user icon

Gasly racet in elk geval twee races voor Toro Rosso

  • Gepubliceerd op 27 sep 2017 10:41
  • comments 28
  • Door: Rob Veenstra

Scuderia Toro Rosso bevestigde gisteren dat Daniil Kvyat aan de kant geschoven is ten faveure van Pierre Gasly. De 21-jarige Fransman maakt komend weekend in Maleisië zijn Formule 1-debuut en hij neemt volgende week ook de Japanse Grand Prix voor zijn rekening. Hoe de rest van het seizoen eruit ziet voor Gasly en Kvyat is echter nog even afwachten.

In het weekend van de Grand Prix van de Verenigde Staten heeft Gasly namelijk verplichtingen in de Super Formula, waar hij kanshebber voor de titel is. Toro Rosso doet dan ook geen mededelingen over zijn programma voor de rest van dit jaar. De Fransman racet in elk geval op Sepang en Suzuka voor het opleidingsteam van Red Bull. Daarna zou Kvyat terug kunnen keren.

Dat is de verwachting in Rusland. Serguei Beloussov, directeur van Toro Rosso-sponsor Acronis: "Kvyat moet slechts twee races toekijken terwijl het team Gasly aan de tand voelt. Carlos Sainz vertrekt na dit jaar naar Renault, dus voor volgend seizoen ligt alles nog open."

Igor Ermilin, voorzitter van de Russische autosportbond, voegde tegenover persbureau Tass toe: "Gezien de komst van Honda-motoren voor volgend jaar kan Toro Rosso het zich veroorloven om te experimenteren met rijders. Twee Grands Prix missen heeft geen invloed op Daniil of het team. Ik geloof dat zelfs Red Bull nog niet besloten heeft wat er gaat gebeuren."

Reacties (28)

Login om te reageren
  • Kakatoe

    Posts: 1.246

    Er is hoop voor Kvyat. Maar hij is na de demotie nooit meer de coureur die hij kan zijn. Dit hakt er ook in bij hem. Ben benieuwd of hij hier nog doorheen kan komen. Want ik denk dat hij met een vrij en zorgeloos hoofd heel erg hard kan gaan. Maar ja, zie die staat maar eens te bereiken.

    • + 3
    • 27 sep 2017 - 10:46
    • Hij moet toch ook bij zichzelf ten rade gaan!? Terug gezet van RBR naar STR en op geen enkele wijze in de buurt van je teamgenoot kunnen blijven. Nu is Sainz natuurlijk van een exceptionele klasse (vind vooral Sainz zelf), maar het gat is gewoon veels te groot. En nu moet hij plaats maken voor Gasly. Hij mag hopen dat Gasly zijn kans verprutst. Ik denk dat Kvyat na deze 2 races terug mag in het stoeltje om het seizoen af te maken en dat het daarna exit is voor deze Rus. Hij versient het wat mij betreft niet om nog langer een stoeltje in de F1 bezet te houden. Zijn enige kans zijn eventuele Russische sponsors en connecties of een 'gebrek aan beter' bij Red Bull en Honda. Al zou dat laatste maar triest zijn...

      • + 0
      • 27 sep 2017 - 10:51
    • Heb jij Kvyat ooit goed gevonden dan Kakatoe? Ik heb het nooit echt heel bijzonder gevonden.

      • + 0
      • 27 sep 2017 - 11:15
    • Sainz is vooral exceptioneel arrogant. En toegegeven: hij sprokkelt aardig wat punten. Maar inhalen kan hij niet. Dus zeker geen exceptioneel goede coureur. Dat Kvyat het nu tegen hem aflegt, betekent helaas voor de Rus dat het einde oefening gaat worden. In 2018 zal hij vermoedelijk tot en met de Russische Grand Prix in een STR-auto mogen zitten, maar daarna wordt hij vrijwel zeker definitief vervangen.

      • + 1
      • 27 sep 2017 - 11:29
    • @next spare vamp: tot de Russische grandprix in 2018? Ik mag hopen dat hij eerder bedankt wordt...

      • + 0
      • 27 sep 2017 - 15:10
  • Laat hem de rest van het seizoen dan ook maar af maken....beetje erg lullig om na eventueel 2 races Kvyat weer in die auto te zetten.
    Menselijkerwijs ga je denk ik niet zo om met mensen, maar zo denk ik er over.

    • + 1
    • 27 sep 2017 - 10:47
    • Hoezo ga je niet zo om met mensen? Dit is de F1, F1 is topsport en als je niet kan presteren ga je maar lekker ergens anders rijden. Kvyat had al geluk dat hij na een dramatisch 2016 uberhaupt dit jaar nog mocht rijden. Vorig jaar al 2 trieste acties in de Red Bull, daarna kansloos tegenover Sainz in de STR en dit jaar is het wéér 3x niks.

      En misschien heeft Kvyat volgend jaar nog steeds de mazzel te mogen rijden (naast Gasly) omdat er niet heel veel alternatieven zijn. Nee, Kvyat mag juist dankbaar zijn voor de ontelbaar vele kansen.

      • + 3
      • 27 sep 2017 - 11:19
    • We weten niet wat er met Kvyat is afgesproken voor volgend jaar, maar sinds gisteren staat hij niet meer als rijder op de STR site. Zijn naam komt nergens meer voor.
      Sainz en nu Gasly staan er op. Lijkt me dat dit definitief voor de rest van dit seizoen is.
      Zou idd heel erg lullig zijn om Kvyat na 2 races af en toe te laten rijden.
      Tenzij hij nu al weet dat hij volgend jaar weer voor STR rijdt.
      Maar dan nog, deze hele gang van zaken moet zeer vernederend voor hem zijn.

      • + 0
      • 27 sep 2017 - 11:20
    • Ik ben het met je eens @ Damon: hij heeft nu wel genoeg kansen gehad. Zit alleen nog maar in die auto wegens zijn nationaliteit. Dat valt op de lange duur niet vol te houden.

      • + 0
      • 27 sep 2017 - 11:30
    • Matushitsa lijkt mij nou ook niet echt een denderende optie voor 2018. Zou het dan toch Buemi (één van mijn favorieten) kunnen worden?

      • + 0
      • 27 sep 2017 - 11:38
    • Ben het ermee eens dat Kvyat genoeg kansen heeft gehad. Echter voor Gasly vind ik het sneu om hem maar voor twee races in die Toro Rosso te zetten en dan Kvyat weer te laten rijden, zeker in het geval dat Gasly het goed zou doen. Voor beide heren zou dat niet erg motiverend helpen.

      • + 0
      • 27 sep 2017 - 14:48
    • @DAMON volledig eens met jou inzake Kvyat. Inzake Buemi echter niet. Die kerel heeft ook zn kansen gehad en buiten dan vind ik hem hondslelijk ;)

      • + 0
      • 27 sep 2017 - 15:31
    • Jij begrijpt er menselijkerwijs helemaal niets van......en het interesseert mij geen moer dat anderen daar anders over denken. Ik denk er gewoon zo over.
      Wanneer dat jou lievelingetje Max was overkomen had had je anders gepraat.

      • + 0
      • 27 sep 2017 - 15:50
    • F1 is zon beetje de meest onmenselijke wereld die er bestaan. De etiquettes in het gewone leven moet je vooral niet vergelijken met F1.

      • + 0
      • 27 sep 2017 - 17:16
    • Ik begrijp Red Bull. Gasly zijn seizoen af laten maken. Even pootje baaien tijdens twee GP weekenden en dan weer terug naar Japan.

      Kvyat is niet slecht en kan nog voor 2018 rijden. en vergeet niet.. wie betaald >> bepaalt.

      • + 1
      • 27 sep 2017 - 19:25
  • Hoog

    Posts: 91

    Dan kan Gasly alvast even oefenen op Suzuka, voordat hij er met de Super Formula is.

    • + 2
    • 27 sep 2017 - 10:50
    • dacht ik ook al, om de kansen de maximaliseren om het kampioenschap binnen te hengelen

      • + 0
      • 27 sep 2017 - 10:55
    • Buxoq

      Posts: 174

      Gasly heeft al op Suzuka gereden. De eerste ronde in de Super Formula is namelijk op Suzuka net als de laaste dat ook is. Dus Gasly heeft op Suzuka al het voordeel dat hij het circuit enigszins al kent.

      • + 0
      • 27 sep 2017 - 11:36
  • Ja ja, meneer Beloussov en meneer Ermilin: Надежда жива!

    • + 0
    • 27 sep 2017 - 11:26
    • @next spare vamp: de Wolga-duitsers draaien het om: Die hoffnung stirbt zuletzt ;)

      • + 1
      • 27 sep 2017 - 13:53
  • terazino

    Posts: 607

    Pfff, heb ook wel te doen met Kvyat. 2 degradaties in korte tijd. Dat is toch wel de doodsteek.

    • + 2
    • 27 sep 2017 - 11:51
  • MBo

    Posts: 118

    Als Gasly in die twee races meer dan 4 punten haalt, dan is het definitief exit voor Kvyat.
    Dat lijkt me duidelijk genoeg, maar flinke opgave voor Gasly.

    • + 0
    • 27 sep 2017 - 12:02
  • geert61

    Posts: 1.099

    zijn dagen zijn geteld zoveel is wel duidelijk , met wat geluk reserve rijder van tr honda maar ik denk dat kvyat zijn waaterlo gevonden heeft

    • + 0
    • 27 sep 2017 - 12:36
  • rickf1

    Posts: 1.623

    Als Honda het tweede Torro Rosso zitje vult...

    ...zien we dan nu Gasly vs Kvyat voor het andere TR zitje?

    • + 0
    • 27 sep 2017 - 13:03
    • Beamer

      Posts: 1.079

      Met wie gaat Honda dan het zitje vullen? Oftewel, welke Japanner komt in aanmerking (of heeft) een super licentie?

      • + 0
      • 27 sep 2017 - 14:42
    • Zou Kobayashi nog een superlicentie hebben? Zal 'm wel niet worden, maar ik vond dat wel een sympathieke gast en bij vlagen echt heel snel.

      • + 0
      • 27 sep 2017 - 19:18
    • rickf1

      Posts: 1.623

      @Beamer

      Als het volgend seizoen Gasly & Kvyat wordt, waarom dan nu Kvyat teleurstellen? Of was Gasly al iets beloofd voordat bleek dat Palmer niet onmiddellijk plaats ging maken voor Sainz?

      • + 0
      • 28 sep 2017 - 00:40
  • pixel

    Posts: 608

    Ik krijg steeds meer het gevoel dat er een hard spelletje is gespeeld en dat het management van Palmer heeft gewonnen en het management van Kvyat heeft verloren :)

    • + 0
    • 27 sep 2017 - 13:16

IT Grand Prix van Emilia Romagna

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    11:30 - 12:30

    Vrije training 3

    12:00 - 13:00

    Race

    15:00 - 17:00

  • Vrije training 2

    15:00 - 16:00

    Kwalificatie

    15:00 - 16:00

    Snelste ronde

    15:00 - 17:00

IT Grand Prix van Emilia Romagna

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 1

    11:30 - 12:30

  • Zaterdag weather-image

  • Vrije training 3

    12:00 - 13:00

  • Zondag weather-image

  • Race

    15:00 - 17:00

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 2

    15:00 - 16:00

  • Zaterdag weather-image

  • Kwalificatie

    15:00 - 16:00

  • Zondag weather-image

  • Snelste ronde

    15:00 - 17:00

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Imola zou vast op de Formule 1-kalender moeten staan

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Land Frankrijk
  • Geb. datum 7 feb 1996 (25)
  • Geb. plaats Rouen, Frankrijk
  • Gewicht 68 kg
  • Lengte 1,77 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
21 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
11 - 13 jun
Canada
25 - 27 jun
Frankrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
21 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
11 - 13 jun
25 - 27 jun
Frankrijk Paul Ricard
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit