user icon

Valsecchi zwemt als Max-fan tegen stroom in Italië in

  • Gepubliceerd op 24 jul 2017 08:37
  • comments 48
  • Door: Rob Veenstra

Oud-coureur Davide Valsecchi is een groot fan van Red Bull Racing-rijder Max Verstappen. De GP2-kampioen van 2012 volgt de Formule 1 op de voet als analist namens Sky Italia. De Italiaan heeft het in eigen land moeilijk om aanhanger van Verstappen te zijn. Veel Italiaanse Formule 1-fans hebben het namelijk niet zo op de Nederlander omdat hij een luis in de pels van Ferrari is.

Valsecchi vertelde aan het blad Formule 1: "Mán, Max heeft me in een lastig parket gebracht! Ik roep al jaren dat mensen hem in de gaten moeten houden, omdat hij uit het echte racehout is gesneden en de beste is in inhalen. Alleen ging hij het de Ferrari-coureurs lastig maken en kreeg iedereen in Italië een hekel aan hem, terwijl ik hem fantastisch vind. Dat was een groot probleem. Maar na zijn overwinning en succesreeks erkende iedereen zijn talent en prestaties. Ik weet zeker dat hij een toekomstig kampioen is."

Op de vraag of die toekomst bij Ferrari ligt, antwoordde Valsecchi: "Volgend jaar zal dat lastig gaan, omdat hij een contract heeft bij Red Bull, maar wellicht in de toekomst. Elk team wil Max graag hebben. Kijk alleen maar hoeveel fans hij wereldwijd heeft. Mensen houden van zijn persoonlijkheid, ook al is hij soms een beetje eigenzinnig. Maar Kimi Räikkönen is ook een beetje buitenissig en enorm populair. Het belangrijkste is wat een coureur op de baan laat zien."

Reacties (48)

Login om te reageren
  • BramG44

    Posts: 424

    kijk dat zijn de echte... :-)

    • + 0
    • 24 jul 2017 - 08:47
  • Zodra Max voor Ferrari de successen aan elkaar rijgt vallen zelfs de meest negatieve tifosi in katzwijm voor hem.

    • + 7
    • 24 jul 2017 - 08:50
    • Puntje voor het woord katzwijm. Ik dacht dat alleen mijn moeder (geboren in Haarlem) dat gebruikte.

      • + 0
      • 24 jul 2017 - 11:51
    • erwin93

      Posts: 893

      Idd kijk maar naar Schumacher, Alonso, Kimi, en Vettel.

      • + 1
      • 24 jul 2017 - 13:00
    • @Verstoppen. Misschien heb ik dat ooit tegen je moeder gezegd...

      • + 1
      • 24 jul 2017 - 13:15
    • Jij viel in katzwijm voor de moeder van Verstoppen Larry? Betekent dit dat jij de langgezochte vader van Verstoppen bent?

      • + 0
      • 24 jul 2017 - 17:36
    • Alle mooie vrouwen komen uit Haarlem. Mijn vrouw ook. :-)

      • + 0
      • 24 jul 2017 - 17:38
    • The dre

      Posts: 2.184

      Ik weet alleen mooie vrouwen in haarlem te vinden die beroepsmatig geld uit je portomonee kloppen;)

      Als dat teminste nog steeds in haarlem bestaat.....

      • + 0
      • 24 jul 2017 - 21:52
  • Davide zal ongetwijffeld goed ingevoerd zijn, maar een hekel aan Verstappen?
    Dat is niet wat ik lees, vele Tifosi vragen om het hoofd van Kimi en om de komst van Max, hij word juist geroemd om zijn medogenloosheid.

    • + 6
    • 24 jul 2017 - 08:51
    • Robinho85

      Posts: 234

      Valsecchi zegt toch dat het een groot probleem was, verleden tijd dus. Kan heel goed zijn dat ze nu in Italië helemaal weg zijn van Max, maar dat ze in eerste instantie zijn bloed konden drinken omdat hij een sta-in-de-weg bleek voor de Ferrari-coureurs

      • + 4
      • 24 jul 2017 - 08:54
    • @Robinho. Ja, de kop zorgt vooral voor verwarring omdat die in tegenwoordige tijd geschreven staat, zeker in dit geval zou verleden tijd hier beter zijn geweest:

      “Valsecchi ZWOM als Max-fan tegen stroom in Italië in.”

      • + 5
      • 24 jul 2017 - 09:14
    • Rimmer

      Posts: 8.454

      Nog een paar dagen en dan zit ik een paar weekjes in Le Marche.
      Vorig jaar toch leuke ervaringen mee gehad. De Italianen herkenden de 33 drivers cap wel degelijk en zagen er een aanleiding in om een praatje te maken of een opgestoken duimpje te tonen. (Of dat moet in Italië iets heel anders betekenen haha)

      De prancing moose stickers op mijn V60 daarentegen werden heel wisselend ontvangen. Een enkeling zag er de humor van in maar er waren ook Italianen bij wie het toch gevoelig lag haha. Maar het blijven Italianen, ze worden er niet vervelend om en altijd even vriendelijk.

      • + 3
      • 24 jul 2017 - 09:55
    • Mr Monza: Ik lees alle Italiaanse sportmedia en de journalisten zijn over het algemeen redelijk positief over Max maar als je dan de reacties van de fans leest krijg je toch een heel ander beeld.Ze hebben een bloedhekel aan hem want ze vinden dat hij smerige streken op de baan uit haalt en ze kunnen het niet uitstaan dat de FIA hem zo in bescherming neemt door hem bijna nooit te straffen.Ze blijven ook steeds opnieuw maar refereren aan vorig jaar toen hij hete strijd leverde met de Ferrari's.
      Ricciardo daarentegen is wel ontzettend populair en ze blijven maar roepen dat hij bij de rode brigade moet komen en hij is ook veel beter dan il fenomeno (zoals Max wordt genoemd) want hij heeft 2 x zo veel punten.Het heeft ongetwijfeld alles met de afkomst van Daniel te maken en misschien ook wel zijn vrolijke karakter wat ook wel begrijpelijk is.
      Echter ook ik denk dat de mening van hun snel zou veranderen wanneer hij een rode overall zou aantrekken want zo veranderlijk zijn ze dan ook weer wel.

      • + 3
      • 24 jul 2017 - 10:44
    • @tifoso,
      Allemaal gaat mij wat ver;)
      Maar ik lees zeker veel Italiaanse media, je hebt gelijk dat als Max een Ferrari ferm achter zich houd dat er geklaagd word, maar tegelijkertijd roepen ze ook dat ze dat ook in een Ferraricoureur willen zien, en Max dus graag zien komen
      Maar het kan ook aan de stemming op de fora op dat moment liggen natuurlijk.

      • + 1
      • 24 jul 2017 - 11:07
    • @Rimmer,
      Dat betekent in Italie hetzelfde, tenzij ze de opgestoken duim langzaam, tegen de klok in, van 12 uur naar 6 uur draaien, dan wordt het tijd om in te pakken :)

      • + 3
      • 24 jul 2017 - 11:14
    • @Tifoso;

      il fenomeno in de Ferrari?
      Ik denk dat Ronaldo wat te zwaar is geworden voor een F1 bolide.....

      • + 0
      • 24 jul 2017 - 11:24
    • Ach, je kunt wel de Italiaanse forums afschuimen en veel negativiteit tegen kom wat Max aangaat, maar dit zul je ook op de Engelse forums nog veel tegenkomen, althans dat is mijn ervaring. Het gaat meer om het algemene beeld wat men over een rijder heeft per land. De forums geven een totaal ander verwrongen beeld, omdat die ook vaak bevolkt worden door bashers die om de 1 of andere reden iets tegen Max hebben. Vaak komt dit omdat zij in Max een potentieel gevaar zien voor hun eigen held. Maar als je puur naar de media gaat kijken van de desbetreffende landen, dan zul je toch ervaren dat er in 99 van de 100% positief gekeken wordt naar Max. Ook in Italië zien zij Max liever in de Ferrari, aangezien zij nu ook weer op Silverstone hebben kunnen constateren dat Max de pure racer is die een wereldkampioenschap voor Ferrari binnen kan hengelen. Ook is de algemene tendens dat Max juist het soort coureur is die het Hamilton ontzettend lastig kan maken. Hamilton is een straatvechter en gebruikt zijn koppie ook als het op racen aankomt, daar moet je een straatvechter tegenover zetten die net zo meedogenloos is en ook zijn koppie weet te gebruiken in de strijd.

      • + 2
      • 24 jul 2017 - 12:06
    • erwin93

      Posts: 893

      Mr. Monza, was dit niet vooral naar aanleiding van 2016? Na Monza, Spa, en Hongarije?

      • + 1
      • 24 jul 2017 - 13:00
    • Bovendien hebben ze in Italië meer met het geloof en Max wordt in Nederland toch als een (half)god gezien. :)

      • + 1
      • 24 jul 2017 - 13:12
  • "Alleen ging hij het de Ferrari-coureurs lastig maken en kreeg iedereen in Italië een hekel aan hem, terwijl ik hem fantastisch vind. Maar na zijn overwinning en succesreeks erkende iedereen zijn talent en prestaties."

    Beetje onzin verhaal? In ieder geval klopt de volgorde niet. Ik kan me niet herinneren dat Max in de TR de Ferrari coureurs het leven zuur heeft gemaakt.

    Iig kwam volgens mij eerst de overwinning, en TIJDENS de succesreeks die daar op volgde, waren er wat aanvaringen met Ferrari coureurs.

    • + 1
    • 24 jul 2017 - 09:00
    • l3x1c0n

      Posts: 338

      Nou ik kan mij meteen de race in amerika voor de geest halen waar raikonnen klaagde over verstappen in de TR

      • + 0
      • 24 jul 2017 - 09:04
    • Opletten, ik noem even als voorbeeld Amerika 2015. Waar hij het met beide Ferrari's tegelijk aan de stok had.

      watch?v=LE_zZp6uoic

      • + 0
      • 24 jul 2017 - 09:04
    • Das waar L3X1C0N. Maar de bom barstte toch echt pas in Hongarije en Mexico.

      • + 0
      • 24 jul 2017 - 09:06
    • Oh, en Spa natuurlijk

      • + 0
      • 24 jul 2017 - 09:11
    • Waking up without an espresso

      • + 0
      • 24 jul 2017 - 11:16
    • Billgate: Ik wist niet dat Ronaldo ook die bijnaam had maar Max heeft die in Italie dus ook en dat zegt natuurlijk ook wel weer wat over zijn potentieel, want ik denk niet dat Ericsson die ooit gaat krijgen !!

      • + 1
      • 24 jul 2017 - 11:42
    • Ha ha, denk ik ook Tifoso.

      • + 0
      • 24 jul 2017 - 12:03
    • Zijn vriendin zegt dat elke nacht tegen hem @Tifosi.
      En doordat het licht uit is kan Marcus dan niet zien dat ze er smalend bij lacht. ;)

      • + 1
      • 24 jul 2017 - 13:22
  • Dat zie je verkeerd Davide, Max brengt de Ferrari's niet in de problemen. De Ferrari's brengen zichzelf in de problemen vooral Vettel, kijk maar naar de manier van verdedigen en aanvallen, Brazilie 2016 en Silverstone 2017 als voorbeeld. Dit is niet chauvinistisch bedoeld maar serieus!

    Ik heb totaal niets tegen Ferrari, prachtig team met een hartstikke mooie historie en straks juichen ze wel weer als Max bij Ferrari tekent en ze hebben een competitieve auto, dat zou voor mij de ideale combinatie zijn !

    • + 2
    • 24 jul 2017 - 09:01
    • idd, als je met de snellere auto nog steeds probeert Max in te halen in een bocht dan ben je verkeerd bezig. Je moet Max op het rechte stuk al voorbij zijn, anders ben je gezien. Iets wat schijnbaar maar niet wil doordringen bij Raikonen en Vettel. Die denken nog steeds dat IEDEREEN opzij gaat als er een Ferrari aankomt. Bij Max liggen de zaken nu anders. Iedereen bedenkt zich wel 2x voordat er een aanval wordt ingezet. Kijk, en dat is puur de verdienste van Max.

      • + 0
      • 24 jul 2017 - 12:13
    • -Baron-

      Posts: 3.091

      Vettel en Raikkonen zullen ook maar wat graag op het rechte stuk inhalen. Maar niet elke auto heeft het voordeel dat Mercedes heeft op het rechte stuk. Waar Bottas bijvoorbeeld met minimaal 25 km/u extra z'n tegenstander voorbij reed afgelopen weekend moest Vettel het doen met 10 km/u ten opzichte van Verstappen. Dat betekent dat Bottas op het rechte stuk minimaal 7 tienden pakt en dus slechts 2 stuur bewegingen hoeft te maken voordat hij überhaupt bij de remzone aankomt terwijl Vettel slechts 3 tienden pakt en dus een uitremactie moet proberen.
      Met de Mercedes onder de kont lijkt iedereen een inhaalgod.

      • + 0
      • 24 jul 2017 - 13:33
  • Ik ga het in september meemaken.
    Heb een ticket voor de gp van Italië.

    Ben benieuwd ?

    • + 1
    • 24 jul 2017 - 09:16
    • @Red. Ga je in het oranje of toch liever ‘neutraal’?

      • + 0
      • 24 jul 2017 - 13:27
    • Trek een Ferrari shirt aan met #33, dan kan je ons daarna uit eigen ervaring vertellen hoe de reactie's van de Tifosi waren ;)

      • + 1
      • 24 jul 2017 - 18:26
    • Qua team ben ik RedBull fan. (Was hiervoor Jaguar fan)

      Qua rijder ben ik fan van Vettel sinds 2008. Dus word even kijken welk shirtje ik aan doe.

      • + 0
      • 24 jul 2017 - 22:14
  • Schumacher was daar ook niet bepaald populair voordat hij bij Ferrari aan de bak ging.

    In Italië wonen meer Ferrari fans dan race liefhebbers. Nederland heeft natuurlijk ook een hoop Max fans die massaal Ferrari merchandise zullen kopen als Max daar rijdt.

    • + 0
    • 24 jul 2017 - 09:32
    • jd2000

      Posts: 4.833

      Klopt wat je zegt. Was een keer tijdens een grand prix weekend op doorreis in Italie en vroeg in mijn hotel wie er had gewonnen. De beste man antwoordde met "Ferrari is tweede geworden".

      • + 3
      • 24 jul 2017 - 10:31
  • Davide bereid de Tifosi voor op een overstap van Max naar Maranello?

    • + 0
    • 24 jul 2017 - 11:11
  • Ik zie Ferrari niet het beste in Max naar boven brengen, veel te emotionele club. Past niet bij de Verstappens.

    • + 4
    • 24 jul 2017 - 11:13
    • Reutel

      Posts: 696

      Klopt, zo zie ik dat ook. Teveel temperament van beide kanten. Max past nu beter bij Mercedes, en over een jaar of tien als zijn hormoontjes zijn ingedaald naar Ferrari.

      • + 1
      • 24 jul 2017 - 12:01
    • erwin93

      Posts: 893

      Iedereen vergeet ook dat Max en Jos helemaaal niks met Ferrari hebben. Max gaat gewoon naar Mercedes (als die nog meedoen aan het eind van zijn Red Bull contract).

      • + 0
      • 24 jul 2017 - 13:04
    • Max wil bij het team rijden waar hij de meeste kans heeft om WK te worden, of ze nou van paardjes, stiertjes of sterretjes houden zal hem werkelijk worst wezen.

      • + 1
      • 24 jul 2017 - 13:31
  • vitesse

    Posts: 1.524

    Valsecchi, wat een idioot is dit zeg, krijg nog last van plaatsvervangende schaamte, als ik denk aan het ongepaste gedrag tijdens de ceremonies (GP2) met de pitspoezen, schandalig wat een tokkie, en die is fan van Max?
    Dus...., alle gloryhunters en overige voetbalhooligans, die een zijstap gemaakt hebben naar de gentleman autosport, ze horen er eigenlijk niet thuis, maar pas op!, de dubbeltjes zijn soms kwartjes geworden (en dat is niet best).

    • + 0
    • 24 jul 2017 - 13:22
    • jd2000

      Posts: 4.833

      Begrijp jouw commentaar niet. Zoals Valsecchi het omschrijft is het een juiste weergave van het Italiaanse sentiment. Niks meer niks minder. Vraag me wel af, ben jij nou een dubbeltje of een kwartje?

      • + 0
      • 24 jul 2017 - 16:16
    • Voor een duppie op de eerste rij, typisch Hollands ;)

      • + 0
      • 24 jul 2017 - 18:34
  • Baksteen

    Posts: 704

    Italiaanse liefde werkt zo :

    Eerst willen ze je doden.
    Daarna willen ze je kronen.
    en daarna weer te doden.

    • + 0
    • 24 jul 2017 - 15:48

AT Grand Prix van Stiermarken

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    11:30 - 12:30

    Vrije training 3

    12:00 - 13:00

    Race

    15:00 - 17:00

  • Vrije training 2

    15:00 - 16:00

    Kwalificatie

    15:00 - 16:00

    Snelste ronde

    15:00 - 17:00

AT Grand Prix van Stiermarken

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 1

    11:30 - 12:30

  • Zaterdag weather-image

  • Vrije training 3

    12:00 - 13:00

  • Zondag weather-image

  • Race

    15:00 - 17:00

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 2

    15:00 - 16:00

  • Zaterdag weather-image

  • Kwalificatie

    15:00 - 16:00

  • Zondag weather-image

  • Snelste ronde

    15:00 - 17:00

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De speciale livery van McLaren voor Monaco is mooier dan de normale kleurstelling van de MCL35M

Coureursprofiel

  • Team Red Bull Racing
  • Punten 1.293
  • Podiums 48
  • Grand Prix 126
  • Land NL
  • Geb. datum 30 sep 1997 (23)
  • Geb. plaats Hasselt (Belgie), NL
  • Gewicht 70 kg
  • Lengte 1,80 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos