user icon
user icon

Lando Norris debuteert in Abu Dhabi in de Formule 2

  • Gepubliceerd op 13 nov 2017 09:28
  • comments 17
  • Door: Rob Veenstra

Lando Norris zal over een kleine twee weken zijn debuut maken in de Formule 2. In het voorprogramma van de Grand Prix van Abu Dhabi op Yas Marina Circuit zal de jonge Brit ervaring opdoen namens het team van Campos Racing. Met het oog op volgend jaar, wanneer de Europees kampioen Formule 3 fulltime in de Formule 2 wil racen, is dat zeer welkom.

Norris: "Na het winnen van de titel in het Europees kampioenschap Formule 3 in mijn eerste poging dit jaar maak ik voor 2018 de stap naar de Formule 2 of de Super Formula om mijn doel om ooit in de Formule 1 te racen te verwezenlijken. De mogelijkheid om in Abu Dhabi in de Formule 2 te debuteren is dan ook een bonus, ongeacht welke keuze ik zal maken. Het wordt de eerste keer dat ik rij in een klasse waarin een pitstop verplicht is, dat is een compleet nieuwe ervaring voor mij."

"Komend weekend sluit ik mijn Formule 3-periode af. Het is een fantastisch jaar geweest en het zou geweldig zijn om dat te bekronen met winst in de Macau Grand Prix. Er is daar geen enkele ruimte voor fouten, zoals ik vorig jaar in de kwalificatie aan den lijve ondervond. Ik reis dit keer echter met veel meer vertrouwen af naar Macau. Het team heeft zich verbeterd, we hebben goed gepresteerd op andere stratencircuits en ik kan niet wachten om weer in Macau te racen."

Norris viert vandaag ook nog zijn verjaardag. De Brit blaast 18 kaarsjes uit op zijn verjaardagstaart. Volgend jaar schuift hij door van de rol van testrijder naar de positie van reservecoureur bij McLaren. De felicitaties gaan uit naar de jarige Norris.

 

Reacties (17)

Login om te reageren
  • Ik ben benieuwd hoe hij het gaat doen volgend jaar. Als je sommigen over hem hoort spreken is hij ‘the next big thing’ in de formule 1...

    • + 0
    • 13 nov 2017 - 09:34
  • thepsyck

    Posts: 59

    maar eens kijken wat het gaat worden met dit "wonder kid" zijn naam heeft hij iniedergeval mee

    • + 0
    • 13 nov 2017 - 09:45
  • Tuono1000R

    Posts: 47

    Top 5 over 10 jr:
    1. Norris
    2. Verstappen
    3. Ocon
    4. Leclerq
    5. Stroll

    • + 0
    • 13 nov 2017 - 09:48
    • Je vergeet Raikkonen^^

      • + 2
      • 13 nov 2017 - 09:50
    • Sorry hoor ik moet het allemaal nog maar zien met al deze potentiele toppers (vergeet je trouwens Vandoorne niet?). Of Verstappen de verwachtingen waar gaat maken, geen idee. Of Norris daadwerkelijk zo een talent is!? En Ocon? En Leclerc? We gaan het meemaken. Het worden interessante jaren!

      • + 0
      • 13 nov 2017 - 09:54
    • StevenQ

      Posts: 6.658

      Norris beter dan Max?

      dat is voorlopig nergens op gebaseerd, Norris had veel minder tegenstand dan Max en Ocon in de F3 en won ook nog minder races dan Max.

      • + 1
      • 13 nov 2017 - 09:54
    • Rimmer

      Posts: 7.833

      Stroll op p5 hahaha leuke grap ;)
      Je zou er bijna overheen lezen.

      • + 3
      • 13 nov 2017 - 09:58
    • Geef gewoon toe StevenQ, Norris is beter dan Max. Dat kan iedereen zien;-)

      • + 2
      • 13 nov 2017 - 10:15
    • StevenQ

      Posts: 6.658

      misschien als je iets tegen Max hebt, maar het is echt nergens op gebaseerd.

      • + 0
      • 13 nov 2017 - 10:25
    • mordor

      Posts: 1.092

      stroll? laat me niet lachen

      • + 0
      • 13 nov 2017 - 11:40
    • Dus Kubica maakt toch geen comeback?

      • + 0
      • 13 nov 2017 - 11:41
    • @Rogier. Vandoorne is over tien jaar al op weg naar de veertig hoor.
      En dat kun je van Robert Kubica niet zeggen...

      • + 0
      • 13 nov 2017 - 11:57
    • Axel

      Posts: 2.164

      Handig zo'n glazen bol.

      • + 0
      • 13 nov 2017 - 12:32
    • zeer voorbarig van Ocon en Verstappen kan je toch al iets meer zeggen, Stoffel komt er wel en Stroll geeft zeker het potentieel (en de backing ook niet onbelangrijk) maar in Interlagos kwamen toch wel weer veel pijnpunten naar boven me dukt.

      Wat de nieuwe garde betreft; Leclerc maakt bij vlagen indruk en ja ik zie ook wel wat anderen zien, word zeker interessant hoe hij het volgend seizoen doet (wss tov Ericsson), Norris is zeer premature eerst eens zien hoe hij doet in de F2 komend seizoen.

      • + 0
      • 13 nov 2017 - 15:02
  • mordor

    Posts: 1.092

    Dat is er ook eentje van de buitencategorie! Ben benieuwd.

    • + 0
    • 13 nov 2017 - 11:39
    • heb je hem wel eens zien racen? ;)

      • + 0
      • 13 nov 2017 - 12:10
  • Norris zal volgend seizoen vast wel in de F2 racen, dan kan hij de circuits alvast leren kennen en kan hij de rest van het weekend bij Mclaren aanwezig zijn om te leren.

    • + 0
    • 13 nov 2017 - 13:13

PT Grand Prix van Portugal

Lokale tijd 

PT Grand Prix van Portugal

Lokale tijd 

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Wie komt er naast Verstappen te zitten in 2021?

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Team McLaren
  • Punten 114
  • Podiums 1
  • Grand Prix 32
  • Land Groot Brittannië
  • Geb. datum 13 nov 1999 (20)
  • Geb. plaats Glastonbury, Groot Brittannië
  • Gewicht 64 kg
  • Lengte 1,70 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
3 - 5 jul
Oostenrijk
10 - 12 jul
Oostenrijk
17 - 19 jul
Hongarije
31 - 2 aug
Groot Brittannië
7 - 9 aug
Groot Brittannië
14 - 16 aug
Spanje
28 - 30 aug
België
4 - 6 sep
Italië
11 - 13 sep
Italië
25 - 27 sep
Rusland
9 - 11 okt
Duitsland
31 - 1 nov
Italië
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix & Circuit
3 - 5 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
10 - 12 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
17 - 19 jul
Hongarije Hungaroring
31 - 2 aug
Groot Brittannië Silverstone
7 - 9 aug
Groot Brittannië Silverstone
14 - 16 aug
28 - 30 aug
4 - 6 sep
Italië Monza
11 - 13 sep
Italië Mugello
25 - 27 sep
Rusland Sochi Autodrom
9 - 11 okt
Duitsland Nurburgring
31 - 1 nov
Bekijk volledige kalender
show sidebar