user icon

Hamilton gaat geen risico nemen om titel veilig te stellen

  • Gepubliceerd op 13 okt 2017 13:39
  • comments 30
  • Door: Rob Veenstra

Mercedes-coureur Lewis Hamilton gaat geen gekke capriolen uithalen om het kampioenschap in zijn voordeel te beslissen. Met een voorsprong van 59 punten op naaste belager Sebastian Vettel met nog maar vier races te gaan kan de Brit zich ook het een en ander permitteren.

Hamilton: "Ik voel dat ik de perfecte balans voor raceweekenden heb gevonden. Ik geloof dat mijn ervaring me in staat stelt om te weten wanneer ik moet pushen en wanneer ik me juist wat meer moet inhouden, zoals ik in Maleisië ook heb laten zien."

"Ik arriveer bij elke race met de wil om te winnen en ik ga absoluut geen gekke risico's nemen. Ik ben ook niet iemand die vreemde dingen uithaalt, dat blijkt wel uit het feit dat ik zelden tot nooit bestraft word. Ik ga er dan ook vanuit dat het wel los zal lopen."

Reacties (30)

Login om te reageren
  • MaxiDaans

    Posts: 141

    Dus laat ik Max er maar voorbij als hij toch iets te dichtbij komt, want het duel durf ik niet aan te gaan.

    • + 0
    • 13 okt 2017 - 13:49
    • Slim toch? kan zijn concurrent nog wat van leren ;)

      • + 13
      • 13 okt 2017 - 13:52
    • ik weet het niet, met z'n rainte voorsprong kan hij er ook voor kiezen om wél het duel met Max aan te gaan, het kan het zich permitteren...
      Althans, daar hoop ik ook een beetje op....

      • + 0
      • 13 okt 2017 - 13:57
    • Dat kan hij zich weer gaan permitteren zodra het kampioenschap binnen is.
      Iets met huid verkopen als de beer geschoten is.

      • + 0
      • 13 okt 2017 - 14:06
    • Taures

      Posts: 1.076

      Slim van Ham, was te verwachten.

      • + 0
      • 13 okt 2017 - 14:49
    • aap

      Posts: 1.366

      dat zegt hij omdat hij weet dat hij soms niet snel genoeg gaat zijn
      en dan het smoesje (ik neem geen risico) weer gaat gebruiken

      • + 6
      • 13 okt 2017 - 14:50
    • juistem @Aap

      • + 2
      • 13 okt 2017 - 14:59
    • dus jij vermoedt een apenstreek van lewis aap?

      • + 2
      • 13 okt 2017 - 16:43
  • Waarom zou hij uberhaupt risico's nemen ook, hij zit in een super comfortabele situatie. Zelfs op banen die Mercedes in verhouding iets minder liggen is p2 vrijwel een zekerheidje. Meer dan genoeg voor de titel. De spanning zal dus niet van Lewis komen. Misschien dat Vettel nog wat grote risico's gaat nemen, in het kader van 'vechtend ten onder gaan' ;) Dat zou mooi zijn, wat spektakel is altijd goed. Of misschien kan Max Verstappen nog wat verrassende dingen laten zien in de eindfase..

    • + 0
    • 13 okt 2017 - 13:54
    • Misschien is het wel ’t beste als Lewis heel snel WK is, want dan kunnen Lewis, Sebastian en Max vrijuit vechten voor de resterende race-overwinnigen.

      Dan is bij Sebastian de negatief werkende WK-druk weg en is het vast meteen weer de topper die hij kan zijn en meestal is.

      • + 0
      • 13 okt 2017 - 16:50
    • Ik mag hopen dat Seb realistisch genoeg is om te beseffen dat hij gerust nu al kan beginnen met 'vrijuit racen' :-)

      • + 0
      • 13 okt 2017 - 16:58
    • Laten we er voor bidden @Jean, laten we er voor bidden... ;)

      • + 0
      • 13 okt 2017 - 17:01
    • Misschien wel Max en Vettel samen clashen....

      • + 0
      • 13 okt 2017 - 17:21
  • Wanneer je 9 van de 10 keer als 1ste start niet nodig om risico's te nemen

    • + 1
    • 13 okt 2017 - 13:57
  • Ben bang dat Vettel verschroeide aarde taktieken gaat gebruiken... zeker als Lewis risico's gaat mijden. Dan hebben ze de Finnen er nog tussen zitten als buffer....
    Max zal dan inderdaad er op en erover moeten in de laatste 4 races.

    • + 1
    • 13 okt 2017 - 13:59
    • Vettel? Wat dan samen met Lewis eraf gaan dat helpt zeker??? Max hoeft helemaal niet erop en erover hij hoeft zich alleen maar te focussen op het verslaan van zijn teamgenoot. Er valt niks meer te behalen dan dag successen en vooral het seizoen winnend af te sluiten tegenover Ricciardo en uit de problemen blijven.

      • + 0
      • 13 okt 2017 - 14:05
    • @Casaboontha De verschroeide aarde techniek houdt in dat je terugtrekt en alles achter je vernietigd. Ik mag juist hopen dat Vettel vol in de aanval gaat. Misschien dat Hamilton juist die techniek kiest. Tijdens het terugtrekken vettel eruit rammen :p

      • + 0
      • 13 okt 2017 - 14:40
    • pip

      Posts: 16

      ik ben het opzich wel met SanderF1 eens, het enige wat voor max nog echt haalbaar is is zijn team genoot verder te verslaan. mogelijk kan hij nog 5de of 4de in het WK worden maar meer dan dat echt niet, zou trouwens wel echt een seintje aan RBR zijn als max de lijn doorzet ten opzichte van D.Ric

      • + 0
      • 13 okt 2017 - 14:41
    • mario

      Posts: 7.620

      @PIP: Max gaat hooguit Kimi nog voorbij in het kampioenschap.... Ricciardo is te ver weg... Tsja, theoretisch gezien kan hij nog vierde worden, maar dat is niet realistisch...

      • + 0
      • 13 okt 2017 - 15:46
    • @Pip en @Mario. Vierde, vijfde of zesde worden zal Max werkelijk worst wezen. Hij wil dit seizoen alleen nog maar races winnen en zoveel mogelijk op het podium staan.

      • + 0
      • 13 okt 2017 - 16:55
  • mordor

    Posts: 1.163

    slimme coureur

    • + 2
    • 13 okt 2017 - 14:32
  • Mr.Rofl

    Posts: 457

    Precies hij heeft hartstikke gelijk, lekker elke race van Pole proberen te vertrekken. Als Verstappen en Vettel erg aandringen lekker laten gaan. Laat Verstappen, Vettel het leven maar zuur maken. En als zelfs Ricciardo flink aandringt kan hij die ook nog laten gaan. Als hij elke race lekker risicoloos als vierde over de streep komt is hij kampioen. De druk ligt bij Vettel hij MOET de komende 4 races winnen.

    • + 0
    • 13 okt 2017 - 14:37
  • Renzo4000

    Posts: 86

    Ik lees tussen de regels door dat hij zich aan het indekken is voor een potentieel duel tussen Max en hemzelf waarbij Max hem passeert ... kan hij altijd zeggen dat ie geen risico's neemt en hem er voorbij heeft laten gaan.

    • + 6
    • 13 okt 2017 - 14:40
    • @renzo
      Ik lees tussen de regels, dat hij Max nog wel een overwinning gunt.

      • + 0
      • 13 okt 2017 - 15:27
    • 919

      Posts: 1.820

      Ik lees tussen de regels door dat Lewis ondanks een vrijwel onoverbrugbare voorsprong van 59 punten het niet kan nalaten om psychologische oorlogsvoering achterwege te laten en steken onder water uit te delen.

      Jammer dat hij zich altijd genoodzaakt voelt om zich van dit soort mindgames te bedienen, en dat terwijl hij dat in dit stadium helemaal niet nodig heeft.

      • + 1
      • 13 okt 2017 - 18:24
  • hij gaat geen risico nemen omdat hij op een comfortabele voorsprong staat, dat moet er volgens mij staan...

    • + 0
    • 13 okt 2017 - 16:06
  • Max: “Mooi, als ik eraan komt vliegt Lewis dus aan de kant. Da’s ook beter voor mij bandjes.”

    • + 0
    • 13 okt 2017 - 16:59
  • A.I.F1

    Posts: 1.080

    dat blijkt wel uit het feit dat ik zelden tot nooit bestraft word. Ik ga er dan ook vanuit dat het wel los zal lopen."

    Ja dat hebben we afgelopen jaren gezien waar je mee weg gekomen bent beste...

    • + 0
    • 13 okt 2017 - 17:51
  • A.I.F1

    Posts: 1.080

    Op Sepang liet hij hem er langs omdat hij wist volgende ronde ben ik toch de lul en nu kan ik zeggen ik heb hem maar langs gelaten, haha mooi mannetje.

    • + 0
    • 13 okt 2017 - 17:53
  • Hoeft hij ook niet..

    • + 0
    • 15 okt 2017 - 04:34

ES Grand Prix van Spanje

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

ES Grand Prix van Spanje

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De komst van steeds meer (semi-)stratencircuits is slecht voor de Formule 1

Coureursprofiel

  • Team Mercedes
  • Punten 2.386
  • Podiums 99
  • Grand Prix 122
  • Land Groot Brittannië
  • Geb. datum 7 jan 1985 (36)
  • Geb. plaats Tewin, Groot Brittannië
  • Gewicht 68 kg
  • Lengte 1,74 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
21 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
25 - 27 jun
Frankrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
21 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
25 - 27 jun
Frankrijk Paul Ricard
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar