user icon

Carey hoopt op meer animo voor F1 vanuit Duitsland

  • Gepubliceerd op 20 jul 2017 14:44
  • comments 29
  • Door: Rob Veenstra

Het is de leiding van de Formule 1 nog altijd een raadsel waarom de sport het de laatste jaren zo moeilijk heeft in Duitsland. Met Mercedes is een autofabrikant uit het land zeer succesvol, kampioen Nico Rosberg heeft de Duitse nationaliteit en de Duitsers kunnen meer coureurs uit eigen land aanmoedigen, zoals niemand minder dan Ferrari-rijder Sebastian Vettel.

Toch is de Grand Prix van Duitsland al tijden een zorgenkindje, met om het jaar een race op de Hockenheimring. Ook daar stromen de tribunes niet meer vol. Chase Carey hoopt daar verandering in te brengen. Hij laat aan Sport Bild weten: "We hebben een Duitse kampioen, een Duits team als kampioen, een Duitser die dit jaar om de titel vecht en we zouden meer Duitse teams willen hebben."

"De Grand Prix van Duitsland heeft een rijke geschiedenis en wij willen ons er sterk voor maken. En natuurlijk zou ik graag zien dat Porsche, BMW en Audi toetreden tot de Formule 1. Ons doel is dat zulke bedrijven teams voor de Formule 1 willen inschrijven. Dat is ook waarom we de technische en economische voorwaarden voor de sport aan het veranderen zijn."

Liberty Media brengt in elk geval een eerbetoon aan een legendarische Duitser. In het nieuwe hoofdkwartier van de Formule 1 in Londen gaat een van de vergaderkamers de naam van Michael Schumacher dragen. "Michael is een cultfiguur in de Formule 1. Hij staat synoniem voor de ultieme Formule 1-coureur en wij zullen hem eren door een vergaderkamer naar hem te vernoemen", besluit Carey.

Reacties (29)

Login om te reageren
  • Een vergaderzaal???!! Noem verdomme een circuit naar hem!!!

    • + 2
    • 20 jul 2017 - 14:44
    • Liberty gaat niet over de circuits dacht ik. Nu in ieder geval nog niet

      • + 1
      • 20 jul 2017 - 14:50
    • Weet ik wel hoor maar een vergaderzaaltje vernoemen naar zo'n legende vind ik een beetje minnetjes. Eerder lachwekkend ipv vererend.

      • + 0
      • 20 jul 2017 - 14:52
    • Eens @Benelux, noemm dan het hele hoofdkwartier naar Michael.

      • + 3
      • 20 jul 2017 - 15:05
    • mario

      Posts: 8.227

      Nergens voor nodig.....

      • + 0
      • 20 jul 2017 - 15:53
  • Nou dat trekt volle zalen hoor de michael Schumacher vergaderkamer wat een goed idee

    • + 0
    • 20 jul 2017 - 14:53
  • Aiii

    Posts: 717

    Hoe dichter bij Nederland het circuit, hoe voller de tribunes, Chase. Just saying.

    • + 1
    • 20 jul 2017 - 14:54
    • A1GP

      Posts: 197

      Hockenheim is toch niet zo ver weg van Nederland? Ik denk er tenminste over om daar heen te gaan met mijn zoon voor zijn eerste GP.

      • + 0
      • 20 jul 2017 - 15:14
  • Ik vraag me zelf trouwens af hoe je een land dat 11 seizoenen lang verwend is geweest (7x Schumi - 4x Vettel) nog warm kunt houden.. Om een voorbeeld te geven : M'n kids waren vorig jaar zo blij met hun tablet, de laatste tijd zagen ze'm niet meer liggen.. Gisteren een aantal nieuwe apps opgezet en voila!! Daar gaan ze weer :D Een halo erover zetten had niet geholpen denk ik ;) (om er even een andere topic doorheen te hannesen ;) )

    • + 1
    • 20 jul 2017 - 14:58
  • Hourpower

    Posts: 345

    Eerst de halo invoeren en dan hopen op meer animo, dat gaat niet werken denk ik.
    En een vergaderzaal vernoemen naar Schumacher is eerder een belediging dan een eer, Johan heeft ook een Arena en geen bushokje toegewezen gekregen.

    • + 4
    • 20 jul 2017 - 14:59
    • Big_El

      Posts: 2.137

      Halo == FIA
      Animo == FOM

      FOM is nu eenmaal iets anders dan de FIA. Dus de halo erbij halen heeft geen zin, daar gaat de FOM niet over.

      Wat betreft je vergelijking tussen Schumacher en Cruijff: er zijn misschien wel bushokjes, stoeptegels, etc. naar hem vernoemd, maar daar weten wij dan misschien niets vanaf. Het probleem is dus meer dat Liberty dit wereldkundig maakt. Wees blij dat ervoor is gekozen een vergaderzaal naar Michael Schumacher te vernoemen en niet zoiets als die halo (de 'Michael Schumacher Ring').

      • + 0
      • 20 jul 2017 - 16:32
    • Hourpower

      Posts: 345

      Je heb gelijk, de FOM en de FIA zijn verschillende instanties, maar je meent toch niet dat je blij bent dat er een vergaderzaal naar Schumacher vernoemt is.
      Een Duits circuit met de naam Schumacher zou pas een eer zijn.

