Lewis Hamilton: "Nog een lange weg te gaan, niets is onmogelijk"

Lewis Hamilton kan aanstaande zondag zijn vierde wereldtitel winnen, maar dan is hij wel afhankelijk van Sebastian Vettel. De Mercedes-coureur wil niet vooruitlopen op de wereldtitel en focust zich op finishen en zoveel mogelijk punten halen.

Nog een lange weg te gaan

Uiteraard is Lewis Hamilton torenhoog favoriet voor de zege in Austin, hij won de Formule 1-race daar vier van de laatste vijf edities en de betrouwbaarheid van de Ferrari laat ook te wensen over. Maar hij weigert om Vettel te onderschatten. "We hebben nog een lange weg te gaan en als Vettel wint keer wint, pakt hij 100 punten, dat is heel veel. Niets is onmogelijk", aldus Hamilton.

Vooral blijven genieten

Maar Hamilton blijft de rust zelve en gaat gewoon zijn eigen race rijden, net als anders. Hamilton: "Ik moet gewoon rustig blijven en blijven presteren. Ik voel me zeer gelukkig en gezegend met deze voorsprong en wil vooral proberen te blijven genieten. Ik wil nog steeds zoveel mogelijk punten pakken en de auto heel houden. Daar verandert niets aan. Ik heb tot dusver niet overdreven veel risico's genomen om te komen waar ik nu ben en ik ben ook niet van plan om dat nu wel ineens te gaan doen."

 

Forti Ford

Posts: 80

Hamilton wordt het.. weet ie zelf ook.. de rest wat hij zegt is slap geouwehoer. Of niet soms.

  • 2
  • 19 okt 2017 - 18:03

Reacties (26)

Login om te reageren
  • Wie staat er nou onder druk?
    Hamilton of Vettel?
    Of alleen Kvyat?
    Schiet mij maar lek.... :-s

    • + 0
    • 19 okt 2017 - 17:08
    • Iedere rijder staat in de F1 onder druk....sommige bezwijken en stappen uit en anderen worden er uitgetrapt.

      • + 0
      • 19 okt 2017 - 17:24
    • Ik denk dat Massa echt niet onder druk staat hoor en Lance wellicht ook niet echt.

      • + 0
      • 19 okt 2017 - 17:51
    • Ben tegen het lek schieten van forumleden.
      Ook van niet-forumleden trouwens.

      • + 0
      • 19 okt 2017 - 21:54
  • De Merc is goed, Lewis is in vorm, en met al zijn ervaring is het appeltje eitje. Kunstmatige spanning is ook spanning tenslotte.

    • + 1
    • 19 okt 2017 - 17:23
    • Geen spanning is ontspanning...

      • + 0
      • 19 okt 2017 - 21:02
    • Ontspanning=spanning opbouwen.....

      • + 0
      • 19 okt 2017 - 23:03
  • Raye34

    Posts: 1.195

    Als het van het weekend gaat regenen is ook Hamilton heer en meester en heeft dan enkel van Verstappen wat te vrezen.
    En als het droog blijft is Hamilton ook favoriet,Austin is een Mercedes baan.
    Vettel is geen regenmeester,ondanks dat ik fan van hem ben,zie ik hem weinig uithalen in natte omstandigheden.
    Hamilton zou twee maal uit moeten vallen en Vettel alle races winnen,maar ook dat zie ik niet meer gebeuren.
    Ik zie Hamilton dit weekend al WK worden.
    Neemt niet weg dat Ferrari ondanks een paar grove fouten dit seizoen,toch een hoop bereikt hebben!
    Ik denk dat de druk bij Vettel en Ferrari te groot is geworden en misschien wel beter gepresteerd hebben dan verwacht.
    Hamilton gun ik het van harte hij is gewoon een dijk van een racer en verdient WK!
    Ik hoop echt dat wij met z'n allen volgend jaar bij elke race op het puntje van de stoel zitten en gevechten gaan zien tussen Vettel,Hamilton en Verstappen!!!!

    • + 0
    • 19 okt 2017 - 17:34
    • Winen in een torro rosso in de regrn is niet speciaal?
      Ik heb Vettel meer mooie dingen zien doen als Hamilton in de regen.

      • + 0
      • 19 okt 2017 - 20:56
    • marcio

      Posts: 3.426

      Hier doe je Vettel wel tekort vind ik. Vettel is ook goed in de regen. Van de huidige toppers vind ik Hamilton het sterkst in de regen, gevolgd door Max. Pas daarna volgen Vettel en Alonso. Ricciardo is juist slecht in de regen!!

      • + 0
      • 19 okt 2017 - 21:40
    • Raye34

      Posts: 1.195

      Ik schreef ook Vettel is geen regenmeester,hij is geen kaliber Hamilton of Max die gasten voelen zich als een vis in het water in natte omstandigheden en hebben net dat beetje extra wagenbeheersing in de regen.
      Vettel heeft dat niet en als hij nog een kans wil maken zal hij van het weekend,als het regent,van goede huize moeten komen en dat zie ik niet gebeuren.
      Ik schrijf ook niet dat Vettel slecht is in de regen......

