user icon

Kimi Raikkönen houdt de moed er in voor de laatste vier races

  • Gepubliceerd op 17 okt 2017 16:21
  • comments 29
  • Door: Rik Klein Entink

Ferrari begint eigenlijk in geslagen positie aan de laatste vier Grand Prix. Het lijkt haast nog onmogelijk om nog een kampioenschap binnen te halen voor de Italiaanse renstal. Maar Kimi Raikkönen wil voorlopig nog van geen wijken weten. 

Problemen en fouten voorkomen

Mercedes heeft in de strijd om het constructeurstitel een gat van 145 punten geslagen en Lewis Hamilton staat 59 punten voor op Sebastian Vettel. Maar Ferrari blijft als het aan de Fin ligt voor ieder punt strijden. "Ieder weekend starten we weer op nul, proberen het beste ervan te maken en problemen en fouten te voorkomen," aldus Raikkönen tegen Autosport.com.

Niemand weet wat er gaat gebeuren

Raikkönen blijft optimistisch: "Het waren niet de beste races de laatste tijd, maar ik denk wel dat we de snelheid hebben, dat is in ieder geval iets positiefs. Als wij blijven pushen tot de laatste ronde van de laatste race dan zien we waar wij eindigen. Ik weet niet wat er gaat gebeuren, dat weet niemand."

Zoals terecht opgemerkt in de comments is Kimi Raikkönen vandaag jarig. Ferrari bracht hem een verjaardagsgroet op social media:

 

Reacties (29)

Login om te reageren
  • Nu Vettel nog...;)

    • + 0
    • 17 okt 2017 - 16:23
  • Een artikel over Kimi waarin niet staat dat hij vandaag jarig is?

    • + 2
    • 17 okt 2017 - 16:31
    • Nu je het zegt...? Dan doen wij dat toch!...

      Happy birthday to Kimi???!

      • + 0
      • 17 okt 2017 - 16:34
    • Waarin ook niet staat dat hij Räikkönen heet (om de puntjes op de ä te zetten)?

      • + 2
      • 17 okt 2017 - 16:34
    • A.I.F1

      Posts: 1.080

      Dat komt in een apart nieuwsbericht.... klikker de klik klik...

      • + 0
      • 17 okt 2017 - 17:16
    • Caramba

      Posts: 5.786

      83 alweer, wat gaat de tijd toch hard...

      • + 0
      • 17 okt 2017 - 18:32
    • Caramba

      Posts: 5.786

      Maar dan moeten we het ook wel volledig doen. Dus ook felicitaties aan Roberto Lippi (3 GP's).

      • + 1
      • 17 okt 2017 - 18:35
  • marcio

    Posts: 2.535

    Ondanks dat ik Kimi een warm hart toedraag, vind in het een vergissing dat Ferrari hem een nieuw contract heeft laten tekenen. Kimi is al lang over zijn houdbaarheidsdatum heen en is daardoor niet in staat om het uiterste uit Vettel te halen. Bij Ferrari doet men er daarom verstandig aan om hem alsnog te ontslaan en een rijder als Ricciardo te contacteren. Alleen op die manier zullen ze de constructeurstitel binnen slepen.

    • + 2
    • 17 okt 2017 - 16:53
    • Ric rijdt zowieso voor Ferrari na volgend seizoen. Dat staat al vast denk ik.

      • + 0
      • 17 okt 2017 - 17:10
    • WilcoF1

      Posts: 93

      Nu spreek je jezelf tegen .. zowiezo en denk ik ;)

      Maar ik help je hopen.

      • + 3
      • 17 okt 2017 - 17:14
    • Sowieso schijf je zowiezo niet zo denk ik. ;)

      • + 2
      • 17 okt 2017 - 18:25
    • Sws dan

      • + 0
      • 17 okt 2017 - 19:25
  • Kimi: “In Austin hopen we op de ommekeer.” ;)

    • + 1
    • 17 okt 2017 - 16:57
    • RSV MILLE

      Posts: 698

      Welke ommekeer?
      Deze gast heeft sinds zijn comeback 4 jaar geleden bij Ferrari niet 1 race gewonnen...

      • + 0
      • 17 okt 2017 - 23:14
  • Tja , Ik denk Dat Hammie gewoon aan de kant gaat voor Max of Vet. Die is al blij als hij 2/3 e wordt. Daarachter gaat het leuk worden de komende races. Als Max zijn niveau weet vast te houden en De Ferrari blijft heel dan wordt het heeeeeel leuk vooraan.

    • + 0
    • 17 okt 2017 - 16:58
  • “Ieder weekend starten we weer op nul.”

    Het is te hopen dat Kimi de enige bij Ferrari is die niet weet hoe de WK-puntentelling werkt. ;)

    • + 1
    • 17 okt 2017 - 17:01
    • ontken

      Posts: 889

      Nulpunt? 'Een nulpunt of nulwaarde van een functie is een element van het definitiegebied van de functie waarvoor de functiewaarde gelijk is aan nul. Dus x is een nulpunt van de functie f, als f(x)=0. Een functie kan geen, één, een eindig aantal of oneindig veel nulpunten hebben.'

      • + 0
      • 17 okt 2017 - 19:56
    • Numnum

      Posts: 2.526

      What he ^^^ said...

      • + 0
      • 17 okt 2017 - 23:13
  • geert61

    Posts: 1.099

    kimi zal wel een fer tactiek ten uitvoer moeten brengen en lewis van de baan duwen .
    daarom mag hij blijven en hij is goedkoop dat natuurlijk ook

    • + 0
    • 17 okt 2017 - 17:03
    • Kimi is geen hoer, zo goedkoop is hij niet..

      • + 1
      • 17 okt 2017 - 17:05
    • Vergeleken met wat ze binnenharken mag hij best wel eens een keertje een race winnen, Wanneer heeft die droogkloot voor het laatst een race gewonnen? 2012 ofzo?

      • + 2
      • 17 okt 2017 - 17:07
  • Na ja het scheelt, als de rooie heren weer is iemand proberen te 'flikken' bij de start maar weer in hun eigen dommigheid stranden is Ferrari cq Vettel definitief uitgeschakeld voor het WK,, dus hopelijk nu is een "schone start" met ALLE toppers netjes door de eerste bochten/rondes, en epische gevechten.... (op de baan)

    • + 0
    • 17 okt 2017 - 17:11
  • A.I.F1

    Posts: 1.080

    Zolang Marchionne Kimi niet op een kamikaze actie stuurt om HAM eraf te rossen is het kampioenschap leider beslecht.
    Stel Kimi doet het 1 race, dan zal er nog iets met Ham moeten gebeuren.
    Het is hetzelfde als Oranje zijn missie, niet onmogelijk maar zeeer onwaarschijnlijk.
    (Zweden moet tegen Italië in de play-offs.. karma hihihi...)

    • + 0
    • 17 okt 2017 - 17:19
    • Kimi is een ijskoud beoefend poker speler, zijn zonnebril verklapt alles....

      • + 0
      • 17 okt 2017 - 17:53
    • Met 16 rondes achteraan liggen en het podium halen is ook onwaarschijnlijk ;)

      • + 0
      • 17 okt 2017 - 18:07
  • Proost Kimi, op je verjaardag!

    • + 0
    • 17 okt 2017 - 18:50
    • Wat zal tie drinken , 'n" ijskoude" Jägermeister ?

      • + 0
      • 17 okt 2017 - 22:38
  • waard500

    Posts: 483

    Waardeloos seizoen. Kleurloos coureur, echt pijnlijk als je het vergelijkt met zijn McLaren periode.

    • + 0
    • 17 okt 2017 - 20:34

ES Grand Prix van Spanje

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

ES Grand Prix van Spanje

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De komst van steeds meer (semi-)stratencircuits is slecht voor de Formule 1

Coureursprofiel

  • Team Mercedes
  • Punten 2.386
  • Podiums 99
  • Grand Prix 122
  • Land GB
  • Geb. datum 7 jan 1985 (36)
  • Geb. plaats Tewin, GB
  • Gewicht 68 kg
  • Lengte 1,74 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
21 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
25 - 27 jun
Frankrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
21 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
25 - 27 jun
Frankrijk Paul Ricard
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar