user icon

Red Bull Racing betaalt Vettel titelbonus van 3 miljoen

  • Gepubliceerd op 23 nov 2010 16:36
  • comments 28
  • Door: Rob Veenstra
Sebastian Vettel heeft van zijn team Red Bull Racing 3 miljoen euro extra gekregen voor zijn behaalde wereldkampioenschap. Dat meldt Bild. Het totaalbedrag dat de Oostenrijkse renstal aan bonussen uitbetaalt zou 10 miljoen euro bedragen.

Gewone werknemers ontvangen 10.000 euro extra, hooggeplaatste engineers zien 50.000 euro extra tegemoet. Overigens hoeft Red Bull Racing niet te klagen over de extra uitgaven, want Bild stelt dat het team 73 miljoen euro aan extra inkomsten van de FOM mag noteren vanwege het behalen van de wereldtitel.

Reacties (28)

Login om te reageren
  • Heeft iemand informatie welk team welk bedrag krijgt uitgekeerd van de FOM? Of wellicht een website? Ben zeer benieuwd welke revenuen de teams allemaal opstrijken.

    • + 0
    • 23 nov 2010 - 16:42
  • dat lijkt mij een keurig bedrag voor zon prestatie

    • + 0
    • 23 nov 2010 - 16:45
  • Ben benieuwd wat Webber krijgt, die constructeurstitel hebben ze niet aan alleen vingertje te danken.

    • + 0
    • 23 nov 2010 - 16:54
    • Kenney

      Posts: 2.208

      Hij heet Sebastian...

      • + 0
      • 24 nov 2010 - 13:13
  • Beamer

    Posts: 1.081

    Ze willen een budgetplafond van 45 miljoen Euro (de FIA) en een team als Red Bull krijgt alleen al 73 miljoen Euro van de FOM vanwege het behalen van de wereldtitel...

    • + 0
    • 23 nov 2010 - 16:57
    • ja haha dat klopt ook niet helemaal

      • + 0
      • 23 nov 2010 - 16:58
    • Kevin

      Posts: 4.875

      Winst van 28 miljoen euro dus.

      • + 0
      • 23 nov 2010 - 17:51
    • Budget van 45 miljoen exclusief motoren, coureurs en andere dure teamleden. maar inderdaad het idee was dat een goed lopend team geld zou kunnen verdienen.

      • + 0
      • 23 nov 2010 - 21:08
    • Ik dacht dat de budgetcap zonder coureurs, marketing en pr was. Anders heeft bv Ferrari een probleem. Voor 15mil (blijft erover na salaris Alonso) een auto ontwikkelen. (en 2 cadeuabonnen voor Massa;-)

      • + 0
      • 24 nov 2010 - 17:45
    • Exclusief pr want (toekomstige) sponsors moeten waar voor hun geld hebben. Want zonder hun, geen F1.

      • + 0
      • 24 nov 2010 - 17:47
  • rafael

    Posts: 2.140

    3 miljoen euro????
    Komt niet eens boven van salaris van Alonso!!!

    • + 0
    • 23 nov 2010 - 18:49
    • Maar dan heb je wel een kampioenswagen onder je kont.

      • + 0
      • 23 nov 2010 - 18:57
  • TJ

    Posts: 619

    Opgeteld bij zijn salaris komt het nog steeds maar net boven het salaris van Webber uit. Die verdient 4,4 milj. tegenover 2 miljoen van VingerVettel. En ik denk dat Webber ook nog een redelijke bonus krijgt voor het binnenhalen van de constructeurstitel. Het zal geen 3 miljoen zijn, maar toch.

    • + 0
    • 23 nov 2010 - 18:57
    • Beter VingerVettel dan Zwaaismurf Alonso! :\')

      • + 0
      • 23 nov 2010 - 20:10
    • AlYnsa

      Posts: 1.175

      @Barry: Charlie Whiting onder andere naam?

      • + 0
      • 23 nov 2010 - 21:57
    • Nee geloof het niet alynsa, deze persoon is in 2009 geregistreerd, toen was CW nog vloeibaar.

      • + 0
      • 24 nov 2010 - 08:56
  • ben

    Posts: 296

    Het bedrag van een bonus en je loon hangt af hoe goed je kan onderhandelen,daarom is een goede manager heel belangrijk

    • + 0
    • 23 nov 2010 - 19:00
  • Robbert89

    Posts: 305

    3 Miljoen is hoe je het bekijkt lekker geld, weinig mensen zullen dit in een heel leven verdienen. Afgezien van dat, alle bedragen over salarissen blijven natte vinger werk, Vettels vinger wel te verstaan ;-).

    • + 0
    • 24 nov 2010 - 01:53
    • Ik verdien geen 3mil per jaar, maar ik loop ook niet +/-30x per jaar een vergroot risico om te overlijden. En natuurlijk mis ik nog wat talent om mee te kunnen doen met de grote jongens ;-)

      • + 0
      • 24 nov 2010 - 17:50
  • Mirani

    Posts: 2.940

    200 miljoen voor het behalen van de constructeurstitel.
    73 miljoen voor het behalen van de rijderstitel.
    Samen 273 miljoen. Hoeveel geeft Red Bull aan F1 uit?

    Volgens mij is het budget voor volgend jaar rond en hoeft Red Bull niks meer uit te geven aan F1, zolang ze de titels binnenhalen. F1 is niet duur, wanneer je wint!

    • + 0
    • 24 nov 2010 - 07:23
    • ja dat dacht Toyota ook, maar die wonnen met 400mil. nog nieteens XD

      krijg je echt 200mil voor de constructeurs titel???

      • + 0
      • 24 nov 2010 - 10:14
    • €200kk voor WCC is het niet, ik denk eerder aan tussen de €70-80kk voor de eerste plaats en €65-75 tweede plaats, waar plaats 10 in het WCC goed is voor zo\'n €20kk.

      • + 0
      • 24 nov 2010 - 11:33
    • wat ik begrepen heb is plaats 10 goed voor 10mil

      • + 0
      • 24 nov 2010 - 11:36
  • Rayden

    Posts: 439

    Ik weet dat 3 miljoen een hoop geld is maar voor een wk f1 vind ik dat een schijntje, sommige collega\'s van Vettel verdienen dat per maand voor het zelfde kunstje te flikken en dan hoeven ze geeneens wereld kampioen te worden...

    • + 0
    • 24 nov 2010 - 10:43
    • szixxx

      Posts: 4.754

      Ik denk dat Vettel ook nog wel aardig wat bijsprokkelt met de merchandise en overige activiteiten.

      • + 0
      • 24 nov 2010 - 10:57
    • szixxx

      Posts: 4.754

      En dan nog, al zou hij 10 miljoen bonus extra krijgen hoe ga je die uitgeven tijdens je F1 seizoen? Daar heb je geeneens tijd voor volgens mij ;-)

      • + 0
      • 24 nov 2010 - 10:58
    • bij hem zijn de bonussen van een overwinningen denk ik nog veel meer

      ik denk dat die rond de 15mil heeft verdiend dit jaar

      • + 0
      • 24 nov 2010 - 11:37
    • szixxx
      Die coureur die dat bedrag per maand verdient, verdient ook nog aan de merchandise. Dus Vettel kan beter een manager nemen.

      • + 0
      • 24 nov 2010 - 17:53

IT Grand Prix van Emilia Romagna

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

IT Grand Prix van Emilia Romagna

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Imola zou vast op de Formule 1-kalender moeten staan

Coureursprofiel

  • Team Aston Martin
  • Punten 1.400
  • Podiums 55
  • Grand Prix 121
  • Land DE
  • Geb. datum 3 jul 1987 (33)
  • Geb. plaats Heppenheim, DE
  • Gewicht 62 kg
  • Lengte 1,75 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
21 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
11 - 13 jun
Canada
25 - 27 jun
Frankrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
21 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
11 - 13 jun
25 - 27 jun
Frankrijk Paul Ricard
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar