user icon

Maldonado: "Ik ben absoluut klaar voor de Formule 1"

  • Gepubliceerd op 02 dec 2010 08:58
  • comments 10
  • Door: Rob Veenstra
Pastor Maldonado maakt volgend jaar zijn debuut in de Formule 1 bij het team van Williams. De Venezolaan schreef dit jaar de titel in de GP2 op zijn naam en na vier jaar in die serie komt de stap hogerop op het juiste moment. Maldonado: “De GP2 bereidt coureurs goed voor op de Formule 1, ik heb hard gewerkt om in deze positie te komen en ik ben absoluut klaar voor de Formule 1.”

Over zijn doelen voor 2011: “Ik ga gewoon mijn best doen, probeer zo dicht mogelijk bij de top te komen en wil het maximale uit de auto halen. Het team verricht veel arbeid en aan mij de taak om te pushen om vooraan mee te kunnen doen. Ik ben debutant, maar dat mag geen probleem vormen. Ik moet gefocust blijven en mijn werk doen.”

Maldonado is rookie, maar hij kan gelukkig terug vallen op de schat aan ervaring van teamgenoot Rubens Barrichello. “Dat komt inderdaad goed uit, ik kan ontzettend veel van hem leren. En hij is ook een Zuid-Amerikaan, dus dat zal nog veel plezier opleveren.”

Reacties (10)

Login om te reageren
  • en hij kent de europese circuits goed, dus dat moet ook een voordeel zijn...

    • + 0
    • 2 dec 2010 - 09:00
  • Hoop dat Hulkenberg als reserve \'aan de slag kan\' bij MercedesGP vindt sutil niet goed genoeg maakt te veel fouten en wordt ook nog een soms verslagen door liuzzi. Nico kan in 2012 instappen en het jaar daarop strijden voor de titel.

    • + 0
    • 2 dec 2010 - 09:11
  • Nijhuis

    Posts: 653

    Vind het jammer dat ze niet gekozen hebben voor Hulkenberg en Maldonado...Rubens kost toch alleen maar geld lijkt me, meer dan Hulkenberg.

    • + 0
    • 2 dec 2010 - 09:16
    • Rubens zal ook meer opleveren. Kennis, punten, afstelling. Van die afstelling kan Maldonado profiteren. Al had ik persoonlijk ook liever Hülkenberg en Maldonado gezien, en dan Barrichello als vrijdagochtendcoureur. Voor de ontwikkeling en de kennis.

      • + 0
      • 2 dec 2010 - 09:23
    • VDS21

      Posts: 1.265

      Rubens heeft ze dit jaar juist geld opgeleverd. Doordat hij zo goed presteerde hebben ze de 6de plaats ingenomen tov Force India, wat ze weer extra geld oplevert.

      • + 0
      • 2 dec 2010 - 15:49
  • wat het jammerste van alles is, dat een testcontract vrijwel geen waarde meer heeft... Alleen bij torro hebben ze nu een vrijdag coureur, maar dat is puur omdat red bull dat gewoon wil

    • + 0
    • 2 dec 2010 - 09:36
  • Nijhuis

    Posts: 653

    Misschien doet de FIA er goed aan om standaard na elke race, op de maandag een testdag in te plannen, op het circuit waar ze zijn. Hier mag dan uitsluitend 1 testcoureur rijden en die coureur mag de race ervoor en erna niet racen. Op die manier hoeft het testen niet veel geld te kosten en hebben testrijders toch wat te doen en wordt het doorontwikkelen wat minder moeilijk gemaakt.

    Uiteraard werkt dit niet op circuits zoals Monaco, of na weekenden waar het weekend erna weer een F1 race is.

    • + 0
    • 2 dec 2010 - 09:44
  • @bas

    zoiets is zeker een goed idee. Zoiets heb bik ook al eens gezegd. En idd, op sommige circuits kan dit niet, maar op vele wel. Daarbij ben ik ook voorstander voor 2 of 3 testweken in een jaar. Het levert altijd mooie dingen op, fans kunnen wellicht dichterbij komen e.d.

    • + 0
    • 2 dec 2010 - 09:49
  • miauw

    Posts: 1.136

    Je kan het wel zeggen dat je er klaar voor bent. Bewijs het maar het komende seizoen. Succes!

    • + 0
    • 2 dec 2010 - 10:22
  • AirJan

    Posts: 1.192

    Als je na 4 seizoenen GP2 nog niet klaar bent dan ben je er nooit klaar voor...

    • + 0
    • 2 dec 2010 - 14:21

BH Grand Prix van Bahrein

Lokale tijd 

BH Grand Prix van Bahrein

Lokale tijd 

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Krijgen we dit jaar een titanenstrijd tussen Lewis Hamilton en Max Verstappen te zien?

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Team Renault
  • Punten 27
  • Podiums 0
  • Grand Prix 19
  • Land Venezuela
  • Geb. datum 9 maa 1985 (36)
  • Geb. plaats Maracay, Aragua, Venezuela
  • Gewicht 68 kg
  • Lengte 1,73 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
21 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
11 - 13 jun
Canada
25 - 27 jun
Frankrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
21 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
11 - 13 jun
25 - 27 jun
Frankrijk Paul Ricard
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar