user icon
user icon

Einde seizoen komt Max Verstappen niet erg gelegen

  • Gepubliceerd op 17 nov 2017 13:15
  • comments 40
  • Door: Rob Veenstra

Red Bull Racing-coureur Max Verstappen vindt het jammer dat het Formule 1-seizoen 2017 bijna voorbij is. De eerste helft van dit jaar was door de vele betrouwbaarheidsproblemen aan zijn auto behoorlijk mager, maar in de afgelopen vijf races won de Nederlander twee keer en scoorde hij de meeste punten van wie dan ook. Het komt hem dan ook niet erg gelegen dat de winterstop bijna aanbreekt.

Verstappen: "We proberen het seizoen in Abu Dhabi natuurlijk met een goed resultaat af te sluiten. Vorig jaar hadden we een goede race: na een spin in bocht één sloegen we een pitstop over, waardoor het lastig was om de banden tot het einde van de race te managen, maar het lukte en we finishten als vierde."

"Mijn favoriete gedeelte van de baan zijn de tweede en derde bocht, een snelle links-rechts combinatie. Het is ook erg cool om onder het hotel te rijden en te racen in de duisternis met al die lampen. De laatste sector op Yas Marina is best technisch, dus daar moet je echt nauwkeurig zijn, maar dat gedeelte zou ons sterkste punt moeten zijn. Er zijn een paar plekken waar je kunt inhalen en dat maakt de race interessant. Voor het lange rechte stuk bij de hairpin en dan aan het einde van het rechte stuk bij het aanremmen voor de volgende chicane."

"Abu Dhabi is de laatste race op de kalender, maar voor mij hoeft het seizoen eigenlijk niet te eindigen. Ik ben op dit moment erg gedreven en wil het liefst gewoon doorgaan. Natuurlijk is het mooi om tijdens de winterstop tijd door te brengen met vrienden en familie. Daarna kijk ik uit naar januari, wanneer ik weer volop ga trainen voor het nieuwe seizoen van start gaat."

Reacties (40)

Login om te reageren
  • Grommie

    Posts: 135

    Hij moet eens wat vaker nieuwe en zachtste banden en dan lekkerder racen.
    Valt mij op dat ie dan zo 1sec sneller is dan de rest. Moet genoeg zijn om die 10 sec weer goed te maken vd pitstop.

    • + 1
    • 17 nov 2017 - 13:23
    • Jello

      Posts: 573

      @Gromme Een pitstop kost ruim 20 seconden, vaak zo'n 23 en dat voordeel van die snellere banden wordt snel minder zodra de rondes doortellen. Coureurs die nieuwe banden halen zijn vaak de eerste 3 rondjes heel snel en daarna gaan ze gewoon weer het normale tempo rijden om de banden te sparen. Dus nee, dat moet hij niet doen, zou heel leuk zijn om te zien maar het levert waarschijnlijk een slechter resultaat op.

      • + 1
      • 17 nov 2017 - 13:41
    • Grommie

      Posts: 135

      Sjit, als het 20 seconden zijn dan schiet het niks op.

      • + 0
      • 17 nov 2017 - 19:28
  • Ik zou toch zweren dat Max ook er niets voor voelde om meer dan 21 races op de kalender te plaatsen? Maar nu wil hij langer racen?

    • + 1
    • 17 nov 2017 - 13:23
    • Je moet het wel in een context lezen he...

      • + 3
      • 17 nov 2017 - 13:25
    • En Abiteboul zou als er nog een GP bijkwam een dwangbuisje nodig hebben.

      • + 1
      • 17 nov 2017 - 14:30
  • geert61

    Posts: 1.099

    kun je nagaan hoe wij ervan balen dat het de laatste race van dit jaar is Max

    • + 0
    • 17 nov 2017 - 13:26
    • Spreek voor je zelf.

      • + 3
      • 17 nov 2017 - 13:45
    • Mwa, ik ben blij dat het seizoen erop zit. Alles is al beslist en ik heb als neutrale wel weer zin in een nieuw seizoen. Kijken hoe de verhoudingen er dan voor staan

      • + 3
      • 17 nov 2017 - 13:48
    • Vanaf voolgende week maandag kan er vier maanden over de halo worden gediscussieerd en gemopperd.

      Maar wees niet bevreesd, om de boel op te vrolijken zal ik op gezette tijden allen verblijden met een update over mijn inmiddels roze gespoten John Deere, waarop na Abu Dhabi de Red Bull-haaienvin wordt geplaatst waarmee Max twee GP’s heeft gewonnen. ;)

      • + 0
      • 17 nov 2017 - 14:36
    • Een roze John Deere is echt heilig schennis.

