user icon

Renault F1 in gesprek met Group Lotus over samenwerking

  • Gepubliceerd op 08 nov 2010 14:05
  • comments 9
  • Door: Rob Veenstra
De rel tussen Lotus Racing en Group Lotus over het gebruik van de naam Lotus kent mogelijk een andere oorzaak dan gedacht. Renault-teambaas Eric Boullier geeft toe met Group Lotus in gesprek te zijn over een partnerschap of sponsoring.

De Fransman vertrouwde Auto Hebdo toe: “Er zijn discussies gaande, maar dat is ook het geval met andere sponsoren en bedrijven. Er wordt druk gespeculeerd en veel daarvan is niet waar, maar het klopt dat we spreken over een samenwerking.”

Lotus Racing/1Malaysia Racing wenst volgend jaar deel te nemen onder de naam Team Lotus en verwierf daar al de rechten voor. Onrechtmatig zo oordeelt Group Lotus, dat naamsgebruik wil voorkomen. Nu blijkt dat zelf toetreden bij Group Lotus hoog op de agenda staat.

Reacties (9)

Login om te reageren
  • reprep

    Posts: 547

    het is makkelijk , er komt maar 1 lotus in de f1 en dat is de lotus die gewoon de rechten heeft voor de naam

    of dat nou het malaysia team is of group lotus

    2 lotussen werkt gewoon niet , en denk dat de f1 niet toe zal staan om 2 lotus teams in f1 te hebben

    • + 0
    • 8 nov 2010 - 14:29
  • Skoezie

    Posts: 146

    Hoop gedoe om niets. Net alsof die auto\'s ineens een seconde sneller worden omdat er een andere naam op staat.

    • + 0
    • 8 nov 2010 - 14:30
    • Een lange naam heeft meer verf nodig :)

      • + 0
      • 8 nov 2010 - 14:39
    • sanger

      Posts: 46

      Misschien niet sneller, maar wel aantrekkelijker voor sponsoren.

      • + 0
      • 8 nov 2010 - 14:40
  • VDS21

    Posts: 1.265

    Gerucht gaat dat Het Lotus-Renault team gaat rijden met de Zwart-Gouden JPS livery. Dus nog een reden om ze aan te moedigen.

    Ik denk dat het net zoiets als Spyker zal zijn, ze verlenen hun naam en financiele middelen aan het team (hopelijk genoeg om Petrov uit het team te werken) en voor de rest laten ze het aan het ex-Renault team over.

    • + 0
    • 8 nov 2010 - 16:51
  • Kenney

    Posts: 2.207

    Het Malaysia team moet gewoon die naam afstaan, ze vierden al onrechtmatig de 500ste GP, wat ik al erg onrespectloos vond en ze blijven maar de dikke nek opzetten. Als ik Renault was zou ik een dikke sneer geven aan Malaysia1 en volgend jaar opnieuw de 500ste GP vieren!

    • + 0
    • 8 nov 2010 - 20:03
    • Hoezo?
      Omdat Proton/Lotus zat te slapen, terwijl Fernandes klaarwakker was en de rechten verwierf van Team Lotus?! Bovendien was het e.e.a. al afsproken met Proton/Lotus (500ste GP e.d.), dus je wijst naar de verkeerde partij!

      • + 0
      • 8 nov 2010 - 20:49
    • Helemaal met je eens frankypankyv8. De meeste mensen op deze site wijzen de hele tijd naar Lotus Racing terwijl het gewoon Lotus Cars is dat een heel vies spelletje speelt. Eerst geven ze tegen betaling (Proton sticker op de wagen) het recht aan Lotus racing om onder die naam te rijden. Vervolgens gebruiken ze dat zelf voor allerlei commerciele doeleinden. Dan trekken ze na een jaar het recht op het gebruik van de naam in (waarom???), waarna Lotus racing de naam Team Lotus heeft opgekocht. Lotus racing hoeft die naam niet af te staan aan Lots cars. Die hebben inderdaad gewoon liggen slapen. Ze kunnen hem nu gewoon kopen van Lotus racing. Rechtsmatig schijnt Lotus racing heel sterk te staan, alleen probeert Lotus cars via manipulatie (onder andere via Renault) toch hun zin te krijgen.

      • + 0
      • 9 nov 2010 - 10:53
    • Werner

      Posts: 1.650

      Loutus less is more, ik begrijp jouw standpunt hoor. Ik vind ook wel dat ze in eerste instantie dan geen licentie hadden mogen verlenen maar ik vind het voor de naam LOTUS toch een goede zaak mochten ze met Renault gaan samenwerken omdat ze dan direct aansluiting vinden met de top. Nu ze met de ex-marketing man van Ferrari samenwerken lijkt er toch een goede strategie achter te zitten. De nieuwe modellen vind ik top en echt Lotus-\"waardig\". Iets wat ik de laatste tijd toch miste bij Lotus cars. Het leken wel speelgoedwagentjes. Dat het een vuil spelletje is daaar kun je gelijk op hebben maar mij maag keerde toch om als ik zag dat Fernandes de 500ste grand prix ging \"vieren\". Ik vond dit ècht ongepast en het toonde weinig respect tov het merk an sich en zeker tov de andere teams (Williams, Ferrari, Mc Laren, Mercedes...). Ik vond dit een brug te ver.
      Dat Fernandes het team in goeie banen leidt, is zeker maar dank zij de naam Lotus heeft hij ook sponsoren kunnen aantrekken, hetgeen hij onder de naam Malaysian grand prix of whathever niet had kunnen doen. In dat opzicht begrijp ik Lotus group ook wel.

      • + 0
      • 10 nov 2010 - 14:45

BH Grand Prix van Bahrein

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    12:30 - 13:30

    Vrije training 3

    13:00 - 14:00

    Race

    17:00 - 19:00

  • Vrije training 2

    16:00 - 17:00

    Kwalificatie

    16:00 - 17:00

    Snelste ronde

    17:00 - 19:00

BH Grand Prix van Bahrein

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 1

    12:30 - 13:30

  • Zaterdag weather-image

  • Vrije training 3

    13:00 - 14:00

  • Zondag weather-image

  • Race

    17:00 - 19:00

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 2

    16:00 - 17:00

  • Zaterdag weather-image

  • Kwalificatie

    16:00 - 17:00

  • Zondag weather-image

  • Snelste ronde

    17:00 - 19:00

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Is het houden van sprintraces op zaterdag een verbetering van het Grand Prix-format?

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
Bekijk volledige kalender
show sidebar