user icon
user icon

Maldonado test drie dagen voor Hispania Racing in Abu Dhabi

  • Gepubliceerd op 08 nov 2010 10:23
  • comments 13
  • Door: Rob Veenstra
Pastor Maldonado is voor alle vier de testdagen na het seizoen in Abu Dhabi bezet. Het was al bekend dat de GP2-kampioen een dag voor Williams in actie zal komen en nu is duidelijk dat hij de andere drie dagen in de auto van Hispania Racing rijdt.

De Venezolaan vertelt: “Het is speciaal om met Hispania Racing te mogen testen na mijn titel in de GP2. Het wordt een hele ervaring en ik kijk er naar uit. De drie dagen zijn belangrijk. Ik hoop bij te dragen aan de ontwikkeling van het team en zo veel mogelijk ervaring te vergaren.”

Reacties (13)

Login om te reageren
  • Zoiets, ja.
    [Verwijzend naar mijn commentaar bij het bericht over Hülkenberg.]

    • + 0
    • 8 nov 2010 - 10:26
  • Big El

    Posts: 367

    Laat hem dan ook volgend seizoen bij HRT leren van de la Rosa, zodat Hulk en Barri bij Williams voor de punten kunnen zorgen...

    • + 0
    • 8 nov 2010 - 10:27
  • Het lijkt er zo wel op alsof HRT wordt veranderd in een Williams B team. Beide hebben nu waarschijnlijk een link met Toyota (gehad), HRT krijgt versnellingsbakken van Williams én beide rijden met Cosworth. Als ik een beetje ga speculeren met deze nieuwe info, lijkt het erop dat de 2e stoeltjes van Williams en HRT verdeeld gaan worden tussen Maldonado en Hülkenberg.

    Het hangt dus van de sponsors af die Frank Williams gaat vinden voor volgend seizoen. Ik hoop op een paar dikke sponsoren, zodat Nico & Rubens kunnen blijven!

    • + 0
    • 8 nov 2010 - 10:42
  • Ja idd lat hem daar meteen blijven, kan die nog een jaartje zogenaamd in een gp2 auto rijden.

    • + 0
    • 8 nov 2010 - 10:46
  • Ik hoop het niet voor de coureurs persoonlijk, maar laat volgend jaar al die nieuwe pay-drivers zo veel mogelijk schades rijden dat die meegebrachte zak geld ook zo weer op is.

    Een leuk startveld met veel auto\'s is natuurlijk goed voor de sport, maar als er een hoop binnengekomen zijn met geld i.p.v. prestaties en talent hebben we er ook niet veel aan natuurlijk.

    • + 0
    • 8 nov 2010 - 10:49
    • Beamer

      Posts: 1.014

      Zoveel nieuwe pay-drivers zie ik nog niet. Perez heeft z\'n zitje mede te danken aan sponsors, maar zeker geen slechte coureur. Maldonado is wel GP2 kampioen (okay, het was z\'n 4e jaar, maar toch).
      Blijft over een zitje bij Renault, Virgin (daar moet je wel geld meebrengen) en twee zitjes bij HRT. Lotus lijkt niet voor pay-drivers te gaan.

      • + 0
      • 8 nov 2010 - 11:16
  • \'\'De Venezolaan vertelt: “Het is speciaal om met Hispania Racing te mogen testen na mijn titel in de GP2.\'\'

    dus het is speciaal om in een getunede Gp2 auto te mogen rijden. als je wk Gp2 bent, mmm

    • + 0
    • 8 nov 2010 - 10:49
  • Wat moet ie dan zeggen: ik wil niet in die lelijke vuilcontainer testen, maar doe het toch maar.

    • + 0
    • 8 nov 2010 - 10:55
    • ja dat past meer

      • + 0
      • 8 nov 2010 - 11:57
    • Stri

      Posts: 2.269

      @raikkonen-fan Helaas krijgen al die gasten mediatraining ;)

      • + 0
      • 8 nov 2010 - 13:45
  • Beamer

    Posts: 1.014

    Ach ja, het mag dan wel de langzaamste auto van het veld zijn, ik zou die auto maar wat graag uitproberen!

    • + 0
    • 8 nov 2010 - 15:53
  • Maldonado mag wel oppassen dat hij voor seizoen 2011 niet voor 15 miljoen in een HRT zit, i.p.v. een Williams.

    • + 0
    • 8 nov 2010 - 20:42

IT Grand Prix van Toscane

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

IT Grand Prix van Toscane

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Perez vertrekt onvrijwillig: Wie wordt binnenkort bekend als zijn opvolger?

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Team Renault
  • Punten 27
  • Podiums 0
  • Grand Prix 19
  • Land Venezuela
  • Geb. datum 9 maa 1985 (35)
  • Geb. plaats Maracay, Aragua, Venezuela
  • Gewicht 68 kg
  • Lengte 1,73 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
3 - 5 jul
Oostenrijk
10 - 12 jul
Oostenrijk
17 - 19 jul
Hongarije
31 - 2 aug
Groot Brittannië
7 - 9 aug
Groot Brittannië
14 - 16 aug
Spanje
28 - 30 aug
België
4 - 6 sep
Italië
11 - 13 sep
Italië
25 - 27 sep
Rusland
9 - 11 okt
Duitsland
31 - 1 nov
Italië
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix & Circuit
3 - 5 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
10 - 12 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
17 - 19 jul
Hongarije Hungaroring
31 - 2 aug
Groot Brittannië Silverstone
7 - 9 aug
Groot Brittannië Silverstone
14 - 16 aug
28 - 30 aug
4 - 6 sep
Italië Monza
11 - 13 sep
Italië Mugello
25 - 27 sep
Rusland Sochi Autodrom
9 - 11 okt
Duitsland Nurburgring
31 - 1 nov
Bekijk volledige kalender
show sidebar