      • + 0
      • 17 nov 2017 - 15:12
    • Net dat laatste woordje teveel @Zoef, dan klopt het. ;)

      • + 1
      • 17 nov 2017 - 18:35
  • ontken

    Posts: 889

    Als Max niet zo vaak was uitgevallen dit seizoen dan denk ik dat ie 3e zou zijn geworden in het coureurs kampioenschap.

    • + 1
    • 17 nov 2017 - 13:47
    • John6

      Posts: 4.439

      Ik kijk nooit terug, het is zoals het is, ik hoop dat er genoeg reserve onderdelen zijn, anders is het al snel over en uit in die zandbak.

      • + 0
      • 17 nov 2017 - 13:55
    • Nee je kijkt nooit terug, Maar weet nu al zeker dat hij uitvalt? Vooruit kijken is gevaarlijker als terug. Hij heeft gewoon een stabiele wagen hoor de laatste 5 races.

      • + 0
      • 17 nov 2017 - 17:48
  • Ben benieuwd, denk dat Max gewoon die motor vol open zet, en daarmee het risico gaat nemen om het seizoen in elk geval met vuurwerk af te sluiten ;)

    • + 0
    • 17 nov 2017 - 13:52
    • Zou die vrijdag MGU-H met dat scheurtje er in nog te repareren zijn?
      Anders moet hij weer met die oude versleten (2e) MGU-H rijden.
      Als ze die optimaal gebruiken kon het wel eens na een paar rondes
      afgelopen zijn. Met of zonder vuurwerk. :-)

      • + 0
      • 17 nov 2017 - 13:57
    • In welke ronde sluit Max het seizoen dan met vuurwerk af @Schwantz?

      • + 0
      • 17 nov 2017 - 18:40
    • In de uitloopronde.

      • + 0
      • 17 nov 2017 - 21:28
    • Dat zou mooi zijn, ik ben voor!

      • + 0
      • 18 nov 2017 - 01:37
  • Nog een week, is er vroeg bij met de voorbeschouwing....

    • + 0
    • 17 nov 2017 - 13:55
  • Tuono1000R

    Posts: 47

    Niet zo gek... volgens mij heeft hij maar MAXimaal 50% van alle mogelijke rondjes uitgereden...

    Maand December/Januari/Februari/Maart weer wachten... booorrring...

    Och ja, we kunnen ons tenminste weer verheugen op een WK... o nee wacht.. ;)

    • + 1
    • 17 nov 2017 - 14:34
  • The dre

    Posts: 2.184

    Motor op vol vermogen en gewoon gaan. Het is toch de laatste race.

    • + 0
    • 17 nov 2017 - 14:52
    • Dat zullen we wel meer doen ;)

      • + 0
      • 17 nov 2017 - 21:34
  • Max gaat een hele grote worden. Ik voorspel dat hij de vakantie helemaal benut om zich helemaal op te laden. Hij komt in Australie aan de start en dan vermorzeld hij iedereen. Het word huilie huilie voor Ricciardo. Die zal zijn onderbroek nodig hebben om zijn tranen te drogen omdat hij alle handdoeken al verbruikt heeft. Ik voorspel jullie dat Max minimaal 15 jaar de Formule 1 gaat domineren. Er is niets anders dan Max. Man wat is hij een fenomeen. Waarom denken jullie dat bling bling Hammie elke keer zegt dat hij zo veel mogelijk moet winnen omdat Max alle records gaat breken? Maffioso Vettel zal van de overwinningen van Max geen kleffe pasta en spaghetti meer door zijn mond krijgen. Het word alleen Max de komende jaren. Let op wat ik zeg ! Mensen verklaren mij altijd voor gek, maar ik heb minimaal 10 van de 100 keer gelijk als het om Max gaat. Dus Bill Gates jij troll onthoud dit. ;)

    • + 2
    • 17 nov 2017 - 15:18
    • Raketbeest zal tranen van blijdschap janken als hij dit leest ;)

      • + 2
      • 17 nov 2017 - 15:26
    • Rimmer

      Posts: 7.832

      Ik zag net ook al een heerlijk recept voorbij komen van raket beest 14.
      Het wordt steeds gekker hier :)

      • + 0
      • 17 nov 2017 - 15:26
    • Schwantz34 ik vertel jou. Max is een hele grote. Max heeft de kracht van Michael Jordan, de hersenen van Gary Kasparov, de techniek van Johan Cruijff, het charisma van Tom Brady en het genie van Ronnie O Sullivan. Er is nog nooit iemand in de autosport geweest die dat heeft gehad. Die combinatie die ik hierboven beschrijf is uniek, zoals ook Max uniek is. Ik vertel jou Schwantz34, hij is het helemaal. Hij krijgt de tribunes vol. Er zijn al meer dan 1,5 miljoen Nederlanders die naar een GP zijn geweest sinds hij rijd. Dat is nog nooit eerder vertoond. Hoorde je de mensen weer Senna zingen in Brazilie? Dat deden ze echt niet voor Hamilton hoor. Dat was voor Max, ik vertel je de Brazilianen zijn gek op hem. Hij is een god daar, de re incarnatie van Senna en mensen die zeggen dat dat niet zo is zijn gek.... ;)

      • + 1
      • 17 nov 2017 - 15:45
    • MSE.....

      WTF.....
      Neem ff een paar dagen rust.

      • + 1
      • 17 nov 2017 - 15:56
    • Bill Gates. Nu ga jij zeggen dat ik overspannen ben. Ben jij Psychiater of zo? Jij slijpt altijd de messen tegen mij. Maar ik ga gewoon lekker door ! ;)

      • + 4
      • 17 nov 2017 - 16:00
    • ow nee, Raket Beest zit bij MSE in zijn hoofd :-(

      • + 3
      • 17 nov 2017 - 16:03
    • Ben blij dat het seizoen er bijna opzit, kunnen sommigen even afkoelen en bijtanken voor volgend jaar ;)

      • + 4
      • 17 nov 2017 - 16:20
    • The dre

      Posts: 2.184

      Kun je nou nooit een betere naam verzinnen raket beest? Nu weer motorsportblablabla. Het feit dat je zo vaak van naam verandert is sowieso al triest

      • + 0
      • 17 nov 2017 - 17:26
    • louc_

      Posts: 2.267

      Klinkt als een heilig verklaring!

      • + 0
      • 17 nov 2017 - 17:33
    • A.I.F1

      Posts: 1.080

      Denk dat Raket Beest 14 gestorven is en de ziel in MSE is ingedaald.

      Ik amuseer mij kostelijk .

      • + 1
      • 17 nov 2017 - 17:40
    • Het is gewoon een zeer zure sarcastische ***, Die motorenldkkddyyrrg.........

      Echt zo'n figuur die het niet kan uitstaan dat ''andere'' mensen nu ook volop de sport volgen en het zelfs beter weten.

      • + 1
      • 17 nov 2017 - 17:52
    • Nee, nee, nee. @MSE wil iets aantonen en binnenkort, wanneer hij de tijd daarvoor rijp acht, komt hij er op terug met uitleg en conclusie(s). Mark my words!

      • + 1
      • 17 nov 2017 - 18:33
    • 919

      Posts: 1.813

      Ik ben benieuwd

      • + 0
      • 17 nov 2017 - 21:02
    • Sorry ik had dit niet verwacht van MSE. Volgens mij bende gij Ron Goossens ofnie?'
      MSE is KEI LAM

      • + 1
      • 18 nov 2017 - 13:51
  • Max wil doorgaan, maar helaas zijn de onderdelen bij Renault op, dus dat gaat niet lukken

    • + 0
    • 17 nov 2017 - 17:58

PT Grand Prix van Portugal

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    12:00 - 13:30

    Vrije training 3

    12:00 - 13:00

    Race

    14:10 - 16:10

  • Vrije training 2

    16:00 - 17:30

    Kwalificatie

    15:00 - 16:00

    Snelste ronde

     

PT Grand Prix van Portugal

Lokale tijd 

  • Vrijdagweather-image

  • Vrije training 1

    12:00 - 13:30

    Vrije training 2

    16:00 - 17:30

  • Zaterdagweather-image

  • Vrije training 3

    12:00 - 13:00

    Kwalificatie

    15:00 - 16:00

  • Zondag weather-image

  • Race

    14:10 - 16:10

    Snelste ronde

    14:10 - 16:10

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Wie komt er naast Verstappen te zitten in 2021?

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Team Red Bull Racing
  • Punten 1.095
  • Podiums 39
  • Grand Prix 113
  • Land NL
  • Geb. datum 30 sep 1997 (23)
  • Geb. plaats Hasselt (Belgie), NL
  • Gewicht 70 kg
  • Lengte 1,80 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
3 - 5 jul
Oostenrijk
10 - 12 jul
Oostenrijk
17 - 19 jul
Hongarije
31 - 2 aug
Groot Brittannië
7 - 9 aug
Groot Brittannië
14 - 16 aug
Spanje
28 - 30 aug
België
4 - 6 sep
Italië
11 - 13 sep
Italië
25 - 27 sep
Rusland
9 - 11 okt
Duitsland
31 - 1 nov
Italië
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix & Circuit
3 - 5 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
10 - 12 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
17 - 19 jul
Hongarije Hungaroring
31 - 2 aug
Groot Brittannië Silverstone
7 - 9 aug
Groot Brittannië Silverstone
14 - 16 aug
28 - 30 aug
4 - 6 sep
Italië Monza
11 - 13 sep
Italië Mugello
25 - 27 sep
Rusland Sochi Autodrom
9 - 11 okt
Duitsland Nurburgring
31 - 1 nov
Bekijk volledige kalender
show sidebar