user icon

Wurz onder de indruk van Alonso bij test voor Toyota

  • Gepubliceerd op 21 nov 2017 09:41
  • comments 11
  • Door: Rob Veenstra

Oud-coureur Alexander Wurz stond McLaren-rijder Fernando Alonso zondag bij tijdens diens eerste kennismaking met de LMP1-bolide van Toyota. Alonso reed in totaal 113 rondjes voor het World Endurance Championship-team van de Japanse autofabrikant in Bahrein. Zijn beste tijd was negen tienden langzamer dan de beste tijd van reguliere coureur Sebastien Buemi.

Wurz was behoorlijk onder de indruk van wat Alonso liet zien. "Fernando is een van de beste coureurs ter wereld. Dus, zoals je mag verwachten van iemand van zijn kaliber, paste hij zich snel aan de unieke rijstijl die voor deze auto's nodig is aan. Hij voorzag de engineers van Toyota de hele dag van goed onderbouwde en gestructureerde feedback."

"Het is alleen onmogelijk om zijn performance met die van de vaste Toyota-rijders te vergelijken, aangezien we allemaal verschillende programma's afwerken en de baantemperatuur steeds verschilt. Dat heeft invloed op de rondetijden. Desalniettemin kun je zien dat de rondetijden van onze 'rookie' Alonso niet veel langzamer waren dan die van onze permanente coureurs."

"Hoewel het dus niet mogelijk is om de tijden tot in details te gaan vergelijken, kan ik wel concluderen dat Fernando het zeer goed gedaan heeft en het was heel fijn om met hem te werken", aldus de Oostenrijker tegenover BBC Sport.

Foto's Fernando Alonso

Reacties (11)

Login om te reageren
  • Alleen een natuurtalent kan in bijna iedere auto instappen en meteen snel zijn. In de Indy Car was het ook een genot om hem bezig te zien.

    • + 6
    • 21 nov 2017 - 09:51
  • Man kan idd best sturen, heeft alleen wat verkeerd uitgepakte keuzes gemaakt. Had vaker WK moeten zijn. Hoop dat we hem nog lang kunnen aanschouwen op 's werelds circuits ;)

    • + 1
    • 21 nov 2017 - 10:04
    • mario

      Posts: 8.744

      Eens met jou, maar sommige keuzes waren achteraf verkeerd.....

      • + 0
      • 21 nov 2017 - 13:04
  • Alsof Wurz zou zeggen ,, 'het was kudt met peren' ... Vandaar 'Het is alleen onmogelijk om zijn performance met die van de vaste Toyota-rijders te vergelijken'....

    • + 4
    • 21 nov 2017 - 10:21
  • Als ik de naam Wurz zie schieten de haren op mn rug (en dat zijn er nogal wat) recht overeind. Wurz, de man die campagne voerde vóór de Halo en schijt heeft aan de open cockpit traditie, schijt heeft aan de fans en schijt heeft aan wat goed is voor de sport.

    Als het aan mij had gelegen hadden we deze verrader van onze mooie sport in een diepe vergeetput gegooid en voor straf de rest van zn leven een Halo op zn nek vastgeschroefd.

    • + 3
    • 21 nov 2017 - 11:52
    • helemaal mee eens, Alexander Worst is een verrader pur sang!
      met een diepe vergeetput matsen we hem feitelijk nog....
      Ik ben iets nóg ergers aan het bedenken,
      zodra ik iets weet meld ik me!

      • + 1
      • 21 nov 2017 - 17:03
    • Een enkeltje Mars lijkt me op zijn plaats voor deze halo lover ;)

      • + 0
      • 21 nov 2017 - 21:08
    • een enkeltje zon ;)

      • + 0
      • 21 nov 2017 - 21:18
    • @DC,
      Wat lees ik daar, jij wilt hem trakteren op een permanente zonvakantie? ;)

      Ik zat eraan te denken om hem onder een voorbij razende trein te mieteren, maaaarrr, ik maak me wél zorgen over z'n veiligheid dus ik plak eerst een halo op z'n kop....

      wat denk je daarvan?

      • + 0
      • 22 nov 2017 - 08:05

RU Grand Prix van Rusland

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

RU Grand Prix van Rusland

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1-bolide van 2022 is mooier dan de huidige?

Coureursprofiel

  • Team Alpine F1
  • Punten 190
  • Podiums 0
  • Grand Prix 172
  • Land Spanje
  • Geb. datum 29 jul 1981 (40)
  • Geb. plaats Oviedo, Spanje
  • Gewicht 68 kg
  • Lengte 1,71 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar