user icon
user icon

Lewis Hamilton: "Red Bull was erg sterk vandaag"

  • Gepubliceerd op 08 okt 2017 08:50
  • comments 26
  • Door: Mathijs Carolus

Een vierde wereldtitel kan Mercedes-coureur Lewis Hamilton nauwelijks meer ontgaan. De Brit verlaat het Aziatische continent met een voorsprong van 59 punten op rivaal Sebastian Vettel, die zijn Ferrari in de openingsfase in de pits moest parkeren met een technisch probleem. Hamilton had op Suzuka enkel dreiging van Max Verstappen, die sterk voor de dag kwam.

"In de openingsfase kon ik een klein gaatje slaan ten opzichte van Max Verstappen. Hij verloor me echter niet uit het oog en in de slotfase moest ik nog oppassen. Red Bull was erg sterk vandaag, ik denk dat dat te maken heeft met de hogere temperaturen. In de slotfase werd het nog even heel spannend, aangezien we toen in verkeer terecht kwamen. Van een voorsprong als deze in het kampioenschap kun je alleen maar dromen, ik reis vol vertrouwen naar de komende Grand Prix", aldus Hamilton in een reactie op het podium.

In de andere Mercedes wist Valtteri Bottas net niet op het podium te komen, de Fin finishte als vierde.

Reacties (26)

Login om te reageren
  • Arrows F1

    Posts: 908

    Na de winterstop heeft Red bull inderdaad veel meer punten gepakt dan Ferrari. Ineens lijkt red bull een grotere uitdaging voor Mercedes en heeft ferrari het verloren in de 4 weken zomer pauze

    • + 0
    • 8 okt 2017 - 08:59
    • waylon

      Posts: 2.244

      Zomerstop!!

      • + 4
      • 8 okt 2017 - 09:02
    • The dre

      Posts: 2.184

      In 2016 gingen ze ook na de zomerstop voorbij aan ferrari, wat alleen maar aangeeft dat red bull veel te laat zn zaakjes op orde krijgt.

      • + 2
      • 8 okt 2017 - 09:10
    • Taures

      Posts: 1.016

      Klopt, dat moet Redbull meer aan werken

      • + 0
      • 8 okt 2017 - 09:14
    • Mooi bericht. We gaan volgend seizoen een fantastisch gevecht zien 2 gladiatoren in het colosseum van de autosport we kunnen dan alleen maar stil zijn van het moois wat ons te wachten staat de twee allerbesten tegen elkaar.

      • + 0
      • 8 okt 2017 - 10:56
  • Ze waren sterk maar hadden gewoon geen kans vandaag.
    Mooi dat verstappen liet zien de betere te zijn t.o.v. Ricciardo, zet de boel in een beter perspectief.
    Lekker hoor die + 25 punten, mijn dag kan niet meer stuk.

    • + 1
    • 8 okt 2017 - 09:00
    • Gebaseerd op wat. Ik had het nog moeten zien als ze het gevecht hadden overgelaten aan max en Hamilton ipv Bottas inschakelen.

      • + 1
      • 8 okt 2017 - 09:09
    • @Dutch Het zat Lewis vandaag ook niet tegen ofwel dan. Lewis kreeg hulp van Bottas, en zonder de VSC had Lewis het waarschijnlijk niet gered op zijn opgerookte bandjes. Ik weet zeker dat er een straaltje door je bilnaadje is gelopen in de slotfase ;)

      • + 3
      • 8 okt 2017 - 09:12
    • Audio

      Posts: 172

      Gewoon slim gedaan van Mercedes. Als Verstappen 1e had gelegen, en Daniël blokt dan is het een briljante actie

      • + 2
      • 8 okt 2017 - 09:15
    • DutchF1...Onzin...

      • + 1
      • 8 okt 2017 - 09:19
    • Fusy

      Posts: 2.181

      Race management van Mercedes en dit had Redbull ook zo gedaan.
      Maar dat Tom Coronel hier om een straf vraagt is echt tenenkrommend...

      • + 2
      • 8 okt 2017 - 09:29
    • Dat van Bottas was een meesterlijk stukje teamwork van Mercedes.
      Lewis had last van de vuile lucht van Bottas en door deze tactiek toe te passen kreeg Max daar later last van.
      Gewoon meer dan uitstekend gedaan door Mercedes, kampioen wordt je samen.

      • + 0
      • 8 okt 2017 - 09:42
    • Pipo

      Posts: 4.742

      Ze hebben het goed gespeeld bij Mercedes, maar “geen kans”, geen kans is als je op 50 sec van de winaar over de streep komt. Als je mee kan knokken en je komt op 1 sec van de winaar over de streep...dan heb je een kans.

      • + 0
      • 8 okt 2017 - 20:41
  • F1FAN76

    Posts: 507

    Ik hoop dat RedBull deze stijgende lijn meeneemt naar 2018.
    Als Renault dan ook nog beter wordt, en een kwali-modus krijgt, doet RedBull volgend jaar wellicht toch mee voor het wk.

    • + 1
    • 8 okt 2017 - 09:02
    • Dan moeten ze er in het begin bij zitten.

      • + 0
      • 8 okt 2017 - 09:36
  • Mooi compliment van Lewis aan Max "You were fast today man " ;)

    • + 2
    • 8 okt 2017 - 09:07
    • Kevin-R34

      Posts: 882

      In Maleisië waren ze ook al opvallend lief voor elkaar en Mercedes vierde de overwinning van Max alsof hij dat in een Mercedes had gedaan. Volgens mij is een overgang naar Mercedes in kannen en kruiken na 2018. Zou me niks verbazen als er al een soort van voorcontract is getekend. Financiële aspect speelt ook een grote rol. Bij Red Bull kunnen ze niet op tegen de salarissen die ze bij Mercedes en Ferrari kunnen bieden. Toch lijkt het mij wel zo verstandig om eerst te kijken waar Red Bull staat volgend jaar want stel die auto is opeens overtuigend sterker dan Mercedes dan is het wellicht toch gewoon beter om bij te tekenen bij Red Bull.

      • + 1
      • 8 okt 2017 - 09:25
    • Kakatoe

      Posts: 1.246

      Nothing is better than praise from the praiseworthy.

      • + 0
      • 8 okt 2017 - 09:28
    • Red Bull heeft het in eigen hand. Als ze volgend seizoen gelijk mee kunnen vechten voor de titel is de kans groot dat Max en Ric blijven. Zo niet dan zit Max in 2019 in een Mercedes, en Ric in een Ferrari. Maar ik hoop dat ze allebei bij RBR blijven, ook al zou de sfeer dan wel wat meer gespannen zijn dan nu denk ik ;)

      • + 0
      • 8 okt 2017 - 09:36
    • Ik denk niet dat RB het zelf in de hand heeft @Schwantz34....volgend jaar hebben ze nog die Renault motor maar daarna?
      Daar ligt de pijnplek voor RB....Max en Ricciardo kijken vooral naar 2019
      Wanneer je toch ziet hoe traag die Honda is....

      • + 0
      • 8 okt 2017 - 09:45
    • @Dutch jij gaat er van uit dat RBR met Honda gaat rijden in 2019?, ik ben daar helemaal nog niet zeker van. Wat als Renault volgend seizoen een goede motor heeft, denk je dan niet dat RBR bij Renault blijft? Je moet nooit je oude schoenen weggooien voordat je nieuwe hebt gekocht.

      • + 0
      • 8 okt 2017 - 09:54
    • Tootje

      Posts: 100

      Schwantz. Volgens mij maakte max dit compliment aan Lewis

      • + 0
      • 8 okt 2017 - 10:08
    • @Schwantz...nee ik bedoelde dat RB die Renault er in 2019 er niet meer in heeft liggen want Renault heeft het contract toch op gezegd?
      Wie het dan wel gaat worden weet ik ook niet, misschien Honda of een klanten motor van Renault met een sticker op wat zoveel zal gaan inhouden dat zij wanneer er een nieuwe spec-motor is zij die pas een paar races later gaan krijgen. Maar dat is puur mijn vermoeden.

      • + 0
      • 8 okt 2017 - 10:19
    • Het contract met Renault is niet verlengd, maar niemand van RBR of Renault heeft officieel gezegd dat dat niet alsnog kan gebeuren. Het lijkt erop dat RBR volgend jaar kan kiezen tussen Renault en Honda en dat is best een luxe positie natuurlijk.

      • + 1
      • 8 okt 2017 - 10:36
    • Kevin je haalt me de woorden uit de mond. Denk ook dat het in kannen kruiken zit of Mercedes probeert Max alvast extra te paaien... hoop nog steeds op een wonder van RB voor 2018.

      • + 0
      • 8 okt 2017 - 15:53
  • Waren ze dat maar het hele seizoen geweest...

    • + 0
    • 8 okt 2017 - 15:43

BH Grand Prix van Bahrein

Lokale tijd 

BH Grand Prix van Bahrein

Lokale tijd 

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Wie komt er naast Verstappen te zitten in 2021?

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Team Red Bull Racing
  • Punten 1.118
  • Podiums 40
  • Grand Prix 116
  • Land NL
  • Geb. datum 30 sep 1997 (23)
  • Geb. plaats Hasselt (Belgie), NL
  • Gewicht 70 kg
  • Lengte 1,80 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
3 - 5 jul
Oostenrijk
10 - 12 jul
Oostenrijk
17 - 19 jul
Hongarije
31 - 2 aug
Groot Brittannië
7 - 9 aug
Groot Brittannië
14 - 16 aug
Spanje
28 - 30 aug
België
4 - 6 sep
Italië
11 - 13 sep
Italië
25 - 27 sep
Rusland
9 - 11 okt
Duitsland
31 - 1 nov
Italië
13 - 15 nov
Turkije
27 - 29 nov
Bahrein
10 - 13 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix & Circuit
3 - 5 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
10 - 12 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
17 - 19 jul
Hongarije Hungaroring
31 - 2 aug
Groot Brittannië Silverstone
7 - 9 aug
Groot Brittannië Silverstone
14 - 16 aug
28 - 30 aug
4 - 6 sep
Italië Monza
11 - 13 sep
Italië Mugello
25 - 27 sep
Rusland Sochi Autodrom
9 - 11 okt
Duitsland Nurburgring
31 - 1 nov
13 - 15 nov
Turkije Istanbul Park
27 - 29 nov
10 - 13 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar