user icon
user icon

Snelste raceronde Brazilië in handen van Max Verstappen

  • Gepubliceerd op 12 nov 2017 19:27
  • comments 29
  • Door: Mathijs Carolus

Onderweg naar zijn derde Grand Prix zege lukte het Max Verstappen niet, maar in Sao Paulo wel: Max Verstappen reed in de slotfase van de race op een vers setje zacht rubber de snelste ronde van de race. Het is de tweede snelste raceronde in de Formule 1 voor Verstappen, vorig jaar in de regen reed de 20-jarige Nederlander ook de snelste raceronde.

Veel koopt Verstappen niet met de snelste raceronde, de jonge Nederlander liet na afloop van de race weten niet blij te zijn met zijn race. Volgens Verstappen kwam Red Bull het hele weekend snelheid tekort ten opzichte van Mercedes en Ferrari.

Reacties (29)

Login om te reageren
  • rickf1

    Posts: 1.615

    2e jaar op rij (en z'n enige 2 ooit)

    • + 0
    • 12 nov 2017 - 19:30
    • rickf1

      Posts: 1.615

      Alonso en Perez hebben ook een snelste ronde dit jaar.

      • + 0
      • 12 nov 2017 - 19:31
    • Lexx

      Posts: 752

      Ik dacht toch echt dat Hamilton vorig jaar de snelste ronde had gereden. Maar ik kan er naast zitten

      • + 0
      • 12 nov 2017 - 19:56
    • Je zit er naast :)

      • + 2
      • 12 nov 2017 - 20:07
    • Lexx

      Posts: 752

      Ik zat er inderdaad naast, zoals Lewis zou zeggen toont dit alleen maar aan dat ik ook maar een mens ben;)

      • + 1
      • 12 nov 2017 - 20:26
  • Leuk, maar het zal hem (buiten de bonus) worst wezen!

    • + 0
    • 12 nov 2017 - 19:31
    • wibi

      Posts: 3.829

      Las dat het hem 150K (in dollars?) oplevert als bonus...daar al hij ook niks om geven. Het zal nu meer om de eer gaan!

      • + 1
      • 12 nov 2017 - 19:34
    • Toen duidelijk was dat Max niet kon winnen vandaag – wat eergisteren en gisteren dus al duidelijk werd – ging het mij alleen nog maar om de snelste raceronde. En zie daar... Topweekend! ;)

      En mooi dat Max nog ff liet weten hoe hij over het niet mogen halen van de snelste ronde in Mexico dacht:
      “Dus zodoende heb ik alsnog die snelste ronde, die ik eigenlijk in Mexico had willen hebben.”

      • + 1
      • 12 nov 2017 - 22:32
  • Tootje

    Posts: 100

    Wat een supergod

    • + 1
    • 12 nov 2017 - 19:32
    • Haha ja

      • + 0
      • 12 nov 2017 - 19:35
    • Makske

      Posts: 242

      Inderdaad, dit doet hij wel even. Dat hij het durft. Pfff, held is het.

      • + 1
      • 12 nov 2017 - 19:35
    • Hahhaa zit er iets dwars?

      • + 1
      • 12 nov 2017 - 19:46
    • Haha ja

      • + 0
      • 12 nov 2017 - 19:50
    • @Tootje.
      In Brazilië: “Racende halfgod”
      In nederland en België;): “Goddelijke racer”

      • + 0
      • 12 nov 2017 - 22:38
  • 919

    Posts: 1.783

    "Snelste raceronde Brazilië in handen van Max Verstappen"

    Ja, duh...

    • + 0
    • 12 nov 2017 - 19:42
  • l3x1c0n

    Posts: 321

    Nu heeft hij wel het officiele ronde record over genomen van Montoya. Dit is wel zijn eerste in die lijst.

    • + 6
    • 12 nov 2017 - 19:47
    • Precies! Heel vreemd dat juist dat niet wordt genoemd, want een officieel ronderecord uit de boeken schrijven dat al 13 jaar stond is toch wel even van een ander kaliber dan alleen maar de snelste raceronde. Kennelijk heeft degene die dit artikel schreef niet goed opgelet.

      • + 0
      • 12 nov 2017 - 19:54
    • @bENNY DONKER met deze auto’s op nieuwe banden is het makkelijk om dat te doen in de kwali gingen ze nog 3 sec sneller. Het is dus niet de snelste ronde ooit op het circuit. Wel komt het in de boeken maar dat zal wel voor 1 jaar zijn...

      • + 0
      • 12 nov 2017 - 20:21
    • Jawel! Het werd tijdens de race vermeld als een nieuw baanrecord, dus is het de snelste ronde ooit tijdens een race. En dat is wat telt.

      • + 2
      • 12 nov 2017 - 20:53
    • Sieper

      Posts: 1.057

      dit was zelfs nog met terug geschroefde turbo's en oude afgeschreven mgu-h. Kattengespin.

      • + 0
      • 12 nov 2017 - 21:58
    • @BENNY DONKER: Ja dat ik zeg ook dat dit niet telt... Dit telt voor de boeken maar is niet de snelste ronde ooit gereden op Interlagos. Er een nieuws item aan besteden is prima maar het als één of ander goddelijk rondje bestempelen is overdreven. Zoals al aangegeven was dit met een geknepen Renault motor. Als Hamilton drie ronden voor het einde naar binnen was gegaan voor een setje SS was het nog minimaal 1 seconde sneller zijn gegaan.

