user icon

Video: Het verdict van Verstappen over game F1 2017

  • Gepubliceerd op 30 aug 2017 07:21
  • comments 20
  • Door: Rob Veenstra

Het nieuwste Formule 1-spel van Codemasters ligt sinds afgelopen vrijdag in de schappen voor Playstation 4, Xbox One en PC. Red Bull Racing-coureur Max Verstappen heeft de game al een aantal keer kunnen spelen. Wat is zijn oordeel over F1 2017?

 

Reacties (20)

Login om te reageren
  • TimofTom

    Posts: 45

    Handling is top. Online is dramatisch. Online is onbruikbaar, en dan vergeef ik het ze nog dat de auto's nog niet authentiek aan de huidige livery & banden slijtage, omdat ik snap dat er hard gewerkt moet worden aan de multiplayer. Toch zou ik het waarderen als codemasters wat meer van zich zou laten horen.

    • + 0
    • 30 aug 2017 - 07:29
  • Roy

    Posts: 2.172

    De wagens rijden echt heerlijk, de game heeft geen bugs (tot dusver niet tegen gekomen) , de classis zijn gaaf.

    Nee echt een heerlijke titel.

    • + 0
    • 30 aug 2017 - 07:34
    • Towel986

      Posts: 429

      Nog geen bugs tegengekomen!? :p Codemasters forum staat vol met de gekste dingen.

      Ik kom ook wel wat gekke dingetjes tegen, maar die worden ongetwijfeld opgelost. Doet in ieder geval geen afbreuk aan (mijn) race-ervaring. Ik speel voornamelijk offline en ik vind de game fantastisch!

      Vooral dat gehuil van die F2004!!!!

      • + 0
      • 30 aug 2017 - 08:16
    • Roy

      Posts: 2.172

      Towel986 ; ik heb het over offline althans. En die ben ik nog niet tegen gekomen nee.....

      • + 0
      • 30 aug 2017 - 08:19
    • @ROY, daar kan ik het volledig mee eens zijn. Op een of andere manier voel ik me veel meer op mijn gemak in deze wagens met de verhoging van de grip. Voor mij is het ook enkel nog offline geweest en ben ook nog geen bugs tegen gekomen. Een ander positief punt vind ik de AI, die nu 110 niveaus heeft en als je bv niet iets te goed bent voor de AI, zet je ze 3 omhoog.

      • + 1
      • 30 aug 2017 - 09:05
    • Ik ben ook offline aardig wat bugs tegengekomen.

      • + 0
      • 30 aug 2017 - 10:34
    • WjayW

      Posts: 198

      Ik ben offline ook al aardig wat dingen tegengekomen, zoals:

      - de engine en gearbox wear bij 25% (en 50%) race distance kloppen niet (met name door de laps die je rijdt in de vrije trainingen)
      - textures die niet goed laden
      - onverklaarbare grid penalties
      - de engineer die blijft vragen of ik iets over de radio gezegd heb (terwijl dit absoluut niet zo is)
      - commentaar van de verslaggevers na het eind van de race klopt niet (zeggen dat de safety car het verschil maakte terwijl er geen SC of VSC geweest is)

      om maar een paar dingen op te noemen.

      Daarentegen speelt het wel fijn en ben ik ervan overtuigd dat CM de boel verder nog wel op de rit krijgt, maar bug vrij is de game zeker niet.

      • + 0
      • 30 aug 2017 - 11:58
  • StevenQ

    Posts: 6.852

    het oordeel van Max: "onrealistisch, het lukt me met de game om meer dan 8 ronden te rijden"

    • + 1
    • 30 aug 2017 - 07:55
  • Max zit in de marketing van dit spel en zal nooit zeggen dat het onrealistisch aanvoelt. ;)

    • + 2
    • 30 aug 2017 - 08:35
    • Roy

      Posts: 2.172

      Marnoldi ; aangezien 99,75% van de gamers niet weet hoe een F1 auto echt aanvoelt, is dat geen probleem toch?

      • + 0
      • 30 aug 2017 - 09:04
  • Volgend jaar inclusief Halo...ik ga mij doodlachen als Codemasters de Halo 'optioneel' maakt hahaha.

    • + 0
    • 30 aug 2017 - 08:46
    • Roy

      Posts: 2.172

      Is wel een interessante idd. Ik heb altijd net topview. Je ziet net het bovenkantje van de helm. Als je die, of die "echte view" gebruikt ; dan lijkt me dat alles behalve fijn.

      • + 0
      • 30 aug 2017 - 09:06
    • Nou je kan wel lachen, maar verkoop-technisch is dat echt wel een dingetje. Zeker als er geen extreme verschillen komen qua wagens, ga ik 2018 niet kopen als er verplicht een halo opzit.

      • + 0
      • 30 aug 2017 - 09:06
  • ook wel leuk dat je nu met defecten te maken krijgt, moest gisteren tijdens kwalli wachten vanwege een olie lek hahahaha

    • + 0
    • 30 aug 2017 - 09:23
    • RodyF1

      Posts: 385

      Ik moest een keer versnellingsbak wisselen, dus dat was een 5 place grid penalty

      • + 0
      • 31 aug 2017 - 08:15
  • Kryztov

    Posts: 28

    Betere VR implementatie was inderdaad heel erg fijn geweest! Ik werk momenteel aan een racestuur maar denk dat de VR implementatie moet wachten op Project Cars 2 helaas. Had my hopes up!

    • + 0
    • 30 aug 2017 - 10:48
  • De handling is echt spot on met wat je op TV ziet, force feedback voelt ook erg goed.

    Maar mijn god, wat een bugs weer. Career mode is niet te spelen op het moment, omdat de AI je in alle practise sessies om de oren rijdt, maar in de race zijn ze niet vooruit te branden. Ook is de slijtage van alle motor onderdelen veel te veel, dus je zit al met een kapotte versnellingsbak na 1,5 race.

    Wachten dus even op de patches...

    • + 0
    • 30 aug 2017 - 13:48
    • Roy

      Posts: 2.172

      Gister is er wel een patch verschenen zag ik.

      • + 0
      • 31 aug 2017 - 12:26
  • Ik ben een leek op gebied van games. Was toch aan 't denken tegen de winter een 'simulatortje' te bouwen. Wat kan ik best doen? Pc, PS4 of Xbox? Als stuur leek me die Thrustmaster T300 Ferrari Alcantara Edition wel iets. Gebruikt iemand een VRbril voor racegames? En zoja, is dat iets? Lijkt me nog realistischer?

    Wat vinden jullie van Assetto Corsa, Project Cars en Dirt?

    • + 0
    • 30 aug 2017 - 19:09

IT Grand Prix van Emilia Romagna

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

IT Grand Prix van Emilia Romagna

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Imola zou vast op de Formule 1-kalender moeten staan

Coureursprofiel

  • Land Nederland
  • Geb. datum 30 sep 1997 (23)
  • Geb. plaats Hasselt (Belgie), Nederland
  • Gewicht 70 kg
  • Lengte 1,80 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
21 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
11 - 13 jun
Canada
25 - 27 jun
Frankrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
21 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
11 - 13 jun
25 - 27 jun
Frankrijk Paul Ricard
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar