user icon

Fernando Alonso blij met achtste plaats

  • Gepubliceerd op 12 nov 2017 20:24
  • comments 18
  • Door: Mathijs Carolus

Fernando Alonso verlaat Zuid-Amerika met vier puntjes in zijn zak. De tweevoudig wereldkampioen kwam in de MCL32 als achtste over de finish, na vrijwel de gehele race te hebben gevochten met Felipe Massa. Alonso is blij met het resultaat, maar andermaal kritisch op motorleverancier Honda.

Alonso moet het nog een wedstrijd uitzingen met de zwakke Honda-motor, McLaren maakt vanaf 2018 gebruik van motoren van Renault. "Het was een goede dag vandaag. Ik ben blij dat we punten konden scoren. Natuurlijk hoop je op meer dan een achtste plaats, maar we wisten dat Hamilton en Ricciardo nog wel naar voren zouden komen. Daarom is dit het maximaal haalbare, zeker met het vermogen dat we tekort komen. Ik kon zelfs met DRS niets doen om Felipe Massa in te halen", aldus Alonso in een reactie op Sky Sports.

Reacties (18)

Login om te reageren
  • Dale U

    Posts: 1.063

    Maar hopen dat hij in 2018 niet teveel races moet rijden met een "geknepen"Renault engine, kan hij nog wel eens gaan terug verlangen naar een Honda.

    • + 0
    • 12 nov 2017 - 20:34
    • Reno

      Posts: 1.575

      Inderdaad. Als Honda die x pk's kan vinden en 100% méér betrouwbaarder wordt dan kon het nog wel eens verrassend gaan worden.
      STR moet dan wel een goed chassis neerzetten.
      Daar ontbrak het dit jaar echt wel aan. Zie Carlos in STR en later in de Renault.

      • + 0
      • 12 nov 2017 - 20:44
    • z0mer

      Posts: 2.086

      Wat noem je verrassend? Dat ze de Saubers gaan verslaan. Ik zie hier berichten verschijnen van mensen die denken dat STR volgend jaar zelfs kans maakt om McLaren te verslaan, aan welke enorme waanvoorstellingen moet je dan wel niet lijden? Honda is nog ongekend traag.

      Battle for 7th, last lap: @MassaFelipe19 321kph, @alo_oficial with DRS 327kph, @SChecoPerez with DRS 350kph. That's the difference between @MercedesAMGF1 & @HondaRacingF1 engine!

      • + 3
      • 12 nov 2017 - 20:50
    • Waar is alonso fan en zen groupie? Aan het uithuilen of niet.

      • + 0
      • 12 nov 2017 - 21:33
    • Felipe was faster than you!

      Overigens Sainz mag wel beetje opschakelen...Hulkenberg is al geen kampioensmateriaal laat staan Sainz als je door Hulk weggereden word

      • + 1
      • 12 nov 2017 - 21:38
    • Tja, Carlos was toch zo blij dat hij naar een fabrieksteam ging? Nou, dat hebben we gezien: 11e plaats. Had Palmer daar ook al niet een abonnement op?

      • + 0
      • 12 nov 2017 - 23:32
  • Wedstrijdje,,, wie ''knijpt'' zn motor het minst?? ha ha ha .. Honda motor kan zonder veel problemen opgeschroefd worden als ze die kløte MGU-H betrouwbaar krijgen komende winter.... Niet veel anders is het bij Renault, maar daar lijkt het niet alleen de MGU-H te zijn maar meer structureel, dus is maar de vraag wie er blij is eind 2018...

    • + 0
    • 12 nov 2017 - 20:41
  • Well done, Alonso
    Gevochten, echte racer.
    Knap!

    • + 2
    • 12 nov 2017 - 21:20
    • En zo is het, Maximaal!! Top gereden!!

      • + 1
      • 12 nov 2017 - 21:46
    • Gard

      Posts: 863

      Maar wel door Felipe verslagen.

      • + 3
      • 12 nov 2017 - 21:53
    • Hmm, ik hou het er op dat Williams McLaren heeft verslagen, @Gard.

      • + 2
      • 13 nov 2017 - 03:38
    • Trelas

      Posts: 719

      Ja, of je zou zelfs kunnen zeggen dat Mercedes Honda heeft verslagen.

      Geen verassing dus =)

      • + 0
      • 13 nov 2017 - 10:15
  • Snapt Alonso t nu echt niet? Wat boeit red bull t of toro rosso volgend jaar wel of niet mee doet voor de punten... Honda krijgt gewoon een extra jaar om door te ontwikkelen en red bull kan de motoren en jaar gaan vergelijken. De Honda is toch al sterk verbeterd en qua betrouwbaarheid.... Doet Renault t de laatste tijd al zeker niet beter

    • + 0
    • 12 nov 2017 - 22:28
    • Ik denk dat jij het hier niet helemaal door hebt wat hij bedoeld. Als STR volgend jaar puntloos is, is dat allarmerend voor Red Bull om het risico Honda aan zich voorbij te laten gaan. In dat punt boeit het Red Bull dus wel heel erg veel. Financieel gezien vinden de mannen achter RB en STR het niet prettig dat Toro Rosso puntloos zou rondrijden. Niet alleen om de inkomsten van van F1, maar ook op het oog van negatieve reclame in Frankrijk en Nieuw-Zeeland. Dat scheelt heel wat blikjes als deze coureurs wel of niet lekker mee draaien.

      • + 0
      • 12 nov 2017 - 22:43
    • Niiek

      Posts: 675

      Als STR dus hopeloos achteraan bungelt omdat Honda wederom verzaakt, boeit het RBR dus wel degelijk

      • + 1
      • 12 nov 2017 - 22:55
    • @NIIEK: Dan hebben ze Renault nog met Sainz als wisselgeld.
      (vooropgesteld dat Sainz beter is/wordt dan Hulkenberg)

      • + 0
      • 12 nov 2017 - 23:35
    • @Tyla. Nieuw-Zeeland heeft maar wat meer dan 4,5 miljoen inwoners hoor. Zo groot is de markt daar dus niet en daar gaat het Red Bull niet om, anders had Kvyat nog in de Toro Rosso gereden. Rusland: ongeveer 145 miljoen inwoners.

      • + 1
      • 13 nov 2017 - 03:49
    • Financieel maakt t mateschitz geen zak uit. Zwemt in t geld en heeft met red bull de hele "extreme" sport in z'n zak.. Die gaan gewoon echt een jaar kijken wat t beste perspectief biedt voor na 2018. Maar Alonso, wat wil ie bereiken? Met deze reactie laat ie zien wat een waardeloze persoonlijkheid hij aan t worden is, jammer!

      • + 0
      • 13 nov 2017 - 21:38

AZ Grand Prix van Azerbeidzjan

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

AZ Grand Prix van Azerbeidzjan

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De speciale livery van McLaren voor Monaco is mooier dan de normale kleurstelling van de MCL35M

Coureursprofiel

  • Team Alpine F1
  • Punten 145
  • Podiums 0
  • Grand Prix 84
  • Land ES
  • Geb. datum 29 jul 1981 (39)
  • Geb. plaats Oviedo, ES
  • Gewicht 68 kg
  • Lengte 1,71 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar