Raikkonen heeft deur naar Formule 1 nog niet gesloten
- Gepubliceerd op 26 nov 2010 14:06
-
36
- Door: Robin Smeets
"Natuurlijk wil je zo snel mogelijk je plannen bekend kunnen maken voor volgend jaar, maar soms is dat gewoon niet mogelijk en moet je een tijdje wachten", vertelde Steve Robertson, manager van Raikkonen. "Ik hoop dat we eind november weten welke kant we op zullen gaan in 2011." Robertson denkt dat Kimi ook volgend jaar nog in het WRC zal rijden: "We hebben met niemand gepraat in de Formule 1. Kimi heeft de deur richting de Formule 1 echter nog niet gesloten, je weet nooit of er nog een goed aanbod komt."
Raikkonen maakte eind 2009 plaats voor Fernando Alonso bij Ferrari. De Spanjaard werd in zijn eerste jaar bij Ferrari bijna meteen wereldkampioen en volgens Robertson had Raikkonen hetzelfde kunnen presteren in de F10. "Ik denk dat hij ongeveer dezelfde prestaties zou hebben behaald als Fernando dit jaar. Fernando heeft een geweldig seizoen gereden en ik wil niks afdoen van zijn goede kwaliteiten, maar ik denk dat Kimi een goed seizoen had kunnen hebben."
Trending nieuws
-
Verstappen opende de deur voor F1-debuut Antonelli
Max Verstappen heeft er volgens Jock Clear mede voor gezorgd dat Andrea Kimi Antonelli op jonge leeftijd kon debutere...
23 jun 2026 09:26 -
Leclerc geeft toe: "Deze auto ligt Hamilton beter dan de vorige generatie"
Charles Leclerc heeft toegegeven dat Lewis Hamilton een voorsprong op hem heeft bij Ferrari. De zevenvoudig wereldkam...
23 jun 2026 10:46 -
Goed nieuws voor Verstappen: "Podium in Oostenrijk zit er zeker in"
Isack Hadjar kijkt met vertrouwen uit naar de Grand Prix van Oostenrijk. De Red Bull-coureur verwacht dat het team va...
23 jun 2026 08:11 -
Verstappen gebombardeerd tot favoriet voor Oostenrijk
Het team van Red Bull Racing maakt volgens Franz Tost serieuze kans op een topprestatie in Oostenrijk. De werkgever v...
23 jun 2026 10:09 -
Oud Ferrari-coureur vreest voor Leclerc: “Hamilton heeft hem mentaal geraakt”
Charles Leclerc beleeft een moeilijke periode bij Ferrari. De Monegask zag teamgenoot Lewis Hamilton de Grand Prix va...
23 jun 2026 08:48
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
Vrije training 3
12:30 - 13:30
Race / Startgrid
15:00 - 17:00
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
Kwalificatie
16:00 - 17:00
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
-
Zaterdag
-
Vrije training 3
12:30 - 13:30
-
Zondag
-
Race
15:00 - 17:00
-
Vrijdag
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
-
Zaterdag
-
Kwalificatie
16:00 - 17:00
-
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest
WK standen 2026
Gerelateerd nieuws
Geef je mening
Formule 1 kalender - 2026
Formule 1 kalender - 2026
Coureursprofiel
- Team Aston Martin
- Punten 629
- Podiums 9
- Grand Prix 199
- Land ES
- Geb. datum 29 jul 1981 (44)
- Geb. plaats Oviedo, ES
- Gewicht 68 kg
- Lengte 1,71 m
187.764 reacties op Aston Martin
78 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Fernando Alonso
Team profiel
- Team naam Ferrari
- Basis Maranello, Italië
- Kimi Räikkönen 1
- Michael Schumacher 1
- Michael Schumacher 1
- Felipe Massa 2
- Fernando Alonso 3
- Felipe Massa 3
- Michael Schumacher 3
- Felipe Massa 4
- Kimi Räikkönen 4
- Sebastian Vettel 5
- Fernando Alonso 5
- Fernando Alonso 5
- Felipe Massa 5
- Michael Schumacher 5
- Michael Schumacher 5
- Felipe Massa 6
- Felipe Massa 6
- Kimi Räikkönen 6
- Felipe Massa 6
- Kimi Räikkönen 7
- Felipe Massa 7
- Fernando Alonso 8
- Fernando Alonso 14
- Charles Leclerc 16
- Gerhard Berger 28
- Gerhard Berger 28
- Lewis Hamilton 44
- Carlos Sainz jr 55
509.529 reacties op Ferrari
283 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Ferrari

Reacties (36)
Login om te reagerenPosts: 7.033
Wanneer houd het nou eens op over Raikkonen? Wordt nou wel eens gek van deze berichten. Lijkt wel alsof de F1 niet zonder hem kan zo wordt er gedaan
Posts: 1.982
Zolang McLaren of RedBull niet met een zeer lucratief bod komt, komt Kimi niet terug. Al de rest er omheen is gelul.
Posts: 7.033
Hij heeft vorig seizoen de kans gehad om bij Mclaren te tekenen maar daar kreeg hij niet de gewenste vrijheid om af en toe rally te rijden dus hij wees het aanbod af. Voor het geld hoefde hij het niet meer te doen dus hij volgde zijn hart en dat is de Rally in. Kimi is niet meer gemotiveerd voor F1 en denk dat ook Redbull nu niet meer op hem staat te wachten. Kun je beter Ricciardo of een andere jong gemotiveerd talent de kans geven waarop je een toekomst kunt bouwen. Dus dit soort berichten moeten gewoon eens stoppen. Hij zit daar op zijn plek in de rally en ik denk dat maar weinig mensen hem missen in de F1.
Posts: 1.982
Weinig aan toe te voegen.
Posts: 8.004
Helemaal mee eens.
Posts: 1.136
Zeur, zeur, zeur! Hij komt niet meer terug, hij heeft het veel meer naar zijn zijn in de rallysport. Hij is helemaal niet gemotiveerd om terug te gaan naar de F1. Houd erover op.
Posts: 893
Raikkonen toch begint het geld nu al op te raken???
Blijf maar lekker weg anders rij u weer ongemotiveerd rond.
Volgens mij race Raikkonen alleen maar voor de centen.
Posts: 10.089
waar is dat op gebasseerd ?? op hoeveel die verdiende?? zo zo, iemand die raced voor de centen die gaat niet van F1 naar WRC
als die ook bij andere teams kan tekenen
Posts: 18.535
Raikkonen kreeg meer om in de WRC (lees weg van de F1) te gaan rijden dan als hij voor McLaren of een ander team zou gaan rijden. Dus hoezo niet voor het geld. Is er een andere rede dat je niet voor McLaren zou willen gaan rijden? Of had Raikkonen schrik van Hamilton?
Posts: 699
We heten niet allemaal Ralf Schumacher die alleen maar voor het geld reed bij Toyota.
Posts: 18.535
Nee, het zijn allemaal F1-coureurs die hun beroep uitoefenen. Voor wat oefen jij je beroep uit? Ik mag toch hopen dat je dat doet om je gezin en jezelf te onderhouden of niet soms?
Het is gewoon een feit dat Raikkonen meer kreeg om buiten de F1 te gaan rijden, dankzij Ferrari, dan wat hij van McLaren (zou) krijgen. Dus, hij had voor een topteam kunnen rijden, maar koos om toch rally te rijden. Zeg nu niet dat dat is omdat hij zo graag rally wou rijden, want dat is gewoon zever. Dit jaar is er geen plaats bij een topteam en Renault kan of wil hem niet betalen. Raikkonen blijft dus nog maar een jaartje in de rallysport. Er is gewoon niets scheef aan mijn verhaal, dan mag hij Kimi Raikkonen heten en niet Ralf Schumacher.
Posts: 439
Mocht die nog echt terug willen dan moet die een beetje opschieten, want playing hard to get kan je niet eeuwig volhouden.
Met de jaren verstrijkt ook de kans op een topteam als sneeuw voor de zon.
Ik denk zelf dat die heel graag terug wilt in de F1 alleen maakt die het zichzelf moeilijk om zo arrogant te doen. Er is nou op dit moment niet echt een tekort aan talent in de F1....
Posts: 1.265
Hij heeft geen competitieve opties meer voor 2011. En voor 2012 zie ik hem niet terugkomen, want 2 jaar uit F1 is killing. Ja Schumacher doet het, maar die laat zien dat F1 te dynamisch is om zomaar even in te stappen en te denken dat je op je oude niveau weer zou kunnen meedoen.
Posts: 975
ik zeg webber eruit en kimi erin, webber is netals rubens b. Krijgt hij ooit eens een goede auto doet hij er weinig mee. Webber zou eigenlijk makkelijk dit WK moeten hebben gewonnen zoveel ervaring en als nog verliest hij van Vettel.
Posts: 18.535
Domme reactie. Webber heeft het Vettel namelijk dondersmoeilijk gemaakt dit jaar. Heeft Barrichello bij Schumacher nooit gekunnen.
Posts: 699
Kunnen of mogen is heel verschil vind je niet?
Posts: 107
Ongeacht of je nou een nr1 en nr2 driver hebt, je wilt toch niet beweren dat Rubens van hetzelfde kaliber is als Michael? Rubens zal vast meer punten hebben gescoord, maar zoveel druk als Webber op Vettel heeft gezet zou Rubens nooit gelukt zijn.
Posts: 18.535
Ja goed, Barrichello moest Schumacher voorlaten. Dat verklaart nooit het verschil van het dubbele van de punten die Schumacher had tov Barrichello.
Posts: 7.320
ik word deze berichten ook beu maar vergeet niet dat de media vooral deze stemmingsmakerij aanwakkert. Kimi is waarsch helemaal niet met F1 bezig maar de journalisten blijven dat punt steeds oprakelen bij de manager. Terwijl Kimi van dag 1 al heeft gezegd dat hij ralley wil rijden en dat het theoretisch mogelijk is dat hij ooit terugkeert maar voorlopig is \'t de ralley dat hem boeit.
hij is niet bezig met \'playing hard to get\'. als er iemand geen spelletjes speelt is \'t Kimi. what you see is what you get. Het is vooral de media die maar door blijft janken over zijn come back. Hij zegt gewoon dat hij niet terugkomt, mits er een superaanbod komt. Dat zei hij al vanaf dag 1 toen hij \'t F1 circus verliet. Kimi kan niks doen aan deze onophoudelijke echo van deze vraag denk ik.
Posts: 893
Zeit u de echte vader van Kimi Raikkonen
Posts: 10.089
ben het er helemaal mee eens
Posts: 249
Hij heeft de confrontatie tussen Rosberg en MS gezien. Misschien is hij wel bang om tegen een Vettel hetzelfde mee te maken. Dus blijft hij stunten in de WRC.
Posts: 18.535
Stunten? Meerijden bedoel je. Veel heeft Raikkonen nu nog niet laten zien in de rally.
Posts: 10.089
hij was af en toe toch echt sneller dan Loeb, alleen maakte dan een beginners foutje, en die zijn niet te vermijden, als je een beginner bent in de WRC
Posts: 18.535
Raikkonen heeft welgeteld 5 keer punten gepakt dit seizoen en niet één keer meer dan 10. Dan mag je al eens een proef sneller als Loeb rijden, daar schiet je niets mee op als je bijna een heel seizoen beginnersfouten maakt. Zijn teammaat, Sordo, scoorde slechts twee races niet en als hij scoorde was zijn minimum 10 punten. Hoezo kan je Raikkonen zijn seizoen dan nog verdedigen? Het was gewoon niet goed.
Posts: 333
Ik had Raikkonen zo graag naast Kubica bij Renault gezien... Maar die kunnen hem, of beter: willen hem niet zo veel betalen, en terecht.
Posts: 10.089
was jij bij de onderhandelingen??? wel knap dat jij er van overtuigd bent dat het stuk gelopen is op geld, net zoals vele anderen
Kimi wil meer vrijheid, minder sponsorverplichtingen, en salaris zal je met hem echt nog op stuiten.. msschien met zen managers
Posts: 18.535
Kubica wil ook vrijheid en heeft die gekregen dit jaar, dus waarom zou Raikkonen dat niet mogen? Wat schiet er dan nog over.. Oh ja, zijn salaris. 1 + 1 = 2
Posts: 249
Op zijn dak, op zijn kant, tegen een boom. Ik noem het stunten. En je hebt gelijk dat ie nog weinig heeft laten zien. Een Loeb zal het ook nooit worden.
Posts: 699
Wie kan Loeb nou wel overtreffen? Ogier moet ik nog maar zien, hij heeft behoorlijk wat ervaring maar maakt ook enorme domme fouten, net als Hirvonen, Sordo en Latvala.
Het zijn mensen, geen androids.
Posts: 11.414
Loeb was in eerste instantie ook alleen maar een asfaltspecialist. Die mocht alleen af en toe een race mee pakken als er (veel) op asfalt gereden werd.
Posts: 10.089
gewoon niet meer terug komen in de F1, WRC is een veel mooiere, maar minder populaire
Posts: 249
Kimi wil meer vrijheid?? Prima. Bij Sauber een groot talent, bij McLaren zagen we een racer pur sang. Hij kan dan wel wk-winnaar zijn geworden met Ferrari (ook nog verdiend vind ik)maar de spirit werd per race minder volgens mij. Jammer, hij zal aansluiten bij Rosberg sr, Mansell, Villeneuve jr. Konden veel meer, maar lieten het wel eens liggen door hun eigenwijs zijn. Hun manier van doen. Echt jammer.
Posts: 210
Afzouten met die man, ik wordt er niet goed van iedere keer weer het gezeik komt die wel of komt die niet, lijkt Sinterklaas wel.
En daar geloof ik ook niet meer in.
Posts: 249
Een B ten Brinke werd met een Focus van v Merksteijn in zijn 1ste jaar kampioen, Nederland. Nou ken ik die gast vrij goed. Komt uit de Achterhoek/Bribus Keukens directeur,en af en toe drink ik er een pilsje mee in zijn en mijn stamkroeg. Hij heeft ook geraced Europa wijdt in de Renault Cup. Racen is wat anders dan Rally rijden. Je hebt het, of je hebt het niet. Zijn woorden.
Posts: 5.792
Raikonnen is alleen maar geintresseert in de f1 als hij geen zitje in de rally krijgt.Maar zelfs als hij na 3 jaar terug komt wie zegt dan dat hij niet net zoveel moeite gaat krijgen als Schumacher dit jaar.