      Wil Verstappen niet afvallen want dat is een coureur waar we als Nederlanders heel trots op mogen zijn...

      • + 0
      • 13 nov 2017 - 08:29
    • Snelste ronde is gewoon snelste ronde... klaar... hoe je die ook pakt.... misschien is Montoya ook wel de laatste ronde naar binnen gegaan voor verse bandjes en had ie een lege tank.. zegt dus niets. En nee het is niet de snelste ronde ooit daar, die heeft Bottas gepakt zaterdag....

      • + 0
      • 13 nov 2017 - 09:30
    • @JIMI HENDRIX je hebt helemaal gelijk hij staat en daar mag hij best blij mee zijn maar we hoeven het niet te bestempelen als wonder rondje daar gaat het mij om...

      • + 0
      • 13 nov 2017 - 15:31
  • ray1975

    Posts: 2.400

    Lekker belangrijk... Snelste Ronde. Het was niet veel vandaag met de beide RBR auto's. Maar kan niet altijd feest zijn helaas. RBR en de coureurs hebben nog een hoop werk te verrichten en kunnen straks de winter scherp in gaan want ze zijn er nog lang niet....

    • + 0
    • 12 nov 2017 - 20:08
    • NicoS

      Posts: 11.030

      Renault kon zich geen herhaling van Mexico veroorloven, daardoor waren de motoren teruggeschroefd. Op een circuit met een lang stuk volgas, en ook nog eens continu heuvel op, kom je gewoon veel topsnelheid te kort.
      RBR moest hierdoor teveel compenseren, waardoor de grip in de lanzamere bochten te kort schoot. Ik vond dat Max nog best lang in het spoor kon blijven, maar meer zat er niet in.
      Dit circuit, in combinatie met teruggeschroefde motor was gewoon teveel van het goede.
      Volgende race gewoon openschroeven die hap, en maar zien hoever ze komen, er is toch niets te verliezen.

      • + 1
      • 12 nov 2017 - 20:27
    • Vuurwerk!!!

      • + 0
      • 12 nov 2017 - 21:11
  • En bonus?
    Maar wel snelste ronde ooit op deze baan dus :-)

    • + 0
    • 12 nov 2017 - 23:37
  • Wat een zure reactie's.
    De RBR13 ging gewoon niet hard genoeg voor hoger dan een P5.
    En alleen een echte winnaar gaat voor een succes, hoe klein ook.
    Well done Max.

    • + 0
    • 13 nov 2017 - 08:43
  • DayCee

    Posts: 69

    "Veel koopt Verstappen niet met de snelste raceronde,"
    Ik denk het wel met de bonus..

    • + 0
    • 14 nov 2017 - 11:08

CA Grand Prix van Canada

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    17:00 - 18:30

    Vrije training 3

    17:00 - 18:00

    Race

    20:10 - 22:10

  • Vrije training 2

    21:00 - 22:30

    Kwalificatie

    20:00 - 21:00

    Snelste ronde

     

CA Grand Prix van Canada

Lokale tijd 

  • Vrijdagweather-image

  • Vrije training 1

    17:00 - 18:30

    Vrije training 2

    21:00 - 22:30

  • Zaterdagweather-image

  • Vrije training 3

    17:00 - 18:00

    Kwalificatie

    20:00 - 21:00

  • Zondag weather-image

  • Race

    20:10 - 22:10

    Snelste ronde

    20:10 - 22:10

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Hoeveel Grands Prix zullen er dit jaar verreden worden?

WK standen 2019

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Team Red Bull Racing
  • Punten 948
  • Podiums 31
  • Grand Prix 102
  • Land NL
  • Geb. datum 30 sep 1997 (22)
  • Geb. plaats Hasselt (Belgie), NL
  • Gewicht 70 kg
  • Lengte 1,80 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
13 - 15 maa
Australië
20 - 22 maa
Bahrein
3 - 5 apr
Vietnam
17 - 19 apr
China
1 - 3 mei
Nederland
8 - 10 mei
Spanje
21 - 24 mei
Monaco
5 - 7 jun
Azerbeidzjan
12 - 14 jun
Canada
26 - 28 jun
Frankrijk
3 - 5 jul
Oostenrijk
17 - 19 jul
Groot Brittannië
31 - 2 aug
Hongarije
28 - 30 aug
België
4 - 6 sep
Italië
18 - 20 sep
Singapore
25 - 27 sep
Rusland
9 - 11 okt
Japan
23 - 25 okt
Verenigde Staten van Amerika
30 - 1 nov
Mexico (land)
13 - 15 nov
Brazilië
27 - 29 nov
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix & Circuit
13 - 15 maa
Australië Albert Park
20 - 22 maa
3 - 5 apr
Vietnam Hanoi Circuit
17 - 19 apr
1 - 3 mei
Nederland Circuit Zandvoort
8 - 10 mei
21 - 24 mei
Monaco Monte Carlo
5 - 7 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
12 - 14 jun
26 - 28 jun
Frankrijk Paul Ricard
3 - 5 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
17 - 19 jul
Groot Brittannië Silverstone
31 - 2 aug
Hongarije Hungaroring
28 - 30 aug
4 - 6 sep
Italië Monza
18 - 20 sep
25 - 27 sep
Rusland Sochi Autodrom
9 - 11 okt
23 - 25 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
30 - 1 nov
13 - 15 nov
Brazilië Interlagos
27 - 29 nov
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender