user icon
user icon

Brackley onthaalt kampioen Hamilton met erehaag

  • Gepubliceerd op 21 nov 2017 09:12
  • comments 20
  • Door: Rob Veenstra

Mercedes-coureur Lewis Hamilton keerde gisteren voor het eerst sinds hij zijn vierde wereldtitel veiligstelde terug op de werkvloer. De Brit ging eerst langs bij de motorenafdeling in Brixworth en werd vervolgens bij de fabriek in Brackley getrakteerd op een erehaag. Alle teamleden verzamelden zich voor de deur om de kampioen een warm ontvangst te bezorgen.

Hamilton: "Dit was een emotionele dag. Ik had dit totaal niet verwacht en ik wil iedereen bedanken voor het warme welkom dat ze mij gegeven hebben. Dit zal ik nooit vergeten. Bij aankomst stond iedereen bij de oprit richting de ingang om me te onthalen, ik stond echt versteld. Het is een ongelooflijk jaar geweest en samen hebben we een ongelooflijke reis afgelegd."

"Ik heb veel respect en waardering voor het werk dat deze mensen verzetten. Ik loop inmiddels al een tijdje rond in de Formule 1, maar de werkethiek in Brixworth en Brackley inspireert me echt. Elke keer dat ik langskom, zie ik iedereen 100 procent geven en dat moedigt mij weer aan om het beste uit mezelf naar boven te halen. Ik ben iedereen van het team dankbaar dat ze me helpen om mijn dromen waar te maken, zonder hen was dit niet mogelijk geweest."

Reacties (20)

Login om te reageren
  • Droopy

    Posts: 621

    Mooi!

    • + 0
    • 21 nov 2017 - 09:24
  • You’re the best croud ever!

    • + 5
    • 21 nov 2017 - 09:27
  • zo gaan die dingen

    • + 0
    • 21 nov 2017 - 09:30
    • Lang niet altijd hoor. Als Max in 2018 WK wordt krijgt hij echt geen erehaag bij Mercedees.

      • + 0
      • 22 nov 2017 - 09:18
  • London

    Posts: 700

    Topper die Hamilton. Je hoeft niet iedere coureur persoonlijk even leuk te vinden. Maar ik ken hem dan ook niet. En wat heel erg voor hem spreekt is dat hij wil racen en geen enkele teammaat schuwt. Hij zou de komst van Max toejuichen, 100%. Beste auto of niet, gewoon een van de grootsten van de sport Formule 1.

    • + 2
    • 21 nov 2017 - 09:32
    • Hamilton is zeker een topper, maar dat ze het tegen iedereen durven op te nemen als teamgenoot roepen ze allemaal en moet je derhalve met een korreltje zout nemen.

      • + 0
      • 21 nov 2017 - 09:57
    • @Flyingfokker Vettel in ieder geval niet. Heeft maar één jaar een redelijke teamgenoot gehad en werd meteen verslagen en vluchtte naar een ander team.

      • + 1
      • 21 nov 2017 - 11:21
    • @FlyingFokker Hamilton heeft bijna alleen maar goede teammaten gehad die vrij mochten racen, kunnen we niet van Vettel en Alonso zeggen. Hamilton is bang voor geen enkele andere coureur.

      • + 0
      • 21 nov 2017 - 11:58
  • Supermooi

    • + 0
    • 21 nov 2017 - 09:36
    • Lewis aan het ’t eind van zijn mooie speech: “Jullie zijn de beste teamleden die ik ooit heb gehad. En de gouden Rolex met inscriptie die jullie allemaal van mij persoonlijk krijgen was nog niet klaar dus die krijgen jullie nog, een keer.”

      • + 0
      • 22 nov 2017 - 09:23
  • Ron Dennis zei ooit zoiets als: ''When you win for the first time everybody loves you and cheer for you but when you keep winning for years love turn into hate''.

    Hamilton is in mijn ogen de meest complete coureur op de grid dus verdient hij de titel, ik zou het echter niet erg vinden als Mercedes een jaartje géén titels wint! De Formule 1 heeft andere winnaars nodig.

    • + 4
    • 21 nov 2017 - 09:38
    • Op alle punten mee eens, ben alleen bang dat Mercedes het nog wel even volhoudt.

      • + 0
      • 21 nov 2017 - 09:59
    • @Darlos. Kan me niet voorstellen dat Dennis bij de eerste keer door iedereen geliefd werd. En m.i. kon hem dat ook niet heel veel schelen.

      • + 0
      • 22 nov 2017 - 09:26
  • gizmo

    Posts: 261

    Ik vind het mooi om dit stukje inzicht te krijgen in de achtergrond en passie van zo'n team. Het is een hele prestatie om met zoveel mensen het maximale eruit te halen. Het Mercedes team doet dat op dit moment gewoon heel goed en wint dan ook terecht.

    • + 0
    • 21 nov 2017 - 09:39
    • Jazeker, leuke foto’s ook. Alleen jammer dat Bottas er niet op staat.

      Lauda: “Die zat nog te snacken in de kantine.”

      • + 0
      • 22 nov 2017 - 09:40
  • Altijd leuk.

    • + 0
    • 21 nov 2017 - 10:01
  • Mm, hoop jonge meiden, dat die motoren zo betrouwbaar zijn zeg, ongelofelijk ... BTW grapje... (voor dat er weer mensen met #metoo verhalen komen) LOL

    • + 0
    • 21 nov 2017 - 10:35
  • leikew

    Posts: 102

    En altijd weer zijn mobiel in de hand.

    • + 0
    • 21 nov 2017 - 11:40
  • Bij Rosberg stuurden ze een kaartje..

    • + 1
    • 21 nov 2017 - 11:48

PT Grand Prix van Portugal

Lokale tijd 

PT Grand Prix van Portugal

Lokale tijd 

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Wie komt er naast Verstappen te zitten in 2021?

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Team Mercedes
  • Punten 2.200
  • Podiums 91
  • Grand Prix 114
  • Land Groot Brittannië
  • Geb. datum 7 jan 1985 (35)
  • Geb. plaats Tewin, Groot Brittannië
  • Gewicht 68 kg
  • Lengte 1,74 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
3 - 5 jul
Oostenrijk
10 - 12 jul
Oostenrijk
17 - 19 jul
Hongarije
31 - 2 aug
Groot Brittannië
7 - 9 aug
Groot Brittannië
14 - 16 aug
Spanje
28 - 30 aug
België
4 - 6 sep
Italië
11 - 13 sep
Italië
25 - 27 sep
Rusland
9 - 11 okt
Duitsland
31 - 1 nov
Italië
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix & Circuit
3 - 5 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
10 - 12 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
17 - 19 jul
Hongarije Hungaroring
31 - 2 aug
Groot Brittannië Silverstone
7 - 9 aug
Groot Brittannië Silverstone
14 - 16 aug
28 - 30 aug
4 - 6 sep
Italië Monza
11 - 13 sep
Italië Mugello
25 - 27 sep
Rusland Sochi Autodrom
9 - 11 okt
Duitsland Nurburgring
31 - 1 nov
Bekijk volledige kalender
show sidebar