user icon
user icon

Sainz: "Niet geïnteresseerd in geruchten over 2019"

  • Gepubliceerd op 09 nov 2017 12:08
  • comments 23
  • Door: Rob Veenstra

Carlos Sainz heeft geen behoefte aan gespeculeer over waar hij in 2019 zal rijden. De Spanjaard is door Red Bull uitgeleend aan Renault en voor dat team komt hij ook komend seizoen uit. Red Bull heeft echter de optie om hem terug te halen in het geval dat een van de coureurs van Red Bull Racing vertrekt.

Dat is geen ondenkbaar scenario, gezien het feit dat het contract van Daniel Ricciardo na 2018 afloopt. Sainz schudt vragen over een eventuele toekomst bij Red Bull Racing behendig van zich af. "Ik ben niet geïnteresseerd in alle verhalen over 2019 en geruchten over een transfer naar Red Bull Racing" verklaarde de Spanjaard aan persbureau EFE.

Sainz heeft het uitstekend naar zijn zin bij Renault. "Ik voel me heel goed bij Renault. Ze hebben me vanaf de eerste dag thuis laten voelen bij het team en ze hebben me enorm geholpen bij de snelle aanpassing aan de auto en mijn nieuwe omgeving. Bovendien wilde ik graag naar dit team om een stap hogerop te komen."

Dat Renault nog met veel betrouwbaarheidsproblemen kampt, deert hem niet. "Het zijn kleine problemen, ik zou het niet eens problemen willen noemen. Het is gewoon een gebrek aan ervaring met hoe de auto reageert op bepaalde situaties in de races", aldus Sainz.

Reacties (23)

Login om te reageren
  • Sinds wanneer is een slechte betrouwbaarheid geen probleem in de F1?

    • + 0
    • 9 nov 2017 - 12:09
    • Big_El

      Posts: 2.137

      Waarschijnlijk omdat hij daar aan gewend is... Bij STR en RBR rijden ze tenslotte met dezelfde motoren en dus betrouwbaarheid.

      • + 0
      • 9 nov 2017 - 12:23
    • rickf1

      Posts: 1.623

      Sainz heeft ook een betrouwbaarheidsprobleem.

      • + 0
      • 9 nov 2017 - 14:25
  • Rimmer

    Posts: 7.829

    Laat je niet gek maken Carlos! De Hulk kan je hebben en tegen de tijd dat Daniël naar Renault komt zien we wel weer verder of je secondant mag spelen naast Max of in gevecht mag met Daniël. Niet te goed presteren in iedergeval want anders zet Marko je sowieso als secondant naast Max en daar word je niet gelukkig van.

    • + 2
    • 9 nov 2017 - 12:09
  • aap

    Posts: 1.366

    Sainz wordt gebruikt door RBR voor de nieuwe motordeal met Renault

    • + 4
    • 9 nov 2017 - 12:13
    • skicrack

      Posts: 270

      Eindelijk iemand die dit ook ziet gebeuren. Sainz wordt als voet tussen de deur gebruikt om alsnog een mogelijkheid te hebben op de renault motor, mocht de Honda niks worden.

      • + 0
      • 9 nov 2017 - 12:19
    • Stel je eens voor dat Max dan kampioen wordt, dan gaat Carlos roepen dat Verstappen dat aan hem te danken heeft. ;-)

      • + 3
      • 9 nov 2017 - 12:22
    • wibi

      Posts: 4.377

      Het verleden wijst uit dat de Honda of Renault motor lood om oud ijzer is...ik heb dan nog meer vertrouwen in de Honda!

      • + 0
      • 9 nov 2017 - 12:23
    • Het verleden wijst uit dat en Renault en Honda beide kampioenschappen kunnen winnen.

      • + 3
      • 9 nov 2017 - 12:29
    • Snap niet zo goed waarom dat hier gedacht eordt. De tranfersom van Sainz was 8 miljoen, dat is toch een schijnte voor Renault of Honda om een complexe en dure dral aan af te laten hangen?

      • + 0
      • 9 nov 2017 - 12:30
    • Klote touchscreen 😊

      • + 0
      • 9 nov 2017 - 12:31
    • Rimmer

      Posts: 7.829

      Wie zeg dat Carlos daarvoor gebruikt wordt? Carlos mocht over zodat hij zich verder kon ontwikkelen aangezien STR tekort komt en hem tot stilstand bracht. Hij komt nog steeds uit hun stal en is de achtervang voor een vertrek van Daniël. Dan is het maar beter als hij bij een goed team warm gehouden wordt.
      Pas als Daniël blijft en de Honda nog steeds niks is zal de mogelijkheid om Carlos’ contract te ontbinden ten faveure van de Renaultmotor in beeld komen.
      Misschien stapt Daniël wel transfervrij over naar Renault en dan heb je niks meer aan Carlos als wisselgeld. Dat zal dus niet de insteek geweest zijn hoe logisch dat nu ook lijkt.
      Daarnaast heeft Max bijgetekend en was daarover zeer verheugd en had alle vertrouwen. Ik denk dat de plannen daar allang vast liggen en niet afhankelijk zijn van Carlos’ wisselgeld waarde.

      • + 0
      • 9 nov 2017 - 12:31
    • Mojito

      Posts: 4.843

      @rimmer

      Dat hij over mocht om zich verder te ontwikkelen kan natuurlijk een mooi PR praatje geweest zijn.

      Wel ben ik met je eens dat het twijfelachtig is hoeveel Sainz als wisselgeld waard is.

      Echter betwijfel ik gelijktijdig ook of RB Sainz nog eens aan Verstappen zal willen koppelen: en of kamp Verstappen blij zou zijn Sainz opnieuw als teammaat te krijgen.

      Gezien Max positiviteit ten opzichte van de toekomst denk ik inderdaad dat die al heel goed weet hoe eea er daar de komende jaren uitziet.

      • + 0
      • 9 nov 2017 - 12:44
    • Ik zie Sainz niet meer naast Max bij het zelfde team racen. Sainz die blijft bij Renault in ruil voor geld of motoren lijkt mij logischer. Gasly kan dan in 2019 naast Max komen rijden mocht Ricciardo gaan.

      • + 0
      • 9 nov 2017 - 12:45
    • Lemmens

      Posts: 273

      Gasly moet dan eerst zien afte rekenen met Hartley.

      • + 0
      • 9 nov 2017 - 13:09
    • DBGates

      Posts: 2.364

      Zo had ik het nog niet gezien, goed gevonden

      • + 1
      • 9 nov 2017 - 13:14
    • @Lemmens: klopt. Die Hartley is ook geen pannenkoek en kan een best potje sturen. Zeker in het begin zal Gasly moeite met hem hebben, maar ik schat in dat Gasly op de lange termijn Hartley toch moet kunnen hebben.

      • + 0
      • 9 nov 2017 - 13:17
    • Team Verstappen weet echt wel wat er in de toekomst kan gaan gebeuren, en wat de opties voor RBR zijn om een motordeal te maken. Max heeft nu clausules in z'n contract staan, en heeft daardoor zelf ook opties als RBR geen goed pakket heeft in 2019.

      • + 0
      • 9 nov 2017 - 13:52
    • @Benny. Als Max WK wordt mag Carlos zoveel en zovaak als hij wil roeptoeteren dat Verstappen dat aan hem te danken heeft. ;)

      • + 0
      • 10 nov 2017 - 07:32
    • @Mr Marly, geld is in zo'n geval puur symbolisch te noemen. Wat de overeenkomst tussen RB en Renault aangaat is een heel ander verhaal.

      • + 0
      • 10 nov 2017 - 11:12
  • pewe63

    Posts: 83

    hahah die bradley doet me denken aan de schippers van de kameleon..

    • + 1
    • 9 nov 2017 - 14:32
    • pewe63

      Posts: 83

      oh sorry was niet voor dit topic bedoeld

      • + 0
      • 9 nov 2017 - 14:35
    • Hij lijkt het meest op Hielke.

      • + 0
      • 10 nov 2017 - 07:30

DE Eifel Grand Prix

Lokale tijd 

Bekijk meer foto\'s

DE Eifel Grand Prix

Lokale tijd 

Bekijk meer foto\'s

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Perez vertrekt onvrijwillig: Wie wordt binnenkort bekend als zijn opvolger?

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Team McLaren
  • Punten 318
  • Podiums 2
  • Grand Prix 113
  • Land Spanje
  • Geb. datum 1 sep 1994 (26)
  • Geb. plaats Madrid, Spanje
  • Gewicht 66 kg
  • Lengte 1,78 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
3 - 5 jul
Oostenrijk
10 - 12 jul
Oostenrijk
17 - 19 jul
Hongarije
31 - 2 aug
Groot Brittannië
7 - 9 aug
Groot Brittannië
14 - 16 aug
Spanje
28 - 30 aug
België
4 - 6 sep
Italië
11 - 13 sep
Italië
25 - 27 sep
Rusland
9 - 11 okt
Duitsland
31 - 1 nov
Italië
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix & Circuit
3 - 5 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
10 - 12 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
17 - 19 jul
Hongarije Hungaroring
31 - 2 aug
Groot Brittannië Silverstone
7 - 9 aug
Groot Brittannië Silverstone
14 - 16 aug
28 - 30 aug
4 - 6 sep
Italië Monza
11 - 13 sep
Italië Mugello
25 - 27 sep
Rusland Sochi Autodrom
9 - 11 okt
Duitsland Nurburgring
31 - 1 nov
Bekijk volledige kalender
show sidebar