user icon
user icon

Alonso maakt eerste meters in LMP2-auto voor Daytona

  • Gepubliceerd op 22 nov 2017 11:33
  • comments 12
  • Door: Rob Veenstra

Het zijn drukke tijden voor McLaren-coureur Fernando Alonso. De Spanjaard testte zondag voor Toyota met een LMP1-bolide in Bahrein, maar hij bleef niet in de regio voor de Grand Prix van Abu Dhabi van komend weekend. In plaats daarvan vloog hij naar Spanje voor een test met de LMP2-auto waarmee hij in januari deel zal nemen aan de 24 uur van Daytona.

Alonso kroop voor het eerst in de Ligier JS P217 van United Autosports. Op het circuit van Aragon reed hij gisteren in totaal 98 ronden. United Autosports-eigenaar Zak Brown, tevens McLaren-directeur, keek goedkeurend toe. Alonso vormt voor Daytona in elk geval een trio met Phil Hanson en McLaren-reserve Lando Norris. Na de test in Aragon keerde hij terug naar het Midden-Oosten voor de laatste Grand Prix van het Formule 1-seizoen, komend weekend op Yas Marina Circuit.

"Het was een geweldige eerste kennismaking met United Autosports", begint Alonso. "We zitten op een krap schema tussen nu en de 24 uur van Daytona, maar het was fijn om mijn eerste meters in de auto te rijden. Er zitten aardig wat schakelaars in de wagen en je moet veel dingen bestuderen en leren. Deze shakedown was daarom wel belangrijk met het oog op Daytona. Ik ben blij met hoe het verlopen is. De wagen voelde geweldig aan en het team is fantastisch. Ik kan niet wachten op Daytona."

Foto's Fernando Alonso

Reacties (12)

Login om te reageren
  • PKracing

    Posts: 752

    Soort van Alonso promotiecampagne?

    • + 0
    • 22 nov 2017 - 11:45
    • Caramba

      Posts: 5.786

      Lees net dat Stroll ook aan Daytona 24 gaat deelnemen.

      • + 0
      • 22 nov 2017 - 12:59
    • Stroll? de 24 meter van Daytona zeker?!

      • + 0
      • 22 nov 2017 - 13:34
    • Stroll samen met Rosenqvist, Juncadella en Frijns. 😂

      • + 0
      • 22 nov 2017 - 14:45
  • Caramba

    Posts: 5.786

    Ik stel me zo voor dat Jenson Button zijn carriere graag zo had gezien, maar daar hoor je weinig meer van...

    • + 1
    • 22 nov 2017 - 11:47
    • Dacht dat Jenson het Japanse Super GT-kampioenschap wilde gaan doen of iets in Amerika, maar of dat gaat lukken?

      • + 0
      • 22 nov 2017 - 12:06
    • Caramba

      Posts: 5.786

      Ik geloof DPi (Daytona Prototype international), een soort vervolg op LMP2.

      • + 0
      • 22 nov 2017 - 12:57
  • Goed voor elkaar die Alonso, m.i. heeft de Spanjaard ‘the time of his live’.

    Wel een boel versnipperde berichtjes zo op de site. Misschien kunnen ze in plaats daarvan één keer per week Alonso’s weekagenda plaatsen...?

    • + 2
    • 22 nov 2017 - 12:10
    • Met linkjes naar de live-beelden graag.

      • + 0
      • 22 nov 2017 - 12:16
    • Ik vind het wel fijn zo Larry, stel je voor dat ze gisteren al het Alonso nieuws in 1x naar m'n kop hadden gesmeten dan was ik nu weer hongerig naar het volgende Alonso nieuws.
      Niks daarvan, netjes doseren.........

      • + 0
      • 22 nov 2017 - 13:24
    • Netjes doseren, ja graag @Jean maar zo als het nu gaat:
      ‘Bam’ hier is een linkse met LMP1-nieuws over Alonso, dan ‘klabang’ een rechtse met F1-nieuws en voor je ’t weet komt van achteren ‘batsss’ LMP2-nieuws en ga zomaar door en de volgorde verandert steeds.
      Iedereen ziet me altijd maar als een lekker jong ding maar vergeet niet dat ik al 55+ ben hè.

      ;)

      • + 0
      • 22 nov 2017 - 17:35
  • Alonso heeft het er maar druk mee, zeker bang dat ze hem niet zullen herinneren met maar 2 wereld titels.

    • + 0
    • 22 nov 2017 - 17:58

PT Grand Prix van Portugal

Lokale tijd 

PT Grand Prix van Portugal

Lokale tijd 

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Wie komt er naast Verstappen te zitten in 2021?

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Team McLaren
  • Punten 132
  • Podiums 0
  • Grand Prix 78
  • Land Spanje
  • Geb. datum 29 jul 1981 (39)
  • Geb. plaats Oviedo, Spanje
  • Gewicht 68 kg
  • Lengte 1,71 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
3 - 5 jul
Oostenrijk
10 - 12 jul
Oostenrijk
17 - 19 jul
Hongarije
31 - 2 aug
Groot Brittannië
7 - 9 aug
Groot Brittannië
14 - 16 aug
Spanje
28 - 30 aug
België
4 - 6 sep
Italië
11 - 13 sep
Italië
25 - 27 sep
Rusland
9 - 11 okt
Duitsland
31 - 1 nov
Italië
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix & Circuit
3 - 5 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
10 - 12 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
17 - 19 jul
Hongarije Hungaroring
31 - 2 aug
Groot Brittannië Silverstone
7 - 9 aug
Groot Brittannië Silverstone
14 - 16 aug
28 - 30 aug
4 - 6 sep
Italië Monza
11 - 13 sep
Italië Mugello
25 - 27 sep
Rusland Sochi Autodrom
9 - 11 okt
Duitsland Nurburgring
31 - 1 nov
Bekijk volledige kalender
show sidebar