user icon
user icon

Verstappen vindt leven gezelliger zonder social media

  • Gepubliceerd op 20 nov 2017 12:14
  • comments 28
  • Door: Rob Veenstra

Red Bull Racing-coureur Max Verstappen begeeft zich niet meer zo vaak op social media, heeft hij in een interview met De Telegraaf gezegd. De jonge Nederlander betrapte zich er ongeveer een jaar geleden op dat hij vooral bezig was met het bijhouden van alles via zijn telefoon dan dat hij aandacht had voor de mensen en de omgeving om hem heen. Daarom is hij nu veel minder actief op social media.

Verstappen: "Reacties lezen over de race doe ik niet meer. Ik ben sinds een jaar via mijn telefoon veel minder actief op Twitter. Het is toch vooral afleiding en voegt weinig toe. Ik zat voorheen de hele dag op mijn telefoon te scrollen, zelfs terwijl ik met mensen aan het praten was. Daar was ik op een gegeven moment klaar mee. Nu, als we met vrienden zijn en het wordt te veel, leggen we allemaal de telefoons in het midden op tafel. Dan is het ook gelijk een stuk gezelliger."

"Ik volg sowieso niet veel coureurs op social media Ja, Daniel Ricciardo en Lewis Hamilton. En Pierre Gasly omdat het zo’n aardige gast is. Als ik zie wat Lewis allemaal doet in zijn vrije tijd, sta ik soms echt perplex. Hij doet zoveel. Maar het is zijn leven. En hij wint races en kampioenschappen, dus dan is het prima. Je kunt moeilijk zeggen dat het voor hem niet werkt."

Kwinkslag uitdelen

Soms krijgt de kijker thuis wat mee van de conversaties tussen Verstappen en zijn race-engineer Gianpiero Lambiase. Wat opvalt is dat de antwoorden van de Red Bull Racing-coureur niet altijd even serieus zijn. Verstappen: "We hebben vaker van dat soort onderonsjes over de radio. Alleen als de situatie het toelaat uiteraard. Ik vind het wel grappig af en toe een kwinkslag uit te delen. Omgekeerd is het lastiger. Als ik een serieuze vraag stel tijdens de race, wil ik wel een serieus antwoord van hem. Dus als er grappen gemaakt moeten worden, maak ik ze bij voorkeur zelf. Tijd voor social talk is er niet. Ik ga echt niet vragen of hij goed geslapen heeft of dat zijn stoeltje op de pitmuur lekker zit."

"Soms ben ik me er niet bewust van dat de radiofragmenten uitgezonden kunnen worden, dat met een beetje pech de hele wereld meeluistert. Je roept vaak instinctief iets. Uit blijdschap of frustratie. In dat laatste geval heb je liever niet dat het op tv komt. Aan de andere kant, is het nu eenmaal zo. In het algemeen vind ik dat ze gescheld of gevloek niet moeten uitzenden. Ik denk dat kijkers liever relevante informatie horen over bandenslijtage of strategie. Al snap ik ook wel dat het ook mooi is om de emoties van de coureurs mee te krijgen. Dus dergelijke fragmenten helemaal niet meer uitzenden, wat sommige coureurs willen, dat lijkt me niet handig."

"Er zijn vanzelfsprekend ook momenten dat je de radio heel bewust gebruikt. Ook strategisch. Om de wedstrijdleiding of anderen te beïnvloeden. Dat doet iedereen. Door ervaring word je daar steeds handiger in."

Reacties (28)

Login om te reageren
  • Goed van 'm. Social media kan leuk zijn, maar het is ook een geweldig podium voor narcisten en mensen die zo nep zijn als maar zijn kan. Noem mij maar een ouwe jeweetwel, maar ik mis de jaren '80. Social media zijn inmiddels namelijk vooral antisociaal en vergen zoveel tijd van mensen dat het meer kwaad doet dan goed. Ik las dat men tegenwoordig gemiddeld 221 keer per dag op z'n telefoon kijkt. Sorry, maar met die mensen heb ik echt te doen.

    • + 4
    • 20 nov 2017 - 12:34
    • Ik ben 17 en ik heb echt niks met sociale media. 221 keer per dag op je telefoon kijken is waanzin normaal gesprek tussen mensen bestaat niet meer.

      • + 12
      • 20 nov 2017 - 12:37
    • Ach joh, die mensen maken voor zichzelf de afweging om dat te doen.
      Gewoon lekker doen wat jij belangrijk acht :)

      • + 1
      • 20 nov 2017 - 12:39
    • Doe ik ook :) Maar het verbaasde me echt. Ik heb geprobeerd het eens te doen, maar ik werd er echt knettergek van. Het leverde ook niet veel meer op dan weten hoe laat het is ;)

      • + 1
      • 20 nov 2017 - 12:41
    • Top van Max. Ik heb alleen nog LinkedIn, voor de rest alles verwijderd, geeft een stuk rust ;)

      • + 2
      • 20 nov 2017 - 12:53
    • Beste Formule1 MSCF1

      Voor een 17 jarige geef jij bijzonder goede en duidelijke reacties. Niets ten nadele van je leeftijd maar ik vind je persoonlijk een geweldige aanwinst voor het forum. Altijd duidelijk, loopt nooit te zeiken en hebt een goede visie in een heleboel dingen. Kortom, nice work mate !

      • + 2
      • 20 nov 2017 - 13:00
    • oale

      Posts: 487

      Enorme rust ervaren toen in midden 2016 al mijn accounts op diverse sociaal media definitief heb opgezegd. Heerlijk. Mis die shit dan ook voor geen meter.

      O en voordat hij hier wordt ingekopt: hier vind ik het nog steeds fantastisch ;-)

      • + 2
      • 20 nov 2017 - 13:16
    • Caramba

      Posts: 5.786

      Ik follow helemaal niemand. Ik ben geen schaap!

      • + 1
      • 20 nov 2017 - 13:25
    • Ben blij dat ik m’n fax niet heb weggedaan.
      Heeft niemand meer, dus da’s wel zo lekker rustig...

      • + 5
      • 20 nov 2017 - 13:53
    • @LarryP; hoho, ik heb ook nog een fax. Weliswaar een digitale, maar toch. En zakelijk krijg ik er soms ook nog orders op binnen. Anno 2017...☺
      Geef me je nummer maar, dan trek ik je wel uit je winterslaap☺☺☺

      • + 2
      • 20 nov 2017 - 14:20
    • kortvdl

      Posts: 918

      @beemerdude&LP, Ahh waar is die tijd? Toen der tijd kwamen de reclame blaadjes voor nieuwe toners etc. gewoon via de fax binnen;)
      Ik kan me het nog goed herinneren, oeehh een fax:
      Bij 3 toners krijgt u een gratis doos papier!

      • + 1
      • 20 nov 2017 - 15:21
    • @Beemerdude. Ik fax m’n faxnummer vanavond wel ff...

      • + 1
      • 20 nov 2017 - 17:51
  • "Nieuws" van vorige week maandag ?!?!?!?

    • + 0
    • 20 nov 2017 - 12:46
  • Forzajost

    Posts: 71

    Wat er een ook sociaal aan dat mensen in gezelschap telkens met hun telefoon zitten.

    • + 0
    • 20 nov 2017 - 12:47
    • Vooral leuk bij het uiteten. Kwam laatst bij een restaurant, waar de mobiel uit moest! Geweldig initiatief!

      • + 0
      • 20 nov 2017 - 18:41
  • "Reacties lezen over de race doe ik niet meer.''

    Jammer Max,want hier zou je er veel van op kunnen steken.

    • + 0
    • 20 nov 2017 - 13:00
  • “Als we met vrienden zijn leggen we allemaal de telefoons in het midden op tafel.

    Max: “En volgend seizoen leggen Gianpiero en ik de radio ook in het midden van de baan.”

    • + 0
    • 20 nov 2017 - 13:21
  • ontken

    Posts: 885

    Hier wordt ik vrolijk van. Zelfs nog wijzer geworden.

    • + 1
    • 20 nov 2017 - 13:26
  • social media is eigenlijk alles behalve"social" dus snap m wel.

    • + 0
    • 20 nov 2017 - 13:39
    • Social-meida is vooral ADVERTISE Media en platformen om elkaar belachelijk te maken met "tag de gene die"... Wanneer je daadwerkelijk tot een sociaal gesprek wilt overgaan, krijg je of geen reactie, of een oververbaasde reactie dat jij weer iets van je laat horen. Alsof het appart is om even bij te praten. Neh Social-media heeft hun schot voor open doel gemist.

      • + 1
      • 20 nov 2017 - 16:59
    • Ik stapte laatst in een bus in de ochtend en hij zat helemaal vol met potentiële nekhernia's. Iedereen, maar werkelijk iedereen keek naar naar zijn smartphone. Een hele treurige aanblik, eerlijk gezegd.

      • + 0
      • 20 nov 2017 - 18:44
  • louc_

    Posts: 2.222

    Als hier de Max fans nou eens een voorbeeld aan nemen van hunne held, word het hier mss terug leuk.

    • + 0
    • 20 nov 2017 - 17:41
    • Dacht al, waar blijft ‘onze’ @Louc. Het is zo’n regenachtige dag dat we wel een zonnestraaltje konden gebruiken.

      Als je nog een wijsheid voor het slapen gaan hebt, dan vernemen we die graag! Natuurlijk bij voorkeur iets over Max.

      En je weet...
      Een dag zonder @Louc.
      Is als koffie zonder koek.

      Keep up the good work!

      • + 2
      • 20 nov 2017 - 18:00
    • Loucie is hier volgend jaar ook niet veul meer als dat ''claren'' blijkbaar toch niet het beste chassis heeft.

      • + 0
      • 20 nov 2017 - 18:31
    • louc_

      Posts: 2.222

      Beste Larry, op jou moeten we niet wachten je bent er namelijk altijd!
      Royalere wat kan mij "claren" wat schelen beetje beter volgen beste man.

      • + 0
      • 20 nov 2017 - 18:43

AT Grand Prix van Oostenrijk

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    11:00 - 12:30

    Vrije training 3

    12:00 - 13:00

    Race

    15:10 - 17:10

  • Vrije training 2

    15:00 - 16:30

    Kwalificatie

    15:00 - 16:00

    Snelste ronde

     

AT Grand Prix van Oostenrijk

Lokale tijd 

  • Vrijdagweather-image

  • Vrije training 1

    11:00 - 12:30

    Vrije training 2

    15:00 - 16:30

  • Zaterdagweather-image

  • Vrije training 3

    12:00 - 13:00

    Kwalificatie

    15:00 - 16:00

  • Zondag weather-image

  • Race

    15:10 - 17:10

    Snelste ronde

    15:10 - 17:10

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Rijdt Sebastian Vettel in 2021 nog in de Formule 1?

WK standen 2019

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Land Nederland
  • Geb. datum 30 sep 1997 (22)
  • Geb. plaats Hasselt (Belgie), Nederland
  • Gewicht 70 kg
  • Lengte 1,80 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
13 - 15 maa
Australië
20 - 22 maa
Bahrein
3 - 5 apr
Vietnam
17 - 19 apr
China
1 - 3 mei
Nederland
8 - 10 mei
Spanje
21 - 24 mei
Monaco
5 - 7 jun
Azerbeidzjan
12 - 14 jun
Canada
26 - 28 jun
Frankrijk
3 - 5 jul
Oostenrijk
17 - 19 jul
Groot Brittannië
31 - 2 aug
Hongarije
28 - 30 aug
België
4 - 6 sep
Italië
18 - 20 sep
Singapore
25 - 27 sep
Rusland
9 - 11 okt
Japan
23 - 25 okt
Verenigde Staten van Amerika
30 - 1 nov
Mexico (land)
13 - 15 nov
Brazilië
27 - 29 nov
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix & Circuit
13 - 15 maa
Australië Albert Park
20 - 22 maa
3 - 5 apr
Vietnam Hanoi Circuit
17 - 19 apr
1 - 3 mei
Nederland Circuit Zandvoort
8 - 10 mei
21 - 24 mei
Monaco Monte Carlo
5 - 7 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
12 - 14 jun
26 - 28 jun
Frankrijk Paul Ricard
3 - 5 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
17 - 19 jul
Groot Brittannië Silverstone
31 - 2 aug
Hongarije Hungaroring
28 - 30 aug
4 - 6 sep
Italië Monza
18 - 20 sep
25 - 27 sep
Rusland Sochi Autodrom
9 - 11 okt
23 - 25 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
30 - 1 nov
13 - 15 nov
Brazilië Interlagos
27 - 29 nov
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar