Voor McLaren-coureur Fernando Alonso viel er weinig te halen in de Grand Prix van Groot-Brittannië. De tweevoudig wereldkampioen startte achteraan en wist vooraf dat punten lastig zouden worden. Gedurende de race liet de techniek van de Honda-motor de Spanjaard wederom in de steek, maar Alonso baalt niet van zijn uitvalbeurt.
"We reden niet in de punten, het is dan niet heel erg om de race niet te finishen. Ik had een goede start maar na de stops was ik al wat teruggevallen. In dit geval was het de brandstofpomp die kapot ging en dat zorgde ervoor dat ik geen vermogen meer had. De betrouwbaarheid is nog steeds een van onze grootste kopzorgen, dat moet echt beter. Hopelijk kunnen we in Hongarije wat punten scoren", aldus Fernando Alonso.
Fernando Alonso baalt niet na uitvalbeurt
- Gepubliceerd op 16 jul 2017 16:46
-
21
- Door: Mathijs Carolus
Trending nieuws
-
Hamilton weet wat nodig is voor wereldtitel met Ferrari: "Ik denk er niet aan"
Lewis Hamilton weigert zich voorlopig rijk te rekenen in de strijd om de wereldtitel, maar de Ferrari-coureur merkt w...
25 jun 2026 18:46 -
Verstappen duidelijk over cruciale updates van Red Bull
Volgens Max Verstappen zijn de updates van Red Bull dit weekend cruciaal voor het hele team. Red Bull introduceert di...
25 jun 2026 17:21 -
Russell kan Antonelli en Ferrari aan: "Moet kleine dingen verbeteren"
George Russell is vol goede moed afgereisd naar de Red Bull Ring voor de Grand Prix van Oostenrijk. De Mercedes-...
25 jun 2026 16:09 -
Alonso haalt keihard uit naar 'online misbruik' richting Aston Martin
Fernando Alonso is helemaal klaar met de online haat die zijn team Aston Martin momenteel ontvangt. De Spanjaard gaat...
25 jun 2026 18:06 -
Hadjar onthult Red Bull-onderzoek naar ingrijpend probleem
Isack Hadjar heeft bevestigd dat Red Bull bezig is met een diepgaand onderzoek naar de startproblemen. Hadjar en zijn...
25 jun 2026 16:46
Reacties (21)
Login om te reageren-
En zo denk ik er helaas ook steeds over. Ik baal er niet eens meer van. Gewoon jammer.
- + 1
- 16 jul 2017 - 16:52
-
@AlonsoSF, je baalt als er niet aan de verwachting wordt voldaan. Dat is nu niet het geval helaas. Maar ik leef met je mee en respecteer je volharding als echte fan!
- + 2
- 16 jul 2017 - 17:03
-
Inderdaad erg jammer voor Alonso, een van de beste rijders op de grid. Ik gun hem ook veel meer als dit, ook Mclaren. Het is hopen dat ze het snel wat beter voor elkaar krijgen want zowel Fernando als Mclaren horen niet te staan waar ze nu staan.
- + 0
- 16 jul 2017 - 23:36
-
McLaren komt steeds dichter op punten finishes, Stoffel zat ook op het vinkentouw.
- + 0
- 16 jul 2017 - 16:58
-
Idd. Jammer van de mindere pitstop waardoor Massa hem voorbij ging. Anders had hij zeker punten gepakt.
- + 0
- 16 jul 2017 - 20:22
-
Zo'n pomp is toch iets dat nooit kapot moet kunnen gaan, zoiets simpels...
- + 0
- 16 jul 2017 - 17:59
-
Echt niets aan een F1 auto is simpel, het moet allemaal zo licht mogelijk en alles kan kapot gaan als het op de limiet wordt belast.
- + 0
- 16 jul 2017 - 18:05
-
Juist alles wat mechanisch is kan kapot
- + 1
- 16 jul 2017 - 18:27
-
Waarschijnlijk denk je dan aan een gewone straatauto, maar bij F1 heb ik zo het vermoeden dat het wel weer iets minder simpel is ....
- + 0
- 16 jul 2017 - 19:51
-
Ps , ik las iets over prijzen van F1 onderdelen, de brandstofpomp schijnt iets van €5500 te kosten..... zal dus niet zo,n simpel pompje zijn...
- + 0
- 16 jul 2017 - 19:55
-
Als je weet met wat voor druk die de brandstof naar de injectors moet pompen.
Ik blijf erbij die Honda trilt aan alle kanten.- + 0
- 17 jul 2017 - 09:20
-
Jammer dat Stoffel 11e werd. Had een goed weekend!
- + 0
- 16 jul 2017 - 18:31
-
Even voor mijn beeld: is die brandstofpomp een onderdeel van Honda of mogen we iemand anders de schuld geven?
- + 0
- 16 jul 2017 - 18:45
-
Alles in de aandrijflijn is van Honda (of een toeleverancier)
- + 0
- 17 jul 2017 - 00:45
-
Ik weet niet waar die pomp zit, kan zomaar in de tank zijn. En wie is er verantwoordelijk voor de tank?
- + 0
- 17 jul 2017 - 11:17
-
Alles is van carbon.....zelfs die gemaakte fan is van carbon :)
- + 0
- 16 jul 2017 - 19:20
-
De brandstofpomp ?
Pfff....het is echt de wet van Murphy voor Alonso.
Een coureur als Alonso met zulk materiaal, wat een verlies voor de F1.- + 3
- 16 jul 2017 - 20:00
-
Ja, heel droevig.
- + 0
- 17 jul 2017 - 00:53
-
hungary minimaal p7 met paar uitvallers is p5 haalbaar!! Vamos Fer
- + 2
- 16 jul 2017 - 21:29
-
Alonso ging toch voor de zomerstop beslissen over zijn toekomst bij McLaren?
Ik denk dat hij eind dit seizoen weg is, er zit gewoon geen vooruitgang in de combi Honda/McLaren. Toch erg zonde dat een van de beste F1 coureurs, 3 van zijn beste jaren heeft vergooid.- + 0
- 16 jul 2017 - 23:29
-
De vraag is maar of hij bij een goed team een plaats kan scoren...
- + 0
- 17 jul 2017 - 07:54
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
Vrije training 3
12:30 - 13:30
Race / Startgrid
15:00 - 17:00
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
Kwalificatie
16:00 - 17:00
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
-
Zaterdag
-
Vrije training 3
12:30 - 13:30
-
Zondag
-
Race
15:00 - 17:00
-
Vrijdag
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
-
Zaterdag
-
Kwalificatie
16:00 - 17:00
-
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest
WK standen 2026
Gerelateerd nieuws
Geef je mening
Formule 1 kalender - 2026
Formule 1 kalender - 2026
Coureursprofiel
- Team Aston Martin
- Punten 629
- Podiums 9
- Grand Prix 199
- Land ES
- Geb. datum 29 jul 1981 (44)
- Geb. plaats Oviedo, ES
- Gewicht 68 kg
- Lengte 1,71 m
187.773 reacties op Aston Martin
78 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Fernando Alonso
Team profiel
- Team naam McLaren
- Basis Woking, Groot Brittannië
- Jenson Button 1
- Lewis Hamilton 1
- Fernando Alonso 1
- Niki Lauda 1
- Stoffel Vandoorne 2
- Lewis Hamilton 2
- Lewis Hamilton 2
- Gerhard Berger 2
- Daniel Ricciardo 3
- Jenson Button 3
- Lewis Hamilton 3
- Kimi Räikkönen 3
- Mika Häkkinen 3
- Lando Norris 4
- Lewis Hamilton 4
- Jenson Button 4
- Kimi Räikkönen 4
- Jenson Button 5
- Sergio Perez 6
- Kimi Räikkönen 6
- Kimi Räikkönen 6
- Niki Lauda 8
- Alain Prost 8
- Kimi Räikkönen 9
- Fernando Alonso 14
- Kevin Magnussen 20
- Jenson Button 22
- Lewis Hamilton 22
- Gerhard Berger 28
- Stoffel Vandoorne 47
- Carlos Sainz jr 55
- Oscar Piastri 81
305.611 reacties op McLaren
163 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over McLaren

Posts: 10.071
De brandstofpomp ?
Pfff....het is echt de wet van Murphy voor Alonso.
Een coureur als Alonso met zulk materiaal, wat een verlies voor de F1.