      • + 0
      • 20 jul 2017 - 16:58
  • De prijzen van de kaartjes rijzen de laatste 10 jaar de pan uit. Ik denk dat ze daar eens wat aan moeten doen

    • + 0
    • 20 jul 2017 - 15:01
    • Big_El

      Posts: 2.137

      Prijzen van de kaartjes worden bepaald door de circuits, niet door de FOM. Alleen zijn er circuits die door duurdere kaartjes hun onkosten proberen terug te verdienen. In Engeland proberen ze dat door veel kaartjes te verkopen tegen een schappelijk bedrag (waardoor je per kaartje minder verdient), in Duitsland doen ze het door per kaartje veel te verdienen (maar daardoor verkoop je er waarschijnlijk minder).
      In beide landen verliezen ze op een race (vandaar het ontbinden van contract in Engeland en het beperkte schema voor Duitsland). Dus ergens zit een probleem dat deze circuits, misschien met behulp van de FOM, moeten gaan oplossen. Misschien goedkope kaartjes en de omliggende campings en horeca laten managen door het circuit? Of de campings, hotels en horeca nabij het circuit laten meebetalen aan de fee? Want goedkopere kaartjes -> meer publiek -> meer omzet in de regio. Maar niet per se tot meer inkomsten voor het circuit.

      • + 0
      • 20 jul 2017 - 16:40
    • Het probleem met prijs van de kaartjes ligt bij FOM.
      Die bepaald hoeveel een circuit moet neertellen voor een race.
      BV. SPA komt niet uit de kosten ,ondanks de prijs van de kaartjes, de waalse regering springt dus bij.

      • + 0
      • 20 jul 2017 - 21:44
    • Box1986

      Posts: 1.662

      Lees "de Belgische belastingbetaler betaalt mee"

      • + 1
      • 20 jul 2017 - 23:40
  • John6

    Posts: 5.416

    Probleem is juist dat iedereen de laatste 10 jaar al wist wie er ging winnen, en nu bijna nog steeds. Dus wil je volle tribunes zal je gelijkwaardige wagens moeten hebben, en veel goedkopere prijzen. Als ze dit niet veranderen blijft het bijna overal tobben.

    • + 0
    • 20 jul 2017 - 15:09
  • Wie gaan er bij de Hockenheimring concerten geven?

    Sieger deer alte Heino oend deer Jantje Smit aus Holland. Woenderbaar!

    • + 0
    • 20 jul 2017 - 15:12
  • mario

    Posts: 8.227

    Schroef eerst die Halo er maar weer vanaf... zou qua animo nog wel wat kunnen schelen....

    • + 0
    • 20 jul 2017 - 15:53
    • Big_El

      Posts: 2.137

      Het probleem speelt nu al, dus nog voordat er een halo op die auto's zit. Er is dus nog niets af te schroeven.

      • + 0
      • 20 jul 2017 - 16:41
  • Tip:
    Lees eens het artikel over Senna vs op de duitse site van Auto Motor und Sport met Gerhard Berger.
    Goed journalistiek stuk mijns inziens.

    • + 0
    • 20 jul 2017 - 16:16
  • RSV MILLE

    Posts: 698

    Tja, vettel is wel 4 x wk maar ze kotsen hem gewoon uit...zijn eigen volk, baby Schumi noemden ze hem, nu is het cry baby...
    Die andere duitsers komen al helemaal niet in de buurt van wat Schumi gepresteerd heeft en dus gaan ze liever iedere zaterdag naar hun voetbalclub wat daar echt heel groot is.

    • + 0
    • 20 jul 2017 - 21:58
    • -Baron-

      Posts: 3.091

      Wat een onzin. Zelfs bij niet Duitse GP's zijn er Vettel fans in overvloed. De Duitsers komen niet meer omdat de prijzen te hoog zijn en er totaal geen spanning in de races zit. De bezoekers aantallen liepen al terug voordat Schumacher terug kwam in 2010.

      • + 0
      • 21 jul 2017 - 01:38
    • RSV MILLE

      Posts: 698

      Idd genoeg vettel fans maar dat is omdat hij de no1 driver is bij Ferrari en dan heb je er meteen een paar honderd miljoen fans bij uiteraard.
      De tickets in Duitsland zijn goedkoper dan die in Belgie en niet duurder dan in Oostenrijk en daar is het wel volle bak terwijl er in Duitsland meer verdiend wordt dan in genoemde landen.

      • + 0
      • 24 jul 2017 - 16:05
  • Als ik een Duitser zou zijn, dan zou ik als de sodemieter een passe partout hebben gekocht ;)

    • + 0
    • 20 jul 2017 - 23:57
    • Als ik een Duitser zou zijn, dan zou ik als de sodemieter een Nederlands paspoort aanvragen. ;)

      • + 0
      • 21 jul 2017 - 06:00

GB Grand Prix van Groot-Brittannië

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

GB Grand Prix van Groot-Brittannië

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1-bolide van 2022 is mooier dan de huidige?

Coureursprofiel

  • Team -
  • Punten -
  • Podiums -
  • Grand Prix -
  • Land DE
  • Geb. datum 27 jun 1985 (36)
  • Geb. plaats Wiesbaden, DE
  • Gewicht 71 kg
  • Lengte 1,78 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar