user icon

Domineren met Ferrari het doel van Sebastian Vettel

  • Gepubliceerd op 16 nov 2017 16:48
  • comments 32
  • Door: Rob Veenstra

Sebastian Vettel is er dit jaar niet in geslaagd om Ferrari aan een nieuwe titel te helpen. Het laatste kampioenschap bij de coureurs dateert voor de Scuderia van tien jaar geleden. Ferrari plukte Vettel eind 2014 weg bij Red Bull Racing om nieuwe successen te boeken. Er volgden wel zeges, maar nog geen titels. Dit seizoen was Vettel nog het dichtst bij een nieuw kampioenschap, maar het mocht niet zo zijn.

De viervoudig kampioen heeft de ambitie om met Ferrari te heersen over de Formule 1, zoals Michael Schumacher dat begin dit millennium deed. Vettel: "Al met al is het een positief jaar geweest. Niemand verwachtte dat we zo sterk zouden zijn dit seizoen. We hebben afgelopen winter de grootste stap van iedereen gemaakt. We hebben van begin tot eind meegedaan om de prijzen. Met twee races te gaan waren we uitgeschakeld voor de titel, maar we zijn wel in de positie om races te winnen."

"In Brazilië hebben we bijvoorbeeld gewonnen en stonden we met beide wagens op het podium. Natuurlijk laat je onderweg her en der wat liggen en dat heeft ons opgebroken. Maar als je kijkt waar we vandaan komen; we waren vorig jaar niet erg competitief, we waren vorig jaar niet erg goed in het ontwikkelen van de auto. We hebben dit seizoen enorme progressie geboekt."

"Ook al benader je het nu vooral als een gemiste kans, je moet de mensen van het team waardering geven voor de stap die we hebben gezet. We worden sterker en sterker en die kracht nemen we mee naar de komende jaren. Niet alleen naar volgend seizoen of deze winter, maar ook naar de toekomst. Het doel is om Ferrari terug te brengen aan het front, waar de Scuderia thuishoort, en te domineren. Dat is wat we willen doen."

Reacties (32)

Login om te reageren
  • Komend jaar Mercedes met Hamilton wederom kampioen, Max 2e, Ricciardo 3e

    • + 0
    • 16 nov 2017 - 16:48
    • Mr.Rofl

      Posts: 499

      Ow leuk gaan we de stand voor volgend jaar alvast gokken?

      Alonso, Vettel, Verstappen, Hamilton, Ricciardo, Bottas, Vandoorne, Ocon, Raikkonen, Hulkenberg, Kubica.

      Niet omdat het gaat gebeuren, maar gewoon lijkt me leuk als het veld beetje gehusseld wordt.

      • + 1
      • 16 nov 2017 - 16:57
    • Vettel wordt kampioen, Max 2, Ricciardo 3, Kimi 4, Bottas 5...........
      Lewis komt tot de ontdekking dat MB hun dominante positie kwijt is en raakt zwaar gefrustreerd weer aan het feesten, drank, drugs, en zakt steeds verder weg in de stand, moet op een gegeven moment zelfs in Ericsson zijn meerdere erkennen.........
      Sorry @Dutch....

      • + 10
      • 16 nov 2017 - 17:03
    • Zou zomaar kunnen @Jean....

      • + 1
      • 16 nov 2017 - 17:19
    • @Jean ik zie ke over een jaar, kijken wie er dan (weer) gefrustreerd is.

      • + 2
      • 16 nov 2017 - 17:27
    • Vettel zet zichzelf dusdanig onder druk dat ie in de voetsporen van der Meister moet treden. ik voorspel dat hij ergens halverwege volgend seizoen gillend en schuimbekkend in een dwangbuis wordt afgevoerd omdat ie voor de zoveelste keer wordt afgetroefd door Verstappen en Hamilton. Ten einde raad belt Sergio Alonso of El Matador alsjeblieft terug wil komen naar de Scuderia :)

      • + 1
      • 16 nov 2017 - 21:05
    • ap

      Posts: 953

      Ik hoop dat die volgend jaar geen race op podium komt!

      • + 0
      • 16 nov 2017 - 22:18
    • Ja Lewis zal wel wel weer WK worden.

      • + 0
      • 17 nov 2017 - 00:32
    • was maar geintje hé Dutch, :)
      ik denk (zeg maar gerust: ik vrees) dat Lewis volgend jaar wederom 'the man to beat' zal zijn...
      Ik mag hopen dat hij zich weer op de feestjes gaat storten X)

      • + 0
      • 17 nov 2017 - 09:19
    • Mag ik die glazen bol van jou eens lenen voor de euromillions? je krijgt hem sowieso terug... promise

      • + 0
      • 17 nov 2017 - 10:29
  • marcio

    Posts: 2.742

    Mooie doelstellingen. Om dat voor elkaar te krijgen moet hij in de winterbreak frequent langs bij de psycholoog en psychiater om zijn woede en emoties onder controle te krijgen. Anders zie ik het somber voor hem en Ferrari in.

    • + 1
    • 16 nov 2017 - 17:00
  • louc_

    Posts: 2.285

    Dat is gesproken. Forza Vettel.

    • + 3
    • 16 nov 2017 - 17:05
    • Ik kan me nog een spanjaard herinneren die vol goede moet in 2010 hetzelfde doel voor ogen had.

      • + 1
      • 16 nov 2017 - 18:49
    • En ik schat die Spanjaard hoger in dan Vettel.

      • + 1
      • 17 nov 2017 - 00:39
  • Ik hoop met z' n allen van niet ,Sebas!

    • + 0
    • 16 nov 2017 - 17:31
  • Mooie woorden, hopen dat ze het waar kunnen maken.

    • + 0
    • 16 nov 2017 - 17:56
  • "We worden sterker en sterker..." Ja, vast wel, maar Mercedes zit ook niet stil! En hopelijk levert Renault ook betrouwbaar materiaal (met genoeg reserve onderdelen!)

    • + 1
    • 16 nov 2017 - 18:00
  • KoBus

    Posts: 2.382

    Hmmm, tijd voor een nieuwe leesbril...

    Las in eerste instantie toch echt "Domino met Ferrari het doel van Sebastian Vettel", dacht nog - dat heeft hij dit jaar toch al een paar keer geprobeerd?.

    Maar goed, we zullen zien wat er volgend jaar gaat gebeuren...

    • + 0
    • 16 nov 2017 - 18:05
  • Typisch duits....

    Willen domineren

    Geen woord over mooie races rijden en anderen verslaan, alleen een doelstelling te willen domineren

    • + 0
    • 16 nov 2017 - 18:23
    • Tony

      Posts: 1.002

      Verstappen: "Dit is de mooiste manier om te winnen. Natuurlijk is inhalen erg leuk, maar de afgelopen jaren verkeerde ik nooit in de positie dat ik races kon controleren. Dat lukte me in de karting wel vaak en dat is ook hoe je het wil doen. Stevige duels uitvechten voor de winst is leuk en aardig, maar voor mij niet noodzakelijk. Het liefst win je net zo dominant als Lewis Hamilton de voorbije seizoen geregeld heeft gedaan en pak je met overmacht het kampioenschap."
      "Daarom is dit waarschijnlijk ook mijn favoriete Grand Prix-zege tot nu toe. Niet alleen wist ik te winnen, ik was ook nog in staat om de wedstrijd te controleren en voelde geen enkele druk van achteren. Ik hoop dat ik volgend seizoen ook in die positie kom, bij voorkeur vanaf het begin van het jaar."

      Typisch Nederlands. Alleen een doelstelling te willen domineren.

      • + 4
      • 16 nov 2017 - 20:40
  • daarom

    Posts: 852

    Ferrari was dominant omdat er de juiste mensen zaten. Nu willen ze alleen maar italiaanse mensen binnen het team, dat werkt niet, dat is inmiddels wel bewezen. Daarnaast was Ferrari goed dit jaar maar verre weg van dominant. En de fouten waren toch echt van menselijke aard. Zal de naam Vettel maar niet noemen..... oh shit

    • + 0
    • 16 nov 2017 - 19:15
    • Aaaahh, een kenner........

      • + 0
      • 16 nov 2017 - 22:03
    • Volgens mij was er met de Italiaanse auto en het Italiaanse team weinig mis, behalve ene Fin en een Duitser ...een WCC en een WDC waren mogelijk geweest

      • + 0
      • 17 nov 2017 - 08:15
  • Dat is één nobel streven meneertje Vettel maar dan moet je gaan beginnen om je emoties in bedwang te houden.Je hebt dit jaar tenminste tweemaal kortsluiting in je bovenkamertje gehad en daardoor het WK verloren.
    En daar komt nog bij dat je 'snachts zwetend wakker word van Verstappen,want heel diep van binnen weet en besef je dat hij beter is.

    • + 0
    • 16 nov 2017 - 19:44
    • Je neemt je medicijnen toch nog wel, Rob?

      • + 0
      • 16 nov 2017 - 22:06
  • Kevin-R34

    Posts: 882

    Die Ferrari gaat nooit meer zoals met Schumacher worden. In ieder geval zeker niet in de komende jaren.

    • + 0
    • 16 nov 2017 - 22:19
  • Fibonacci

    Posts: 606

    Goed spul dat Vettel slikt! 'Domineren met Ferrari'. Dat wil ik ook. Nou ja, sterker nog wie wil dat niet?

    • + 0
    • 16 nov 2017 - 22:41
  • Vettel wordt geen kampioen meer. Ferrari krijgt het weer niet voor elkaar met deze club, MGP blijft met Hamilton komend jaar domineren en Max wordt 2de. Daarna lopen er zoveel potentiele kampioenen rond, dat het Vettel te moeilijk wordt en het na 2020 voor gezien houdt.

    • + 0
    • 16 nov 2017 - 23:17
  • Schumacher heeft ook eerst moeten bouwen... nog tijd genoeg. de middelen en het budget voor terug het te kloppen team te worden...

    • + 0
    • 17 nov 2017 - 10:34

IT Grand Prix van Italië

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

IT Grand Prix van Italië

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1-bolide van 2022 is mooier dan de huidige?

Coureursprofiel

  • Land Duitsland
  • Geb. datum 3 jul 1987 (34)
  • Geb. plaats Heppenheim, Duitsland
  • Gewicht 62 kg
  • Lengte 1,75 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar