user icon

Petrov: "Ik had geen risico's genomen bij actie Alonso"

  • Gepubliceerd op 14 nov 2010 18:04
  • comments 23
  • Door: Kees Schooneman
Vitaly Petrov zegt dat hij geen risico’s had genomen als Fernando Alonso een inhaalactie zal hebben geplaatst. Petrov stond de halve race onder druk van de Spanjaard, maar verdedigde zijn positie met succes. Voor Alonso was het van cruciaal belang dat hij de voorbij ging aan de Rus, in belang van het kampioenschap.

Petrov was echter geen moment bezig met het kampioenschap. De Renault coureur was met zijn eigen race bezig.

“Ik heb gedaan wat ik moest doen”, begint Petrov. “Als Alonso een actie zou plaatsen, zal ik elk contact proberen te voorkomen. Ik had dan geen onnodige risico’s genomen, maar zover is het nooit gekomen. Ik ben hier gekomen om te vechten en tegen elke coureur te racen. Ik denk dat ik vandaag heb laten zien dat ik dat wel kan”, aldus Petrov.

“Tijdens de safety-car periode ging ik gelijk naar binnen voor mijn pitstop. Dat was de juiste beslissing. Ik moest voorzichtig omgaan met de banden, want ik wist dat ik met dat setje de race moest uitrijden, om punten te scoren”, vervolgt Petrov.

“Ik had een lang gevecht met Alonso. Onze auto had een goed topsnelheid, waardoor ik de situatie onder controle had. Ik ben trots op het team en dit resultaat”, besluit Petrov

Reacties (23)

Login om te reageren
  • VDS21

    Posts: 1.265

    Wat een held. Als hij er volgend jaar niet bij is dan heeft hij in ieder geval 1 daad gedaan waardoor hij nog wel even in het geheugen gegrift blijft.

    • + 0
    • 14 nov 2010 - 18:09
    • Patavo

      Posts: 73

      In mijn ogen staat dit negatief in mijn geheugen hehehe.
      Net zoals er rondom Timo Glock ook een negatieve gedachte hangt omtrent 2008 :P.

      • + 0
      • 14 nov 2010 - 23:52
    • Kubica

      Posts: 3.925

      @Patavo, en zo zijn er twee kanten. Had Petrov Alonos zonder slag of stoot voorbij gelaten had heet RBR (en aanhang) staan steigeren..

      • + 0
      • 15 nov 2010 - 13:53
  • Ik ging er vanuit dat hij wel weer een fout zou maken, vooral met iemand als Alonso achter zich. Heeft vandaag weer een goede indruk op mij achter gelaten. Hoop hem volgend jaar weer te zien.

    • + 0
    • 14 nov 2010 - 18:10
  • kimi2010

    Posts: 31

    Goe gedaan petrov , die spaanse bull het nakijken gegeven. Hij kon gewoon niet beter laat varen dat hij je kon voorbij gaan. Voor mij mag je volgend jaar zker blijven . mijn complimenten.

    • + 0
    • 14 nov 2010 - 18:10
  • Kenney

    Posts: 2.208

    Ik denk dat Petrov kan blijven, hij heeft de dollars en ik denk dat hij een kans moet krijgen alleen maar om wat hij vandaag deed. Hij is helaas niet de top-rijder, maar kom, hij reed vandaag voor zijn stoeltje en deed dat optimaal.

    • + 0
    • 14 nov 2010 - 18:16
    • Uiteindelijk heeft hij over een race van anderhalf uur maar een paar seconden toegegeven op Kubica. Toch knap!

      • + 0
      • 15 nov 2010 - 05:29
    • Kubica

      Posts: 3.925

      Met dat verschil dat Kubica 6 posities heeft gewonnen... dus een achterstand goed heeft moeten maken.

      • + 0
      • 15 nov 2010 - 13:56
  • Petrov zal blijven, alleen denk ik niet dat dat bij Renault zal zijn. Als ik het goed begrepen heb wordt er volgend jaar een grandprix in Rusland verreden en daarom zou het de verkoop van de kaartjes goed doen wanneer er een Rus in de Formule 1 rondt rijdt.

    • + 0
    • 14 nov 2010 - 18:33
    • Kubica

      Posts: 3.925

      Renault laat nog een andere Rus testen.... dus met de Russische belangen (race en sponsorgeld) zit het wel goed denk ik.

      • + 0
      • 15 nov 2010 - 13:54
  • winti

    Posts: 1.343

    Petrov is goed alleen niet consistent. In het begin reed hij Schumacher al eens voorbij. Hij moet rijpen en een kans krijgen. Virgin wordt nu Russisch dus misschien daar...

    • + 0
    • 14 nov 2010 - 18:58
  • Ik geloof dat ik deze race welgeteld 1 geslaagde inhaalactie heb gezien. Alonso kwam niet voorbij aan de Renault, Hamilton kwam niet voorij aan de Renault en Massa kwam niet voorbij aan de Toro Rosso. Toen Kubica eindelijk de pits in ging, reed Lewis zomaar 2 sec. per ronde sneller, dus het inhalen was het probleem, niet de snelheid van de auto. \'t Was dat de titel hier beslist zou worden, anders was het een zaaddodend saaie race.

    Ik hoop van harte dat ze de baan volgend jaar iets aanpassen. Die chicane vlak voor de haarspeldbocht moet er misschien maar uit en als dat niet kan omdat de run-off dan te klein is, dan moet de hele bocht maar een stukkie opschuiven.

    • + 0
    • 14 nov 2010 - 19:20
    • Ja, volgens mij hebben alleen Kubica en Hamilton Kobayashi ingehaald. En dat was ook alleen maar omdat Kobayashi te lang op zijn zwaar versleten supersofts door reed.

      • + 0
      • 14 nov 2010 - 19:41
    • Inderdaad, als dit de eerste race van het seizoen was geweest dan had iedereen het een giga saaie race gevonde (wat het eigenlijk ook was!)

      • + 0
      • 14 nov 2010 - 20:45
    • Kubica

      Posts: 3.925

      kubica is volgens mij Sutil en Kobayashi voorbij gegaan...

      • + 0
      • 14 nov 2010 - 21:44
  • Petrov heeft heel strak gereden en Alonso kon niet een keer echt goed in de buurt komen. Jammer dat Petrov dit alleen in de eerste 2 en de laatste race heeft laten zien.

    • + 0
    • 14 nov 2010 - 20:34
  • muskee

    Posts: 3

    Inderdaad er is gewoon iets structueel mis met de f1 al is je auto
    3 sec per ronde sneller je komt op de helft van de banen je tegenstander gewoon niet voorbij

    • + 0
    • 14 nov 2010 - 20:38
  • ives

    Posts: 1.226

    Hij heeft het seizoen wat met ups en downs afgewisseld maar dat is logisch voor een rookie en hij reed toch naast een indrukwekkende Kubica. Hij heeft nu het seizoen positief afgesloten en ik vind dat hij zijn zitje verdiend. Hij heeft nog genoeg groeimarge en als hij iets minder foutjes maakt is hij zeker niet minder dan een Sutil, Heidfeld, Liuzzi, Glock, Trulli, Kovalainen, ...

    • + 0
    • 14 nov 2010 - 21:09
  • f60

    Posts: 1.725

    Abu Dhabi is eigenlijk een zeer matig circuit en dat is zonde gezien de accommodatie. Hermann Tilke is er wederom in geslaagd iets te verknoeien.

    • + 0
    • 14 nov 2010 - 21:41
  • TDZ

    Posts: 1.296

    Alonso is een grote loser. Lopen afzeiken op Petrov, die gewoon goed zijn werk deed.

    • + 0
    • 14 nov 2010 - 23:02
  • gabini

    Posts: 796

    petje af voor de race van vandaag.

    Wodka Red-Bull

    • + 0
    • 14 nov 2010 - 23:45
  • Patavo

    Posts: 73

    Petrov heeft het vandaag goed gedaan voor zichzelf, maar denk dat het niet genoeg is om zijn stoeltje bij Renault af te dwingen voor volgend jaar.

    Maar het was vandaag wel een Monaco met slechts een paar inhaalacties. Dat lag echt niet aan de coureurs of de auto\'s, maar puur aan de baan! Gewoon een moderner Monaco maar dan met twee lange rechte stukken.

    • + 0
    • 14 nov 2010 - 23:55
  • szixxx

    Posts: 4.754

    Ik wil Petrov graag bedanken voor zijn bijdrag in de titelstrijd. Dankje voor het achter je houden van Alonso. Je hebt niet alleen jezelf maar ook alle niet-Alonso fans enorm geholpen. Als je het volgend jaar weer zo doet mag je van mij blijven :-)

    • + 0
    • 15 nov 2010 - 09:28

IT Grand Prix van Emilia Romagna

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

IT Grand Prix van Emilia Romagna

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Imola zou vast op de Formule 1-kalender moeten staan

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Team Alpine F1
  • Punten 132
  • Podiums 0
  • Grand Prix 79
  • Land ES
  • Geb. datum 29 jul 1981 (39)
  • Geb. plaats Oviedo, ES
  • Gewicht 68 kg
  • Lengte 1,71 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
21 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
11 - 13 jun
Canada
25 - 27 jun
Frankrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
21 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
11 - 13 jun
25 - 27 jun
Frankrijk Paul Ricard
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar