Pierre Gasly: "Voordeel voor 2018 dat ik al met Honda heb gewerkt"

Pierre Gasly ziet het als een voordeel voor volgend jaar dat hij al gewerkt heeft met Honda. De motorleverancier zal het team van Toro Rosso van de krachtbron voorzien en Gasly heeft dit seizoen met Honda gewerkt in de Super Formula. 

Gasly tegen het Franse minute-auto.fr: "Het is duidelijk een groot pluspunt voor mij om al met Honda te hebben gewerkt voordat ze bij Toro Rosso de motoren gaan leveren. De cultuur bij Honda is duidelijk heel anders, maar ook de wijze van communiceren en werken."

Communicatie een stuk beter

Gasly probeert komend weekend de titel in de Super Formula binnen te halen en moet daarom de Grand Prix van de Verenigde Staten laten schieten. Maar ook hij had even tijd nodig om de Japanners te begrijpen. "Het duurde even om uit te vinden op welke manier goed met ze samen te kunnen werken, maar nu weet ik een stuk beter hoe ik met ze kan communiceren", aldus de Toro Rosso-coureur. "De Japanners willen constructief communiceren zonder iemand de schuld te geven. Ze hebben de neiging overal ja op te zeggen, ook al zijn ze het er niet mee eens", zo gaat hij verder. 

Samen met Honda verder ontwikkelen

En dan neemt hij een klein voorschot op een Toro Rosso-stoeltje voor volgend jaar: "Met deze ervaring hoop ik de kans te krijgen om mij samen met Honda volgend jaar verder te ontwikkelen in de Formule 1. Ik had een goed jaar met ze in Japan en heb races voor ze gewonnen, onze verstandhouding ontwikkelde zich erg goed."

Momenteel lijkt niemand echt zeker van een stoeltje voor 2018 bij Toro Rosso. Daniil Kvyat zou volgens geruchten in Austin slechts voor één race terugkomen. Daarnaast is het afwachten hoe Brendon Hartley zich houdt tijdens zijn eerste race in de Formule 1. 

Moet je eens in het parlement daar kijken. Dat is pas lachen. Ze slaan er gewoon op los. ?

  • 1
  • 18 okt 2017 - 10:29

Reacties (19)

Login om te reageren
  • Da's lastig..Ja zeggen en nee bedoelen. Koffie?... ja! .. ik wil geen koffie..

    • + 0
    • 18 okt 2017 - 10:02
    • Dat is communiceren 2.0. Heel ander niveau dan wij hier in het Westen...

      • + 0
      • 18 okt 2017 - 10:24
    • Nee zeggen wordt als onbeleefd gezien in Japan. Kan voor hilarische situaties zorgen als je wat aan het uitleggen bent. Staat men driftig hai te roepen en te buigen terwijl ze niet begrijpen wat je eigenlijk bedoelt.

      • + 0
      • 18 okt 2017 - 14:14
  • Aziaten, tja... Als buitenstaander denk je al snel dat ze altijd en (bijna) allemaal lief en aardig zijn ...

    • + 0
    • 18 okt 2017 - 10:17
    • Moet je eens in het parlement daar kijken. Dat is pas lachen. Ze slaan er gewoon op los. ?

      • + 1
      • 18 okt 2017 - 10:29
    • The dre

      Posts: 2.184

      Nog erger als de britten in een lagerhuisdebat? ;)

      • + 0
      • 18 okt 2017 - 11:33
    • Order, order.....

      • + 0
      • 18 okt 2017 - 13:44
    • Kenju

      Posts: 2.629

      'Aziaten', klinkt best dom. Alsof Aziaten het hebben over Westerlingen en dan alles ten westen van Iran als één volk zien.

      • + 0
      • 19 okt 2017 - 00:43
  • Misschien is Gasly wel de sleutel tot succes voor de samenwerking tussen Honda en STR? En Pakte McLaren (Alonso) het allemaal wel zo handig aan? Ik ben wel erg nieuwsgierig waar deze samenwerking uiteindelijk toe leidt.
    Een ding weet ik zeker, het zijn bij Honda geen pannenkoeken of koekenbakkers!

    • + 0
    • 18 okt 2017 - 10:21
    • beerkuh

      Posts: 3.819

      je vergeet a passant wel even dat Herr Tost in het verleden meermalen heeft samengewerkt met Honda en dat ie de cultuur als geen ander begrijpt.

      • + 1
      • 18 okt 2017 - 11:45
    • joop

      Posts: 1.383

      Denk toch dat Gasly wel een zekerheidje is voor volgend jaar bij TR

      • + 1
      • 18 okt 2017 - 13:06
    • @Beerkuh, dan is herr Tost misschien wel de sleutel voor een goede samenwerking.

      • + 0
      • 18 okt 2017 - 16:21
  • Gasly zit nu nog op een roze wolk maar ook hij zal dit jaar nog worden afgerekend op zijn prestaties bij TR. Minimaal 1x punten halen moet zijn doel zijn. Als hij na 5 races op 0 blijft steken dan kan dat teleurstellend genoemd worden.

    • + 0
    • 18 okt 2017 - 10:32
  • Joeppp

    Posts: 8.660

    Hoorde van de Garde zeggen dat Kobayashi naar STR zou gaan. Ik kan er verder niks van terug vinden maar het klinkt wel logisch.

    • + 0
    • 18 okt 2017 - 12:03
  • GP pjotr

    Posts: 67

    Nou, we hebben bij Mclaren gezien hoeveel dat helpt. VANDOORNE!!

    • + 0
    • 18 okt 2017 - 12:21
    • NicoS

      Posts: 20.857

      Inderdaad, ik heb Stoffel niet openlijk horen klagen over Honda, dus weet hij waarschijnlijk wel hoe het werkt...;)

      • + 0
      • 18 okt 2017 - 12:29
    • Ik denk dat Vandoorne zeer goed weet hoe het bij de Japanners werkt. Ik geloof ook dat Honda veel meer respect heeft voor Vandoorne dan voor Alonso.

      • + 0
      • 18 okt 2017 - 12:42

AT Grand Prix van Oostenrijk

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    13:30 - 14:30

    Vrije training 3

    12:30 - 13:30

    Race / Startgrid

    15:00 - 17:00

  • Vrije training 2

    17:00 - 18:00

    Kwalificatie

    16:00 - 17:00

    Snelste ronde

    15:00 - 15:00

ATGrand Prix van Oostenrijk

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 1

    13:30 - 14:30

  • Zaterdag weather-image

  • Vrije training 3

    12:30 - 13:30

  • Zondag weather-image

  • Race

    15:00 - 17:00

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 2

    17:00 - 18:00

  • Zaterdag weather-image

  • Kwalificatie

    16:00 - 17:00

  • Zondag weather-image

  • Snelste ronde

    15:00 - 15:00

Test kalender

Bekijk het volledige testschema

WK standen 2026

Bekijk volledige WK-stand

Gerelateerd nieuws

Geef je mening

Wat is jouw eerste oordeel over de nieuwe F1-regels?

Formule 1 kalender - 2026

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Bahrein
-
Bahrein
6 - 8 maa
Australië
13 - 15 maa
China
27 - 29 maa
Japan
10 - 12 apr
Bahrein
17 - 19 apr
Saoedi-Arabië
1 - 3 mei
Verenigde Staten van Amerika
22 - 24 mei
Canada
5 - 7 jun
Monaco
12 - 14 jun
Spanje
26 - 28 jun
Oostenrijk
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2026

Datum
Grand Prix & Circuit
6 - 8 maa
Australië Albert Park
13 - 15 maa
27 - 29 maa
10 - 12 apr
17 - 19 apr
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
1 - 3 mei
Verenigde Staten van Amerika Miami International Autodrome
22 - 24 mei
5 - 7 jun
Monaco Monte Carlo
12 - 14 jun
26 - 28 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
Bekijk volledige kalender

Coureursprofiel

  • Team Alpine F1
  • Punten 194
  • Podiums 3
  • Grand Prix 93
  • Land RU
  • Geb. datum 28 apr 1994 (32)
  • Geb. plaats Ufa, RU
  • Gewicht 58 kg
  • Lengte 1,75 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel
show sidebar