      • + 0
      • 20 okt 2017 - 09:42
  • News Alonso heeft getekend.

    • + 1
    • 19 okt 2017 - 17:52
    • O ja? En, is het een mooie tekening? Huisje, boompje, beestje, autootje?

      ;-)

      • + 1
      • 19 okt 2017 - 17:57
    • Had ik wel verwacht.

      • + 0
      • 19 okt 2017 - 18:01
  • Forti Ford

    Posts: 80

    Hamilton wordt het.. weet ie zelf ook.. de rest wat hij zegt is slap geouwehoer. Of niet soms.

    • + 2
    • 19 okt 2017 - 18:03
  • Als niets onmogelijk is wil ik ook wel wint keer winnen. Doe maar 100 miljoen in de lotto, staatsloterij, toto en lucky day. Wint keer graag. Alvast bedankt hoor!

    • + 0
    • 19 okt 2017 - 18:05
  • Of topic Alonso heeft getekend voor een jaar bij McLaren.

    • + 1
    • 19 okt 2017 - 18:11
    • JV

      Posts: 2.739

      Ook off topic staat hier al boven bij z,n fan(;

      • + 0
      • 19 okt 2017 - 18:16
    • Ja, is al bekend. Maar ze zijn hier nog even aan het stoeien met Google Translate. ;-)

      • + 0
      • 19 okt 2017 - 18:24
    • JV oh haha ik had het niet gezien.

      • + 0
      • 19 okt 2017 - 19:35
  • We hebben nog een lange weg te gaan en als Vettel wint keer wint, pakt hij 100 punten, dat is heel veel.
    Wat staat hier precies?

    • + 0
    • 19 okt 2017 - 18:40
    • Dat Vettel voor een overwinning 100punten krijgt. Zal wel zo'n idee van de fia zijn om het kampioenschap spannend te houden ;)

      • + 1
      • 19 okt 2017 - 20:58
  • “We hebben nog een lange weg te gaan.”

    Kan iemand Lewis vertellen dat hij steeds rondjes rijdt? ;)

    • + 0
    • 19 okt 2017 - 21:56
    • Het zijn ruim 1200 km aan (race-)rondjes. Ik weet niet hoe het met jou zit, maar ik vind dat een lange weg.

      • + 0
      • 19 okt 2017 - 22:49
    • Eigenlijk zei ik dat al maar vooruit: dat zijn heel veel rondjes.

      • + 0
      • 19 okt 2017 - 23:25
  • wint keer wint, pakt hij 100 punten, dat is heel veel. Niets is onmogelijk",

    Valt wel op dat er steeds meer tikfouten staan in de redactionele stukjes.

    • + 0
    • 19 okt 2017 - 22:02

AT Grand Prix van Oostenrijk

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    13:30 - 14:30

    Vrije training 3

    12:30 - 13:30

    Race / Startgrid

    15:00 - 17:00

  • Vrije training 2

    17:00 - 18:00

    Kwalificatie

    16:00 - 17:00

    Snelste ronde

    15:00 - 15:00

ATGrand Prix van Oostenrijk

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 1

    13:30 - 14:30

  • Zaterdag weather-image

  • Vrije training 3

    12:30 - 13:30

  • Zondag weather-image

  • Race

    15:00 - 17:00

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 2

    17:00 - 18:00

  • Zaterdag weather-image

  • Kwalificatie

    16:00 - 17:00

  • Zondag weather-image

  • Snelste ronde

    15:00 - 15:00

Test kalender

Bekijk het volledige testschema

WK standen 2026

Bekijk volledige WK-stand

Gerelateerd nieuws

Geef je mening

Wat is jouw eerste oordeel over de nieuwe F1-regels?

Formule 1 kalender - 2026

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Bahrein
-
Bahrein
6 - 8 maa
Australië
13 - 15 maa
China
27 - 29 maa
Japan
10 - 12 apr
Bahrein
17 - 19 apr
Saoedi-Arabië
1 - 3 mei
Verenigde Staten van Amerika
22 - 24 mei
Canada
5 - 7 jun
Monaco
12 - 14 jun
Spanje
26 - 28 jun
Oostenrijk
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2026

Datum
Grand Prix & Circuit
6 - 8 maa
Australië Albert Park
13 - 15 maa
27 - 29 maa
10 - 12 apr
17 - 19 apr
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
1 - 3 mei
Verenigde Staten van Amerika Miami International Autodrome
22 - 24 mei
5 - 7 jun
Monaco Monte Carlo
12 - 14 jun
26 - 28 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
Bekijk volledige kalender

Coureursprofiel

  • Team Ferrari
  • Punten 3.648
  • Podiums 136
  • Grand Prix 239
  • Land Groot Brittannië
  • Geb. datum 7 jan 1985 (41)
  • Geb. plaats Tewin, Groot Brittannië
  • Gewicht 68 kg
  • Lengte 1,74 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel
show sidebar