Stefan Johansson: "Alonso moet nog een jaar bij McLaren blijven"

Voormalig Formule 1-coureur Stefan Johansson denkt dat het beter is voor Fernando Alonso om nog één jaar bij het team van McLaren te blijven. De opties om naar een ander team te gaan zijn na dit seizoen heel beperkt en daarom moet de Spanjaard nog een jaar geduld hebben.

"Het ziet er in de huidige situatie voor de betere coureurs lastig om te verkassen na dit seizoen", aldus de coureur met 79 Grand Prix achter zijn naam in een interview op zijn eigen website. "Stel dat Alonso McLaren verlaat, waar gaat hij naar toe? Mercedes en Ferrari hebben waarschijnlijk geen stoeltje voor hem en Red Bull is ook al bezet," aldus Johansson. 

Maar volgens Johansson is er ook nog potentie bij het de Britse renstal: "Als McLaren Honda aan de kant zet en met een andere motor gaan rijden dan heeft Hongarije laten zien dat ze direct een serieuze concurrent zijn."

Johansson reed in het verleden zelf voor Ferrari en McLaren en geeft Valtteri Bottas complimenten: "Wat Bottas op dit moment doet is fenomenaal. Hij houdt Lewis scherp en er lijkt ook een goede harmonie in het team te zijn. Dat bleek ook wel in Hongarije op het moment dat Lewis zijn plaats teruggaf aan Valtteri."

Dat is al een paar keer fout gegaan ;-)

  • 11
  • 20 aug 2017 - 09:53

Reacties (17)

Login om te reageren
  • Laat het Alonso lekker zelf uitzoeken ;)

    • + 3
    • 20 aug 2017 - 09:44
    • Dat is al een paar keer fout gegaan ;-)

      • + 11
      • 20 aug 2017 - 09:53
  • Taures

    Posts: 1.558

    Het is makkelijk praat.

    • + 1
    • 20 aug 2017 - 10:23
  • John6

    Posts: 11.618

    Als hij echt voor de winst wil gaan zal hij naar de Indy 500 moeten gaan, bij McLaren zal het volgend jaar ik denk wel beter gaan, maar ik zie ze nog niet gaan strijden voor het podium.

    • + 1
    • 20 aug 2017 - 10:31
    • ringo

      Posts: 3.633

      ja, indy500 is de coureur nog de held :)

      • + 2
      • 20 aug 2017 - 10:43
    • JV

      Posts: 2.739

      En toch hoop ik dat Honda het volgend jaar echt op de rit heeft.
      En da Alonso blijft en dan ook meestrijd om de overwinningen.
      Dan zijn de afgelopen jaren niet helemaal voor niets geweest voor Alonso.

      • + 1
      • 20 aug 2017 - 10:52
  • Als Honda het heel goed voor elkaar kan krijgen kan McLaren gewoon weer de winnende auto krijgen. Ze hebben vaker diepe dalen gehad en gerommel met motoren. Wat te denken begin jaren '90 toen Honda juist wegging. De Peugeot motor die vaak in rook opging, maar ook de McLaren-Mercedes was zeker niet elk seizoen dikke pret. Soms waren de wagens fenomenaal (1998, 1999, 2000, 2007, 2008 en 2010 en 2012 waren gewoon prima) en soms was het janken met de pet op. Wat ik wil zeggen is dat McLaren, in tegenstelling tot veel andere teams altijd de potentie heeft weet top te worden, daarom ziet men McLaren ook als topteam.
    Gewoon blijven Alonso!

    • + 2
    • 20 aug 2017 - 10:58
    • Musky

      Posts: 2.187

      Damon Hill: Dit is weer een reactie waar ik het helemaal mee eens ben. Alonso heeft verder geen andere keuze volgend jaar, mits dat Alonso Indy 500 gaat rijden en het stuurwiel alsmaar naar links de bochten door rijd, om Hond(s)a dol van te worden!!

      • + 1
      • 20 aug 2017 - 11:46
    • Dat .. en dat terug top worden is niet zo veraf. Het is nu kwestie van de tijd goed te benutten. Spa en Monza eerder zien als test, ipv safe spelen om een punt te halen, en de motor met upgrades te testen en pushen op performance en bedrijfszekerheid om dan in singapore voor het podium te gaan. Simples :)

      • + 1
      • 20 aug 2017 - 12:22
    • Man man man, hou toch is op met die kansloze reacties.... omdat het driehonderdjaar geleden zus of zo ging..... En daarom gaat het dit keer ook weer zo als vroeguhhhhh??

      • + 1
      • 20 aug 2017 - 12:59
    • Omdat de geschiedenis zich altijd herhaald misschien? :)

      • + 2
      • 20 aug 2017 - 14:19
    • Alleen is het gat nooit zo diep geweest. Probleem is dat McLaren vast zit. Ofwel Honda, ofwel een klantenteam worden en geen van beide zijn echt gewenst op dit moment. Verwachten dat Honda Mercedes en Ferrari gaat bijbenen is gewoon te veel.

      • + 0
      • 20 aug 2017 - 22:28
  • De top drie teams willen Alonso niet, zo simpel is dat. Alonso heeft weinig keus

    • + 2
    • 20 aug 2017 - 12:19
    • Bij Red Bull past hij niet in de teamfilosofie, bij Mercedes kan hij niet naast Hamilton maar Ferrari? Daar weet je het nooit, die zeggen pas wat ze willen als ze het al geregeld hebben.

      • + 0
      • 20 aug 2017 - 15:20
  • Pas als Alonso weggaat bij McLaren zal het beter gaan daar.

    De geschiedenis leert dat Alonso na 2007, precies op het verkeerde moment van team wisselt.

    • + 0
    • 20 aug 2017 - 22:18
    • Als je zo redeneert, wil ook geen enkel team hem graag hebben ;)

      • + 0
      • 20 aug 2017 - 22:37
    • Of het zegt wat over de kwaliteiten van Alonso. Heb ooit eens ergens opgepikt, dat Alonso (achter de schermen) steevast ieder begin van het seizoen de Ferrari de hemel inprees, om vervolgens gedurende het seizoen steen en been te klagen over dezelfde auto. Iets wat bij Sergio niet heel erg lekker viel.

      • + 0
      • 21 aug 2017 - 08:02

AT Grand Prix van Oostenrijk

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    13:30 - 14:30

    Vrije training 3

    12:30 - 13:30

    Race / Startgrid

    15:00 - 17:00

  • Vrije training 2

    17:00 - 18:00

    Kwalificatie

    16:00 - 17:00

    Snelste ronde

    15:00 - 15:00

ATGrand Prix van Oostenrijk

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 1

    13:30 - 14:30

  • Zaterdag weather-image

  • Vrije training 3

    12:30 - 13:30

  • Zondag weather-image

  • Race

    15:00 - 17:00

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 2

    17:00 - 18:00

  • Zaterdag weather-image

  • Kwalificatie

    16:00 - 17:00

  • Zondag weather-image

  • Snelste ronde

    15:00 - 15:00

Test kalender

Bekijk het volledige testschema

WK standen 2026

Bekijk volledige WK-stand

Gerelateerd nieuws

Geef je mening

Wat is jouw eerste oordeel over de nieuwe F1-regels?

Formule 1 kalender - 2026

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Bahrein
-
Bahrein
6 - 8 maa
Australië
13 - 15 maa
China
27 - 29 maa
Japan
10 - 12 apr
Bahrein
17 - 19 apr
Saoedi-Arabië
1 - 3 mei
Verenigde Staten van Amerika
22 - 24 mei
Canada
5 - 7 jun
Monaco
12 - 14 jun
Spanje
26 - 28 jun
Oostenrijk
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2026

Datum
Grand Prix & Circuit
6 - 8 maa
Australië Albert Park
13 - 15 maa
27 - 29 maa
10 - 12 apr
17 - 19 apr
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
1 - 3 mei
Verenigde Staten van Amerika Miami International Autodrome
22 - 24 mei
5 - 7 jun
Monaco Monte Carlo
12 - 14 jun
26 - 28 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
Bekijk volledige kalender

Coureursprofiel

  • Land Spanje
  • Geb. datum 29 jul 1981 (44)
  • Geb. plaats Oviedo, Spanje
  • Gewicht 68 kg
  • Lengte 1,71 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel
show sidebar