carlo
5 - 7 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
12 - 14 jun
26 - 28 jun
Frankrijk Paul Ricard
3 - 5 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
17 - 19 jul
Groot Brittannië Silverstone
31 - 2 aug
Hongarije Hungaroring
28 - 30 aug
4 - 6 sep
Italië Monza
18 - 20 sep
25 - 27 sep
Rusland Sochi Autodrom
9 - 11 okt
23 - 25 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
30 - 1 nov
13 - 15 nov
Brazilië Interlagos
27 - 29 nov
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar